F1 GP Μέξικο Σίτι: Θα ανακόψουν οι McLaren την προέλαση του Μαξ;
FORMULA 1
Έπειτα από την εμφατική του επικράτηση στο Όστιν ο Φερστάπεν συνιστά μια πραγματική απειλή για τους Πιάστρι-Νόρις σε ότι αφορά τον τίτλο των οδηγών. Θα έχουν απάντηση οι οδηγοί της McLaren;
Κι όμως με πέντε αγώνες να απομένουν έχουμε φτάσει να αναρωτιόμαστε το εάν οι McLaren θα έχουν απάντηση στον Φερστάπεν και όχι το αντίστροφο. Μια υπενθύμιση, απλά, του πόσο εύκολα μπορούν να αλλάξουν οι τύχες στην F1.
WHAT CAR
Πηγαίνοντας στο Μέξικο Σίτι ο Φερστάπεν έχει κάθε λόγο να αισιοδοξεί. Πρόκειται για μία από τις πίστες-οχυρά του. Έχει κερδίσει 5 φορές εκεί, ακόμη και όταν δεν διέθετε το καλύτερο μονοθέσιο. Από την άλλη το αυτοκινητοδρόμιο που φέρει το όνομα των αδελφών Ροντρίγκεζ δεν υπήρξε ποτέ φιλόξενο προς την McLaren. Και ιδίως προς τον Όσκαρ Πιάστρι.
Η βρετανική ομάδα έχει να επιδείξει ως καλύτερο τερματισμό σε αγώνα τα τελευταία χρόνια την περσινή 2η θέση του Νόρις με τον Λάντο να έχει εκκινήσει 3ος. Και υπενθυμίζουμε ότι τότε η MCL38 ήταν ήδη το καλύτερο μονοθέσιο στο grid. Χειρότερα είχαν πάει το πράγματα για τον Πιάστρι ο οποίος είχε τερματίσει 8ος όπως και το 2023.
Έτσι, δεν θα ήταν καθόλου υπερβολικό να πούμε ότι ο αγώνας αυτού του τριημέρου μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικός για την έκβαση του πρωταθλήματος. Μία επικράτηση του Φερστάπεν δεν θα γείρει απαραίτητα την πλάστιγγα οριστικά υπέρ του. Ωστόσο ένα πιθανό δεύτερο συνεχόμενο κακό τριήμερο του Πιάστρι ίσως να έχει σοβαρές συνέπειες για τις ισορροπίες εντός της McLaren.
Θεωρητικά στον Όσκαρ αρκούν 7 τερματισμοί στην δεύτερη θέση (5 αγώνες + 2 Sprint) ώστε να μην τον ενδιαφέρει τι θα κάνουν οι άλλοι δύο διεκδικητές. Ωστόσο ένα τέτοιο σενάριο -έπειτα από τα όσα έχουμε δει στους τελευταίους αγώνες- δεν μοιάζει πια και πολύ ρεαλιστικό.
Τελευταία, αλλά όχι λιγότερο σημαντική, παράμερος που πρέπει να λάβουμε υπόψη είναι εκείνη των αναβαθμίσεων. Ο Χέλμουτ Μάρκο αποκάλυψε μετά το Τέξας ότι η Red Bull θα φέρει κάποια τελευταία upgrades στην RB21. Ωστόσο δεν προσδιόρισε το πότε. Αντίθετα ο Αντρέα Στέλα ξεκαθάρισε ότι η McLaren δεν θα αναβαθμίσει περαιτέρω την MCL39. Με άλλα λόγια ομάδα και οδηγοί θα πρέπει να εκμεταλλευτούν καλύτερα το ήδη υπάρχον, κορυφαίο πακέτο που διαθέτουν. Θα τα καταφέρουν;
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Το σιρκουί κατασκευάστηκε το 1959 μέσα στην έκταση του πάρκου Magdalena Mixhuca στο Μέξικο σίτυ. Φιλοξενούσε Grand Prix από το 1963 ως το 1970 και από το 1986 ως το 1992. Αναμορφώθηκε από τον Τίλκε και επέστρεψε στο καλεντάρι το 2015.
Ήταν μια άμεση συνέπεια της υψηλότατης δημοτικότητας που απολαμβάνει στη χώρα του ο Σέρχιο Πέρεζ αλλά και λόγω των αρκετών και υψηλού προφίλ Μεξικανών χορηγών που έχουν επενδύσει στο σπορ.
Η πίστα βρίσκεται σε υψόμετρο 2.229 μέτρων, μακράν το μεγαλύτερο από τις πίστες του πρωταθλήματος. Αυτό συνεπάγεται μικρότερη πυκνότητα ατμοσφαιρικού αέρα και κατά συνέπεια διαφοροποίηση των αεροδυναμικών στοιχείων που απαιτούνται από τα μονοθέσια.
Η 4,304 χιλιομέτρων διαδρομή είναι από τις πιο επίπεδες στο πρόγραμμα καθώς μόλις 2,8 μέτρα χωρίζουν το υψηλότερο και το χαμηλότερο σημείο. Οι κύριες αλλαγές που έχει υποστεί κατά την ανακατασκευή της εντοπίζονται στην διαφοροποίηση των Esses και την αλλαγή της περίφημης τελευταίας στροφής Mansell (πρώην Peraltada).
Από αυτήν την παραβολική κεκλιμένη στροφή έχει απομείνει μόλις το δεύτερο μισό καθώς το πρώτο έχει αντικατασταθεί από ένα αργό σύμπλεγμα που θυμίζει γήπεδο ποδοσφαίρου. Μία αναμφίβολα εντυπωσιακή εικόνα, στο βωμό της οποίας θυσιάστηκε ένα από τα πιο όμορφα σημεία σε σιρκουί παγκοσμίως.
Οι ζώνες DRS είναι δύο και προσφέρουν καλές ευκαιρίες για προσπεράσματα. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 71 γύρους.
Ελαστικά
Η Pirelli φέρνει στο Μεξικό τις C2, C4 και C5 γόμες, εφαρμόζοντας την ίδια τακτική με εκείνη του Όστιν. Η παράλειψη της C3 γόμας προσφέρει δύο ξεκάθαρες επιλογές στις ομάδες μεταξύ της μίας και των δύο στάσεων. Φυσικά, η πίστα στο Μέξικο Σίτι θέτει μία πολύ διαφορετική πρόκληση.
Η άσφαλτος είναι λεία και το οδόστρωμα χωρίς πολλές ανωμαλίες. Κατά συνέπεια το στοίχημα για τους μηχανικούς είναι η αποφυγή γλιστρημάτων στις αργές στροφές του σιρκουί. Η φθορά ποτέ δεν αποτέλεσε μείζον ζήτημα, ενώ το overcut ευνοείται έναντι του undercut.
Καθώς η πίστα δεν χρησιμοποιείται πολύ συχνά, η πρόσφυση αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά κατά την διάρκεια του τριημέρου. Λογικά, ο αγώνας θα βγει με ένα pit-stop.
Τηλεοπτική κάλυψη
Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά, ζωντανά και αποκλειστικά από το ΑΝΤ1+. Ο αγώνας θα μεταδοθεί ετεροχρονισμένα την Κυριακή στις 23:45 από τον ΑΝΤ1. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:
- Παρασκευή 24/10
21:30: FP1 - Σάββατο 25/10
01:00: FP2
20:30: FP3 - Κυριακή 26/10
00:00: Κατατακτήριες δοκιμές
22:00: Αγώνας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
F1 GP ΗΠΑ: Η πρωτοβουλία στον Μαξ (+video)
F1 GP ΗΠΑ: Ο Φερστάπεν θριαμβεύει στο Τέξας (+video)
F1 GP ΗΠΑ: Ώρα αποφάσεων (+video)