Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μήπως τα plug-in υβριδικά δεν είναι η λύση;

Ελλάδα 22:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(71) "Μήπως τα plug-in υβριδικά δεν είναι η λύση;"
    

Μήπως τα plug-in υβριδικά δεν είναι η λύση;

ΝΕΑ

Τα PHEV, η κάποτε σωτήρια «ενδιάμεση λύση», πεθαίνουν. Και δεν φταίει η Ευρώπη αλλά οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Advertisement
Advertisement

Τα plug-in υβριδικά, η τεχνολογία-γέφυρα προς την ηλεκτροκίνηση, δείχνουν να ζουν τις τελευταίες τους μέρες. Η Ευρώπη μπορεί να τα στηρίζει ακόμη, όμως οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να τα αποσύρουν πριν καν το επιβάλουν οι Βρυξέλλες.

Το «τέλος» των PHEV δεν είναι τυχαίο. Οι κυβερνήσεις ποτέ δεν τα στήριξαν επαρκώς, ενώ οι κατασκευαστές προτίμησαν να επενδύσουν κατευθείαν στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι αυστηρότεροι κανονισμοί ρύπων, σε συνδυασμό με τον νέο τρόπο μέτρησης της «χρηστικότητας», έχουν ήδη περιορίσει τη διάρκεια ζωής τους: από το 2026, κάθε νέο PHEV θα πρέπει να προσφέρει διπλάσια ηλεκτρική αυτονομία από τη σημερινή, ένας στόχος σχεδόν αδύνατος.

Advertisement
Advertisement

Παράλληλα, η νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλάζει το παιχνίδι. Μοντέλα όπως ηMercedes CLA υπόσχονται έως 800 χιλιόμετρα αυτονομίας και ταχύτατη φόρτιση, αφήνοντας ταPHEV τεχνολογικά απαρχαιωμένα και οικονομικά ασύμφορα.

Τα κόστη των μπαταριών μειώνονται διαρκώς, καθιστώντας την ύπαρξη διπλής μηχανικής διάταξης απλώς περιττή.

Πέρα από τα νούμερα, υπάρχει και το συναίσθημα: τα PHEV παραμένουν θορυβώδη και βαριά, με κινητήρες που δυσανασχετούν στις επιταχύνσεις, σε αντίθεση με τη σιωπηλή ροπή των καθαρόαιμων ηλεκτρικών. Το άλλοτε σύνθημα «το καλύτερο και των δύο κόσμων» έχει πλέον χάσει κάθε νόημα.

Advertisement

Η Ευρώπη, λοιπόν, ίσως να μη χρειαστεί να τα «απαγορεύσει». Οι ίδιες οι μάρκες θα τα εγκαταλείψουν πρώτες, γιατί το μέλλον, απλούστατα, είναι ηλεκτρικό.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Τελικά, τίποτα δεν αντικαθιστά τα κυβικά εκατοστά

Νέο cruiser από την QJMotor με V4 κινητήρα!

Έφοδος της Τροχαίας στη Δυτική Αττική