Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

Desten: Το αύριο στις μπαταρίες ιόντων- λιθίου

  • newsautoteam

Με φόρτιση του 80% της χωρητικότητας σε μόλις σε πέντε λεπτά, η μπαταρία του Piech GT σπάει τα κοντέρ της αποδοτικότητας χάρη στην ιδιαίτερη προσοχή στο σύστημα ελέγχου της θερμοκρασίας.

Ο χρόνος επαναφόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ο κυριότερος ανασταλτικός παράγοντας για την «εκτίναξη» των πωλήσεών τους και αυτό φαίνεται πως αλλάζει.

Η λύση είναι προφανής, μια και είναι επιβεβλημένο οι χρόνοι ανεφοδιασμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να γίνουν ανάλογοι με αυτούς των «συμβατικών» με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η start up Piech, με την τεχνολογία των μπαταριών που χρησιμοποιεί στο δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, υπόσχεται να δώσει την καλύτερη δυνατή λύση. Το ηλεκτρικό GT της, με έναν δυνατό φορτιστή, μπορεί να φτάσει στο 80%, μόλις σε 5 λεπτά της ώρας, αν πιστέψουμε τα όσα ισχυρίζεται η εταιρία.

Ο συγκεκριμένος χρόνος είναι αυτό ακριβώς που προσφέρει το συγκεκριμένο GT ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο των φωτογραφιών, με έναν κατάλληλο γρήγορο φορτιστή. Με τις παραπάνω συνθήκες, η μπαταρία του μπορεί να επαναφορτιστεί έως το 80% της χωρητικότητάς του σε μόλις πέντε λεπτά. Ένας τέτοιος γρήγορος χρόνος φόρτισης δεν είναι δυνατός με τα προηγούμενα ηλεκτρικά μοντέλα, ακόμη και αν η ισχύς φόρτισης τους είναι στην κλίμακα των τριψήφιων κιλοβάτ.

Ο λόγος για τον οποίο η επίδοση αυτή δεν επιτυγχάνεται, είναι οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται κατά τη διαδικασία. Τα στοιχεία των μπαταριών ζεσταίνονται πολύ όταν φορτίζονται γρήγορα, οπότε παρατηρούνται καθυστερήσεις καθώς το σύστημα «περιμένει» τη θερμοκρασία τους να μειωθεί για να συνεχίσει τη διαδικασία της φόρτισης. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο αυτοκίνητα όπως η Porsche Taycan και η Mercedes-Benz EQS, υπό συνθήκες μπορεί να φορτίζουν με ανάλογο του Renault Zoe ρυθμό.

Οι ερευνητές που έχουν ασχοληθεί με την εξέλιξη των μπαταριών Desten, έχουν καταφέρει να ελαχιστοποιήσουν την εσωτερική αντίσταση των στοιχείων της μπαταρίας, η οποία είναι υπεύθυνη για την αύξηση της θερμοκρασίας. Οι Κινέζοι μιλούν για αύξηση της θερμοκρασίας μόλις δώδεκα βαθμούς εάν στην κυψέλη έρχεται ρεύμα 190 αμπέρ. Η εταιρεία κάνει λόγο για «πρωτοποριακές ανακαλύψεις σε υλικά και δομή κυψελών», χωρίς όμως να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες.

Εκτός της ταχύτητας στη φόρτιση, η Desten υπόσχεται επίσης μια «σταθερή και αξιόπιστη ενεργειακή παροχή υψηλής απόδοσης» για τη συστοιχία των μπαταριών, με πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Συγκεκριμένα, η εταιρεία κάνει λόγο για 3.000 κύκλους φόρτισης και μετά διατήρηση τουλάχιστον του 80% της χωρητικότητάς της. Από τη Desten γίνεται λόγος για διάρκεια ζωής που περνάει το ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα.

Το Piech GT επιδεικνύει επίσης ένα άλλο πλεονέκτημα του συστήματος μπαταριών Desten, καθώς χάρη στην υποδειγματική διαχείριση της θερμοκρασίας των στοιχείων της μπαταρίας, δεν χρειάζεται υγρή ψύξη. Με τον τρόπο αυτό, εξοικονομείται βάρος, στοιχείο το οποίο είναι φυσικά ιδιαίτερα επιθυμητό για ένα σπορ αυτοκίνητο, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς περισσότερσ στοιχεία μπαταρίας.

Το δεδομένο αυτό, με τα περισσότερα στοιχεία, εξυπηρετεί και την ανάγκη για μεγαλύτερη αυτονομία ανά φόρτιση, καλύπτοντας με τον τρόπο αυτό και μια εγγενή αδυναμία των μπαταριών Desten, που είναι η μεταφορά σχετικά χαμηλού ενεργειακού περιεχομένου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σαγηνευτικό ηλεκτρικό, από το γιο του Ferdinand Piech
Το Rivian R1T μετατρέπεται σε… αμφίβιο! (+video)
Πώς τα πάει το Tesla Model S μετά από 350.000 χλμ; (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto