F1 2025: Η McLaren κυριαρχεί, η Ferrari σε σύγχυση
FORMULA 1
Συμπληρώσαμε το πρώτο τέταρτο της σεζόν με την McLaren να έχει κερδίσει πέντε από τα έξι GP που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής. Η βρετανική ομάδα προελαύνει την στιγμή που η Ferrari μοιάζει χαμένη.
Μεταξύ των GP του Μαϊάμι και της Εμίλια-Ρομάνια έχουμε την ευκαιρία να… πάρουμε μια ανάσα από τις καταιγιστικές εξελίξεις στο πρώτο τέταρτο της σεζόν.
WHAT CAR
Μία σεζόν η οποία έχει δει μέχρι στιγμής τον Όσκαρ Πιάστρι να οδηγεί καλύτερα από ποτέ, την McLaren να κατοχυρώνει την υπεροχή της και τους υπόλοιπους να προσπαθούν να τους φτάσουν. Ωστόσο ακόμη και με τους Πιάστρι-McLaren να αποδίδουν σε τόσο υψηλό επίπεδο πολλοί από τους αγώνες ήταν αμφίρροποι.

Ο κυρίως λόγος για το φαινόμενο αυτό είναι το ότι διανύουμε το τελευταίο έτος της φόρμουλας του 2022. Κατά συνέπεια τα μονοθέσια των κορυφαίων ομάδων είναι κοντά σε απόλυτες επιδόσεις. Τουλάχιστον στον έναν γρήγορο γύρο. Αλλά ας δούμε την κάθε μία αναλυτικά.
McLaren F1 Team
Είναι η ομάδα που έχει κάνει μακράν την καλύτερη δουλειά μέχρι στιγμής. H MCL39 των Πίτερ Προδρόμου, Ρομπ Μάρσαλ και Νιλ Χάουλντι έχει θέσει τον πήχη πολύ ψηλά φέτος. Τόσο ψηλά που οι υπόλοιποι συνδυασμοί δεν τον φτάνουν μέχρι στιγμής υπό κανονικές συνθήκες.

Είναι το αποκορύφωμα μίας εντυπωσιακής ανατροπής που ξεκίνησε από το πακέτο αναβαθμίσεων της Αυστρίας του 2023. Οι εκλεκτοί του Αντρέα Στέλα έχουν καταστήσει την McLaren μέσα σε δύο χρόνια από ουραγό στην κορυφαία δύναμη του σπορ.
Η αεροδυναμική αποδοτικότητα του μονοθέσιου είναι μακράν η καλύτερη στο grid όπως και η διαχείριση των ελαστικών στα μεγάλα stints. Το αποτέλεσμα είναι να κυκλοφορούν διάφορες θεωρίες… συνομωσίας για το πώς η McLaren τα καταφέρνει τόσο καλά.

Αλλά δυστυχώς για τον ανταγωνισμό η αλήθεια είναι πολύ πιο πεζή. Η McLaren αυτή τη στιγμή λειτουργεί σαν ελβετικό ρολόι. Το κάθε τμήμα γνωρίζει τις αρμοδιότητές του και επιτελεί το έργο του άψογα. Αυτό είναι κάτι για το οποίο δεν μπορούν να υπερηφανευτούν οι υπόλοιποι.
Στους οδηγούς, ο Όσκαρ Πιάστρι έχει κερδίσει τις εντυπώσεις. Παρά την ατυχία της Μελβούρνης ο Όσκαρ επανήλθε δριμύτερος, κέρδισε τέσσερις από τους υπόλοιπους πέντε αγώνες και πλέον έχει την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα. Και όσο η ομάδα παραμένει ενωμένη τόσο καλύτερα θα αποδίδει και ο Αυστραλός. Για τον Νόρις τα έχουμε γράψει πολλάκις. Έχει τις δυνατότητες. Έχει, όμως, το σωστό mindset;
Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Η γερμανική ομάδα τα έχει πάει πολύ καλά μέχρι στιγμής. Είναι δεύτερη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και είναι σταθερά ανταγωνιστική από την αρχή της σεζόν. Η W16 είναι με διαφορά το πιο ισορροπημένο μονοθέσιο που έχει φτιάξει η Mercedes από το 2022.

Ο Ράσελ οδηγεί πια με πολύ μεγαλύτερη ωριμότητα. Έχει τερματίσει όλους τους αγώνες (συμπεριλαμβανομένων και των Sprint) εντός της πρώτης πεντάδας. Και φυσικά είναι δαιμονισμένα γρήγορος στις κατατακτήριες.
Από την άλλη ο Αντονέλι γίνεται όλο και καλύτερος σε κάθε αγώνα. Το αποκορύφωμά του μέχρι στιγμής ήταν η pole στο Sprint του Μαϊάμι. Και χάρη στην εξαιρετική «διαπαιδαγώγηση» του από την Mercedes, ο 18χρονος Ιταλός δείχνει ικανός για ακόμη μεγαλύτερα πράγματα. Ίσως και εντός της τρέχουσας σεζόν.

Δεν θα ήταν υπερβολή εάν γράφαμε ότι η Mercedes είναι η μόνη από τις κορυφαίες ομάδες που δείχνει ικανή να ανταγωνιστεί την McLaren μέσα στο 2025. Όχι ότι αυτό θα είναι κάτι εύκολο. Ωστόσο έχουμε δει και πιο περίεργα πράγματα να συμβαίνουν στην F1.
Oracle Red Bull Racing
Εάν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί, η Red Bull τα πηγαίνει πολύ καλά δεδομένων των συνθηκών. Μέσα σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, η ομάδα φόβητρο του 2022 και 2023 έχει χάσει πολλά σημαντικά στελέχη της. Άλλες ομάδες κάνουν χρόνια για να συνέλθουν από ένα τέτοιο σοκ.

Παρά ταύτα η Red Bull παραμένει μέσα στο παιχνίδι της διεκδίκησης. Το μεγαλύτερο όπλο της, βέβαια, δεν είναι άλλο από τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός κάνει απίστευτα πράγματα στις πίστες, με poles βγαλμένες από τα εγχειρίδια των Σένα και Σουμάχερ.
Στην Σουζούκα πήρε μία μεγάλη νίκη ενώ παράλληλα έχει μεγιστοποιήσει την βαθμολογική του συγκομιδή στους υπόλοιπους αγώνες. Βέβαια η αχίλλειος πτέρνα της Red Bull δεν είναι άλλη από την διαχείριση των ελαστικών στους αγώνες. Εάν το τεχνικό της επιτελείο δεν λύσει αυτό το πρόβλημα τότε ο Φερστάπεν δεν έχει ρεαλιστικές ελπίδες για τον τίτλο των οδηγών.

Το μονοθέσιο έχει αξιοσημείωτο δυναμικό αν και δύστροπο. Στα χέρια του Μαξ η RB21 έχει… κελαηδήσει ουκ ολίγες φορές στις κατατακτήριες μέχρι στιγμής. Αλλά οι βαθμοί κερδίζονται την Κυριακή και όχι το Σάββατο.
Scuderia Ferrari HP
Και μιας και αναφέραμε τα «περίεργα» ας περάσουμε στην Ferrari. Τα πάντα μοιάζουν τέτοια στην Scuderia εδώ και αρκετό καιρό. Η Ferrari μπορεί να παίρνει πίστωση χρόνου τόσο από τον ιταλικό όσο και τον διεθνή τύπο, κυρίως λόγω Χάμιλτον. Ωστόσο η εικόνα της στις πίστες μέχρι στιγμής είναι απογοητευτική.

Η SF-25 είναι ένα μονοθέσιο το οποίο δείχνει να έχει σχεδιαστεί με ορισμένα θεμελιώδη ελαττώματα. Ελαττώματα τα οποία ήταν εμφανή ήδη από το FP3 της Μελβούρνης. Οι μηχανικοί της Scuderia δεν μπορούν ακόμη να σετάρουν το μονοθέσιο με την βέλτιστη απόσταση από το έδαφος.
Και από εκεί ξεκινάει ένας φαύλος κύκλος ο οποίος βγάζει διαφορετικά προβλήματα ανά σιρκουί. Πότε είναι τα ελαστικά που δεν πιάνουν θερμοκρασία ή φθείρονται γρήγορα, πότε είναι η αστάθεια στις εισόδους των στροφών κλπ κλπ.

Ο Χάμιλτον κέρδισε το Sprint της Κίνας και… αυτό ήταν μέχρι στιγμής. Από την άλλη ο Λεκλέρ κάνει ίσως την καλύτερη σεζόν της καριέρας του μέχρι στιγμής. Αλλά όσο και αν ακροβατεί μαεστρικά μεταξύ υπερστροφής και υποστροφής, ο Μονεγάσκος δεν είναι μάγος.
Στο εμπορικό κομμάτι, βέβαια, η Ferrari τα πηγαίνει περίφημα. Και το μόνο που μπορούμε να υποθέσουμε είναι ότι η ηγεσία της ομάδας είναι ευχαριστημένη με αυτό. Έτσι ο Βασέρ παραμένει ασφαλής. Για την ώρα…
Τιμητικές μνείες
Williams: Η βρετανική ομάδα δείχνει να έχει ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος της εσωτερικής της αναδόμησης που ξεκίνησε με την άφιξη του Τζέιμς Βόουλς. Οι ενδείξεις για αυτό είναι πολλές.

Από τη μία το φετινό μονοθέσιο έχει όλα τα βασικά συστατικά ενός καλού αυτοκινήτου. Η FW47 έχει αποδώσει πολύ καλά και στις 6 πίστες μέχρι στιγμής. Και οι 37 βαθμοί που συνέλεξαν οι Άλμπον και Σάινθ ήρθαν λόγω απόδοσης και όχι λόγω ατυχιών του ανταγωνισμού.

Επιπλέον η απόφαση της ομάδας να στραφεί από νωρίς στην εξέλιξη του μονοθέσιου για το 2026 δείχνει ότι υπάρχει ενότητα και σύμπνοια μέσα στον οργανισμό. Και αυτό το χαρακτηριστικό είναι πολύ πιο σημαντικό από ότι φαντάζονται οι περισσότεροι. Πιστεύουμε ότι τα καλύτερα για την Williams δεν έχουν έρθει ακόμη.
Ιζάκ Χατζάρ: Ο Γαλλοαλγερινός μπορεί να έκανε ένα «παιδικό» λάθος στην Αυστραλία. Ωστόσο έκτοτε τα έχει πάει περίφημα. Το ντεμπούτο του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως εξίσου εντυπωσιακό με του Αντονέλι. Και σε ένα πολύ πιο δύσκολο περιβάλλον από εκείνο της Mercedes.

Εξαιρετικό car control, όπως και αίσθηση για το εμπρός μέρος του μονοθέσιου. Επιπλέον ο Ιζάκ έδειξε ότι παρά το εκρηκτικό του ταπεραμέντο διαθέτει και… κρύο αίμα όταν πρέπει να αποδώσει στο μάξιμουμ.
Η συνέχεια
Η McLaren δείχνει να έχει τα πάντα υπό έλεγχο για την ώρα. Θεωρητικά ο μόνος σκόπελος που απομένει στην πορεία της προς το φετινό νταμπλ είναι οι πιο αυστηροί έλεγχοι της ευκαμψίας των πτερύγων που θα εφαρμόσει η FIA από το ισπανικό GP.

Ωστόσο πιστεύουμε ότι το θέμα έχει παραφουσκωθεί από τα ΜΜΕ και η βρετανική ομάδα δεν θα έχει πρόβλημα. Αυτό το γνωρίζουν κατά βάθος και οι ανταγωνιστές της. Για τον λόγο αυτό δημιούργησαν θέμα με τον τρόπο ψύξης των φρένων της MCL39. Φυσικά η FIA έλεγξε εξονυχιστικά την McLaren και βρήκε τα πάντα νόμιμα.

Η αλήθεια είναι ότι απλώς η McLaren έχει κάνει καλύτερη δουλειά. Και οι υπόλοιποι θα πρέπει να κάνουν την υπέρβαση εάν θέλουν να την φτάσουν. Όπως έπραξε και η ίδια η McLaren πέρσι. Αλλά η κλεψύδρα για το πρωτάθλημα του 2025 αδειάζει γρήγορα. Και αυτό δεν είναι υπέρ των ανταγωνιστών της ομάδας του Ζακ Μπράουν.