Πόσο καλά λειτουργούν στην πράξη τα συστήματα υποβοήθησης;
ΝΕΑΠόσο καλά λειτουργούν στην πράξη τα συστήματα υποβοήθησης;
ΝΕΑΟ ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP με τις νέες δοκιμές που κάνει, αξιολογεί το σύνολο των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού σε συνθήκες που προσομοιώνουν τις πραγματικές. Και εκεί φαίνονται πολύ μεγάλες διαφορές ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
Είναι χαρακτηριστικό το ότι η BMW iX3 υπερέχει ξεκάθαρα στις τελευταίες δοκιμές του είδους από τον Euro NCAP, ενώ αντίθετα το Toyota Yaris δεν τα καταφέρνει καθόλου καλά.
WHAT CAR
Τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα αυτές τις μέρες είναι εξοπλισμένα με ένα μεγάλο αριθμό συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο ασφαλέστερη και λιγότερο αγχωτική. Ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP, έκανε ένα σετ δοκιμών με μοντέλα του 2021.
Από αυτές τις δοκιμές αξίζει να σημειωθεί πως μόνο η BMW iX3 πήρε «πολύ καλά» στη βαθμολογία αποσπώντας το μάξιμουμ των 4 αστέρων. Τα συστήματα Highway Assist αποτελούνται από το Adaptive Cruise Control που διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και το Lane Centering που κρατά το όχημα σε συγκεκριμένη τροχιά ως μια πιο προηγμένη έκδοση του lane-keeping assist.
Η BMW iX3 σημείωσε 83% στο Assistance Competence και 86% στο Safety Backup, με καλές βαθμολογίες σε κάθε υποκατηγορία, εκτός από την επαρκή βαθμολογία την παρακολούθηση οδηγού. Πίσω από το Γερμανικό ηλεκτρικό SUV ήρθε το Cupra Formentor (70% Assistance Competence, 74% Safety Backup) και το Ford Mustang Mach-E (69% Assistance Competence, 83% Safety Backup).
Το αμιγώς ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5 (77% Assistance Competence, 50% Safety Backup) και το Polestar 2 (50% Assistance Competence, 85% Safety Backup) βαθμολογήθηκαν ως «Μέτρια» λαμβάνοντας μόνο 2 στα 4 αστέρια. Στο αντίθετο άκρο βρέθηκαν το ηλεκτρικό B-SUV Opel Mokka-e (57% και 44% εκατό αντίστοιχα) και το Toyota Yaris (56% και 53%).
Τα δύο αυτά μοντέλα βαθμολογήθηκαν με μόνο ένα στα 4 αστέρια, με τη χαμηλή αυτή επίδοση να μπορεί να πιστωθεί στην κακή τους απόδοση στο σενάριο που απαιτούσε «Παρέμβαση, όταν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται», όπου εκεί έλαβαν 0 αστέρια.
Ο Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, δήλωσε: «Αυτή η ισορροπία μεταξύ βοήθειας και δέσμευσης είναι ζωτικής σημασίας. Τα αυτοκίνητα δεν είναι ακόμη ικανά για πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση και οι οδηγοί δεν πρέπει να παραπλανηθούν ώστε να πιστεύουν ότι είναι».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ford Transit Custom: Διάκριση στο Euro NCAP
Nissan Leaf e+: Κορυφαία βαθμολογία από το Green NCAP
Mazda 2: Διάκριση στο Green NCAP