Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Και όμως, ο δρόμος της Tesla πέρασε πρώτα από την Ιταλία

Ελλάδα 11:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Και όμως, ο δρόμος της Tesla πέρασε πρώτα από την Ιταλία

Mobility

Και όμως, ο δρόμος της Tesla πέρασε πρώτα από την Ιταλία

Mobility

Πως μία ιταλική εταιρεία παίζει κομβικό ρόλο στην εξέλιξη της Tesla, συνεπώς και της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα.

Advertisement
Advertisement

Πολλοί νομίζουν πως ο δρόμος του Elon Musk είναι αυτόνομος και ανεξάρτητος, όμως η αλήθεια είναι πως η επινοητικότητα είναι στο να εντοπίζεις το μέλλον και όχι απαραίτητα στο να το δημιουργείς μόνος σου.

Αυτό έπραξε και ο δαιμόνιος Αμερικάνος όταν είδε στο πρόσωπο της ιταλικής Idra αυτό που δεν είχε δει κανένας άλλο μέχρι τότε. Την ιδέα των «Mega Castings», κάτι που επινόησε πρώτη η ιταλική εταιρεία χύτευσης. Για να είμαστε ακριβείς, η Idra (πιθανότατα πήρε την ονομασία της από το όμορφο ελληνικό νησί της Ύδρας πριν από αρκετές δεκαετίες) αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία χύτευσης στον κόσμο, με δραστηριότητα εκτός Ιταλίας.

Πριν από τρία χρόνια λοιπόν η Idra -όπως δήλωσε ο CEO Riccardo Ferrario- επινόησε τα «Mega Castings», έναν τρόπο δηλαδή σύμφωνα με τον οποίο θα μπορούσε να μειωθεί δραματικά τόσο ο χρόνος παραγωγής ενός αυτοκινήτου, όσο το βάρος και φυσικά το τελικό κόστος.

Advertisement
Advertisement

Τα «Mega Castings» πραγματοποιούνται στα Giga Factories δίνοντας τεράστιο πλεονέκτημα στην εκάστοτε γραμμή παραγωγής. Σας θυμίζει μήπως κάτι ο όρος του Giga Factory; Μα φυσικά το εργοστάσιο της Tesla στο Βερολίνο που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το Μάιο του 2019.

Οι Ιταλοί παρά την έξυπνη ιδέα τους δεν θα μπορούσαν να την υλοποιήσουν στο βαθμό που μπορεί να το κάνει ένας κατασκευαστής όπως η Tesla. Έτσι, είδαμε το εργοστάσιο να παίρνει σάρκα και οστά επί γερμανικού εδάφους με το σήμα της Tesla και όχι στην Μπρέσια της Ιταλίας όπου δραστηριοποιείται η Idra.

Advertisement

Για πολλούς η ιδέα του Mega Factory είναι τόσο επαναστατική που παρομοιάζεται με την πρώτη γραμμή παραγωγής το Henry Ford. Εταιρείες όπως η Volvo αλλά και οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν ήδη εκφράσει τη θέληση να υιοθετήσουν κάτι αντίστοιχο στην παραγωγή τους, κάτι που θα τους δώσει αρκετούς πόντους όσον αφορά την επόμενη μέρα.

Τί γίνεται όμως στη διαδικασία του Giga Press; Ουσιαστικά κατασκευάζεται μονοκόμματα μέσω χύτευσης ένα πολύ μεγάλο (πίσω) τμήμα του αυτοκινήτου, που υπό άλλες συνθήκες θα χρειαζόταν 250 διαφορετικά εξαρτήματα για να μονταριστεί. Επιπρόσθετα, η συστοιχία μπαταριών αποτελείται από δομικό πακέτο 4.680 κυψελών, τεχνολογία που έρχεται γάντι με την νοοτροπία της ταχύτατης κατασκευής. Συνεπώς λιγότερες κινήσεις, λιγότεροι εργάτες, λιγότερα μηχανήματα και ταχύτερος χρόνος.

Advertisement

Για το λόγο του αληθές, ένα Tesla Model Y θα χρειάζεται 10 ώρες για να κάνει τον κύκλο του στη γραμμή παραγωγής του Βερολίνου, τη στιγμή που ένα iD3 απαιτεί τον τριπλάσιο χρόνο για την ίδια διαδικασία λίγα χιλιόμετρα παραδίπλα στο εργοστάσιο της Volkswagen. Ωμή πραγματικότητα και επίδειξη ισχύος για την αμερικάνικη εταιρεία που βρίσκει τον τρόπο να είναι ένα βήμα μπροστά, έστω και μέσω μίας μικρότερης ιταλικής εταιρείας στην οποία πίστεψε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πως η Ford μπλόκαρε το SEXY της Tesla;
Τρένο χτυπά Tesla και το EV συνεχίζει (+video)
Land Rover Defender με… καρδιά Tesla