Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Ανησυχία για κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα

Ελλάδα 1:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Ανησυχία για κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα

FORMULA 1

F1: Ανησυχία για κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα

FORMULA 1

Τα ευρήματα σχετικά με τα κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα στους προσομοιωτές έχουν ανησυχήσει τις ομάδες. Και η FIA καλείται να προσαρμόσει τους κανονισμούς για το 2026.

Advertisement
Advertisement

Ως γνωστόν, σε δύο χρόνια οι κανονισμοί του πρωταθλήματος αλλάζουν. Οι πιο προβεβλημένες αλλαγές αφορούν στις PU και την κατάργηση του ενός εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων (MGU-H) που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Ωστόσο υπάρχουν και αεροδυναμικές αλλαγές για το 2026. Αλλαγές οι οποίες δεν είναι καθόλου αμελητέες. Συγκεκριμένα η FIA έχει ανακοινώσει ότι θα χρησιμοποιηθούν για πρώτη φορά κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα στα μονοθέσια της F1. Το αρχικό πλάνο αφορούσε αποκλειστικά στην πίσω πτέρυγα και ένα διευρυμένο -επί της ουσίας- φαινόμενο DRS σε κάθε στροφή.

Με άλλα λόγια η πίσω πτέρυγα θα άνοιγε και θα έκλεινε αναλόγως του εάν το μονοθέσιο βρισκόταν σε ευθεία ή στροφή. Θεωρητικά όλα έδειχναν εντάξει. Μόλις, όμως, οι ομάδες ξεκίνησαν να προσομοιώνουν την εν λόγω καινοτομία, τα ευρήματα στους προσομοιωτές ήταν ανησυχητικά.

Advertisement
Advertisement

Τα μονοθέσια ήταν ιδιαίτερα ασταθή και μπορούσαν να κάνουν τετ-α-κε ακόμη και με πολύ χαμηλή ταχύτητα στις εξόδους των στροφών. Το πρόβλημα είναι, σύμφωνα με τους ειδικούς, η απότομη μετατόπιση του αεροδυναμικού κέντρου ισορροπίας κατά το άνοιγμα της πτέρυγας. Η μετατόπιση αυτή βρέθηκε τρεις φορές μεγαλύτερη από εκείνην που συμβαίνει όταν ανοίγει το DRS σε ένα σημερινό μονοθέσιο.

Κατά συνέπεια οι οδηγοί των προσομοιωτών ήταν αναγκασμένοι να οδηγούν με ρυθμό πολύ αργότερο ενός μονοθέσιου F2 ώστε να κρατήσουν τα αυτοκίνητα στην πίστα! Ούτε λόγος, φυσικά, για τέρμα γκάζι ή απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Το τρέχον αυτοκίνητο δοκιμών -με την ονομασία «Φάντζιο»- ήταν αδύνατον να οδηγηθεί γρήγορα καθώς το πίσω μέρος έφευγε απίστευτα εύκολα.

Αναπροσαρμογή

Σύμφωνα με το motrosport.com εκπρόσωποι της FIA έχουν επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις των ομάδων ώστε να μελετήσουν από κοντά το πρόβλημα που προέκυψε. Ωστόσο όλα δείχνουν ότι η παγκόσμια ομοσπονδία θα πρέπει να αναπροσαρμόσει την αεροδυναμική φόρμουλα για το 2026.

Advertisement

Πολλοί θεωρούν ότι πρέπει και η εμπρός πτέρυγα να μπει στο παιχνίδι εάν η FIA θέλει τα κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα να δουλέψουν. Άλλοι ισχυρίζονται ότι οι σταθερές πτέρυγες είναι μια χαρά και δεν χρειάζονται παρεμβάσεις που ενδεχομένως να ανοίξουν τον κουτί της Πανδώρας.

Ότι και εάν αποφασιστεί τελικά, αυτό θα πρέπει να γίνει σύντομα. Φέτος πρέπει να κατακυρωθούν οι νέοι κανονισμοί από το παγκόσμιο συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού και την FIA ώστε από το 2025 οι σχεδιαστές να ξεκινήσουν να δουλεύουν επάνω στα νέας γενιάς μονοθέσια.

Advertisement