Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Mobility

Οδηγούμε στην Ελλάδα το Volvo C40 Recharge

  • Παναγιώτης Τριτάρης (pt@newsauto.gr)

Το νέο Volvo C40 Recharge ξεκινά την εμπορική του σταδιοδρομία στην χώρα μας. Και το newsauto.gr βρίσκεται στην τελετή υποδοχής, κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα επί ελληνικού εδάφους και ανακαλύπτοντας ένα ηλεκτρικό SUV γεμάτο τεχνολογική πυγμή και premium ποιότητα.

Για την Volvo το πλάνο της δεκαετίας που διανύουμε είναι ίσως το πιο ξεκάθαρο από όλες τις premium αυτοκινητοβιομηχανίες. Και έχει έναν και μόνο τίτλο: Ολοκληρωτική στροφή στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2030 και έμφαση στην αειφορία και στην οικολογική παραγωγική διαδικασία σε όλη την κατασκευαστική αλυσίδα.

Τα βήματα που έχουν γίνει μέχρι τώρα, μέσω της οικογένειας μοντέλων Recharge είναι μάλλον τα περισσότερα από όλους τους ευρωπαίους κατασκευαστές, με σημαντικές επιτυχίες σε επίπεδο αριθμών με το 2021 να έχει κλείσει ως μία εξαιρετική χρονιά για την Volvo σε όλη την Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα με την πολύ δραστήρια και σωστά δομημένη ελληνική αντιπροσωπεία.

Και όλα αυτά χάρη στην τεράστια αποδοχή που απολαμβάνουν τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της, έχοντας μία μεγάλη γκάμα plug-in υβριδικών, και πλέον δύο καθαρόαιμα ηλεκτρικά μοντέλα, το XC40 Recharge και την πιο σπορ εκδοχή του, το νέο C40 Recharge.

Το τελευταίο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε πριν λίγο καιρό στο Βέλγιο, αποκομίζοντας ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις από ένα αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει όχι μόνο με το κορυφαίο ηλεκτρικό του υπόβαθρο. Aλλά και με την έμφαση που έχει δώσει η εταιρία στην δημιουργία μιας συνολικά premium εμπειρίας είτε στον τομέα της ποιότητας και της άνεσης είτε σε ότι αφορά το ψηφιακό πακέτο υπηρεσιών διασύνδεσης και ψυχαγωγία.

Πλέον το C40 Recharge ξεκινά να διατίθεται και στην χώρα μας, και έτσι είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μία πρώτη γνωριμία και επί ελληνικού εδάφους. Μία γνωριμία που επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για το πιο ενδιαφέρον αισθητικά Volvo στα μικρά της crossover, με την έντονη κλίση της οροφής και τον κουπέ χαρακτήρα του αμαξώματος να προσδίδουν ένα πιο δυναμικό αλλά και γεμάτο προσωπικότητα χαρακτήρα.

Όντας το δεύτερο καθαρόαιμο ηλεκτρικό της Volvo, βασίζεται και αυτό στην πλατφόρμα CMA και συνιστά το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρίας που σχεδιάστηκε εξ αρχής ως ηλεκτρικό και θα παραμείνει αποκλειστικά ηλεκτρικό.

Η σημαντικότερη διαφοροποίηση σε σχέση με το επίσης ηλεκτρικό ΧC40 Recharge εντοπίζεται στο πολύ ιδιαίτερο πίσω μέρος, με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα να προσδίδουν μία νέα ταυτότητα στην σχεδιαστική γλώσσα της Volvo που όπως φαίνεται θα ακολουθήσει σε όλα τα ηλεκτρικά της μοντέλα.

Στο εμπρός μέρος υπάρχει και πάλι η κλειστή μάσκα του XC40 Recharge και νέα φωτιστικά σώματα τα οποία διαθέτουν μία εξελιγμένη τεχνολογία Pixel LED, τα οποία χρησιμοποιούν μία κάμερα στο παρμπρίζ και προσαρμόζουν την φωτεινότητα ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου.

Το C40 Recharge είναι ένα compact crossover, με το μήκος του να φθάνει στα 4.431 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2.702 χιλιοστά, κάτι που σε συνδυασμό με την απουσία κεντρικού τούνελ εξασφαλίζει εξαιρετικούς χώρους για τους επιβάτες.

Ικανοποιητική για τα δεδομένα του αυτοκινήτου (μην ξεχνάμε και τις μπαταρίες) είναι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, στα 413 λίτρα, ο οποίο συμπληρώνεται και από ένα ικανοποιητικό χώρο φόρτωσης 31 λίτρων στο εμπρός μέρος, εκεί που στα συμβατικά μοντέλα υπάρχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.

Το σαλόνι διατηρεί το γνώριμο περιβάλλον της Volvo με τις σωστές αναλογίες μίνιμαλ αισθητικής και ποιοτικής κατασκευής, με κάποιες “νύξεις” που τονίζουν τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η εταιρία δείχνει την οικολογική της ευαισθησία καταργώντας ολοκληρωτικά την χρήση δέρματος σε κάθε σημείο του σαλονιού.

Νέο είναι και το σύστημα πολυμέσων που ξεκίνησε να εφαρμόζεται από αυτό το μοντέλο και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Google. Βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Adroid και παρέχει ενσωματωμένες τις εφαρμογές Google Maps, Google Assistan και Google Play Store, ενώ έχει και την δυνατότητα διαρκών over-the-air ενημερώσεων.

Όσο για τον εξοπλισμό άνεσης και υποβοήθησης της ασφάλειας, κατά παράδοση της Volvo είναι ιδιαίτερα πλούσια και up-to-date στα τελευταίας γενιάς συστήματα.

To C40 Recharge διατίθεται πλέον σε δύο εκδόσεις. Μία με δύο κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα και χαρακτηριστικά τετρακίνησης και μία με έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα.

Στην πρώτη εκδοχή, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες, με συνδυαστική απόδοση στους 408 ίππους και μέγιστη συνδυαστική ροπή στα 660 Νm. H κορυφαία αυτή ισχύς παρέχει εξαιρετικές επιδόσεις στο νέο C40 Recharge, με το 0-100 km/h να γίνεται σε μόλις 4,9 sec. Η τοποθέτηση των κινητήρων στους δύο άξονες προσδίδει χαρακτηριστικά τετρακίνησης.

Η μπαταρία του συστήματος είναι ενεργειακής χωρητικότητας στις 78 kWh, και εξασφαλίζει μία μέση αυτονομία της τάξης των 420 χιλιομέτρων με βάση το πρότυπο WLTP. Μπορεί να φορτίσει σε ρεύμα DC έως και 150 kW, με την φόρτιση να διαρκεί περίπου 40 λεπτά έως το 80% της χωρητικότητάς της σε αντίστοιχης ισχύος ταχυφορτιστή, ή 120 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC των 50 kW.

Στην έκδοση με τον έναν κινητήρα, η απόδοση φθάνει τους 231 ίππους. Η μπαταρία χωρητικότητας 69 kWh διασφαλίζει μια αυτονομία στα 425 χιλιόμετρα (WLTP) με μέση εργοστασιακή κατανάλωση στις 18,6 kWh. Από πλευράς επιδόσεων τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 7,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική αναμένεται να μην ξεπερνά τα 180 χλμ./ώρα του τετρακίνητου C40.

Στην σύντομη οδηγική επαφή μας με το νέο C40 Recharge αυτό που σε κερδίζει αμέσως είναι η αστείρευτη παροχή δύναμης από μηδενικές ταχύτητες. Μία δύναμη που εμφανίζεται με εκρηκτικό τρόπο σε σημείο που να θυμίζει καθαρόαιμες σπορ κατασκευές (έχεις την εντύπωση ότι τα 4,7 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα είναι μάλλον συντηρητικό ως νούμερο, τέτοια δύναμη!).

Το δεύτερο στοιχείο στο οποίο στέκεσαι είναι ο πολιτισμένος χαρακτήρας και η μοναδική αίσθηση premium άνεσης που εξασφαλίζει η ανάρτηση. Η Volvo έχει βρει την χρυσή τομή στο σετάρισμα πλαισίου-αναρτήσεων στα ηλεκτρικά της, δημιουργώντας αυτοκίνητα που δεν χορταίνουν να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις, και με την επιλογή της ενεργής ανάρτησης να εκτοξεύει ακόμα περισσότερο την φοβερή αίσθηση στην κύλιση του C40 Recharge.

Tα φρένα είναι αποδοτικά και χωρίς έντονο το φαινόμενο που παρατηρείται σε άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας από το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, το οποίο στην περίπτωση των Σουηδών είναι και ιδιαίτερα αποτελεσματικό. Τέλος, ένα ακόμα δυνατό “χαρτί” του αυτοκινήτου είναι το σύστημα πολυμέσων δια χειρός Google το οποίο έχει πολύ εξελιγμένες δυνατότητες και -το κυριότερο- είναι γνώριμο στον χρήστη από το κινητό του, χωρίς να χρειάζεται μεγάλος χρόνος εξοικείωσης για να βρεις τις λειτουργίες του.

Η έκδοση του προσθιοκίνητου C40 με τον έναν ηλεκτροκινητήρα και τους 231 ίππους η οποία θα ξεκινήσει να πωλείται από τον Ιούλιο, αναμένεται να είναι σαφώς πιο ισορροπημένη σαν χαρακτήρας και πιο κοντά στην λογική ενός καθημερινού ηλεκτρικού μέσου μεταφοράς αν κρίνουμε από την συμπεριφορά του αντίστοιχου XC40 Recharge που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην ελληνική παρουσίαση. Μεγάλο ρόλο θα παίξει εδώ το μικρότερο βάρος και η πιο συγκρατημένη κατανάλωση, στοιχεία που βελτιώνουν και τον κρίσιμο παράγοντα της αυτονομίας σε πραγματικές συνθήκες σε σύγκριση με την έκδοση των δύο κινητήρων.

Κάπου εδώ ολοκληρώνουμε τις πρώτες μας σύντομες εντυπώσεις από το πολύ ενδιαφέρον και με εμφανή τον σπορ χαρακτήρα  Volvo C40 Recharge, αφήνοντας χώρο για την αναλυτική δοκιμή που θα ακολουθήσει σε λίγες ημέρες. Κλείνοντας να σημειώσουμε τις τιμές με τις οποίες θα διατίθεται στην ελληνική αγορά.

Η τιμή πώλησης του προσθιοκίνητου Volvo C40 P6 Recharge ξεκινά από τις 51.026 ευρώ, ενώ του τετρακίνητου με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ από τις 61.988 ευρώ για την ειδική έκδοση Launch Edition που θα διατίθεται το πρώτο διάστημα, με το απολύτως κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού στην κατηγορία του. Σε αυτές τις τιμές δεν περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση ύψους 8.000 ευρώ η οποία θα ξεκινήσει να ισχύει μέσα στον Απρίλιο.

Στις παροχές της ελληνικής αντιπροσωπείας περιλαμβάνονται επίσης 3 χρόνια δωρεάν σέρβις, 5 χρόνια εγγύηση (η μπαταρία έχει οκτώ χρόνια εγγύηση ή 160.000 χλμ.), δυνατότητα μικτής ασφάλισης για τρία χρόνια και ευνοϊκή χρηματοδότηση με επιτόκιο 4,9%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσο κοστίζει το προσθιοκίνητο Volvo C40 Recharge;
Το ηλεκτρικό Volvo C40 τώρα πιο προσιτό
Oδηγούμε το Volvo C40 Recharge Twin στο Βέλγιο

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto