Live Κίνηση
Περισσότερα
Fleet Cars

Ποιοι μπορούν να αποκτήσουν λεωφορείο Ιδιωτικής Χρήσης

Ελλάδα 6:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιοι μπορούν να αποκτήσουν λεωφορείο Ιδιωτικής Χρήσης

Fleet Cars

Ποιοι μπορούν να αποκτήσουν λεωφορείο Ιδιωτικής Χρήσης

Fleet Cars

Ο υφυπουργός Μεταφορών ξεκαθαρίζει ποια φυσικά και νομικά πρόσωπα είναι δικαιούχοι.

Advertisement
Advertisement

Σε τροποποίηση των άρθρων της Υπουργικής Απόφασης σχετικά με τους δικαιούχους των λεωφορείων Ιδιωτικής Χρήσης προχώρησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Εκτός των αθλητικών σωματείων ατόμων με αναπηρία, αθλητικών ομοσπονδιών λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης μπορούν να αποκτήσουν κτηνοτροφικές μονάδες, οινοποιεία, τυροκομεία, αλλαντοποιίες, φυτώρια, διαλογητήρια φρούτων – λαχανικών μέχρι και δικηγορικοί σύλλογοι.

Advertisement
Advertisement

Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην σχετική Απόφαση: «Τροποποιείται η υπ’ αρ. 101701/2021 υπουργική απόφαση «Καθορισμός κατηγοριών δικαιούχων φυσικών και νομικών προσώπων για θέση σε κυκλοφορία και ταξινόμηση Λεωφορείων Ιδιωτικής Χρήσης (Λ.Ι.Χ) αυτοκινήτων» (Β’ 1793), ως εξής:

α) Στην παρ. 1 του άρθρου 2 αντικαθίσταται η περίπτωση ι’, ως εξής:

«ι. Αθλητικών ομοσπονδιών του ν. 2725/1999 και αθλητικών σωματείων ατόμων με αναπηρία που ιδρύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 2725/1999, με την ειδική αθλητική αναγνώριση του άρθρου 28 του ίδιου αυτού νόμου» (Α’ 121).

Advertisement

β) Στην περ. θ’ της παρ. 1 του άρθρου 2 η φράση «της παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 3325/2005 (Α’ 68)» αντικαθίσταται με τη φράση «της χώρας».

γ) Στην περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 2 η φράση: «της παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 3325/2005 (πχ. κτηνοτροφικές μονάδες, οινοποιεία, τυροκομεία, αλλαντοποιίες κ.λπ.)» (Α’ 68) αντικαθίσταται με τη φράση «της χώρας (πχ. κτηνοτροφικές μονάδες, οινοποιεία, τυροκομεία, αλλαντοποιίες, φυτώρια, διαλογητήρια φρούτων – λαχανικών κ.λπ.)».

Advertisement

δ) Στο άρθρο 2 προστίθεται νέα παράγραφος 3 ως εξής:

«3. Επιτρέπεται σε Δικηγορικούς Συλλόγους που συγκροτούνται σύμφωνα με το Τμήμα Α’ του Κεφαλαίου Ζ του ν. 4194/2013 η θέση σε δημόσια κυκλοφορία και η έκδοση στοιχείων κυκλοφορίας (άδεια και πινακίδες) Λεωφορείων Ιδιωτικής Χρήσης (Λ.Ι.Χ.) οχημάτων για τη μεταφορά μελών και υπαλλήλων τους από την έδρα τους προς τα Δικαστήρια που βρίσκονται εντός των γεωγραφικών ορίων της Περιφερειακής Ενότητας όπου έχουν την έδρα τους και αντίστροφα» (Α’ 208).

ε) Στο άρθρο 3 προστίθεται νέα παρ. 2α ως εξής:

Advertisement

«2α. Τα τιθέμενα σε κυκλοφορία Λ.Ι.Χ. αυτοκίνητα από τα δικαιούμενα πρόσωπα της παρ. 3 του άρθρου 2, χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη μεταφορά των μελών και των υπαλλήλων τους προς και από τις οικείες έδρες και κατά τις ημέρες και ώρες λειτουργίας των Δικαστηρίων, χωρίς την καταβολή κομίστρου».

στ) Στο άρθρο 4 προστίθεται νέα παράγραφος 2α ως εξής:

«2α. Ο Πρόεδρος των δικαιούμενων προσώπων της παρ. 3 του άρθρου 2, ή ο αναπληρωτής αυτού, σύμφωνα με το άρθρο 93 του ν. 4194/2013 (Α’ 208), όπως προκύπτει από κάθε νόμιμο αποδεικτικό μέσο περί αυτού ή το αρμοδίως εξουσιοδοτημένο μέλος για την υποβολή αιτήσεων, υποβάλλει αίτηση στην Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας όπου έχουν την έδρα τα δικαιούμενα πρόσωπα, συνοδευόμενη από τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

α. Απόφαση ή πράξη του αρμοδίου οργάνου διοίκησης, όπως αυτό ορίζεται στον κανονισμό οργάνωσης και λειτουργίας του Δικηγορικού Συλλόγου, στην οποία αναφέρονται:

1.οι λόγοι που καθιστούν σκόπιμη και αναγκαία την θέση σε κυκλοφορία του Λ.Ι.Χ. οχήματος,

2.τα κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά όπως κυβισμός, μικτό βάρος κ.λπ. του υπό ταξινόμηση οχήματος.

β. Ετήσιο Πίνακα Προσωπικού (Έντυπο Ε4) στον οποίο εμφανίζονται όλοι οι ενεργοί απασχολούμενοι μισθωτοί του Συλλόγου, όπως αυτός ισχύει κατά την υποβολή της αίτησης, καθώς και το ωράριο απασχόλησης αυτών, ο οποίος εκτυπώνεται από το πληροφοριακό σύστημα εξυπηρέτησης του Υπουργείου Εργασίας («ΕΡΓΑΝΗ»).

γ. Πίνακα των μελών του Συλλόγου κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης».

ζ) Στην περ. β’ της παρ. 5 του άρθρου 4 η φράση «της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας» αντικαθίσταται από τη φράση «της παρ. 1 του άρθρου 2 καθώς και των δικαιούμενων προσώπων της παρ. 3 του άρθρου 2» και η εν λόγω περ. β’ διαμορφώνεται ως εξής:

«β. στον εθνικό κωδικό 28 (είδος αμάξης) ο κωδικός 112 Λεωφορείο Μεταφοράς ΑΜΕΑ, για τις περιπτώσεις που προορίζονται για την μεταφορά ατόμων με αναπηρία, ή ο κωδικός 222 Μεταφορών Προσώπων Σχετιζόμενων με Έργο Φορέα, για τις λοιπές περιπτώσεις των δικαιούμενων προσώπων της παρ. 1 του άρθρου 2 καθώς και των δικαιούμενων προσώπων της παρ. 3 του άρθρου 2 ή ο κωδικός 102 Μεταφορά Προσωπικού, για τα πρόσωπα της παρ. 2 του άρθρου 2».

Κατά τα λοιπά εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις της υπ’ αρ. 101701/2021 (Β’ 1793) υπουργικής απόφασης.

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως

Φωτογραφία: Eurokinisi

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτοί μπορούν να αποκτήσουν λεωφορείο ιδιωτικής χρήσης
Σκληρό test-drive για το ηλεκτρικό λεωφορείο του ομίλου Σαρακάκη
Στο ΚΤΕΛ Λάρισας το πρώτο υβριδικό λεωφορείο Volvo 7900 Full Hybrid