Live Κίνηση
Περισσότερα
Fleet Cars

Τι άλλαξε στα οχήματα ειδικής χρήσης

Ελλάδα 10:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι άλλαξε στα οχήματα ειδικής χρήσης

Fleet Cars

Τι άλλαξε στα οχήματα ειδικής χρήσης

Fleet Cars

Απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέτει νέα δεδομένα στην χορήγηση έγκρισης ταξινόμησης των συγκεκριμένων οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Νέους όρους και προϋποθέσεις για τη χορήγηση έγκρισης ταξινόμησης μηχανοκίνητων οχημάτων Ειδικής ΧρήσηςΕιδικού Σκοπού που δεν εκτελούν μεταφορικό έργο και διαδικασία ταξινόμησης από τις Διευθύνσεις Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας εφαρμόζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με σχετική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 7 Αυγούστου 2020.

Ειδικότερα στην Απόφαση με αριθμό 42610/2341 αναγράφεται ότι:

Advertisement
Advertisement

«Άρθρο 1

Σκοπός – Πεδίο εφαρμογής

1.Σκοπός της παρούσας είναι ο καθορισμός των όρων, των προϋποθέσεων για τη χορήγηση έγκρισης ταξινόμησης μηχανοκίνητων οχημάτων Ειδικής Χρήσης-Ειδικού Σκοπού που δεν εκτελούν μεταφορικό έργο και της διαδικασίας ταξινόμησης από τις Διευθύνσεις Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας

Advertisement

α) της πρώτης ταξινόμησης των καινούργιων και ανάριθμων μεταχειρισμένων,

β) της μεταβίβασης των ήδη κυκλοφορούντων, καθώς και

Advertisement

γ) της μετατροπής οχημάτων Ειδικής Χρήσης-Ειδικού Σκοπού της παρούσας, από τις Διευθύνσεις Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας.

2.Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας εμπίπτουν τα μηχανοκίνητα οχήματα Ειδικής Χρήσης-Ειδικού Σκοπού που δεν εκτελούν μεταφορικό έργο όπως αυτά έχουν οριστεί στην υπ΄ αρ. 29949/1841/28-9-2009 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 2112) και στην υπ΄ αρ. 5299/406/2012 υπουργική απόφαση (Β΄2840), όπως αυτές ισχύουν. Tα οχήματα Ειδικής Χρήσης Ειδικού Σκοπού της παρούσας αναγράφονται στο Παράρτημα Ι «Κατάλογος Υποκατηγοριών Οχημάτων Ειδικής Χρήσης Ειδικού Σκοπού που ταξινομούνται ως ΜΕ».

Άρθρο 2

Advertisement

Ορισμοί

Για την εφαρμογή της παρούσας ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί.

1.«όχημα»: οχήματα των κατηγοριών Ν1, Ν2, Ν3 όπως ορίζονται με την υπ΄ αρ. 29949/1841/28-9-2009 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 2112), όπως αυτή ισχύει.

2.«Όχημα ειδικής χρήσης-ειδικού σκοπού»: όχημα που προορίζεται για λειτουργία η οποία απαιτεί ειδική διαρρύθμιση του αμαξώματος ή/και ειδικό εξοπλισμό.

3.«Έλεγχος στοιχείων»: οι ειδικοί έλεγχοι που διενεργούνται σύμφωνα με την παρούσα από την Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας ή την Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων (ΔΤΟ) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατά την διαδικασία έκδοσης της έγκρισης ταξινόμησης.

4.«Έγκριση ταξινόμησης»: η διαδικασία με την οποία πιστοποιείται ότι ένας τύπος οχήματος, τηρεί τις σχετικές διοικητικές διατάξεις και τεχνικές απαιτήσεις που ορίζονται στην παρούσα απόφαση.

Άρθρο 3

Αρμόδιες Υπηρεσίες

1.Αρμόδια Yπηρεσία για την έκδοση της έγκρισης ταξινόμησης καθώς και τις επεκτάσεις ή και τις αναθεωρήσεις αυτών είναι η Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων (ΔΤΟ) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

2.Αρμόδια Yπηρεσία για την ταξινόμηση και την έκδοση άδειας κυκλοφορίας «οχήματος ειδικής χρήσηςειδικού σκοπού (SPV)» είναι οι Διευθύνσεις Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας εφόσον το όχημα αυτό δεν εκτελεί μεταφορικό έργο αλλά αμιγώς τεχνικό το οποίο:

α. Ταξινομείται για πρώτη φορά, ως καινούργιο ή ανάριθμο μεταχειρισμένο.

β. Ήδη κυκλοφορεί και μεταβιβάζεται.

γ. Προκύπτει από μετατροπή:

αα) ανάριθμου μεταχειρισμένου πριν την ταξινόμησή του,

ββ) κυκλοφορούντος πριν την ταξινόμησή του,

γγ) κυκλοφορούντος που δεν μεταβιβάζεται (ο κύριος του οχήματος παραμένει ο ίδιος).

3.Αρμόδια Yπηρεσία για την διενέργεια των ειδικών ελέγχων που προβλέπονται με την παρούσα καθώς και τις αναθεωρήσεις αυτών είναι οι Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας.

Άρθρο 4

Μεταχειρισμένα οχήματα

Όροι και Προϋποθέσεις για τη χορήγηση έγκρισης ταξινόμησης πρωτοταξινομούμενων μεταχειρισμένων ΕΕ και μεταβιβαζόμενων οχημάτων Ειδικής Χρήσης-Ειδικού Σκοπού που δεν εκτελούν μεταφορικό έργο.

Ο κύριος (ιδιοκτήτης) του οχήματος ή ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτού καταθέτει στην ΔΤΟ τα προβλεπόμενα με την παρούσα παρ. δικαιολογητικά.

Τα δικαιολογητικά συντάσσονται και υπογράφονται από διπλωματούχο μηχανολόγο μηχανικό πανεπιστημιακού τομέα, ή πτυχιούχο μηχανολόγο μηχανικό τεχνολογικού τομέα, ή άλλης ειδικότητας διπλωματούχου ή πτυχιούχου μηχανικού σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις που ρυθμίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα αυτών που δηλώνεται από τον ενδιαφερόμενο, κατατίθενται διαχωρισμένα σε υποφακέλλους σύμφωνα με την παρακάτω αρίθμηση.

1.Αίτηση όπου θα δηλώνεται και ο Μηχανικός που ανέλαβε την σύνταξη του τεχνικού υπομνήματος και της τεχνικής μελέτης σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος II της παρούσας.

2.Άδεια κυκλοφορίας (Από χώρα ΕΕ).

3.Αποδεικτικά εισαγωγής: Πιστοποιητικό ταξινόμησης οχήματος και αποδεικτικό κατοχής του οχήματος σύμφωνα με τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων.

4.Τεχνικό υπόμνημα οχήματος: Θα περιλαμβάνει λεπτομερή περιγραφή του οχήματος και θα είναι συντεταγμένο σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος III της παρούσας ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος.

Στο τεχνικό υπόμνημα θα προστίθενται τα ειδικά στοιχεία που σχετίζονται με την κατηγορία του οχήματος.

Όταν αναφέρονται μεγέθη ο Μηχανικός που ανέλαβε την σύνταξη του τεχνικού υπομνήματος θα αναφέρει και τις μέγιστες ανοχές που επιτρέπεται να μετρηθούν στο νέο όχημα σε ποσοστό (%). Οι τιμές των ανοχών δεν θα υπερβαίνουν τις τιμές που αναφέρονται στις διατάξεις της υπ’ αρ. 67546/3300/03 υπουργικής απόφασης (Β΄1687). Θα συνοδεύεται από φωτογραφίες της εμπρόσθιας όψης και της οπίσθιας όψης του οχήματος από γωνία ¾ με τον απαιτούμενο εξοπλισμό του εγκατεστημένο καθώς και φανό (φάρο) με κίτρινο αναλάμπον φως, τρίγωνο βραδυπορίας (εάν απαιτείται) καθώς και όπου απαιτείται οι ειδικές πινακίδες αναγνώρισης. Φωτογραφίες του χαραγμένου αριθμού πλαισίου και του πινακιδίου του κατασκευαστή.

5.Τεχνική μελέτη, συμπεριλαμβανομένων και των απαιτούμενων υπολογισμών. Κάθε μελέτη της παρούσας περίπτωσης θα συνοδεύεται και από λεπτομερή περιγραφή του τρόπου των διαφόρων υπολογισμών που γίνονται σ΄ αυτή, στην οποία (περιγραφή) αναφέρονται και τα εγχειρίδια (έτος έκδοσης και σελίδα) από τα οποία ελήφθησαν διάφορα στοιχεία. Η ευθύνη για την πληρότητα των στοιχείων της μελέτης, όπως για την ορθότητα των υπολογισμών αντοχής, τον καθορισμό των επιτρεπόμενων τάσεων, των συντελεστών ασφάλειας, την καταλληλότητα των εξαρτημάτων που επελέγησαν, την αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης ανήκει ολοκληρωτικά στον μηχανικό που εκπόνησε τη μελέτη.

Η μελέτη θα περιέχει τα παρακάτω τμήματα σαφώς διαχωρισμένα μεταξύ τους:

α) Σχέδια σε κατάλληλη κλίμακα για απεικόνιση κατά προτίμηση σε μέγεθος Α3:

αα) Γενικής διάταξης του οχήματος στο οποίο σημειώνονται οι γενικές διαστάσεις αυτού, οι διαστάσεις ελαστικών κ.λπ.

αβ) Απεικονίσεις του οχήματος σε πλάγια όψη και αναγκαίες τομές, αναλυτική περιγραφή των τομών του αμαξώματος-πλαισίου και των τμημάτων που αφαιρούνται και εκείνων που προστίθενται, απεικόνιση όλων των συνδέσεων του αμαξώματος (συγκολλήσεις, κοχλιώσεις, κ.λπ.), στο σχέδιο θα φαίνονται αναλυτικά οι συνδέσεις πλαισίου με το αμάξωμα, οι αναρτήσεις των τροχών ή αξόνων, οι σχέσεις των διαφόρων μοχλοβραχιόνων (εάν υπάρχουν), η στήριξη των τροχών ή αξόνων καθώς και οι διαστάσεις των στοιχείων για υπολογισμό.

Σχεδία που απεικονίζουν το όχημα κατά προσέγγιση, σκαριφήματα ή σχέδια άνευ κλίμακας δεν είναι αποδεκτά.

β) Μελέτη αντοχής του πλαισίου του οχήματος σε στατική καταπόνηση.

Στατικά φορτία είναι τα φορτία που προκαλούνται από τον εγκατεστημένο ειδικό εξοπλισμό επί του οχήματος σε ανεπτυγμένη διάταξη λειτουργίας. Είναι τα μοναδικά φορτία που επιδρούν στο όχημα εν στάσει. Τα φορτία αναλύονται και απεικονίζονται στο σχέδιο διαγραμμάτων που συνοδεύει τη μελέτη, στις θέσεις στις οποίες κάθε ένα απ΄ αυτά επενεργεί.

Υπολογίζονται οι ροπές κάμψης και οι τέμνουσες δυνάμεις στις διάφορες θέσεις του πλαισίου και χαράσσονται τα αντίστοιχα διαγράμματα με κατάλληλη κλίμακα, κάτω από σχεδιαγράμματα των οχημάτων σε πλαγία όψη. Ο υπολογισμός των αναπτυσσομένων τάσεων είναι απαραίτητο να γίνει τουλάχιστον στις θέσεις των στηριγμάτων του συστήματος αναρτήσεως, στην θέση της μεγίστης ροπής κάμψεως, αλλά και σε όλα τα σημεία εκείνα που δέχονται ιδιαίτερες φορτίσεις ανάλογα με τη φύση του νέου οχήματος όπως στις θέσεις μεταβολής της διατομής και μάλιστα στα ασθενέστερα σημεία.

Για λόγους ασφαλείας, λαμβανομένου υπόψη ότι το πλαίσιο υπόκειται και σε δυναμικές καταπονήσεις κατά την κυκλοφορία του οχήματος, λαμβάνεται πρόσθετος συντελεστής ασφαλείας έναντι της επιτρεπομένης τάσεως κάμψεως και διατμήσεως για το υλικό κατασκευής του, V=1,5.

Σε κάθε περίπτωση το πλαίσιο-αμάξωμα του οχήματος θα πρέπει να μπορεί με ασφάλεια να παραλάβει τόσο τα στατικά φορτία όσο και τα δυναμικά φορτία.

γ) Υπολογισμός της ακτίνας του ελάχιστου κύκλου στροφής. (Για τα οχήματα που απαιτείται).

δ) Λοιπή τεκμηρίωση που προκύπτει από την εφαρμογή κοινοτικού ή διεθνές δικαίου κατά περίπτωση ανάλογα με το όχημα (π.χ. δήλωση CE (2006/42 σχετικά με τα μηχανήματα), τεκμηρίωση σύμφωνα με την 97/68 και τον Καν 1628/2016 όπως ισχύει περί εκπομπής αερίων και σωματιδιακών ρύπων προερχόμενων από κινητήρες εσωτερικής καύσης που τοποθετούνται σε μη οδικά κινητά μηχανήματα, πιστοποιητικά καταλληλόλητας ανυψωτικών μηχανισμών, τεκμηρίωση σύμφωνα με την 2000/14 σχετικά με την εκπομπή θορύβου στο περιβάλλον από εξοπλισμό προς χρήση σε εξωτερικούς χώρους).

6.Αποτυπώματα του χαραγμένου στο πλαίσιο του αριθμού πλαισίου του οδικού οχήματος και του ειδικού εξοπλισμού του.

7.Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 του Μηχανικού που δηλώθηκε από τον ενδιαφερόμενο ή τον νόμιμο εκπρόσωπο του, όπου θα δηλώνεται ότι κατέγραψε τα στοιχεία του οχήματος, ότι σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις που ρυθμίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα συνέταξε την τεχνική μελέτη καθώς και ότι συγκέντρωσε όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, δεν παραβιάζονται οι διατάξεις του ΚΟΚ και ότι το όχημα είναι ασφαλές για κυκλοφορία.

8.Ζυγολόγια του κάθε άξονα αλλά και του συνόλου του οχήματος με τον εξοπλισμό του οχήματος εγκατεστημένο.

9.Πιστοποίηση ύπαρξης Συστήματος Αντιεμπλοκής Πέδησης (ΣΑΠ), σύμφωνα με την υπ΄ αρ. 28366/2098/06 υπουργική απόφαση (Β΄ 441), όπως ισχύει (εάν το όχημα φέρει).

10.Βεβαίωση ταχογράφου και περιοριστή ταχύτητας (όπου απαιτείται).

11.Σε περιπτώσεις οχημάτων εφοδιασμένων με ανυψωτικό μηχανισμό, απαιτείται και η υποβολή του πιστοποιητικού ανυψωτικού σε ισχύ, αναγράφοντας την πιστοποιηθείσα ανυψωτική ικανότητα και το αντίστοιχο ύψος ανάλογα με την κατηγορία του μηχανισμού.

Σε κάθε περίπτωση εφαρμόζονται οι διατάξεις της υπό στοιχεία Β1/37499/3103/2008 υπουργικής απόφασης «Έκδοση αδειών κυκλοφορίας γερανοφόρων φορτηγών αυτοκινήτων» (Β΄ 1405).

12.Αποδεικτικό στοιχείο ότι καταβλήθηκε ειδικό τέλος έκδοσης έγκρισης όπως ορίζεται στο άρθρο 3 της υπ΄ αρ. 8913/1089/2013(Β΄501) κοινής υπουργικής απόφασης περί τελών έκδοσης εθνικών εγκρίσεων τύπου και δελτίων κοινοποίησης κοινοτικών εγκρίσεων τύπου των διαφόρων κατηγοριών οχημάτων ανάλογα με το όχημα και το είδος της εκδιδόμενης έγκρισης.

13.Πρακτικό Εκούσιου Τεχνικού Ελέγχου (ΠΕΤΕ) για την κατηγορία του οχήματος στο οποίο δεν έχουν σημειωθεί Σοβαρές ή Επικίνδυνες ελλείψεις το οποίο εκδίδεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφάλαιο Γ της υπ΄ αρ.οικ. 19111/192/2019 υπουργική απόφαση (Β΄ 1003).

14.O ενδιαφερόμενος καταθέτει οποιοδήποτε άλλο επιπλέον δικαιολογητικό απαιτείται κατά την κρίση της υπηρεσίας που ενδεχόμενα απαιτείται από την φύση της ειδικής χρήσης ή της ιδιαιτερότητας του οχήματος.

Τα τεχνικά στοιχεία του οχήματος (όπως φωτογραφίες, σχέδια, αποτυπώματα πιστοποιητικά κ.λπ.) καθώς και το τεχνικό υπόμνημα μαζί με την μελέτη του οχήματος θα κατατίθενται και με ηλεκτρονικό αρχείο, σε οπτικό μέσο (CD-DVD), με την κατάθεση της αίτησης και των δικαιολογητικών.

Θα συμπληρώνονται δείγμα άδειας κυκλοφορίας ΜΕ καθώς και δείγμα άδειας κυκλοφορίας οδικού οχήματος που ταξινομείται από τις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών σύμφωνα με τα υποδείγματα του Παραρτήματος IV της παρούσας μαζί με τις επεξηγήσεις των κωδικών.

Οι παραπάνω απαιτήσεις που αφορούν την τεχνική μελέτη και το τεχνικό υπόμνημα του οχήματος συμπληρώνονται ή τροποποιούνται από την ΔΤΟ, αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και κοινοποιούνται σε όλες τις σχετικές Υπηρεσίες.

Η Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων μετά τον έλεγχο όλου του φακέλου και εφόσον ικανοποιούνται οι απαιτήσεις της παρούσας, διαβιβάζει εντολή ελέγχου στην Διεύθυνση Μεταφορών που αιτείται ο ενδιαφερόμενος, για την εξακρίβωση των στοιχείων του οχήματος. Υπόδειγμα για όλες τις κατηγορίες οχημάτων της εντολής ελέγχου παρατίθεται στο Παράρτημα V της παρούσας.

Σε περίπτωση απόρριψης του αιτήματος, η Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων θα γνωστοποιεί εγγράφως ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους λόγους απόρριψης στον ενδιαφερόμενο.

Έλεγχος στοιχείων από Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών-Έκδοση πρακτικού Επιθεώρησης (Πρακτικό Ελέγχου).

Η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών κατόπιν υποβολής αιτήσεως και καταβολής του τέλους διενέργειας ειδικού τεχνικού ελέγχου, όπως αυτό ορίζεται στην παρ. 5 του άρθρου 2 της υπ΄ αρ. 8913/1089/2013 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄501), ελέγχει την πληρότητα των δικαιολογητικών, την επάρκεια των προτεινόμενων ελέγχων και στη συνέχεια ενημερώνει εγκαίρως τον ενδιαφερόμενο και την ΔΤΟ για τον προγραμματισμό της διενέργειας του ελέγχου. Η ΔΤΟ διατηρεί το δικαίωμα όπου κρίνει σκόπιμο, να παρίσταται κατά την διενέργεια ελέγχου ή να διενεργεί τον έλεγχο.

Ο έλεγχος του οχήματος διενεργείται από υπάλληλο της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών διπλωματούχο μηχανολόγο μηχανικό πανεπιστημιακού τομέα, ή πτυχιούχο μηχανολόγο μηχανικό τεχνολογικού τομέα, ή άλλης ειδικότητας διπλωματούχου ή πτυχιούχου μηχανικού σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις που ρυθμίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα και αποτελούνται από δύο διακριτά στάδια.

α. Έλεγχος σύμφωνα με τα στοιχεία ελέγχου και τα κριτήρια καταλληλότητας που εφαρμόζονται στον περιοδικό τεχνικό έλεγχο της κατηγορίας του οχήματος. Όπου κάποιος έλεγχος δεν είναι εφικτός, η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών ή η Yπηρεσία Τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) θα πρέπει να το τεκμηριώνει. Για τον έλεγχο αυτό απαιτείται καταβολή του αντίστοιχου τέλους διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου.

β. Ο έλεγχος διενεργείται σύμφωνα με την εντολή ελέγχου της υπηρεσίας καθώς και επαληθευτική ζύγιση στο όχημα, του αρχικού ζυγολογίου που υποβλήθηκε ως δικαιολογητικό, ανά άξονα και στο σύνολό του, με τη δεξαμενή καυσίμου (εφόσον διαθέτει) πλήρη. Εάν το όχημα είναι εφοδιασμένο με δεξαμενές νερού, η ζύγιση διενεργείται με αυτές κενές. Στο πρακτικό επιθεώρησης (πρακτικό ελέγχου) να καταγραφεί στο χώρο των παρατηρήσεων η κατάσταση του εξοπλισμού (πχ Μέτρια, Καλή, Άριστη κ.λπ.).

Μετά τον έλεγχο η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών εκδίδει πρακτικό επιθεώρησης (πρακτικό ελέγχου) εις τριπλούν, που υπογράφεται από τον διενεργήσαντα τον έλεγχο και τον προϊστάμενο της υπηρεσίας εφόσον:

α. Στο Πρακτικό Εκούσιου Τεχνικού Ελέγχου (ΠΕΤΕ) δεν έχουν σημειωθεί Σοβαρές ή Επικίνδυνες ελλείψεις.

β Κατά τον έλεγχο σύμφωνα με την εντολή ελέγχου δεν υπάρχουν ουσιώδεις παρατηρήσεις. Ως ουσιώδης παρατήρηση λαμβάνεται οποιοδήποτε «ΟΧΙ» σημειωθεί στον πίνακα ελέγχου, παραβίαση των άρθρων του ΚΟΚ ή λοιπών ισχυουσών διατάξεων.

Ένα αντίγραφο παραδίδεται στον ενδιαφερόμενο, ένα διαβιβάζεται ηλεκτρονικά στην ΔΤΟ με αντίγραφο των παραπάνω δικαιολογητικών και το τρίτο παραμένει στην Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Στην περίπτωση που δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις δεν εκδίδεται πρακτικό επιθεώρησης και ενημερώνεται εγγράφως ο ενδιαφερόμενος και η ΔΤΟ όπου αποστέλλεται η υπογεγραμμένη με τις παρατηρήσεις απορριπτική Εντολή Ελέγχου.

Έλεγχος στοιχείων από ΔΤΟ – Έκδοση Έγκρισης Ταξινόμησης.

Η ΔΤΟ μετά την ηλεκτρονική παραλαβή των ανωτέρω δικαιολογητικών από την Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών και τον έλεγχό τους, εφόσον δεν συντρέχουν επιπλέον λόγοι απόρριψης, εκδίδει την έγκριση ταξινόμησης κοινοποιώντας την στην αρμόδια Διεύθυνση Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας.

Σε περίπτωση διαφωνίας του ενδιαφερόμενου με τα αποτελέσματα του πρακτικού Επιθεώρησης (Πρακτικό Ελέγχου) μπορεί με αίτηση του προς την ΔΤΟ να ζητήσει τον έλεγχο του οχήματος από Ειδική Επιτροπή Ελέγχου, η οποία ορίζεται από τον Διευθυντή της ΔΤΟ. Εάν ο Διευθυντής της ΔΤΟ μετά την εξέταση της αίτησης αποφασίσει τον επανέλεγχο του οχήματος ορίζει επιτροπή καθώς και τον τόπο και χρόνο του επανελέγχου.

Άρθρο 5

Μετατροπές

Όροι και Προϋποθέσεις για τη χορήγηση έγκρισης ταξινόμησης οχημάτων Ειδικής Χρήσης-Ειδικού Σκοπού από μετατροπή.

1.Για τη χορήγηση έγκρισης ταξινόμησης οχημάτων Ειδικής Χρήσης-Ειδικού Σκοπού από μετατροπή απαιτούνται πέραν των δικαιολογητικών του άρθρου 4 και τα εξής:

α. Τεκμηρίωση ότι πληρούνται οι διατάξεις του αρ 3 της υπ’ αρ. 12641/1368 υπουργικής απόφασης (Β΄797/2011) που αφορούν τις απαιτήσεις του φορέα που εκτελεί την μετατροπή.

β. Κατάθεση πίνακα «ενοτήτων» και «εξαρτημάτων» που χρησιμοποιούνται για την μετατροπή. σύμφωνα με την παρ 1.3 του άρθρου 3 της υπ’ αρ. 12641/1368υπουργικής απόφασης (Β΄797/2011).

γ. Μελέτη για τον υπολογισμό των συνδέσεων του παλαιού αμαξώματος με το νέο: (συγκολλήσεις, κοχλιώσεις, κ.λπ.). Οι συγκολλήσεις γίνονται σύμφωνα με τους υπολογισμούς και με τη μέθοδο εκείνη με την οποία έχει πιστοποιηθεί ο φορέας. Εφόσον απαιτείται άλλη μέθοδος θα πρέπει να πιστοποιηθεί ο φορέας και ως προς την απαιτούμενη μέθοδο.

δ. Τεκμηρίωση που προκύπτει ότι το νέο όχημα, έχει τουλάχιστον ίση αντοχή στις καταπονήσεις που δέχεται με το παλαιό όχημα χωρίς μετατροπή.

ε. Τεκμηρίωση ότι τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του νέου οχήματος από την μετατροπή διαφοροποιούνται από αυτά του οχήματος.

στ. Αποδεικτικό καταβολής του τέλους διενέργειας ειδικού τεχνικού ελέγχου όπως ορίζεται στην παρ. 5 του άρθρου 2 της υπ΄ αρ. 8913/1089/2013 κοινής υπουργικής απόφασης περί τελών διενέργειας των τεχνικών ελέγχων από τα Δημόσια ΚΤΕΟ, της διαδικασίας επιβολής και είσπραξής τους (Β΄501). Το σύνολο των ειδικών ελέγχων ή μετατροπής όλων των φάσεων (σταδίων) της μετατροπής, καλύπτεται από την καταβολή αυτού του τέλους.

2.Μετά τον έλεγχο όλου του φακέλου, και εφόσον ικανοποιούνται οι απαιτήσεις της παρούσας, διαβιβάζει εντολή ελέγχου στην Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών που αιτείται ο ενδιαφερόμενος, για την εξακρίβωση των στοιχείων του οχήματος. Σε περίπτωση απόρριψης του αιτήματος, η ΔΤΟ θα γνωστοποιεί τους λόγους για την απόρριψη.

3.Έλεγχος στοιχείων από Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών-Έκδοση πρακτικού Επιθεώρησης (Πρακτικό ελέγχου) ακολουθείται διαδικασία όμοια με την παρ. που αφορά των έλεγχο των στοιχείων του άρθρου 4.

Άρθρο 6

Έλεγχος δικαιολογητικών – Επιθεώρηση οχήματος

1.Εφόσον, κατά τον έλεγχο των υποβαλλομένων δικαιολογητικών και κατά τη διενέργεια της επιθεώρησης του οχήματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 4 και 5, κατά περίπτωση, διαπιστωθεί:

α. Έλλειψη του πινακιδίου του κατασκευαστή του οχήματος, και τα αναγραφόμενα σ΄ αυτό στοιχεία δεν προκύπτουν από την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, τότε υποβάλλεται πρωτότυπη βεβαίωση του εργοστασίου κατασκευής ή του επίσημου αντιπροσώπου στη Χώρα μας του βασικού οχήματος στην οποία βεβαιώνονται τα στοιχεία που αναφέρονται στο πινακίδιο σύμφωνα με την υπ’ αρ. 78/507/EΟΚ οδηγία όπως ισχύει (Τεχνικά Επιτρεπόμενα φορτία αξόνων, ΜΑΜΦΟ οχήματος κ.λπ.).

β. Έλλειψη του πινακιδίου του εξοπλισμού του οχήματος, χαράσσεται αριθμός ασφαλείας από την οικεία Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών, κατά την διενέργεια του ελέγχου. Εναλλακτικά είναι επιτρεπτή η τοποθέτηση πινακιδίου στον εξοπλισμό από τον κατασκευαστή του, το οποίο αν αφαιρεθεί καταστρέφεται.

Στο πινακίδιο καταγράφονται κατ΄ ελάχιστον Εργ. Κατασκευής, Τύπος, Σειριακός αριθμός ή αριθμός ασφαλείας και τυχόν άλλα τεχνικά στοιχεία του εξοπλισμού που επίσης αναγράφονται και στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος στο χώρο των παρατηρήσεων.

γ. Ότι ο τύπος του οχήματος που προκύπτει από την άδεια κυκλοφορίας είναι διαφορετικός από τον τύπο του οχήματος προς έλεγχο, δηλαδή το όχημα άλλαξε χρήση κατόπιν μετατροπής, τότε ακολουθείται η οριζόμενη στο άρθρο 5 διαδικασία. Όμοια διαδικασία ακολουθείται, όταν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του οχήματος (μεταξόνια, πρόβολος κ.λπ.) δεν ταυτίζονται με αυτά του ελεγχόμενου οχήματος.

δ. Ότι άλλα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας δεν ταυτίζονται με το ελεγχόμενο όχημα, όπως θέσεις καθημένων (S1), διαστάσεις αμάξης (25), Μέγιστο Τεχνικά επιτρεπόμενο φορτίο (F1), ελαστικά κ.λπ., αυτά διορθώνονται στην νέα άδεια κυκλοφορίας από την Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών, σύμφωνα με το πρακτικό Επιθεώρησης του ελεγχόμενου οχήματος και το πινακίδιο του οχήματος.

2.Επιτρεπόμενες αλλαγές κύριων χαρακτηριστικών κυκλοφορούντων οχημάτων (πχ προσθήκη ή αφαίρεση αξόνων, αλλαγή κινητήρα, αλλαγή χρώματος κ.λπ.) ακολουθούν τις διαδικασίες που ορίζονται στην υπ΄αρ. 20270/1973 υπουργική απόφαση (Β΄ 884) και στο λοιπό θεσμικό πλαίσιο για τα οχήματα, εκτός εάν τα επιμέρους θέματα ρυθμίζονται διαφορετικά με την παρούσα.

Άρθρο 7

Ταξινόμηση και έκδοση άδειας κυκλοφορίας

Διαδικασία ταξινόμησης οχημάτων Ειδικής Χρήσης Ειδικού Σκοπού που δεν εκτελούν μεταφορικό έργο.

1.Μετά την έκδοση της έγκρισης ταξινόμησης το όχημα ταξινομείται με τους όρους της έγκρισης (εάν υπάρχουν), σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις κατάταξής τους.

2.Αναφορικά με οχήματα ειδικής χρήσης-ειδικού σκοπού που ταξινομούνται (χορήγηση άδειας και πινακίδας κυκλοφορίας, απογραφικό κ.λπ.) στην Διεύθυνση Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας ακολουθούν την διαδικασία ταξινόμησης ανάλογα με τις παρακάτω περιπτώσεις:

3.Έκδοση αρχικής άδειας κυκλοφορίας οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού που ταξινομείται ως Μ.Ε.

4.Για την αρχική έκδοση Δελτίου Απογραφής-Ταξινόμησης (Δ.Α.Τ.) και τη χορήγηση αδείας και πινακίδων κυκλοφορίας Μ.Ε σε οχήματα ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού, υποβάλλονται τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

1.1 Αίτηση ταξινόμησης-χορήγησης αδείας και πινακίδων κυκλοφορίας.

1.2 Δελτίο στοιχείων του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού, το οποίο υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης στοιχείων, και στο οποίο αναφέρονται τα εξής στοιχεία:

α). Είδος οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού.

β). Ποσοστό ιδιοκτησίας ανά κάτοχο.

γ). Αριθμοί σειράς πλαισίου και τύπος κινητήρα.

1.3 Αντίγραφο ή φωτοαντίγραφο της έγκρισης ταξινόμησης για πρωτοταξινομούμενο ή μετατρεπόμενο όχημα ή έγκριση τύπου για καινούργιο όχημα.

1.4 Διπλότυπο ή απόδειξη είσπραξης του τέλους απογραφής-ταξινόμησης και χορήγησης αδείας και πινακίδων κυκλοφορίας και το σχετικό υπηρεσιακό σημείωμα.

1.5 Διπλότυπο ή απόδειξη είσπραξης του τέλους χρήσης του τρέχοντος έτους κυκλοφορίας και το σχετικό υπηρεσιακό σημείωμα.

1.6 Τέσσερις (4) φωτογραφίες του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού με τον απαιτούμενο από τον Κ.Ο.Κ. εξοπλισμό αυτού, μία από κάθε πλευρά του, όπου στο πίσω μέρος αυτών θα δηλώνεται ότι «για το εικονιζόμενο όχημα ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού υπ΄ αρ. πλαισίου… ζητείται η χορήγηση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας», με ημερομηνία και υπογραφή του κατόχου.

Επιπλέον υποβάλλονται δύο (2) φωτογραφίες για την ταυτοποίηση του ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού με το τηρούμενο αρχείο της αρμόδιας Υπηρεσίας της Γ.Γ.Υ. του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Οι φωτογραφίες υποβάλλονται και σε ψηφιακό αρχείο JPEG ή TIFF σε ανάλυση τουλάχιστον 1600×1200 pixels.

1.7 Παραστατικό κυριότητας ή νόμιμης κατοχής του αιτούντος (τιμολόγιο, ιδιωτικό συμφωνητικό, αποδεικτικό κληρονομικής διαδοχής, δικαστική απόφαση κ.λπ.).

Σε περίπτωση παρακράτησης κυριότητας ή αφαίρεσης ή κατάσχεσης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά απόδειξης κτήσης ή νόμιμης κατοχής του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού είναι:

α) Έκθεση αναγκαστικής αφαίρεσης ή πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής με γνήσιο των υπογραφών των συμβαλλομένων μερών με ταυτόχρονη υποβολή του τιμολογίου αγοράς.

β) Απόφαση ανάκλησης ή το έγγραφο της διαγραφής.

1.8 Πιστοποιητικό ταξινόμησης.

1.9 Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία κάθε κάτοχος θα δηλώνει:

α). Είμαι κύριος ή νόμιμος κάτοχος του…….(είδος οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού) με αριθμό πλαισίου…….και με ποσοστό ιδιοκτησίας…….%.

β). Σε καμία περίπτωση δεν θα το χρησιμοποιώ για μεταφορές.

γ). Σε περίπτωση απώλειας της αδείας κυκλοφορίας ή των κρατικών πινακίδων αναγνώρισης ή αλλαγής της ταχ. διεύθυνσής μου ή της έδρας του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού ή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού ή καταστροφής του ή εξαγωγής του, θα γνωστοποιώ αυτό εγγράφως στην Υπηρεσία σας εντός 15 ημερών.

δ). Σε περίπτωση αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού, θα επιστρέψω την άδεια κυκλοφορίας του εντός 15 ημερών στην Υπηρεσία σας και θα μεριμνήσω από κοινού με το νέο κάτοχο του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού για τη μεταβίβαση της υπόψη άδειας στο όνομά του.

1.10 Το πρακτικό Επιθεώρησης το οποίο είναι συνημμένο δικαιολογητικό της Έγκρισης ταξινόμησης, υπέχει θέση της Έκθεσης αυτοψίας και δεν απαιτείται η διενέργεια νέας αυτοψίας. Ομοίως δεν απαιτείται η διενέργεια νέας αυτοψίας σε καινούργια οχήματα επειδή το πρακτικό επιθεώρησης/ελέγχου το οποίο είναι συνημμένο δικαιολογητικό της Έγκρισης Τύπου, υπέχει θέση της Έκθεσης αυτοψίας.

2.Ο αρμόδιος υπάλληλος:

2.1. Παραλαμβάνει και ελέγχει τα δικαιολογητικά ενημερώνοντας τον αιτούντα για κάθε σφάλμα το οποίο εντοπίζεται, προκειμένου να συμπληρωθούν ορθά τα υποβαλλόμενα έγγραφα.

2.2. Ταξινομεί το αντικείμενο της αίτησης στην αντίστοιχη κατηγορία.

2.3. Συμπληρώνει και εκδίδει εις διπλούν το Δελτίο Απογραφής-Ταξινόμησης (Δ.Α.Τ.).

3.Μετά την έκδοση του Δ.Α.Τ., εκδίδεται η άδεια κυκλοφορίας και χορηγούνται οι αντίστοιχες πινακίδες κυκλοφορίας. Οι αριθμοί των πινακίδων χορηγούνται με απόλυτη αριθμητική αλληλουχία.

4.Η παραλαβή της άδειας και των πινακίδων επιβεβαιώνεται με καταχώρηση των στοιχείων του παραλαμβάνοντας αυτές σε αποδεικτικό σημείωμα παραλαβής. Ο αριθμός κυκλοφορίας και το όνομα του κατόχου καταχωρούνται σε ειδικό πρωτόκολλο.

5.Στην άδεια κυκλοφορίας αναγράφεται ο αριθμός της έγκρισης ταξινόμησης ή της έγκρισης τύπου κατά περίπτωση.

6.Ο τηρούμενος φάκελος στην Υπηρεσία συμπληρώνεται με φωτοαντίγραφο της εκδοθείσας αδείας κυκλοφορίας, το Δ.Α.Τ. και το αποδεικτικό σημείωμα παραλαβής της άδειας και των πινακίδων.

7.Για κάθε χορηγούμενη άδεια κυκλοφορίας η αρμόδια Δ.Τ.Ε.Π.Ε. αποστέλλει το ένα αντίγραφο του Δ.Α.Τ. με τις δύο (2) φωτογραφίες του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού, καθώς και αντίγραφο της έγκρισης ταξινόμησης, στην αρμόδια Υπηρεσία της Γ.Γ.Υ. για τη μηχανογράφηση του και την τήρηση του ηλεκτρονικού Μητρώου Μ.Ε. Το δεύτερο Δ.Α.Τ. παραμένει στο φάκελο της Δ.Τ.Ε.Π.Ε. Στο Δ.Α.Τ. θα αναφέρεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της έγκρισης ταξινόμησης και του διπλοτύπου είσπραξης (αριθμός, ημερομηνία, Δ.Ο.Υ., ποσόν) του τέλους χρήσης τρέχοντος έτους.

8.Έκδοση άδειας κυκλοφορίας σε περίπτωση μεταβίβασης οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού που ταξινομείται ως Μ.Ε.

9.Για τη χορήγηση νέας αδείας οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού σε περίπτωση μεταβίβασης, υποβάλλονται στην αρμόδια Δ.Τ.Ε.Π.Ε. (όπου τηρείται ο φάκελος του) ή διαβιβάζονται σ΄ αυτήν, τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

1.1 Κοινή Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση του νέου και του παλαιού κατόχου.

1.2 Η προηγούμενη άδεια κυκλοφορίας. Σε περίπτωση απώλειας αυτής, υποβάλλεται βεβαίωση δήλωσης από το αρμόδιο Αστυνομικό Τμήμα.

1.3 Αντίγραφο ή φωτοαντίγραφο της έγκρισης ταξινόμησης.

1.4 Δελτίο στοιχείων του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού το οποίο υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης στοιχείων, και στο οποίο αναφέρονται τα εξής στοιχεία:

α). Είδος οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού.

β). Ποσοστό ιδιοκτησίας ανά κάτοχο.

γ). Αριθμός σειράς πλαισίου και τύπος κινητήρα.

15 Διπλότυπο ή απόδειξη είσπραξης του τέλους μεταβίβασης αδείας (παρ, 1γ του άρθρου 20 του ν. 2052/1992 υπέρ Δημοσίου, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) και το σχετικό υπηρεσιακό σημείωμα.

1.6 Διπλότυπο ή απόδειξη είσπραξης του τέλους χρήσης του τρέχοντος έτους κυκλοφορίας και το σχετικό υπηρεσιακό σημείωμα.

1.7 Για τη μεταβίβαση, είναι απαραίτητη η εξόφληση των οφειλόμενων τελών χρήσης η οποία αποδεικνύεται:

α) Με προσκόμιση των διπλοτύπων είσπραξης ή με τη βεβαίωση καταβολής η οποία συνοδεύεται από την αντίστοιχη ειδοποίηση, σε περίπτωση που δεν αναφέρονται σε αυτή τα στοιχεία του συγκεκριμένου οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού.

β) Με προσκόμιση βεβαίωσης της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. ότι τα υπόψη τέλη είναι βεβαιωμένα και εξοφλημένα για συγκεκριμένα έτη.

γ) Σε περίπτωση μη βεβαιωμένων τελών χρήσης, η εξόφληση αυτών θα γίνεται, αφού χορηγηθεί υπηρεσιακό σημείωμα από την αρμόδια Δ.Τ.Ε.Π.Ε.

1.8 Δύο (2) φωτογραφίες (μπροστινή και πίσω όψη) εις διπλούν του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού με τον απαιτούμενο από τον Κ.Ο.Κ. εξοπλισμό αυτού, όπου στο πίσω μέρος αυτών θα δηλώνεται ότι «για το εικονιζόμενο οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού υπ΄ αρ. πλαισίου…….. ζητείται η μεταβίβαση της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας αυτού», ημερομηνία και υπογραφή του νέου ιδιοκτήτη.

1.9 Παραστατικό κυριότητας ή νόμιμης κατοχής του αιτούντος (τιμολόγιο, ιδιωτικό συμφωνητικό, αποδεικτικό κληρονομικής διαδοχής, δικαστική απόφαση κ.λπ.).

1.10 Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία κάθε κάτοχος θα δηλώνει:

α). Είμαι κύριος ή νόμιμος κάτοχος του………(είδος οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού) με αριθμό πλαισίου……..και με ποσοστό ιδιοκτησίας……..%.

β). Σε καμία περίπτωση δεν θα το χρησιμοποιώ για μεταφορές.

γ). Σε περίπτωση απώλειας της αδείας κυκλοφορίας ή των κρατικών πινακίδων αναγνώρισης ή αλλαγής της ταχ. διεύθυνσης μου ή της έδρας του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού ή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού ή καταστροφής του ή εξαγωγής του, θα γνωστοποιώ αυτό εγγράφως στην Υπηρεσία σας εντός 15 ημερών.

δ). Σε περίπτωση αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του Μ.Ε. ή του οχήματος ειδικής κατηγορίας θα επιστρέψω την άδεια κυκλοφορίας του εντός 15 ημερών στην Υπηρεσία σας και θα μεριμνήσω από κοινού με το νέο κάτοχο του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού για τη μεταβίβαση της υπόψη άδειας στο όνομά του.

ε). Προστίθεται: «Το υπόψη όχημα ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού έχει απογραφεί από την Δ.Τ.Ε.Π.Ε. ………

1.11 Το πρακτικό Επιθεώρησης το οποίο είναι συνημμένο δικαιολογητικό της Έγκρισης ταξινόμησης, υπέχει θέση της Έκθεσης αυτοψίας και δεν απαιτείται η διενέργεια νέας αυτοψίας.

2.Για κάθε χορηγούμενη άδεια κυκλοφορίας η αρμόδια Δ.Τ.Ε.Π.Ε. αποστέλλει το ένα αντίγραφο του Δ.Α.Τ. με τις δύο (2) φωτογραφίες του οχήματος ειδικής χρήσης ειδικού σκοπού, καθώς και αντίγραφο της έγκρισης ταξινόμησης στην αρμόδια Υπηρεσία της Γ.Γ.Υ. για τη μηχανογράφηση του και την τήρηση του ηλεκτρονικού Μητρώου Μ.Ε. Το δεύτερο Δ.Α.Τ. παραμένει στο φάκελο της Δ.Τ.Ε.Π.Ε. Στο Δ.Α.Τ. θα αναφέρεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της έγκρισης ταξινόμησης και του διπλοτύπου είσπραξης (αριθμός, ημερομηνία, Δ.Ο.Υ., ποσόν) του τέλους χρήσης τρέχοντος έτους.

3.Οι απαιτήσεις που αφορούν την ταξινόμηση του οχήματος συμπληρώνονται ή τροποποιούνται από την ΔΤΟ, αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και κοινοποιούνται σε όλες τις σχετικές υπηρεσίες.

Άρθρο 8

Μητρώο Μηχανικών

1.Στην ΔΤΟ έχει δημιουργηθεί Μητρώο Μηχανικών για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τους εγκεκριμένους μελετητές Μηχανικούς.

Το Μητρώο Μηχανικών διακρίνεται σε δύο υπομητρώα:

Α) σε Μητρώο Διπλωματούχων Μηχανικών Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης για την υποβολή τεχνικών μελετών και τεχνικών υπομνημάτων με σκοπό την συμπλήρωση φακέλων για την έκδοση πιστοποιητικών, εγκρίσεων τύπου ή όποιας άλλης πράξης απαιτείται κατά νόμο, σύμφωνα με τις διατάξεις που ρυθμίζουν τα οικεία επαγγελματικά δικαιώματα.

Για την εγγραφή στο Μητρώο του παρόντος εδαφίου απαιτείται η υποβολή:

α. Αίτησης ενδιαφερόμενου προς την ΔΤΟ (Παράρτημα VI),

β. Διπλώματος μηχανολόγου μηχανικού πανεπιστημιακής εκπαίδευσης ή διπλώματος μηχανικού άλλης ειδικότητας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης νομίμως επικυρωμένου,

γ. Δείγματος υπογραφής και σφραγίδας,

δ. Βεβαίωσης γνησίου της υπογραφής,

ε. Βεβαίωσης ΤΕΕ ως προς την εγγραφή και ισχύ της άδειας εξασκήσεως επαγγέλματός του.

Β) σε Μητρώο Πτυχιούχων Μηχανικών Τεχνολογικής Εκπαίδευσης για την υποβολή τεχνικών υπομνημάτων, σχεδίων του οχήματος, εκτιμήσεων και πραγματογνωμοσύνης ζημιών, υπολογισμού κυβισμού κινητήρων και μετατροπών οδικών οχημάτων και των συναφών δραστηριοτήτων σύμφωνα με τις διατάξεις που ορίζουν τα οικεία επαγγελματικά δικαιώματα.

Για την εγγραφή στο Μητρώο του παρόντος εδαφίου απαιτείται η υποβολή:

α. Αίτησης ενδιαφερόμενου προς την ΔΤΟ (Παράρτημα VI),

β. Πτυχίου μηχανολόγου μηχανικού τεχνολογικής εκπαίδευσης ή πτυχίου μηχανικού άλλης ειδικότητας τεχνολογικής εκπαίδευσης νομίμως επικυρωμένου,

γ. Δείγματος υπογραφής και σφραγίδας.

δ. Βεβαίωσης γνησίου της υπογραφής.

ε. Βεβαίωσης ΕΕΤΕΜ ως προς την εγγραφή και ισχύ της άδειας εξασκήσεως επαγγέλματός του.

2.Το Μητρώο και κάθε επικαιροποίησή του θα αναρτάται στον ιστοχώρο του Υπουργείου.

3.Από την έναρξη ισχύος της παρούσας τεχνικές μελέτες, τεχνικά υπομνήματα με σκοπό την συμπλήρωση φακέλων για την έκδοση πιστοποιητικών, εγκρίσεων ταξινόμησης ή όποιας άλλης πράξης απαιτείται απ΄την νομοθεσία, εκτιμήσεις και πορίσματα πραγματογνωμοσυνών που εμπίπτουν στο αντικείμενο του παρόντος κατατίθενται μόνο από Μηχανικούς εγγεγραμμένους στο Μητρώο.

Άρθρο 9

Ενσωματώνονται τα Παραρτήματα Ι έως και VI, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας, τα οποία συμπληρώνονται ή τροποποιούνται από την ΔΤΟ και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την απόφαση για την χορήγηση έγκρισης ταξινόμησης μηχανοκίνητων οχημάτων Ειδικής Χρήσης-Ειδικού Σκοπού.

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Διαβάστε επίσης:

Ελλάδα: Χαμός με τα ηλεκτρικά ποδήλατα -Τα SOS!

Δοκιμάζουμε το νέο ηλεκτρικό Volkswagen ID.3

Αυτή είναι γκάμα του νέου Toyota Yaris