Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Δοκιμή: Citroen e-C4 156 PS

Ελλάδα 16:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Citroen e-C4 156 PS

ΝΕΑ

Η επανασχεδίαση του C4 και του e-C4, της αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσής του, βάζει τα πράγματα στη θέση τους σε ό,τι αφορά στη Citroen και τι αυτή αντιπροσωπεύει στις ημέρες μας.

Advertisement
Advertisement

Πριν από 21 χρόνια ένα ξεχωριστής σχεδίασης νέο μοντέλο προστέθηκε στη μικρομεσαία κατηγορία. Είχε καμπυλόμορφη εμφάνιση και έφερε το εμπορικό σήμα και την κατασκευαστική φιλοσοφία της Citroen.

Ήταν το C4, ένα ιδιότυπης σχεδίασης αυτοκίνητο, τόσο εκτός όσο και εντός. Ενώ οι Γερμανοί και οι Ιάπωνες προσπαθούσαν να βρουν τρόπο να παραλλάξουν την πεπατημένη, οι Γάλλοι απλώς έκαναν από που γνωρίζουν και μπορούν να κάνουν καλύτερα: Να δίνουν στυλ.

Στις ημέρες μας, το C4 βρίσκεται στην τρίτη γενιά του από τότε (η οποία παρουσιάστηκε το 2020). Πλέον με δεδομένη την ηλεκτροκίνηση, τα στελέχη της εταιρείας εντρύφησαν σε αυτή, μπορούμε να πούμε.

Advertisement
Advertisement

Στο επιχειρηματικό πλαίσιο του Ομίλου Stellantis και με τον τεχνολογικό πλουραλισμό που αυτός εξασφαλίζει και εγγυάται, οι άνθρωποι της Citroen είχαν έτοιμη τη βάση. Συνεπώς, μπορούσαν να επικεντρωθούν στο να κάνουν το μοντέλο να διαφέρει για ακόμα μία φορά.

Αυτό το στοιχείο έχει ιδιαίτερη σημασία για την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του μοντέλου, την e-C4 όπως αναμενόμενα ονομάστηκε. Ο λόγος είναι ότι το αυτοκίνητο έπρεπε να ξεχωρίζει σχεδιαστικά. Άλλωστε, αυτός δεν είναι ο σκοπός για ένα Citroen;

Οι αλλαγές
Για να το κάνουν είχαν ένα ουσιαστικό πρότυπο, το πρωτότυπο Oli. Αυτό δημιουργήθηκε αφενός για να προκαλέσει εντύπωση επί τούτω και αφετέρου για να καταδειχτούν ιδέες των ανθρώπων της εταιρείας με σκοπό να εφαρμοστούν κάποιες από αυτές στα μελλοντικά μοντέλα της.

Advertisement

Κατά συνέπεια η επανασχεδίαση του C4, άρα και του e-C4, εκ των πραγμάτων θα ήταν κάτι ξεχωριστό. Το αισθητικό αποτέλεσμα δείχνει πιο ιδιαίτερο από πριν, κάνοντας το μοντέλο να διακρίνεται.

Το τελευταίο στοιχείο είναι αναγκαιότητα, πλέον, κι ας υποστηρίζουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες ότι πασχίζουν να πράξουν το ίδιο. Ιδίως στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει μια ομοιομορφία.

Advertisement

Σχεδόν όλα, έχουν ίδια χαρακτηριστικά, ίδιας φιλοσοφίας φώτα, ενιαία φωτεινή μπάρα εμπρός και πίσω, σχεδόν ταυτόσημο στυλ. Πλέον, πολλοί δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν αμέσως για ποιο μοντέλο πρόκειται και ποιας εταιρείας είναι.

Έτσι, η επανασχεδίαση του γαλλικού μοντέλου ήταν μια καλή ευκαιρία να διατηρηθεί η ταυτότητα της εταιρείας, με τη στυλιστική ιδιαιτερότητα που πρέπει να έχει ένα δημιούργημά της.

Στο ανανεωμένο e-C4 το εμπρός μέρος του ξεχωρίζει από τη διαμόρφωση των εκεί LED φώτων, τα οποία χωρίζονται σε τρία τμήματα, συνιστώντας ένα ενδιαφέρον φωτιστικό σύνολο το οποίο είναι μοναδικό στοιχείο αναγνώρισης του οχήματος.

Advertisement

Το καπό παραμένει ίδιο με πριν, όμως στην άκρη του έχει τοποθετηθεί πλέον το νέο εταιρικό έμβλημα το οποίο συνδυάζει αρμονικά την εικόνα του από την εποχή τού Μεσοπολέμου με τη σύγχρονη, λεπτή αισθητική. Είναι σχετικά μεγάλο σε διάσταση και ενισχύει την ταυτότητα του οχήματος.

Διαφορετική είναι και η διαμόρφωση του προφυλακτήρα και της μάσκας, όχι μόνο για λόγους σχεδίασης αλλά και βελτίωσης της αεροδυναμικής του αμαξώματος σε αυτό το τμήμα του.

Οι τροχοί διατίθενται σε νέα σχέδια σε σχέση με πριν και έχουν προσεχθεί ώστε να συμβάλλουν στην καλύτερη ροή του αέρα, όπως και στην πιο δυναμική εμφάνιση. Οι πινελιές χρώματος που υπάρχουν στο πλάι τοποθετούνται για να τονίζουν το σαν coupé αμάξωμα του e-C4 και να το κάνουν να δείχνει πιο επίμηκες απ’ όσο είναι.

Στο πίσω μέρος, τα φώτα ακολουθούν τη φιλοσοφία μορφοποίησης των εμπρός για να υπάρχει αισθητική συνέχεια και για να είναι εμφανής η διαφορά τους σε σχέση με πριν. Επίσης, η μαύρη λωρίδα που υπάρχει μεταξύ τους μοιάζει σαν να τα ενώνει και συμβάλλει στο να δείχνει πιο ευρύ και δυναμικό.

Πέραν αυτών, με την ευκαιρία της επανασχεδίασης, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο έχει καλύτερη αεροδυναμική και διατίθεται με δύο επιπλέον χρώματα: Ένα γκρι («Mercury Grey») και ένα πράσινο («Manhattan Green»).

Εντός
Τα νέα στοιχεία στο εσωτερικό τού ανανεωμένου e-C4 εντοπίζονται κυρίως στο ταμπλό του. Τώρα, στον πίνακα οργάνων υπάρχει έγχρωμη οθόνη 7,0 ιντσών. Στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις του προβάλλονται τρισδιάστατες ενδείξεις.

Στο κέντρο του υπάρχει η έγχρωμη οθόνη αφής 10,0 ιντσών στην οποία προβάλλονται όλες οι πληροφορίες του συστήματος ενημερωδιασκέδασης. Μέσω αυτής ο οδηγός μπορεί να επιλέγει και να ρυθμίζει κατά το δοκούν ό,τι θέλει να γνωρίζει κάθε φορά.

Η «πλοήγηση» στα επιμέρους μενού του συστήματος είναι σχετικά εύκολη όταν συνηθίσει τη διαδικασία, ενώ οι ενδείξεις του μπορούν να παραμετροποιηθούν, μέσω «widget», για να είναι προτεραιότητα. Επίσης, προαιρετικά, διατίθεται και σύστημα Head-up Display.

Κάτω από την οθόνη αφής υπάρχουν οι κεντρικοί αεραγωγοί και φυσικοί διακόπτες για τον χειρισμό του κλιματισμού. Η κονσόλα είναι διαμορφωμένη σε επίπεδα, με το ανώτερο να είναι και επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone.

Υπό αυτής βρίσκεται μια μεγαλύτερη αντίστοιχη για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων. Στο τμήμα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού υπάρχουν οι διακόπτες για την επιλογή της φοράς κίνησης του αυτοκινήτου, του συστήματος «Drive Mode» (με τρεις επιλογές, «Eco», «Κανονική» και «Σπορ») και οι ποτηροθήκες.

Το τιμόνι είναι νέας σχεδίασης σε σχέση με πριν. Είναι επίπεδο στο κάτω μέρος του, έχει διακόπτες για τον χειρισμό του cruise control και του ηχοσυστήματος, ενώ στο κέντρο του υπάρχει το νέο εταιρικό έμβλημα της Citroen.

Άλλα καινούργια στοιχεία είναι η χρήση νέων ταπετσαριών αλλά και παχύτερου αφρού κατά 15 χλστμ. στα καθίσματα «Advanced Comfort» ώστε να είναι πιο μαλακά και πιο άνετα από πριν.

Τέλος, στον εξοπλισμό του περιλαμβάνεται σύστημα φωνητικών εντολών αλλά και τεχνητή νοημοσύνη με την υιοθέτηση του «ChatGPT».

Στον δρόμο
Με δεδομένο ότι η επανασχεδίαση του e-C4 το έχει κάνει να είναι πιο σύγχρονο και ενδιαφέρον οπτικά, αυτό που απομένει είναι να διαπιστώσεις τον χαρακτήρα του στον δρόμο.

Στην έκδοση με τον μεγαλύτερο συσσωρευτή, λογικά αναμένεις μεγαλύτερη αυτονομία και λίγο καλύτερες επιδόσεις. Η μπαταρία του είναι ιόντων λιθίου και έχει ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 54,0 kWh (πραγματική 50,4 kWh).

Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέγιστη μέση τυποποιημένη αυτονομία του φτάνει τα 416 χλμ. (κατά «WLTP»), ενώ όταν αφορά στην κίνηση του οχήματος αποκλειστικά εντός πόλης φτάνει τα 557 χλμ. (κατά «WLTP»).

Σε ό,τι αφορά στην πλήρωσή του με ενέργεια, σε παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος και φορτιστή ισχύος 7,4 kW χρειάζονται 4 ώρες και 40 λεπτά της ώρας για το 20%-80%. Σε φορτιστή ισχύος 11 kW χρειάζονται 3 ώρες και 10 λεπτά, αντίστοιχα.

Πέραν αυτών, η μπαταρία του μπορεί να φορτίσει και σε ταχυφορτιστή σταθερού ρεύματος σε παροχή ισχύος έως 100 kW. Σε αυτή την περίπτωση απαιτούνται 27 λεπτά της ώρας για το 20%-80%.

Από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό τού e-C4 θα νοιώσεις ότι πρόκειται για ένα τυπικό δημιούργημα της Citroen. Η μαλακή αίσθηση του καθίσματος θα προσελκύσει το ενδιαφέρον σου και -συνειδητά ή ασυνείδητα- θα θέλεις να μετακινείς το σώμα σου σε αυτό ή να πιέζεις το έδρανο και την πλάτη για να αισθάνεσαι την άνεσή του.

Άλλωστε ένα Citroen είναι συνώνυμο της άνεσης στην Αυτοκινητοβιομηχανία, έτσι δεν είναι; Το ίδιο ισχύει και για την ανάρτησή του η οποία χάρη στα αμορτισέρ τεχνολογίας «Progressive Hydraulic Cushions» παρέχει πολύ καλή αποσβεστικότητα και απορροφά τις έντονες ταλαντώσεις.

Εμπρός, υπάρχουν γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος και πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Πραγματικά, ο συνδυασμός ρύθμισής της με τα καθίσματα δημιουργούν ένα αποτέλεσμα που δεν συναντάται σε κανένα άλλο όχημα της κατηγορίας.

Ο οδηγός έχει καλή περιμετρική ορατότητα ενώ συνδράμεται και από την ύπαρξη των αισθητήρων προειδοποίησης εγγύτητας αλλά και από την κάμερα οπισθοπορείας (εφόσον υπάρχει) όταν σταθμεύει το όχημα.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση σε μικρή ταχύτητα και βαραίνει σταδιακά όταν αυτή αυξάνεται. Επίσης, γίνεται καλύτερη όταν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα «Σπορ» στο σύστημα «Drive Mode».

Με αυτό ενεργοποιημένο η επιτάχυνση είναι ικανοποιητική και αντίστοιχη ενός αμιγώς ηλεκτρικού οικογενειακού μοντέλου. Στις άλλες δύο διαθέσιμες επιλογές, είναι επαρκής ή σχετικά αργή, αντίστοιχα.

Η οδική συμπεριφορά κρίνεται καλή σε κάθε περίπτωση. Εάν κάποιος θελήσει να κινηθεί με πιο σβέλτο ρυθμό, η ανάρτηση θα ανταποκριθεί καλά υπό την έννοια ότι δεν αφήνει το e-C4 να γείρει πολύ προς το εξωτερικό της στροφής. Επίσης, το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας αναλάβει δράση όταν πρέπει.

Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο για τέσσερις ενήλικους και το πίσω κάθισμα είναι τοποθετημένο σχετικά χαμηλά για να επιτρέπει ικανοποιητικό ωφέλιμο ύψος. Τέλος, το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό και κατά το ταξίδι, χάρη και στα ελαστικά που είναι ειδικά για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Με το e-C4 η Citroen πρωτοπόρησε το 2020 καθώς ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στη μικρομεσαία κατηγορία. Τότε ακόμα η ηλεκτροκίνηση δεν ήταν τόσο διαδεδομένη όσο τώρα και όποια οχήματα υπήρχαν ήταν κυρίως μεγάλα SUV.

Πλέον, τα δεδομένα έχουν αλλάξει και η ηλεκτροκινητικότητα αποτελεί βασικό πυλώνα της παγκόσμιας Αυτοκινητοβιομηχανίας. Καθώς τα βασικά τμήματα ενός ηλεκτρικού νέου μοντέλου προέρχονται από συγκεκριμένους προμηθευτές -άρα είναι κοινά, αυτό που μένει σε κάθε κατασκευαστή είναι να επενδύσει στην ιστορία του και στις αξίες του για να διακρίνεται. Για τη Citroen αυτό είναι ευκολότερο από άλλους.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Citroen e-C4 156 PS facelift
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς: 156 PS
Μέγιστη ροπή: 270 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh (Ονομαστική), 50,8 kWh (Πραγματική)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,0 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 14,9 kWh/100 km/16,9 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 416 km μεικτή, («WLTP»), 557 km αστικός κύκλος («WLTP»)
Εκπομπές CO2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.350/1.800/1.525 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.561 kg
Χώρος αποσκευών: 380-1.250 lt
Τιμή: Από 37.500 ευρώ (54 kWh, 156 PS)