Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona N Line 1.6T 138 PS 6MT

Ελλάδα 0:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Hyundai Kona N Line 1.6T 138 PS 6MT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην Ελλάδα, οι παραδοσιακοί που εξακολουθούν να θέλουν έναν «καθαρό» βενζινοκινητήρα με χειροκίνητο κιβώτιο ακόμα είναι αρκετοί. Το νέο Kona με τον 1.600άρη turbo τσεκάρει και αυτό το κουτάκι.

Advertisement
Advertisement

Από εκεί που πριν περίπου 20 χρόνια, έλεγες «κορεάτικο» και αρκετοί σε λοιδορούσαν, σήμερα η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία είναι μία από τις πιο θαυμαστές παγκοσμίως.

Σε σημείο που πλέον το «Made in Korea» αποτελεί διαφήμιση, φερ ειπείν για μία εταιρεία που κατασκευάζει τους κινητήρες της εκεί. Διότι στο μυαλό πολλών καταναλωτών αυτό μεταφράζεται σε αξιοπιστία.

Όταν μιλάμε, λοιπόν, για αυτοκίνητα και Νότια Κορέα, εδώ και αρκετά χρόνια ο νους πάει απευθείας στο Hyundai Group. Έχει καταφέρει εν έτει 2025 να είναι ανταγωνιστικό σε κάθε επίκαιρη τεχνολογία κίνησης και να ξεχωρίζει με αυτήν, όποια και αν είναι.

Advertisement
Advertisement

Στην προκειμένη περίπτωση, μιλάμε για τον βενζινοκινητήρα των 1.600 κ. εκ. με τεχνολογία CVVT που σύμφωνα με τη Hyundai, εξασφαλίζει βέλτιστη απόδοση και εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ είναι εξαιρετικά ανθεκτικός (θεωρητικά και αξιόπιστος) και έχει χαμηλές εκπομπές Co2, ώστε να συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές της Ε.Ε.

Πρόκειται για την μοναδική επιλογή στη γκάμα του νέου Kona, όπου δε συνδυάζεται με καμία υβριδική υποβοήθηση. Και στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής μας, το μοτέρ συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, επιλογές που αρκετοί «παραδοσιακοί» στην Ελλάδα επιζητούν.

Ας το πάρουμε από την αρχή…
Το Kona είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Hyundai στην Ευρώπη. Εμπορικά, ακολουθεί πιστά πίσω από το Tucson, καθώς έχει αποτυπωθεί στο μυαλό του μέσο καταναλωτή ως ένα καλοκατασκευασμένο, αξιόπιστο και προσιτό SUV.

Advertisement

Όμως, το χαρακτηριστικό που αρκετοί ίσως παραλείπουν αλλά διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην τελική επιλογή είναι το θέμα των διαστάσεων: κατηγοριοποιείται μεν ως B-SUV, αλλά στην πραγματικότητα «παίζει» μισή κατηγορία πάνω.

Με μήκος 4,385 μέτρα και πλάτος 1,825 μέτρα στην έκδοση N Line που είχαμε για δοκιμή, απέχει λίγο από τα C-SUV. Γεγονός που το κάνει χωροταξικά να υπερέχει του ανταγωνισμού.

Advertisement

Το μεγάλο για την κατηγορία μήκος δημιουργεί και ένα μεταξόνιο 2.660 χιλιοστών (60 χιλιοστά μεγαλύτερο από το απερχόμενο μοντέλο), το οποίο βοήθησε τους σχεδιαστές και μηχανικούς της κορεάτικης μάρκας να φτιάξουν ένα ευρύχωρο εσωτερικό όπου τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν εύκολα, ενώ με πέντε θα γίνουν μικρές παραχωρήσεις. Για παιδιά, δεν το συζητάμε… είναι ιδανικό!

Βολεύετε τις αποσκευές σας στο επίσης μεγάλο για B-SUV πορτμπαγκάζ των 466 λίτρων (με διπλό δάπεδο και κοιλότητες στις άκρες για μέγιστη πρακτικότητα) και είσαι έτοιμος για εξορμήσεις, εκδρομές και ταξίδια χωρίς ιδιαίτερες θυσίες. Αν διπλώσεις τα πίσω καθίσματα, η τιμή εκτοξεύεται στα 1.300 λίτρα.

Βραβείο εργονομίας στη Hyundai
Έχουμε πολλάκις μιλήσει στο παρελθόν για τη διάταξη του εσωτερικού των κορεάτικων αυτοκινήτων. Η αλήθεια είναι πως στην εποχή που μαθαίνουμε να παίζουμε με… tablet μέσα στο αυτοκίνητο -αντί να οδηγούμε- για να ρυθμίσουμε ορισμένες λειτουργίες, η Hyundai έχει βρει τον τρόπο να παντρέψει κορυφαία εργονομία με έναν σύγχρονο ψηφιακό διάκοσμο.

Advertisement

Το κυρτό πάνελ με τις δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών συγκεντρώνει τον πίνακα οργάνων με το infotainment. Ο πρώτος έχει διαφορετικό χρώμα αναλόγως το προφίλ οδήγησης, ενώ χειρίζεσαι τις πληροφορίες που επιλέγεις να σου δείχνει μέσω των εύχρηστων φυσικών διακοπτών στο τιμόνι.

Εύκολο και εύχρηστο είναι και το μενού που δεν απαιτεί πολλές κινήσεις, για να βρεις αυτό που θες, με τη φορά της οθόνης προς τον οδηγό να συνεπικουρεί εργονομικά σε αυτό.

Η ευκολία κορυφώνεται με την πληθώρα φυσικών διακοπτών κάτω από την touchscreen, όπου έχεις μία σειρά από shortcut, ρύθμισης έντασης ήχου, κλιματισμού κ.ά. Παράλληλα, δεξιά-αριστερά του επιλογέα, χειρίζεσαι με πολύ πρακτικούς διακόπτες το προφίλ οδήγησης (Eco, Normal και Sport), θερμαινόμενο τιμόνι-καθίσματα, κάμερες κ.ά.

Αναφορικά με το υπόλοιπο εσωτερικό, η έκδοση N Line ξεχωρίζει αμέσως χάρη στα λογότυπα και τις κόκκινες ραφές. Υπάρχουν ορισμένες μαλακές επιφάνειες, ποιοτικά πλαστικά και συναρμογή που δείχνει ανθεκτική για να αντέξει στον χρόνο.

Συμβατική λύση με σύγχρονη τεχνολογία
Το Hyundai Kona 2ης γενιάς διατίθεται με τρία διαφορετικά συστήματα πρόωσης: 1000άρη βενζίνης με ήπια υβριδική τεχνολογία, full hybrid με 1.600άρη ατμοσφαιρικό και τον 1.600άρη turbo με απόδοση είτε 138 είτε 170 ίππων.

Σε όλες τις περιπτώσεις, η Hyundai έχει βασίσει το μοντέλο στην πλατφόρμα K3 που υποστηρίζει και τις τρεις τεχνολογίες κίνησης.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον 1,6 turbo ο οποίος έχει Διπλό Επάνω Εκκεντροφόρο (DOHC) και Σύστημα Μεταβλητού Χρονισμού Βαλβίδων (CVVT). Η εταιρεία τονίζει πως το τετρακύλινδρο μοτέρ συνδυάζει υψηλή απόδοση με ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Στην πράξη, έχει μέγιστη ισχύ 138 ίππων και 250 Nm ροπής. Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων που αναλαμβάνει την μεταφορά της κίνησης στους εμπρός τροχούς.

Είναι η επιλογή για όσους θέλουν την μέγιστη δυνατή ισχύ που προσφέρεται με το μοντέλο, μαζί με τη συμμετοχικότητα του manual κιβωτίου. Στην ουσία του πράγματος, το Kona βγάζει τον χαρακτήρα που έχουμε γνωρίσει σε όλες τις προηγούμενες δοκιμές μας και δε γίνεται πιο σπορ.

Στο δρόμο…
…η ανάρτηση με γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι μεν λίγο πιο σφιχτή λόγω έκδοσης N Line, ωστόσο η διαδρομή της και το υποπλαίσιο την βοηθάει να είναι αρκετά ενδοτική για να μην κουράζει τους επιβάτες σε δρόμους με μπόλικες κακοτεχνίες.

Ωστόσο, αυτό δεν αναιρεί πως μιλάμε για ένα σπορτίφ set-up, με το πλαίσιο να διατηρεί τα επίπεδα δυσκαμψίας, κάνοντας το Kona N Line ένα ευχάριστο αυτοκίνητο όταν ο ρυθμός ανέβει λίγο.

Αρωγός σε αυτό είναι ο τετρακύλινδρος turbo που μετά τις 1.600 σ.α.λ. αρχίζεις να αισθάνεσαι την μέγιστη ροπή του. Οι πρώτες δύο σχέσεις είναι κοντές, ως είθισται, με την αγαπημένη 3η του οδηγού να απλώνει λίγο περισσότερο.

Από την 4η μέχρι την 6η σχέση, αναδεικνύεται η ταξιδιάρικη φύση του αυτοκινήτου, καθώς οι στροφές μένουν σχετικά χαμηλά και τα τριψήφια νούμερα επιτυγχάνονται με άνεση, για να διανύσεις αγόγγυστα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και φουλ φορτωμένος.

Το τελευταίο αξίζει να τονιστεί, διότι με μικρότερους ή λιγότερο ισχυρούς κινητήρες σε αντίστοιχου βάρους SUV (1.405 κιλά), είναι αρκετά πιθανό όταν φορτωθεί το όχημα με επιβάτες και αποσκευές να ταλαιπωρηθεί και να ταλαιπωρήσει. Αλλά με τον 1.600άρη turbo αυτό δεν πρόκειται να συμβεί.

Συμπερασματικά…
…το Kona είναι το SUV που χρειάζεσαι, ανεξαρτήτως τεχνολογίας κίνησης. Αν έπρεπε να επιλέξω, σίγουρα θα πήγαινα στο συγκεκριμένο, απλώς σε πιο απλή έκδοση εξοπλισμού.

Ο επιλογέας είναι ευχάριστος, ο συμπλέκτης μαλακός και εύκολος και ο τετρακύλινδρος turbo των 1.600 κ. εκ. σου θυμίζει πόσο ωραίο είναι να ακούς το μοτέρ, να βλέπεις τις στροφές και στο τέλος της ημέρας, να ελέγχεις εσύ τα πάντα.

Αυτά δεν αναιρούν πως μιλάμε για ένα απόλυτα σύγχρονο και επίκαιρο SUV, με όλα τα κομφόρ και τις τεχνολογίες που είναι απαραίτητες. Από το cruise control που θα κάνει το ταξίδι πιο οικονομικό και πιο εύκολο, έως όλο το πακέτο Hyundai SmartSense που σε βοηθάει με αισθητήρες σε οποιαδήποτε κατάσταση.

Η εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων είναι για ακόμα μία φορά άξια αναφοράς, ακόμα και αν μιλάμε για μία μάρκα με βαρύ βιογραφικό στην αξιοπιστία.

Είσαι δεν είσαι παραδοσιακός που ψάχνει ένα πρακτικό, ευρύχωρο και ευχάριστο SUV να τα κάνεις όλα, μία αγορά που πλησιάζει τις 25.000 ευρώ, θέλεις να συνδυάζεται με ξεγνοιασιά. Και αυτός είναι ακόμα ένας τομέας που η Hyundai παίρνει άριστα!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Hyundai Kona 1.6T 138 PS 6MT
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo, 1.598 cc
Ισχύς: 138 PS/ 6.000 rpm
Pοπή: 250 Nm/1.600-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
0-100 km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 6,2-6,7 lt/100 km, 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 141-152 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.350/1.825/1.585 mm
Μεταξόνιο: 2.660 mm
Βάρος: 1.405 kg
Χώρος αποσκευών: 466-1.300 lt
Τιμή: Από 24.790 ευρώ