Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Ηλεκτρικά: Έρχεται ένα καλοκαίρι… μπάχαλο

Ελλάδα 7:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηλεκτρικά: Έρχεται ένα καλοκαίρι… μπάχαλο

Mobility

Ηλεκτρικά: Έρχεται ένα καλοκαίρι… μπάχαλο

Mobility

Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας, πήραν μια πρώτη πικρή γεύση, θέλοντας να μετακινηθούν στη νησιωτική χώρα…

Advertisement
Advertisement

Οι ολιγοήμερες πασχαλινές διακοπές, ήταν ένα πρώτο γερό crash test, για το εάν και κατά πόσο η σύσταση που αφορά στην επιβίβαση ηλεκτρικών σε πλοίο, του Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και η διαχείριση της από αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες, μπορεί να λειτουργήσει.

Αναμφίβολα, μία σύσταση δεν μπορεί να λειτουργήσει. Μία απόφαση όμως πρέπει και θα μπορέσει…

Διαβάσατε απο το newsauto, για την απίστευτη ταλαιπωρία μιας πενταμελούς οικογένειας στο λιμάνι της Ραφήνας, τη Μεγάλη Τρίτη και μια σύντομη περιήγηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καταδεικνύει ότι υπήρξαν και άλλες -ίσως όχι τόσο ακραίες- περιπτώσεις πραγματικού αλαλούμ, που φέρνουν στα όριά τους, τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Υπενθυμίζουμε ότι βάσει της επίμαχης οδηγίας, που δεν συνιστά οριζόντια απαγόρευση, αλλά θέτει σοβαρούς περιορισμούς: Όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών και των υβριδικών, δεν μπορούν να μετακινηθούν ασυνόδευτα, κάτι που πρακτικά σημαίνει μια έξτρα οικονομική επιβάρυνση για τον ιδιοκτήτη τους, με την έκδοση δύο ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Εκτός από τα ηλεκτρικά  και τα Plug-in hybrid των οποίων η φόρτιση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 40% της χωρητικότητας, όσα οχήματα εφοδιάζονται με υγραέριο ή φυσικό αέριο το ρεζερβουάρ δε θα πρέπει να υπερβαίνει το 50%.

Advertisement

Ένα ακόμα στοιχείο που επισημαίνει το Υπουργείο, είναι το βάρος που θα πρέπει να ελέγχει το πλήρωμα, καθώς το αντίστοιχο των ηλεκτρικών οχημάτων είναι αρκετά μεγαλύτερο από τα οχήματα με θερμικό κινητήρα. Παράλληλα, σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η φόρτιση εντός του πλοίου.

Τι θα γίνει στην κορύφωση της θερινής περιόδου;

Advertisement

Να δεχτούμε ότι η απαγόρευση της εν πλω φόρτισης, έχει κάποια λογική, μολονότι σε αρκετές χώρες του εξωτερικού, γίνεται υπεύθυνη δουλειά και να ξεπεραστεί και αυτό το εμπόδιο.

Το όριο του 40%, όμως, τι λογική έχει; Όταν μάλιστα, οι πιθανότητες να υπάρχουν υποδομές φόρτισης στον τόπο προορισμού του κατόχου του EV, είναι σημαντικά περιορισμένες.

Όπως προκύπτει από τα ευρήματα έρευνας που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης στην ελληνική επικράτεια, δεν υπερβαίνουν τα 3.166 και σίγουρα η πλειονότητά τους, δεν εντοπίζεται στα νησιά. Που θα φορτίσουν τα αυτοκίνητά τους, οι άνθρωποι που έχουν επενδύσει πολύ σοβαρά χρηματικά ποσά για την αγορά τους;

Advertisement

Μία άλλη παράμετρος, που προκαλεί τις αντιδράσεις, είναι η ελλιπής ενημέρωση, από την πλευρά των ναυτιλιακών εταιρειών, όπως φάνηκε ξεκάθαρα και στην περίπτωση της οικογένειας, που δεν της επετράπη η επιβίβαση στο πλοίο, όταν μάλιστα έχουν προπληρωθεί τα εισιτήρια. Αυτό, τουλάχιστον, καταγγέλλουν πολλοί κάτοχοι ηλεκτρικών.

Και βέβαια, το ερώτημα που πλανάται, είναι τι θα συμβεί και πως θα διαχειριστούν αυτή την κατάσταση οι εμπλεκόμενοι φορείς, όταν κορυφωθεί η θερινή περίοδος, η τουριστική κίνηση (καθώς υπάρχουν και τα ενοικιαζόμενα EV’s) και οι -μεγαλύτερες σε χρονική διάρκεια- διακοπές του Αυγούστου.