F1 GP Άμπου Ντάμπι: Το μεγάλο φινάλε
FORMULA 1
Η συγκλονιστική σεζόν του 2025 οδεύει προς την ολοκλήρωσή της με τελευταίο σταθμό στην Yas Marina για το μεγάλο της φινάλε. Ποιος εκ των Νόρις, Φερστάπεν και Πιάστρι θα πάρει το στέμμα;
Με κάποιον περίεργο τρόπο έχουμε φτάσει στον τελευταίο αγώνα μιας χρονιάς πλήρους τεχνολογικής κυριαρχίας της McLaren με τρεις οδηγούς να διεκδικούν του πρωτάθλημα οδηγών.
WHAT CAR
Φυσικά δύο εξ αυτών είναι οι οδηγοί της βρετανικής ομάδας. Από τη μία ο Λάντο Νόρις ο οποίος με ένα δυναμικό ντεμαράζ τους τελευταίους δύο μήνες κατάφερε να γίνει το φαβορί για το πρωτάθλημα του 2025. Από την άλλη ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν, Όσκαρ Πιάστρι, ο οποίος θα τα δώσει όλα στο τέλος ως αουτσάιντερ, υπολειπόμενος κατά 16 βαθμών του ομόσταβλου του.
Και φυσικά, ο πρωταθλητής των τελευταίων 4 ετών, Μαξ Φερστάπεν. Ο μεγάλος Ολλανδός πηγαίνει στην Yas Marina όντας 12 βαθμούς πίσω από τον Νόρις. Έχει το momentum με το μέρος του. Αλλά θα χρειαστεί και τύχει εάν θέλει να σηκώσει το 5ο του πρωτάθλημα την Κυριακή.
Βέβαια σε μία τόσο ανατρεπτική σεζόν όπως η φετινή, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος μέχρι και την ολοκλήρωση του τελευταίου γύρου της χρονιάς. Θεωρητικά εάν και οι τρεις διεκδικητές αποδώσουν ιδανικά, ο Νόρις θα πάρει άνετα το πρωτάθλημα. Βλέπεται του αρκεί μία τρίτη θέση για να πανηγυρίσει στο Άμπου Ντάμπι.
Αλλά αυτή ήταν μία χρονιά αρκετών σκαμπανεβασμάτων για τους οδηγούς της McLaren. Και δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά ποια εκδοχή τους θα δούμε αυτό το τριήμερο με την πίεση να αγγίζει κόκκινο. Ο Πιάστρι (ο οποίος δεν θα συμμετάσχει στο FP1) ίσως να αισθάνεται μικρότερη πίεση από ότι ο Νόρις, καθώς είναι σε θέση κυνηγού. Αλλά ο Νόρις έχει το πολύτιμο βαθμολογικό πλεονέκτημα.
Το ίδιο ισχύει και για τον Φερστάπεν. Ο Μαξ έχει εμπειρία που δεν διαθέτουν οι δύο οδηγοί της McLaren. Και πιστεύουμε ότι θα αποδώσει καλύτερα από τους τρεις στην διάρκεια του τριημέρου. Θα είναι, όμως, αυτό αρκετό για να του δώσει το πρωτάθλημα;
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Η 5,281 χιλιομέτρων αριστερόστροφη διαδρομή της υπερσύγχρονης Yas Marina έχει φιλοξενήσει τα περισσότερα φινάλε σεζόν από το 2009 όταν και έλαβε χώρα το πρώτο Grand Prix στο Άμπου Ντάμπι. Δίπλα ακριβώς στην πίστα υπάρχει το μεγάλο θεματικό πάρκο της Ferrari. Ωστόσο αυτός είναι ένας αγώνας τον οποίον δεν έχει κερδίσει ποτέ η ιταλική ομάδα!
Ήταν ο πρώτος αγώνας ο οποίος διεξήχθη σε… μεικτές εντάσεις φωτός με την εκκίνηση να δίνεται το σούρουπο και τους προβολείς να ανάβουν κατά τη διάρκεια του. Από οδηγικής άποψης πέραν των πρώτων τεσσάρων στροφών δεν είναι κάτι το συγκλονιστικό. Επίσης και τα προσπεράσματα δεν είναι τόσο εύκολα παρά τις δύο μεγάλες πίσω ευθείες.
Ο τεχνικός (αν και λίγο βαρετός) τελευταίος τομέας προσφέρει και το μεγαλύτερο κέρδος σε χρόνο. Η καρό σημαία πέφτει έπειτα από 58 γύρους.
Ελαστικά
Η Pirelli φέρνει τρεις από τις πιο μαλακές της γόμες (C3, C4 και C5) για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς καθώς η φθορά των ελαστικών είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Τόσο λόγω της χάραξης όσο και λόγω της λείας ασφάλτου.
Καθώς ο αγώνας διεξάγεται αργά το απόγευμα, η θερμοκρασία οδοστρώματος είναι αρκετά χαμηλή. Ο αγώνας παραδοσιακά βγαίνει με μία στάση στα pits. Ωστόσο δεν θα ήταν απίθανο να δούμε δύο στάσεις φέτος.
Τηλεοπτική κάλυψη
Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά αποκλειστικά και ζωντανά από το ΑΝΤ1+ ενώ ο αγώνας της Κυριακής θα μεταδοθεί επίσης ζωντανά από τον ANT1. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:
- ΄Παρασκευή 05/12
11:30: FP1
15:00: FP2 - Σάββατο 06/12
12:30: FP3
16:00: Κατατακτήριες δοκιμές - Κυριακή 07/12
15:00: Αγώνας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
F1 GP Κατάρ: Ο Πιάστρι κερδίζει το Sprint
F1 GP Κατάρ: Η τελευταία ευκαιρία (+video)
F1 GP Κατάρ: Προτιμώ ο Μαξ Φερστάπεν να το κερδίσει…