Live Κίνηση
Περισσότερα
Fleet Cars

Σε ποιά ενοικιαζόμενα άλλαξαν τα όρια ηλικίας;

Ελλάδα 13:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Σε ποιά ενοικιαζόμενα άλλαξαν τα όρια ηλικίας;

Fleet Cars

Σε ποιά ενοικιαζόμενα άλλαξαν τα όρια ηλικίας;

Fleet Cars

Ο χρόνος κυκλοφορίας τους ως επαγγελματικά οχήματα ορίζεται στα 14 έτη από το πρώτο έτος έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας τους.

Advertisement
Advertisement

Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) αλλάζει τα χρονικά όρια εκμετάλλευσης συγκεκριμένων τύπων αυτοκινήτων προς ενοικίαση καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολη και δαπανηρή η αντικατάστασή τους.

Οι αλλαγές αφορούν τα αυτοκίνητα που ενοικιάζονται χωρίς οδηγό και αφορούν τα cabrio, τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα αλλά και τα τεθωρακισμένα αυτοκίνητα στα οποία παρατείνεται η διάρκεια εκμετάλλευσής τους από τους επαγγελματίες ή γραφεία ενοικιάσεων οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Ο χρόνος κυκλοφορίας τους ως επαγγελματικά οχήματα ορίζεται στα 14 έτη από το πρώτο έτος έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας τους.

Όπως αναγράφει η ΚΥΑ: «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 16597/29.12.2010 κοινής απόφασης των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Πολιτισμού και Τουρισμού «Όροι και προϋποθέσεις σύστασης και λειτουργίας επιχειρήσεων εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης (Ι.Χ.), χωρίς οδηγό» (Β’ 2156).

Οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών και Τουρισμού έχοντας υπόψη:

Advertisement

1.Τις διατάξεις:

α. Της παρ. 2 του άρθρου 22 του ν. 4811/2021 «Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υποδομών και Μεταφορών, Υγείας και Τουρισμού, ρυθμίσεις για τις παραγωγικές δραστηριότητες και την ενίσχυση της ανάπτυξης και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις» (Α΄ 108),

Advertisement

β. του άρθρου 8 του ν.δ. 701/1970 «Περί ενεργούμενων διά κατηγοριών τινών αυτοκινήτων μεταφορών και επιβαλλομένων διοικητικών κυρώσεων σε κατόχους αυτών» (Α’ 220),

γ. της περ. ε’ της παρ. 1 και της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014 «Απλούστευση διαδικασιών λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών υποδομών, ειδικές μορφές τουρισμού και άλλες διατάξεις» (Α’ 155),

δ. του ν. 3844/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/123 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά και άλλες διατάξεις» (Α’ 63),

Advertisement

ε. του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184),

στ. του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133),

ζ. του π.δ. 127/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Τουρισμού» (Α’ 157),

η. του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α’ 151),

θ. του π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α’ 155) και

ι. της υπ’ αρ. 317/22.09.2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Μιχαήλ Παπαδόπουλο» (Β’ 4383).

2.Την ανάγκη τροποποίησης της υπ’ αρ. 16597/29.12.2010 κοινής απόφασης των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Πολιτισμού και Τουρισμού

«Όροι και προϋποθέσεις σύστασης και λειτουργίας επιχειρήσεων εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης (Ι.Χ.), χωρίς οδηγό (Β’ 2156)», προκειμένου να διευκολύνεται το έργο των επιχειρήσεων εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης (Ι.Χ.), χωρίς οδηγό.

3.Το γεγονός ότι από τις ρυθμίσεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

4.Η παρ. 3 του άρθρου 9 της υπ’ αρ. 16597/29.12.2010 κοινής υπουργικής απόφασης «Όροι και προϋποθέσεις σύστασης και λειτουργίας επιχειρήσεων εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης (Ι.Χ.), χωρίς οδηγό» (Β’ 2156), αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Ως χρόνος κυκλοφορίας των προς εκμίσθωση επιβατηγών αυτοκινήτων Ι.Χ., των από κατασκευής ανοικτού τύπου, των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων και των τεθωρακισμένων αυτοκινήτων ορίζεται τα δεκατέσσερα (14) έτη από το έτος έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας αυτών, με χρονική στιγμή απόσυρσης την τελευταία ημέρα του ημερολογιακού έτους κατά το οποίο εκπνέει η ανωτέρω προθεσμία».

5.Κατά τα λοιπά εξακολουθεί να ισχύει η υπ’ αρ. 16597/2010 απόφαση των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Πολιτισμού και Τουρισμού «Όροι και προϋποθέσεις σύστασης και λειτουργίας επιχειρήσεων εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης (Ι.Χ.), χωρίς οδηγό» (Β’ 2156).

6.Η απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποια ελληνική εταιρεία είχε προνοήσει να προμηθευτεί μεγάλο αριθμό ΙΧ
Ιδού τα νέα όρια ηλικίας για τους οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων
«Big Brother» σε μεταβιβάσεις, ΚΤΕΟ και Τέλη Κυκλοφορίας!