Όταν η Abarth έδωσε τα φώτα της στην Porsche
ΝΕΑ
Στις αρχές του ’60, η Porsche αναζήτησε ταχύτητα και βρήκε τη λύση στην Ιταλία: η Porsche-Abarth Carrera GTL ήταν ελαφρύτερη, πιο αεροδυναμική και τελικά ταχύτερη από τα δικά της εργοστασιακά μοντέλα.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’50, η Porsche είχε εξαντλήσει τα περιθώρια εξέλιξης της Carrera GT. Ο 1.6 αερόψυκτος μπόξερ των 140 ίππων δεν μπορούσε να δώσει κάτι παραπάνω, κι έτσι η μόνη ελπίδα ήταν η αεροδυναμική.
WHAT CAR
Η απρόσμενη απόφαση να συνεργαστεί με την Abarth έφερε στο προσκήνιο τον σχεδιαστή Franco Scaglione, ο οποίος δημιούργησε ένα χαμηλό, λεπτό και πανάλαφρο αμάξωμα από αλουμίνιο, 100 κιλά ελαφρύτερο και πολύ πιο «γλιστερό» στον αέρα.

Το αποτέλεσμα ήταν θεαματικό: η Porsche-Abarth Carrera GTL έπιανε σχεδόν 140 mph, κέρδιζε στην κατηγορία της στο Le Mans του 1960 και άφηνε πίσω της τις «καθαρόαιμες» Porsche σε Sebring, Nurburgring και Targa Florio. Η ειρωνεία ήταν αμείλικτη: το πιο επιτυχημένο GT της εποχής δεν είχε φτιαχτεί στη Στουτγκάρδη αλλά στο Τορίνο.

Η Porsche γρήγορα επανήλθε σε in-house λύσεις, εμπνέοντας το 904 Carrera GTS, όμως η Carrera GTL έμεινε στην ιστορία ως ο «χαμένος κρίκος» στην αγωνιστική της εξέλιξη. Σήμερα, με λιγότερα από 20 κομμάτια να έχουν παραχθεί, κάθε αυθεντικό παράδειγμα θεωρείται πολύτιμο συλλεκτικό κόσμημα, αξίας εκατομμυρίων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Lamborghini Manifesto: Η επανεκκίνηση του ιταλικού μύθου!
Νέο Dacia Spring: Με έως 100 ίππους και ανανεωμένη τεχνολογία