Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

FORMULA 1

F1 GP 70ης Επετείου: O Verstappen νίκησε τις Mercedes!

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)
verstappen-2020-go-70th-anniversary-rd5-a1000x600

Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του Grand Prix της 70ης Επετείου, που διεξήχθη στην πίστα του Σίλβερστον και αποτέλεσε τον πέμπτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.

O οδηγός της Red Bull Racing εκμεταλλεύτηκε την επιλογή του Σαββάτου που τον τοποθέτησε στο grid με ελαστικά σκληρής γόμας, τα οποία διαχειρίστηκε εντυπωσιακά και κατάφερε να εκτοπίσει από την κορυφή τις Mercedes που ηττήθηκαν για πρώτη φορά φέτος!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα του Νορθάμπτονσιρ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, τον ήλιο να λάμπει, τη θερμοκρασία αέρα στους 25 βαθμούς ενώ εκείνη του οδοστρώματος ήταν στους 43.

Έχοντας μόλις υπογράψει επέκταση του συμβολαίου του και για το 2021, ο Valtteri Bottas είχε εξασφαλίσει την 13η pole position της καριέρας του, με τη Mercedes να κάνει lock out στην πρώτη σειρά της εκκίνησης για 67η φορά.

Πίσω τους, ήταν η Racing Point του Nico Hulkenberg που αντικατέστησε τον θετικό στον Covid-19 Sergio Perez και η Red Bull του Max Verstappen, ενώ στην τρίτη σειρά βρισκόταν η Renault του Daniel Ricciardo και η Racing Point του Lance Stroll.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι Mercedes έφυγαν μπροστά με τον Bottas να αμύνεται επιτυχώς του Hamilton. Ο Verstappen πέρασε τον Hulkenberg και ο Stroll τον Ricciardo ενώ πιο πίσω, ο ενδέκατος Sebastian Vettel, έχασε τον έλεγχο πατώντας το κερμπ της εσωτερικής στη στροφή 1, με αποτέλεσμα ένα μεγαλοπρεπές τετ α κε που από τύχη δεν τον έφερε πάνω σε κάποιο άλλο μονοθέσιο.

Με τους γύρους να περνούν, ο Verstappen που ήταν ο μόνος στο Top10 του grid που εκκίνησε με τη σκληρή γόμα, όχι απλά δεν έχανε έδαφος έναντι των Mercedes αλλά άρχισε και να τις πιέζει ασφυκτικά.

Έτσι η γερμανική ομάδα που είδε την απόδοση των ελαστικών μέσης γόμας να πέφτει, κάλεσε στον δέκατο-τέταρτο γύρο τον Bottas για αλλαγή ελαστικών και ένα πέρασμα μετά τον Hamilton. Αμφότεροι έβαλαν τη σκληρή γόμα.

Με τους γύρω τους να μπαίνουν κι αυτοί στα pit, τα μαύρα φέτος βέλη, βρέθηκαν στις θέσεις 2 και 3, με απόσταση 12 και 16 δευτερολέπτων αντίστοιχα από τον Verstappen που προσπαθούσε να διαχειριστεί τα ελαστικά του και ήλπιζε για ένα αυτοκίνητο ασφαλείας.

Όμως παρότι αυτό δεν ερχόταν, ο Ολλανδός είχε βρει εξαιρετικό ρυθμό, διαχειριζόμενος υποδειγματικά τα ελαστικά του. Αντίθετα, οι Mercedes υπέφεραν με τα σκληρά ελαστικά, χάνοντας έδαφος.

Στον γύρο 27 η Red Bull κάλεσε τον Verstappen στα pit. Έβαλε τη μέση γόμα και παρότι επέστρεψε στην πίστα ανάμεσα στις Mercedes και ακριβώς πίσω από τον Bottas, χρειάστηκε μερικές εκατοντάδες μέτρα για να περάσει τον Φινλανδό.

Στον γύρο 31 Hulkenberg και Albon πραγματοποίησαν τη δεύτερη επίσκεψή τους στο pit lane, την ώρα που ο Ricciardo είχε ένα τετ α κε ως συνέπεια μάχης με τη McLaren του Carlos Sainz, που τον έριξε εκτός βαθμών.

Στον γύρο 32 η Mercedes κάλεσε τον Bottas στα pit αλλά μαζί του μπήκε και ο Verstappen, με τους δύο μονομάχους να ακολουθούν πλέον την ίδια στρατηγική. Αμφότεροι είχαν μπροστά τους 20 γύρους με ελαστικά σκληρής γόμας.

Όσο για τον Hamilton, συνέχισε παρότι είχε εμφανώς φθαρμένα ελαστικά. H Mercedes τον κράτησε μέχρι τον γύρο 42, όταν και του έβαλε ελαστικά σκληρής γόμας.

Έτσι ο Verstappen επέστρεψε στην κορυφή, με τον Bottas 4.5 δευτερόλεπτα μακριά, τον Leclerc που είχε κάνει ένα pit stop να είναι τρίτος και τον Hamilton τέταρτο, άλλα 5 δευτερόλεπτα πιο πίσω, την ώρα που οι Racing Point συμπλήρωναν την εξάδα.

Με φρέσκα ελαστικά σκληρής γόμας, ο Hamilton αντεπιτέθηκε. Στον γύρο 45 πέρασε τη Ferrari του Leclerc και έβαλε στο στόχαστρο τον teammate του.

Τον έφτασε γρήγορα και άρχισε να επιτίθεται, με τη Mercedes να λέει και στους δύο οδηγούς πως είναι ελεύθεροι να μονομαχήσουν, εφόσον αφήνουν χώρο ο ένας στον άλλο. Κοινώς, αρκεί να μη συγκρουστούν.

Στο γύρο 50 ο Hamilton πέρασε τον teammate του στην εξωτερική της Μπούκλαντς, όμως η Red Bull ήταν πολύ μακριά. Συγκεκριμένα 9 δευτερόλεπτα.

Έτσι ο Verstappen πανηγύρισε την ένατη νίκη της καριέρας του και πρώτη για φέτος, που τον έφερε και στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας.

Οι Mercedes τον πλαισίωσαν στο βάθρο, με τον Hamilton να εδραιώνει εαυτόν στην κορυφή της κατάταξης, καθοδόν για τον έβδομο παγκόσμιο τίτλο. Παραμένει 30 πόντους μπροστά, αυτή τη φορά με τη διαφορά αυτή να αφορά τον Verstappen.

Ο Leclerc είχε ένα ακόμα εξαιρετικό απόγευμα, παρά τις αδυναμίες της Ferrari κατάφερε να τερματίσει τέταρτος. Ο Μονεγάσκος επέλεξε στρατηγική μίας αλλαγής ελαστικών, καλύπτοντας 34 γύρους με τη σκληρή γόμα.

Διαβάστε επίσης: Πόσο -πραγματικά- κοστίζει η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι;

Πέμπτος τερμάτισε ο Alex Albon που πραγματοποίησε πολλές απαιτητικές προσπεράσεις στο midfield, ενώ τον ακολούθησαν οι Racing Point του Stroll και του Hulkenberg που έκανε στο τέλος και τρίτο pit stop.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν η Renault του Esteban Ocon, η McLaren του Lando Norris και η AlphaTauri του Daniil Kvyat.

Αναλυτικά η τελική κατάταξη:

Ψάχνεις αυτοκίνητο; Δες εδω τα πάντα…

5 «μύθοι» για τα ελαστικά αυτοκινήτου

Δημοφιλή στο Protothema.gr