Live Κίνηση
Περισσότερα
Audi 2022-1

Εμβαθύνουμε στην “καρδιά” των μοντέλων PHEV της Audi

Ελλάδα 1:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Εμβαθύνουμε στην “καρδιά” των μοντέλων PHEV της Audi

Audi 2022-1

Εμβαθύνουμε στην “καρδιά” των μοντέλων PHEV της Audi

Audi 2022-1

Audi και PHEV. Δυο όροι σχεδόν ταυτόσημοι σήμερα, όπου η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία εξηλεκτρίζεται με ταχείς ρυθμούς. Οι τέσσερις κύκλοι έχουν τον πρώτο λόγο…

Advertisement
Advertisement

Πιστή στο όραμά της για έναν πιο βιώσιμο πλανήτη είναι η Audi, η οποία διευρύνει συνεχώς την γκάμα των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της.

Εννοείται πως ξεχωριστή θέση στην γκάμα της γερμανικής εταιρείας έχουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα (PHEV), τα οποία συνδυάζουν ένα ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα με ένα θερμικό μοτέρ.

Όσον αφορά το PHEV χαρτοφυλάκιο της Audi, αυτό περιλαμβάνει τα Α3, A6, A8, Q3, Q5 και Q7. Το ρεύμα τροφοδοσίας των ηλεκτρικών κινητήρων παρέχεται από ένα σύστημα μπαταριών με υδρόψυκτες κυψέλες ιόντων λιθίου. Στα μεσαία και μεγάλα μοντέλα, η μπαταρία 385 Volt αποθηκεύει 14,1 kWh (εξαίρεση τα 17,3 kWh στο Q7). Στα A6 και A8 αποτελείται από 104 στοιχεία ενοποιημένα σε οκτώ modules.

Advertisement
Advertisement

Η μπαταρία ιόντων λιθίου στο Q5 αποτελείται από πρισματικά στοιχεία. Το κύκλωμα ψύξης της μπαταρίας είναι ενσωματωμένο στο κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας που τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήρα και τα ηλεκτρονικά ισχύος.
Τα τελευταία, μετατρέπουν το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας υψηλής τάσης σε τριφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα. Στη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, η διαδικασία αντιστρέφεται.

Συνδεδεμένα με τριφασικό φορτιστή AC 400 Volt με χωρητικότητα 7,4 kW, χρειάζονται περίπου 2,5 ώρες για να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία των 14,1 kWh. Σε οικιακή πρίζα 230 Volt απαιτούνται περίπου 6,5 ώρες.

Advertisement

Το θετικό εκτός όλων των άλλων, είναι πως οι μπαταρίες της Audi δεν υποδαυλίζουν την ευρυχωρία. Οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρίας πέτυχαν εξοικονόμηση χώρου και συμπαγή ενσωμάτωση των μπαταριών στο δάπεδο κάτω από το χώρο αποσκευών των PHEV μοντέλων.

Advertisement

Τα PHEV μοντέλα της Audi ξεχωρίζουν και ο λόγος είναι γιατί διαθέτουν σημαντικά συστήματα Predictive Efficiency Assistant (PEA) και Predictive Operating Strategy (POS), που εξυπηρετούν το σκοπό της μεγιστοποίησης της χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία ιόντων λιθίου μέσω της προβλέψιμης διαχείρισης κίνησης και ανάκτησης, τροφοδοτώντας μια ποσότητα κινητικής ενέργειας πίσω στην μπαταρία.

Παράμετροι και δεδομένα του συστήματος πλοήγησης και της προγνωστικής διαδρομής, όπως επερχόμενα σήματα ορίων πόλης, διασταυρώσεις, κυκλικοί κόμβοι, στροφές στο δρόμο, ανοδικά και κατηφορικά τμήματα, γνωστά όρια ταχύτητας καθώς και προηγούμενα οχήματα που συλλαμβάνονται από τον αισθητήρα ραντάρ, τροφοδοτούνται στο σύστημα με στόχο την επίτευξη ομαλής κίνησης και τη μεγιστοποίηση χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας, που θεωρείται πιο «πράσινη», προκειμένου να φτάσει στον προορισμό με σχεδόν άδεια μπαταρία.

Advertisement

Κατά τη διάρκεια της πέδησης, τα μοντέλα PHEV της Audi επανακτούν έως και 80 kW ενέργειας. Ο ηλεκτροκινητήρας χειρίζεται όλες τις μικρές επιβραδύνσεις – με άλλα λόγια, την πλειονότητα των γεγονότων φρεναρίσματος στην καθημερινή οδήγηση.

Σε μέτρια γεγονότα φρεναρίσματος, ο ηλεκτροκινητήρας μοιράζεται καθήκοντα επιβράδυνσης με τα υδραυλικά φρένα τροχών, τα οποία χρησιμοποιούνται μόνα τους μόνο μετά από ένα συγκεκριμένο επίπεδο επιβράδυνσης 0,4 g.

Εννοείται πως υπάρχει σχεδόν ανεπαίσθητη μετάβαση μεταξύ της πέδησης του ηλεκτροκινητήρα και αυτής των συμβατικών φρένων στους τροχούς, χωρίς να μεταβάλλεται η αίσθηση πίεσης στο πεντάλ φρένου. Αυτό αποκαλείται ευφυής τεχνολογία που προβλέπει πριν από τον οδηγό για τον οδηγό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο Audi Q3 PHEV: Με 51 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας
Συγκριτική δοκιμή: Audi A3 Sportback 40 TFSI e vs Peugeot 308 Hybrid 180
Audi A6 Sedan TFSI e: Η επιτομή της limo