Live Κίνηση
Περισσότερα
Audi 2021-1

Αudi Q4 e-tron: Το πιο εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας

Ελλάδα 4:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αudi Q4 e-tron: Το πιο εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας

Audi 2021-1

Αudi Q4 e-tron: Το πιο εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας

Audi 2021-1

Έχοντας κερδίσει το στοίχημα της μοντέρνας εμφάνισης με έντονη την ηλεκτρική “ταυτότητα”, το Audi Q4 e-tron διαθέτει ένα προηγμένο σύνολο τεχνολογιών για την καλύτερη αξιοποίηση της ενέργειας από την μπαταρία και την μεγιστοποίηση της ασφάλειας και της αυτονομίας που παρέχει.

Advertisement
Advertisement

Τα πρώτα προσιτά ηλεκτρικά SUV της Audi ήταν προφανές ότι θα είχαν το χάρισμα του ξεχωριστού και του πολύ ιδιαίτερου σε ότι αφορά την εξωτερική τους εμφάνιση. Η γερμανική εταιρία έχει εδώ και δεκαετίες σταθεί στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων σε κάθε εποχή, σχεδιάζοντας και βγάζοντας στην παραγωγή αυτοκίνητα-σταθμούς για το προχωρημένο τους design και τα έντονα συναισθήματα που προκαλούν στον οδηγό.

Περνώντας στην ηλεκτρική εποχή, αυτή η μοναδική ικανότητα της Audi να μετουσιώνει το νέο και το προηγμένο σε αυτοκίνητα για ένα ευρύ κοινό, δεν θα μπορούσε παρά να συνδυάσει τα πολύ μοντέρνα σχέδια των Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron με ένα τεχνολογικό υπόβαθρο που θα ήταν αντίστοιχο των μεγάλων καινοτομιών που χαρακτηρίζουν πάντα την Audi.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, τεράστιας σημασίας είναι η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της μπαταρίας και η εξασφάλιση της ασφαλούς και απρόσκοπτης λειτουργίας της σε βάθος χρόνου. Στο νέο Q4 e-tron χρησιμοποιούνται ανάλογα με την έκδοση δύο μπαταρίες, μία στις 51,5 kWh η οποία αποτελείται από 8 στοιχεία και ζυγίζει 350 κιλά. Και μία στις 76,6 kWh η οποία αποτελείται από 12 στοιχεία και ζυγίζει περίπου 500 κιλά.

Advertisement
Advertisement

Η στήριξη της μπαταρίας γίνεται κάτω από τον χώρο των επιβατών σε μία πολύ ισχυρή αλουμινένια κατασκευή. Πρόκειται για πλαίσιο μέσα στο οποίο βρίσκεται καλά προφυλαγμένη η μπαταρία, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η σωστή λειτουργία της αλλά και να προστατεύεται από το ενδεχόμενο μίας σύγκρουσης.

Tο μικρότερο περίβλημα έχει δέκα διαμερίσματα και έχει μήκος 144 εκατοστά. Το μεγαλύτερο διαθέτει 12 διαμερίσματα σε μήκος 182 εκατοστών και ζυγίζει περίπου 100 κιλά. Και τα δύο περιβλήματα έχουν πλάτος 145 εκατοστά και ύψος 16 εκατοστά.

Advertisement

Το περίβλημα της μπαταρίας είναι μόνιμα βιδωμένο στο πλαίσιο του Q4 e-tron, κάτι που έχει ως συνέπεια και την αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος και την γενικότερη αναβάθμιση της οδικής του συμπεριφοράς. Τμήματα αυτών των πλαισίων μπορούν να αντικατασταθούν σε περίπτωση ατυχήματος.

Advertisement

Και οι δύο μπαταρίες λειτουργούν σε ονομαστική τάση 352V. Eιδικοί σένσορες που βρίσκονται πάνω στο περίβλημα παρακολουθούν διαρκώς την τάση αλλά και την θερμοκρασία των κυψελών, και συνεργάζονται με το κεντρικό σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας έτσι ώστε κάθε στιγμή να αποδίδει όσο το δυνατόν καλύτερα.

Η κύρια μονάδα ελέγχου και το κουτί με τις ασφάλειες είναι τοποθετημένα στο πίσω μέρος των μπαταριών ενώ έχει γίνει πρόβλεψη ώστε σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος, η ροή ηλεκτρικής ενέργειας να διακόπτεται αμέσως.

Advertisement

Το σύστημα διαχείρισης της θερμικής ενέργειας αποτελείται από δύο κυκλώματα, ένα που ελέγχει την θερμοκρασία των ηλεκτροκινητήρων, τα ηλεκτρονικά τους συστήματα, τον on-board φορτιστή και το σύστημα μετατροπής DC/DC για το 12Vολτο ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου.

Ένα άλλο κύκλωμα με ψυκτικό υγρό από μίγμα νερού και γλυκόλης κυκλοφορεί μέσα σε κανάλια που βρίσκονται στο δάπεδο του οχήματος και ελέγχει την θερμοκρασία των μπαταριών. Η ρύθμιση της θερμοκρασίας γίνεται αυτόματα, είτε όταν η μπαταρία είναι ζεστή και χρειάζεται ψύξη, είτε όταν είναι ψυχρή και χρειάζεται να φτάσει στην σωστή θερμοκρασία για να γίνει μία φόρτιση.

Audi 

Το σύστημα θερμικής διαχείρισης στοχεύει να φέρει την μπαταρία στο ιδανικό εύρος θερμοκρασίας γύρω στους 30 βαθμούς Κελσίου γρήγορα μετά την εκκίνησή της και να τη διατηρήσει εκεί μέχρι το τέλος του ταξιδιού. Αυτό διασφαλίζει ότι η πλήρης ισχύς του – και συνεπώς η ισχύς ολόκληρου του συστήματος κίνησης – είναι διαθέσιμη μετά από σύντομο χρονικό διάστημα ακόμη και σε εξαιρετικά κρύες συνθήκες.

Χάρη στις σταθερές θερμικές συνθήκες, ο ο οδηγός αποκτά την δυνατότητα να φορτίσει την μπαταρία του όποτε αυτός το επιθυμεί ακόμα και σε φορτιστές πολύ υψηλής ισχύος. Το εξελιγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης δίνει επίσης στην μπαταρία μεγάλο κύκλο ζωής – η εγγυάται ότι θα εξακολουθεί να έχει τουλάχιστον 70 % χωρητικότητα μετά από οκτώ χρόνια λειτουργίας ή μετά από 160.000 χιλιόμετρα.

Ένα ακόμα εξελιγμένο σύστημα που διαθέτουν τα νέα Audi Q4 e-tron είναι αυτό της διαχείρισης της θερμότητας που προκύπτει από τις μπαταρίες έτσι ώστε να γίνεται εκμεταλλεύσιμη για την θέρμανση της καμπίνας των επιβατών τον χειμώνα. Μάλιστα αυτή η δυνατότητα δημιουργίας της σωστής ατμόσφαιρας μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να γίνει και εξ αποστάσεων μέσω κινητού τηλεφώνου smartphone και χρησιμοποιώντας την ειδική εφαρμογή myAudi.

To αυτοκίνητο είναι σε θέση να ξεκινήσει ακόμα και αν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι κάτω από τους -25 βαθμούς Κελσίου, ενώ μέσα στις δυνατότητες του συστήματος είναι να έχει ενεργοποιήσει τα θερμαινόμενα καθίσματα ή και το ξεθάμπωμα των παραθύρων και των πλευρικών καθρεπτών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
O ψηφιακός διάκοσμος του νέου Audi Q4 e-tron
To Audi Q4 e-tron με επαυξημένη πραγματικότητα
Εντυπωσιακά ευρύχωρο το νέο Audi Q4 e-tron