Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

Fleet Cars

Peugeot: Ηλεκτρική επέλαση και στα ελαφρά επαγγελματικά

  • newsautoteam

Πέρα από τα ιδιαίτερα δημοφιλή e-208 και e-2008, η Peugeot στέκεται στο πλευρό και των επαγγελματιών, προσφέροντας μια πλούσια γκάμα οχημάτων. Αυτά προσφέρουν χαμηλό κόστος χρήσης, χωρίς να… ζηλεύουν τις μεταφορικές ικανότητες των συμβατικών εκδόσεων.

Μια νέα εποχή ανατέλλει στον αυτοκινητικό κόσμο. Η ηλεκτροκίνηση προελαύνει με γοργούς ρυθμούς και άπαντες αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα όσα έπονται. Την προσμονή των φίλων του αυτοκινήτου ενισχύει και η Peugeot, η οποία έχει ήδη δώσει εντυπωσιακά δείγματα γραφής, λανσάροντας μερικά από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά της αγοράς. Ο λόγος για τα e-2008 και e-208, δύο μοντέλα που γνωρίζουν μεγάλη ζήτηση στη χώρα μας.

Η Peugeot, βέβαια, έχει επιδείξει πλούσιο έργο και στα ελαφρά επαγγελματικά, μια κατηγορία που ανέκαθεν είχε μεγάλη σημασία για τη γαλλική εταιρεία. Δεν είναι τυχαίο που η Peugeot έχει πάρει δεκάδες βραβεία για τα LCV της, με πιο πρόσφατο το Van of the Year 2021” για το ηλεκτρικό eExpert.

Εκτός από το τελευταίο, η ηλεκτρική γκάμα της εταιρίας απαρτίζεται από τα e-Boxer και e-Partner, τα οποία προσφέρουν αθόρυβες και φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις, χωρίς τοπικές εκπομπές και δημιουργούν μια εντελώς καινούρια αίσθηση οδήγησης.

e-Expert

Κορυφαία πρόταση στα ελαφρά επαγγελματικά αποτελεί το e-Expert, μιας και προσφέρει την ευελιξία που αναζητά ο σύγχρονος επαγγελματίας για τις μετακινήσεις του εντός του αστικού ιστού. Έχει χαμηλό ύψος και μικρό κύκλο στροφής, και κατά συνέπεια μπορεί να ελιχθεί σε μέρη που άλλοι δεν… θα το σκεφτόντουσαν.

Και χάρη στην ηλεκτρική του υπόσταση, μπορεί να κυκλοφορήσει “πράσινες” περιοχές των σύγχρονων μεγαλουπόλεων, εκεί που τα συμβατικά μοντέλα αντιμετωπίζουν περιορισμούς. Είναι οικονομικό στη χρήση, έχει περιορισμένα έξοδα συντήρησης και και μηδενική εταιρική φορολόγηση, χωρίς να υπάρχει κάποια απώλεια στις μεταφορικές του ικανότητες, καθώς έχει ωφέλιμο φορτίο έως 1.275 κιλά, χώρο φόρτωσης που φτάνει έως τα 6,6 κυβικά μέτρα και δυνατότητα έλξης έως και 1.000 κιλά.

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία μήκη: Compact 4,6m, Standard 4,95m και Long 5,30m, ενώ δύναται να διαμορφωθεί σε μία σειρά εκδόσεων ώστε να ικανοποιεί κάθε είδους μεταφορική ανάγκη.

Το νέο e-Expert «πατά» στην πλατφόρμα EMP2, ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 136 PS / 260 Nm και προσφέρεται σε δύο επιλογές μπαταριών. Οι εκδόσεις Compact, Standard και Long διατίθενται με την μπαταρία των 50 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 230 χλμ., την ίδια ώρα που οι Standard και Long μπορούν να συνδυαστούν και με μια μεγαλύτερη (75 kWh) με 330 χλμ. αυτονομίας (αμφότερες βάσει WLTP). Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τον χώρο φόρτωσης και δεν «στερεί» ωφέλιμο χώρο σε σύγκριση με τις εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες.

Το όχημα θα διατίθεται και με δύο διαφορετικούς on-board φορτιστές, έναν μονοφασικο των 7,4 kW και έναν τριφασικό (έξτρα) στα 11,0 kW. Οι τρόποι φόρτισης και η διάρκεια της σε κάθε μπαταρία ποικίλλει ανάλογα την παροχή ρεύματος. Ενδεικτικά, σε ενισχυμένη οικιακή παροχή των 16 Α, χρειάζονται 15 ώρες για την μπαταρία των 50 kWh ή 23 ώρες για αυτή των 75 kWh. Σε wallbox (επιτοίχιο φορτιστή) ισχύος 11,0 kW, χρειάζονται 5 ώρες για τη μικρή μπαταρία και 7,5 ώρες για τη μεγάλη, ενώ σε ένα μεγάλο ταχυφορτιστή των 100 kW η φόρτιση έως 80% μπορεί να γίνει μέσα σε μόλις 30 λεπτά για τη μπαταρία των 50 kWh ή στα 45 λεπτά για την μπαταρία των 75 kWh. Σε ό,τι αφορά τις εγγυήσεις, οι μπαταρίες θα έχουν κάλυψη 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για το 70% της χωρητικότητάς τους.

e-Partner

Το μάτι στους επαγγελματίες κλείνει και το e-Partner που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα και κινείται από τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα με τον e-Expert. Και οι δύο εκδόσεις μήκους (Standard και Long) διατίθενται με μπαταρία ιόντων λιθίου  50 kWh, που προσφέρει δυνατότητα κίνησης για 275 χλμ. με μόλις μία φόρτιση.

Το e-Partner διατίθεται με δύο διαφορετικούς ενσωματωμένους φορτιστές, έναν 7,4 kW για οικιακή φόρτιση σε μονοφασική παροχή, και έναν 11,0 kW για φόρτιση σε τριφασική παροχή. Η διάρκεια της φόρτισης κυμαίνεται από 15 ώρες  (ενισχυμένη παροχή των 16Α) έως τις 5 ώρες από wallbox των 11 kW (στην περίπτωση που υπάρχει ο ενσωματωμένος φορτιστής των 11 kW). Μάλιστα, ο απαιτούμενος χρόνος μπορεί να περιοριστεί στα μόλις 30 λεπτά (0-80%) σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC 100 kW.

Η ηλεκτρική έκδοση διατίθεται σε όλους του τύπους αμαξωμάτων που υπάρχουν και στο μοντέλο με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, o ωφέλιμος όγκος φτάνει τα 4.4 κυβικά μέτρα στη Long  και το ωφέλιμο φορτίο των 800 kg είναι από τα καλύτερα της αγοράς.

Για την αλληλεπίδραση οδηγου και οχήματος φροντίζει ο γνώριμος ψηφιακός πίνακα οργάνων i-Cockpit, ενώ εφοδιάζεται με πολλά συστήματα που κάνουν πιο εύκολη την ζωή του επαγγελματία όπως το Surround View Rear Vision που με την χρήση καμερών ελέγχεται περιμετρικά το αμάξωμα στους ελιγμούς ή το Overload Alert το οποίο προειδοποιεί όταν έχει ξεπεραστεί το μέγιστο επιτρεπτό βάρος στον χώρο φόρτωσης.

e-Boxer

Χείρα βοηθείας στους επαγγελματίες δίνει και το e-Boxer που τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 122 PS/260 Nm, ο οποίος χαρίζει τελική ταχύτητα 110 χλμ.

Για τη μπαταρία υπάρχουν διαθέσιμες δύο χωρητικότητες, μιας 37 kWh και μία 70 kWh με την αυτονομία να είναι 117 και 224 χλμ. αντίστοιχα. Ο on board φορτιστής είναι στα 7,0 και τα 22,0 kW με τη φόρτιση να διαρκεί έως και 9 ώρες σε wallbox των 22,0 kW ή 1 ώρα σε ταχυφορτιστή DC για την μεγάλη μπαταρία των 70 kW.

To e-Boxer είναι διαθέσιμο με 3 μεταξόνια (στα 3,0, 3,45 και 4,44 μέτρα), 4 μήκη και 3 διαφορετικά ύψη. Πρόκειται για μια γενναιόδωρη γκάμα εκδόσεων από 8 έως 15 κυβικά μέτρα, που ικανοποιεί τα «θέλω» ακόμα και του πιο απαιτητικού αγοραστή.  Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι η έξυπνη τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το δάπεδο δεν μειώνει τον χώρο φόρτωσης.

Πέρα όμως από τις κλασικές ηλεκτρικές λύσεις, η Peugeot μελετά εξονυχιστικά και άλλους τρόπους μετακίνησης που θα μπορούν να  εκπληρώσουν τις μεταφορικές επιθυμίες των επαγγελματιών. Ένας από αυτούς είναι και το υδρογόνο που έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο e-Expert Hydrogen,

To όχημα θα χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια η οποία παράγεται από ενεργειακές κυψέλες. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι των 136 ίππων ενώ υπάρχει και έξτρα μπαταρία ιόντων λιθίου των 10,15 kWh για plug-in φόρτιση και αυτονομία που φθάνει έως και τα 50 χιλιόμετρα.

Για τον ανεφοδιασμό των κυψελών καυσίμου απαιτούνται μόλις 3 λεπτά και η συνολική αυτονομία ξεπερνά τα 400 km. Ο χώρος φόρτωσης φτάνει τα 6,1 m3, το ωφέλιμο φορτίο τα 1.100 kg και η δυνατότητα ρυμούλκησης αγγίζει τον ένα τόνο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Mercedes GLA 250e vs Peugeot 3008 Hybrid
Δοκιμή: Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 PS EAT 8
Peugeot: Πρωταθλήτρια στις πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto