Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

Electric

Είναι όλοι οι κάτοχοι ηλεκτρικών ικανοποιημένοι;

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Πόσοι από τους κατόχους EVs θα επέστρεφαν σε αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου; Ποιος είναι ο βασικός λόγος που δεν αισθάνονται ικανοποιημένοι με την επιλογή τους;

Μπορεί οι κατασκευαστές να λανσάρουν σωρηδόν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η δημοφιλία των τελευταίων, ωστόσο, βρίσκεται ακόμα σε χαμηλά επίπεδα, με ενδεικτικό το μερίδιο τους στην παγκόσμια αγορά το οποίο, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) δεν ξεπερνά το 3%.

Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν και κάποιοι οδηγοί που έχουν δώσει… ψήφο εμπιστοσύνης στα ηλεκτρικά, προχωρώντας στην αγορά τους. Είναι, όμως, ικανοποιημένοι από την επιλογή τους;

Έρευνα που διενεργήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, με δείγμα 4.167 νοικοκυριά καταδεικνύει πως μόλις το 18% όσων κατέχουν ηλεκτρικό θα «επέστρεφαν» στα μοντέλα εσωτερικής καύσης. Ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία και για τους κατόχους plug-in υβριδικών μοντέλων, με έναν στους πέντε να προβάλλει μετανιωμένος για την επιλογή του.

Σημειώνεται πως η έρευνα πραγματοποιήθηκε το διάστημα 2012-2018, ενώ από τους 4.167 συμμετέχοντες –πολλοί διατηρούσαν ηλεκτρικό μέσω leasing – μόλις οι 1.842 είχαν αποκρυσταλλωμένη άποψη. Οι 1.458 εξ αυτών απάντησαν πως είναι ευχαριστημένοι από το EV/PHEV τους και 245 εξ αυτών δήλωσαν πως θα ήθελαν να αγοράσουν το κατεχόμενο ηλεκτρικό τους μετά της λήξης της μίσθωσης ορισμένου χρόνου. Όσον αφορά τους… μετανιωμένους για την επιλογή τους να αποκτήσουν μοντέλο μηδενικών εκπομπών ρύπων, αυτοί ανήλθαν σε 384.

Η απογοήτευση από τα ηλεκτρικά δεν οφείλεται στην αυτονομία ή την τιμή τους συγκριτικά με τα συμβατικά, αλλά στο πενιχρό δίκτυο φορτιστών που υπήρχε στην Καλιφόρνια. Ακόμη, το 70% όσων «απέρριψαν» την ηλεκτρική κινητικότητα, δεν είχαν πρόσβαση σε οικιακό σταθμό φόρτισης Level 2 (επιπέδου 2) – κοινώς γνωστός ως Wallbox (επιτοίχιος).

Διευκρινίζεται πως το διάστημα 2012-2018, όταν πραγματοποιήθηκε η έρευνα, το δίκτυο σταθμών φόρτισης βρισκόταν σε υποανάπτυκτο στάδιο. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι πως οι περισσότεροι που ανήκουν σε αυτό το «μετανιωμένο» 20% είναι άτομα νεαρής ηλικίας που προτάσσουν την οδηγική απόλαυση και όχι τις οικολογικές ανησυχίες.

Αναφορικά, τέλος, την εταιρεία που χτίζει την ισχυρότερη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες της, αυτή είναι Tesla. Ειδικότερα, μόλις ένας στους 10 κατόχους μοντέλων της αμερικανικής μάρκας θα εγκατέλειπε το ηλεκτρικό του για χάρη ενός συμβατικού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Λεμπρόν Τζέιμς: Τα αυτοκίνητα του “Βασιλιά”
Ντιέγκο Μαραντόνα: Τα αυτοκίνητα του «Θεού» της μπάλας
Παιχταράδες στο γήπεδο, άμπαλοι στο τιμόνι

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto