Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Ποιες χώρες θα δώσουν μάχη για μια θέση στο καλεντάρι;

Ελλάδα 0:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(102) "F1: Ποιες χώρες θα δώσουν μάχη για μια θέση στο καλεντάρι;"
    

F1: Ποιες χώρες θα δώσουν μάχη για μια θέση στο καλεντάρι;

FORMULA 1

Έξι χώρες, τουλάχιστον, ερίζουν για μία θέση στο καλεντάρι της F1 μελλοντικά. Ποιες βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση για να φιλοξενήσουν αγώνα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια;

Advertisement
Advertisement

Η μεγαλύτερη απόδειξη για το πόσο έχει μεγαλώσει το κοινό της F1 παγκοσμίως, είναι ο αριθμός των χωρών που έχουν καταθέσει ή ετοιμάζονται να καταθέσουν φακέλους για την εξασφάλιση μιας θέσης στο καλεντάρι του σπορ.

Και μιλάμε για χώρες που έχουν φιλοξενήσει αγώνες στο παρελθόν αλλά και χώρες που επιθυμούν να το πράξουν για πρώτη φορά στην ιστορία τους. Αρχικά έχουμε τις δύο περιπτώσεις από την αφρικανική ήπειρο. Η Νότια Αφρική και η Ρουάντα θέλουν να κατοχυρώσουν μια θέση στο πρόγραμμα το συντομότερο δυνατόν.

Πιστεύουμε ότι μία εκ των δύο θα το πράξει σίγουρα καθώς η F1 επιθυμεί διακαώς να επεκταθεί στην Αφρική ώστε το πρωτάθλημά της να γίνει πραγματικά παγκόσμιο. Το πλεονέκτημα έχει για την ώρα η Νότια Αφρική με την κυβέρνηση της χώρας να εγκρίνει τον φάκελο που θα καταθέσουν οι διοργανωτές του αγώνα στην FIA. Το πλάνο τους είναι να κλείσουν θέση για το πρωτάθλημα του 2027.

Advertisement
Advertisement

Αλλά υπάρχουν και ευρωπαϊκές χώρες που προσπαθούν να ξαναμπούν στον χορό. Η Πορτογαλία και η Γερμανία ετοιμάζονται κι εκείνες να καταθέσουν τις προτάσεις. Η πρώτη με το Πορτιμάο (έχοντας την πλήρη στήριξη της κυβέρνησης) και η δεύτερη με το ιστορικό Χοκενχάιμ. Επιπλέον και η Τουρκία έχει αρχίσει να οργανώνεται για να επαναφέρει αγώνα στην πίστα της Κωνσταντινούπολης.

Υπενθυμίζουμε ότι η Τουρκία και η Πορτογαλία είχαν φιλοξενήσει αγώνες για τελευταία φορά κατά την διετία που επηρεάστηκε από την πανδημία του covid. Η πρώτη μόνο για το 2020 ενώ η δεύτερη για το 2020 και το 2021. Τέλος υπάρχει και η περίπτωση της Ταϊλάνδης που πιέζει για την είσοδό της στο πρόγραμμα.

Μέχρι και τρεις νέες θέσεις

Σύμφωνα με την τρέχουσα συμφωνία ομόνοιας ο μέγιστος επιτρεπτός αριθμός αγώνων ανά σεζόν ανέρχεται στους 25. Το πρόγραμμα του 2026 περιλαμβάνει 26 αγώνες. Η λογική υπαγορεύει ότι μία από τις αφρικανικές χώρες θα πάρει την 25η θέση ενώ μία εκ των ευρωπαϊκών θα εναλλάσσεται με κάποια άλλη της γηραιάς ηπείρου ανά σεζόν.

Advertisement

Μέχρι στιγμής μόνο οι διοργανωτές του βελγικού GP έχουν κάνει τέτοια συμφωνία με την FIA. Αλλά είναι άγνωστο ακόμη το με ποια πίστα θα εναλλάσσεται το Σπα-Φρανκοσάν στο μέλλον. Μπορεί αυτό να συμβεί με μία εκ των Πορτογαλία, Γερμανία, Τουρκία. Αλλά εξίσου πιθανό είναι να συμβεί κάτι τέτοιο και με την Βαρκελώνη καθώς από το 2027 η πίστα της Καταλούνια θα παραχωρήσει την αποκλειστικότητα του ισπανικού GP στο νέο σιρκουί της Μαδρίτης.

Τα συμβόλαια πέντε σιρκουί λήγουν μέχρι το τέλος του 2026. Πρόκειται τις πίστες σε Ίμολα, Λας Βέγκας, Ζάντφοορτ, Βαρκελώνη, Μπακού και Όστιν. Οι αγώνες σε Ίμολα (το συμβόλαιο έληξε φέτος) και Ζάντφοορτ (τελευταίος αγώνας θα είναι το 2026) δεν θα επιστρέψουν στο άμεσο μέλλον. Αντίθετα οι επεκτάσεις των συμβολαίων με Όστιν και Βέγκας θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες. Η Βαρκελώνη και το Μπακού θα μπορούσαν να μπουν στο σύστημα διοργάνωσης αγώνων εκ περιτροπής. Άρα από το 2027 θα μπορούσαμε να δούμε μέχρι και τρεις νέους αγώνες να μπαίνουν στο πρόγραμμα.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
F1 GP Ιταλίας: Αρκούν τα ρεκόρ για τη νίκη;
F1 GP Ιταλίας: Ο Φερστάπεν εκθέτει τις McLaren
FI GP Ιταλίας: Ο καλός, ο κακός και οι μέτριοι

Advertisement