Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Ο Νιούι εφ’ όλης της ύλης

Ελλάδα 22:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1: Ο Νιούι εφ’ όλης της ύλης

FORMULA 1

F1: Ο Νιούι εφ’ όλης της ύλης

FORMULA 1

Ο ιδιοφυής τεχνικός διευθυντής της Red Bull εξηγεί τους λόγους της κυριαρχίας της Red Bull και συγκρίνει τους κορυφαίους οδηγούς με τους οποίους έχει συνεργαστεί.

Advertisement
Advertisement

Είναι ένα πρόσωπο το οποίο δεν έχει ανάγκη από συστάσεις. Ο Άντριαν Νιούι έχει καθιερώσει εαυτόν ως έναν εκ των κορυφαίων σχεδιαστών στην ιστορία της F1.

Δεν είναι μόνο τα 25 συνολικά πρωταθλήματα (οδηγών-κατασκευαστών) που έχουν κερδίσει τα μονοθέσια του. Είναι, κυρίως, το ότι ο Νιούι το έχει πράξει αυτό με τρεις διαφορετικές ομάδες (Williams-McLaren-Red Bull), πολλές φορές, μάλιστα, με κυριαρχικό τρόπο. Κατά συνέπεια τις σπάνιες φορές που ο Βρετανός αποφασίζει να μιλήσει, έχει συνήθως να πει σημαντικά πράγματα.

Η τελευταία συνέντευξη του Νιούι στο racingnews365.com ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Ξεκινώντας από την αρχή της πορείας του στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull έφτασε στο σήμερα και ανέλυσε τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η F1. Φυσικά, όντας και ο ίδιος λάτρης της αγωνιστικής οδήγησης, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε οδηγούς με τους οποίους έχει συνεργαστεί όλα αυτά τα χρόνια.

Δεν είμαστε οι καλύτεροι

Advertisement
Advertisement

Για τον Νιούι η F1 αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια μία πολύ μεγάλη πρόκληση. Αυτή δεν είναι άλλη από την προέλκυση των πιο ταλαντούχων μηχανικών στον κόσμο. Ο λόγος για την κατάσταση αυτή είναι, σύμφωνα με τον Βρετανό, η θέσπιση του ορίου μπάτζετ.

Σύμφωνα με αυτό οι ομάδες δεν μπορούν να ξεπερνούν στους ετήσιους προϋπολογισμούς τους ένα συγκεκριμένο ποσό. Για φέτος το όριο μπάτζετ είναι στα 135 εκατομμύρια δολάρια. Από αυτό εξαιρούνται μόνο οι αμοιβές των οδηγών και των τριών κορυφαίων στελεχών κάθε ομάδας.

«Δυστυχώς δεν μπορούμε πια να προσελκύσουμε τους κορυφαίους απόφοιτους των μεγαλύτερων πανεπιστημίων στην F1. Το όριο μπάτζετ, αλλά και το ότι εκείνο παραμένει σταθερό σε μία περίοδο έντονου πληθωρισμού, έχει στριμώξει πολύ τα οικονομικά των ομάδων» σημείωσε ο Νιούι.

Advertisement

«Επιπλέον υπάρχουν όλες αυτές οι νέες εταιρίες τεχνολογίας που πληρώνουν αδρά για νέα ταλέντα. Εμείς, αναγκαστικά, στοχεύουμε πιο πολύ στο πάθος των νέων για το μηχανοκίνητο αθλητισμό» υπογράμμισε ο Βρετανός.

Οι λόγοι της κυριαρχίας Red Bull

Ο Νιούι θεωρεί ότι οι αλλαγές που έγιναν στα μέσα του 2022 υπήρξαν καθοριστικές στην μετέπειτα κυριαρχία της Red Bull. «Εάν θυμάστε στις αρχές του 2022 είχαμε μία πολύ έντονη μάχη με τη Ferrari. Εκείνοι είχαν πιο πολύ χρόνο να προετοιμαστούν για την αλλαγή καθώς εμείς παλεύαμε με την Mercedes για τα πρωταθλήματα του 2021» δήλωσε ο Βρετανός.

Advertisement

«Έπειτα ήρθε (σ.σ. έπειτα από πιέσεις της Mercedes) η αύξηση της απόστασης των πατωμάτων από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά, πριν το GP του Βελγίου. Αυτή η αλλαγή μας ευνόησε τελικά. Σε συνδυασμό και με το ότι είχαμε μεγαλύτερο δυναμικό εξέλιξης στο δικό μας concept, φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα» πιστεύει ο Νιούι.

Πολλοί πιστεύουν ότι η φετινή RB20 είναι μία νέα σύλληψη των ανθρώπων στο Μίλτον Κινς. Ωστόσο ο Νιούι διαφωνεί. «Το φετινό μονοθέσιο είναι το εξελικτικό αποτέλεσμα των προηγούμενων δύο αυτής της γενιάς. Μπορεί εξωτερικά να δείχνει πολύ διαφορετικό. Ωστόσο υπάρχουν πολλά που δεν μπορείτε να δείτε και τα οποία έχουν τις ρίζες τους στην RB18» σημείωσε.

Η μεγάλη ομοιότητα των Φερστάπεν-Φέτελ

Ο Νιούι είχε την τύχη να συνεργαστεί με ορισμένους από τους κορυφαίους οδηγούς στην ιστορία του σπορ. Δύο εξ αυτών ήταν οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Μαξ Φερστάπεν. Σύμφωνα με τον Νιούι οι δύο πρωταθλητές έχουν μία μεγάλη ομοιότητα.

Advertisement

«Και οι δύο έχουν μεγάλη ικανότητα αντίληψης στην συμπεριφορά των ελαστικών. Άλλοι οδηγοί όπως ο Μαρκ Γουέμπερ είχαν εξαιρετική αίσθηση στις αεροδυναμικές μεταβολές. Ο Μαξ έχει μεγάλη αντίληψη και σε αυτόν τον τομέα» σημειώνει ο Νιούι.

«Διαφορετικοί οδηγοί θα έχουν καλύτερη αντίληψη σε διαφορετικούς τομείς. Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό ο οδηγός να μπορεί να επικοινωνεί λεπτομερώς τη συμπεριφορά του μονοθέσιου. Μπορεί να έχουμε άπειρους αισθητήρες και πανίσχυρους υπολογιστές. Όμως η συμβολή του ανθρώπου που χειρίζεται το αυτοκίνητο θα είναι πάντα κρίσιμη» θεωρεί ο Βρετανός.