Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Προλάβετε! Η Audi θα καταργήσει τον εμβληματικό πεντακύλινδρό της

Ελλάδα 0:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(117) "Προλάβετε! Η Audi θα καταργήσει τον εμβληματικό πεντακύλινδρό της"
    

Προλάβετε! Η Audi θα καταργήσει τον εμβληματικό πεντακύλινδρό της

ΝΕΑ

Η εφαρμογή που νέου προτύπου Euro 7 στην Ευρώπη θα σημάνει και το τέλος παραγωγής και τοποθέτησης του πεντακύλινδρου σε σειρά κινητήρα της Audi.

Advertisement
Advertisement

H Audi παρουσίασε τον πεντακύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα της το 1976. Τότε, δεν ήταν αυτός που γνωρίζουμε στις ημέρες μας σε ό,τι αφορά στην απόδοσή του και στον σπορ χαρακτήρα του.

Δημιουργήθηκε για να τοποθετηθεί στο Audi 100 που και αυτό παρουσιάστηκε επίσημα εκείνη τη χρονιά. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του μοντέλου οι μηχανικοί ήθελαν να έχει αυτό έναν εξακύλινδρο σε σειρά.

O πρώτος πεντακύλινδρος σε σειρά της Audi («Type 43»).

Όμως, ο διαθέσιμος χώρος κάτω από το καπό του οχήματος δεν ήταν επαρκής και αναγκάστηκαν να δημιουργήσουν έναν πεντακύλινδρο σε σειρά για να χωρά σε αυτό. Ο (τότε) νέος κινητήρας εξελίχθηκε υπό την κωδική ονομασία «Type 43», είχε χωρητικότητα 2,1 λίτρα και απέδιδε 136 ίππους.

Advertisement
Advertisement

Το 1978, η Audi δημιούργησε και τον πρώτο πεντακύλινδρο σε σειρά ατμοσφαιρικό πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος ήταν δίλιτρος και απέδιδε 70 ίππους.

Το 1979 θα παρουσιάσει την υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του πεντακύλινδρου βενζινοκινητήρα που απέδιδε 170 ίππους και τοποθετήθηκε στο Audi 200 5T.

Audi 200 5T.

Το 1980 ο κινητήρας θα βρει τη θέση του στο πρώτο Audi quattro, μια κίνηση που αποτέλεσε την αρχή δημιουργίας ενός μύθου στην ιστορία της εταιρείας, αλλά και της Αυτοκίνησης, εν γένει.

Advertisement

Ο πεντακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Audi εξακολουθεί να κινεί το RS3, ωστόσο η παρουσία του φαίνεται να φτάνει προς το τέλος της.

Ο Γκέρνοτ Ντέλνερ, ο Διευθύνων Σύμβουλός της, άφησε σαφώς να εννοηθεί ότι η εποχή του εν λόγω κινητήρα ολοκληρώνεται με την εφαρμογή του προτύπου «Euro VII».

Advertisement

Θυμίζουμε ότι στην υπάρχουσα γενιά του RS 3 (είτε στο Sportback είτε στο Sedan) ο πεντακύλινδρος 2.5 TFSI αποδίδει 400 ίππους και μέγιστη ροπή 500 Nm.

Αν και ο Ντέλνερ άφησε μια αμυδρή ελπίδα να συνεχιστεί η ύπαρξή του, αυτό θεωρείται ότι ήταν μια δήλωση παρηγορίας παρά ένα ενδεχόμενο.

Audi RS 3 Sportback.

Με βάση το ισχύον χρονοδιάγραμμα, από τον Νοέμβριο του 2027 και έπειτα στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιτρέπεται η ταξινόμηση καινούργιων αυτοκινήτων μόνο εφόσον πληρούν το νέο πρότυπο.

Advertisement

Αυτό θα σημάνει το «κύκνειο άσμα» και του RS3 με τον συγκεκριμένο κινητήρα, όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς, όπως άφησε να εννοηθεί ο Ντέλνερ σε δηλώσεις του προς τον αυστραλιανό αυτοκινητικό Τύπο.

Audi RS 3 Sedan.

Πάντως, όλα δείχνουν ότι στην Audi προγραμματίζουν τη δημιουργία μιας τελευταίας, ειδικής έκδοσης του RS3 πριν την κατάργηση του πεντακύλινδρου σε σειρά κινητήρα.

Αυτή πιθανότατα θα έχει πιο έντονες και αποτελεσματικές αεροτομές και ίσως και μεγαλύτερη ισχύ. Φυσικά, θα είναι περιορισμένης παραγωγής και συλλεκτική.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσαρμογή του πεντακύλινδρου σε σειρά κινητήρα στο νέο πρότυπο δεν είναι τεχνικά ανέφικτη. Μάλιστα, όταν ο Ντέλνερ ρωτήθηκε σχετικά απάντησε χαρακτηριστικά: «Όχι, δεν είναι δύσκολο».

Άνθρωποι του Ομίλου Volkswagen έχουν «διαρρεύσει» ότι ο κινητήρας έχει ήδη εξελιχθεί ώστε να καλύπτει τις νέες απαιτήσεις. Όμως, το πρόβλημα είναι εμπορικό. Η διατήρηση ενός τέτοιου μοτέρ σε συγκεκριμένα μοντέλα περιορισμένης παραγωγής δεν είναι οικονομικά βιώσιμη για την εταιρεία.

Audi Avant RS 2 (B4), 1994.

Έτσι, στο τμήμα Audi Sport φαίνεται να εξετάζουν την εξέλιξη και δημιουργία της επόμενης γενιάς του RS 3 με τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα ο οποίος θα διαθέτει υβριδικό σύστημα.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Ποια μοτοσικλέτα προτίμησαν οι Έλληνες αυτό το καλοκαίρι;

Τα golden boys και το golden girl

Η Ford θα αντεπιτεθεί και με Focus SUV!