Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο «καθαρά» είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Ελλάδα 16:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(82) "Πόσο «καθαρά» είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;"
    

Πόσο «καθαρά» είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Πολλοί υποστηρίζουν ότι είναι μύθος η οικολογική διάσταση των ηλεκτρικών. Οι νέες μετρήσεις όμως παρουσιάζουν μία διαφορετική εικόνα.

Advertisement
Advertisement

Μια νέα μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών (ICCT) αποκαλύπτει ότι το κλιματικό πλεονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξάνεται ταχύτερα απ’ ό,τι αναμενόταν.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, ένα ηλεκτρικό μεσαίο αυτοκίνητο εκπέμπει πλέον κατά μέσο όρο 73% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε όλο τον κύκλο ζωής του σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο μοντέλο.

Στην ανάλυση περιλαμβάνονται οι εκπομπές από την εξόρυξη πρώτων υλών, την παραγωγή του οχήματος και της μπαταρίας, τη χρήση, τη συντήρηση και τη διάλυση του αυτοκινήτου μετά από 20 χρόνια.

Advertisement
Advertisement

Παρά την αρχική περιβαλλοντική επιβάρυνση από την κατασκευή των μπαταριών –που προκαλεί περίπου 40% περισσότερες εκπομπές σε σχέση με την παραγωγή ενός βενζινοκίνητου– το αποτύπωμα αυτό εξισορροπείται μετά από περίπου 17.000 χιλιόμετρα οδήγησης.

Η ταχεία διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον ευρωπαϊκό ενεργειακό μίγμα και η βελτίωση της αποδοτικότητας των ηλεκτρικών οχημάτων εξηγούν τη σημαντική πρόοδο.

Η μελέτη υπολόγισε ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φορτίζεται με το τρέχον ευρωπαϊκό μίγμα ρεύματος εκπέμπει 63 γραμμάρια CO₂ ανά χιλιόμετρο, έναντι 235 γραμμαρίων για τα βενζινοκίνητα, 234 για τα ντίζελ και 203 για τα φυσικού αερίου.

Advertisement

Οι υβριδικές επιλογές κυμαίνονται από 163 έως 188 γραμμάρια, ενώ τα αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου εκπέμπουν 175 γραμμάρια αν χρησιμοποιούν υδρογόνο από μη βιώσιμες πηγές ενέργειας. Με “πράσινο” υδρογόνο, οι εκπομπές πέφτουν στα 50 γραμμάρια.

Οι συγγραφείς της μελέτης υπογραμμίζουν ότι η ανάλυση κύκλου ζωής είναι απαραίτητη για μια ρεαλιστική και αντικειμενική αξιολόγηση, ιδιαίτερα έναντι της κριτικής από τη βιομηχανία και πολιτικούς κύκλους που συνεχίζουν να υπερασπίζονται τον θερμικό κινητήρα.

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Advertisement

Ο Όμιλος Volkswagen κυριαρχεί στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη
Δοκιμή: Ford Puma EcoBoost Hybrid 125 PS 7-Speed Auto PowerShift
Ενημερωτικά, η Suzuki ανανέωσε το Jimny…