Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i20 1.0T 100 PS 48V

Ελλάδα 12:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Hyundai i20 1.0T 100 PS 48V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i20 1.0T 100 PS 48V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Hyundai i20 ενσωματώνει για πρώτη φορά ήπια υβριδική τεχνολογία, καθώς και το πρωτοποριακό μηχανικό κιβώτιο iMT με ηλεκτρονικό συμπλέκτη και λειτουργία coasting.

Advertisement
Advertisement

Το νέο, τρίτης γενιάς Hyundai i20 έχει εδραιωθεί στην αγορά, με όπλα του τη μοντέρνα εμφάνιση, την αύξηση των χώρων και τις σαφώς αναβαθμισμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας.

Η φαρέτρα του μικρού νοτιοκορεατικού μοντέλου διευρύνεται χάρη στην ενσωμάτωση -για πρώτη φορά- της 48βολτης ήπια υβριδικής τεχνολογίας και του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου iMT, με ηλεκτρονικό συμπλέκτη και λειτουργία coasting. Τα δύο συστήματα, που δίνουν έμφαση στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, συνδυάζονται με τον 3κύλινδρο 1.000άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης, απόδοσης είτε 100 είτε 120 ίππων. Εμείς δοκιμάζουμε τη λιγότερο ισχυρή έκδοση ιπποδύναμης, αυτή των 100 “αλόγων”. 

Advertisement
Advertisement

Ελκυστική εμφάνιση, αναβαθμισμένο εσωτερικό

Όπως διαπιστώσαμε και κατά την παρθενική μας γνωριμία με το μοντέλο οι διαστάσεις του είναι εμφανώς αυξημένες συγκριτικά με του προηγούμενου, παραπέμποντας σε μικρομεσαίο. Σχεδιαστικά, στο μπροστινό μέρος η γρίλια είναι μεγαλύτερη, οι κεντρικοί προβολείς πιο αιχμηροί, με την επιθετική εικόνα να ολοκληρώνει ο προφυλακτήρας. Στα πλευρά το βλέμμα μαγνητίζουν οι μοντέρνες ζάντες αλουμινίου των 15 ιντσών (προαιρετικά 16’’ ή 17’’), ενώ στο πίσω μέρος απαρατήρητη δεν περνά η κόκκινη λωρίδα που ενώνει τα τύπου “Z” φωτιστικά σώματα.

Advertisement

Εκσυγχρονισμένο είναι και το εσωτερικό, όπου δεσπόζει μια εύχρηστη, αιωρούμενη, οθόνη αφής διαγωνίου 8’’ για το σύστημα πολυμέσων, ενώ μπροστά από τον οδηγό έχει τοποθετηθεί ένας ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, με 4 επιλογές διαρρύθμισης. Μοναδική παραφωνία συνιστά το… μονοπώλιο μαύρων πλαστικών, που αν και φέρουν μοντέρνα σχεδίαση, είναι αποκλειστικά σκληρά στην υφή τους. Στο πεδίο των χώρων, το σαλόνι διακρίνεται για την ευρυχωρία του, με το πορτπαγκάζ να είναι κατά 90 λτ. μικρότερο συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις, εξαιτίας της παρουσίας της μπαταρίας  (262 λίτρα).

Advertisement

Το Hyundai i20… εξηλεκτρίστηκε

Τα κάλλη και το ευρύχωρο, hi-tech εσωτερικό του τρίτης γενιάς i20, ωστόσο, δεν αποτελούν τα μοναδικά highlight του μοντέλου. Μεγάλη είδηση συνιστούν και οι τεχνολογίες που πλαισιώνουν τον 3κύλινδρο 1000άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης των 100 ίππων.

Ξεκινώντας με το ήπια υβριδικό σύστημα, αυτό απαρτίζεται από μια 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,44 kW και μια μίζα/γεννήτρια (MHSG), συνδεδεμένη στον στροφαλοφόρο άξονα μέσω ιμάντα. Το σύστημα ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση του οχήματος και εν συνεχεία τροφοδοτεί το i20 με ηλεκτρική ενέργεια έως 12 kW και 55 Nm ροπής. Σύμφωνα με τη Hyundai, η εν λόγω τεχνολογία ωφελεί το μοντέλο με μειωμένη κατανάλωση και μετριασμένες εκπομπές CO2 έως και 4%.

Advertisement

Το ποσοστό αυξάνεται αν προστεθεί στην εξίσωση και το πρωτοποριακό 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο iMT (Intelligent Manual Transmission) με ηλεκτρονικό συμπλέκτη.

Το κιβώτιο αυτό διαθέτει και λειτουργία κατά την οποία μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το γκάζι και έχει επιλεγμένο το “Eco”, απεμπλέκει το μοτέρ για να συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης.

Επίσης, όταν αποσυνδεθεί ο κινητήρας από το σύστημα μετάδοσης, η γραφική απεικόνιση της κατανάλωσης στη βάση του πίνακα οργάνων αντικαθίσταται από την επιγραφή “sailing” και οι στροφές “μηδενίζουν”. Ο δείκτης του στροφόμετρου επανέρχεται στα προηγούμενα επίπεδα, μόνο εφόσον «βυθιστεί» το πόδι σε κάποιο πεντάλ ή γίνει αλλαγή σχέσης στο κιβώτιο. Η συγκεκριμένη διαδικασία είναι σχεδόν ανεπαίσθητη.

Όπως προαναφέραμε, το κιβώτιο σε συνδυασμό με την ήπια υβριδική τεχνολογία μειώνουν καθοριστικά την κατανάλωση καυσίμου. Η Hyundai ανακοινώνει 4,1 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 95 γρμ./χλμ. – αμφότερα βάσει NEDC. Κατά τη δοκιμή μας καταγράψαμε νούμερα κοντά στα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Στο δρόμο

Σε επίπεδο επιδόσεων, το Hyundai i20 της δοκιμής μας, προσφέρει τελική ταχύτητα της τάξης των 188 χλμ./ώρα, ενώ η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,4 sec.

Στην πράξη, ο 1000αρης των 100 ίππων είναι πρόθυμος, ανεβάζοντας γρήγορα στροφές, και διακρίνεται για το τράβηγμά του από χαμηλά. Σε ρυθμούς ταξιδιού, προάγεται η οικονομία καυσίμου χάρη στην μακριά 6η ταχύτητα. Η τελευταία, ωστόσο, δεν εμποδίζει το όχημα να επιταχύνει αξιοπρεπώς -ειδικά στη λειτουργία Sport– ακόμα και όταν υπάρχει ανηφορική κλίση του δρόμου. Παράλληλα, ο κινητήρας παράγει χαμηλά επίπεδα θορύβου, ενώ πολύ καλή είναι και η κύλιση, ακόμα και σε ταχύτητες άνω των επιτρεπόμενων ορίων.

Εντός της αστικής “ζούγκλας”, το Hyundai i20 δίνει μια σφιχτή αίσθηση, στρογγυλεύει, όμως, ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. «Αναπηδήσεις» από τον πίσω άξονα παρατηρούνται μόνο σε έντονες ανωμαλίες.

Στο επαρχιακό δίκτυο, και δη στους δρόμους με στροφές, το i20 εμπνέει ασφάλεια, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι περιορισμένες.

Συμπερασματικά

Διατιθέμενο από 15.990 ευρώ, το ήπια υβριδικό Hyundai i20 προσφέρει πολλά. Έχει χαμηλή κατανάλωση, μοντέρνο design, και κορυφαίους χώρους. Αποτελεί ευχάριστο σύντροφο στις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ χωρίς να φέρει το ακρωνύμιο “N” δεν απογοητεύει με τα οδικά του χαρακτηριστικά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Hyundai i20 1.0T 100 ps 48V Hybrid

Κινητήρας: Τρικύλινδρος turbo 998 κ.εκ. με 48βολτη υβριδική τεχνολογία
Ισχύς: 100 PS στις 4500 rpm
Ροπή: 17,5 kgm μεταξύ 1.500- 4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων iMT
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,4 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μέση κατανάλωση (4,1 /100 km)
Εκπομπές CO2: 95 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.040 x 1.775 x 1.450 mm
Μεταξόνιο: 2580 mm
Βάρος: 1200 kg
Χώρος αποσκευών:262 lt
Τιμή: Από 15.990 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Hyundai: Νέα διάκριση με 4 βραβεία σχεδιασμού

Hyundai: Το νέο Tucson θα είναι το νέο μας best-seller

Η ρεαλιστική προσέγγιση του Hyundai 45