Live Κίνηση
Περισσότερα
VW SUV 2021

VW ID.4 – Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της φίρμας

Ελλάδα 7:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

VW ID.4 – Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της φίρμας

VW SUV 2021

VW ID.4 – Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της φίρμας

VW SUV 2021

Το νέο VW ID.4 λανσάρεται αρχικά σε δύο εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής με ισχύ 204 PS και αυτονομία έως και 520 χιλιόμετρα.

Advertisement
Advertisement

Η αμιγώς ηλεκτρική γκάμα αυτοκινήτων της VW αυξάνεται με γοργό ρυθμό και μετά το ID.3, το οποίο μόλις κυκλοφόρησε στην Ελλάδα, η γερμανική φίρμα αποκαλύπτει το SUV ηλεκτροκίνητο μοντέλο της.

Το νέο VW ID.4 βασίζεται (και αυτό) στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB του ομίλου, που βασίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας.

Το νέο “πράσινο” SUV αναμένεται να κυκλοφορήσει σε όλο τον πλανήτη, γεγονός που φαίνεται ξεκάθαρα η ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen.

Advertisement
Advertisement

To VW ID.4 έχει μήκος 4,58 μέτρα και σχεδιαστικά ακολουθεί τις γραμμές του μικρότερου αδερφού του, του ID.3. Οι designers είχαν σκοπό να κάνουν το νέο SUV να ξεχωρίζει σε σχέση με την γκάμα της μάρκας και είναι κάτι που επετεύχθη. Οι κομψές ρέουσες γραμμές ολοκληρώνονται από την “καθαρή” εικόνα του μοντέλου, ενώ η αεροδυναμική αντίσταση βρίσκεται αρκετά χαμηλά, στο 0,28 Cd, κερδίζοντας σε επιδόσεις και αυτονομία.

Advertisement

Στο εσωτερικό, η ευρυχωρία είναι ένα από τα δυνατά του ατού και σύμφωνα με την εταιρεία στην περίπτωση σύγκρισης με ένα “παραδοσιακό” SUV, το νέο ID.4 βγαίνει νικητής. Η πανοραμική γυάλινη οροφή “μεγαλώνει” τον αέρα της καμπίνας, χάρη στον επιπλέον φυσικό φως που περνάει στο εσωτερικό.

Advertisement

Παράλληλα, στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής του ομίλου 10 ίντσες για την έκδοση 1st και 12 ίντσες για την έκδοση 1st Max, ενώ το τιμόνι προέρχεται από τη νέα γενιά του VW Golf. Αναφορικά με τον χώρο αποσκευών έχει χωρητικότητα 543 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 1.575 λίτρα.

Σχετικά με τον κινητήρα
Μπροστά από τον πίσω άξονα του ID.4 συναντάμε έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτεί τους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης. Η απόδοση αγγίζει τους 204 ίππους και η ροπή των 310 Nm έρχεται ακαριαία μετά το πάτημα του δεξιού πεντάλ. Η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,5 sec, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Μάλιστα, θα υπάρχει αργότερα μία τετρακίνητη έκδοση με περισσότερη ισχύ, που θα κυκλοφορήσει το 2021.

Advertisement

Αυτονομία
Το VW ID.4 δεν θα πει όχι σε μεγάλες διαδρομές με την μπαταρία των 77 kWh να υπόσχεται αυτονομία έως και 520 χιλιόμετρα. Το βάρος της φτάνει τα 493 κιλά.

Ακόμα, βασικός παράγοντας στη μεγάλη αυτονομία του ID.4 ειναι η ισχυρή ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Χρησιμοποιώντας το διακόπτη επιλογής κινητήριου συστήματος, ο οδηγός αποφασίζει εάν το όχημα θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα ρολάρει στις περισσότερες περιπτώσεις, ο ηλεκτροκινητήρας περιστρέφεται ελεύθερα. Στη θέση B (Πέδηση), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Σε πολλές καθημερινές καταστάσεις, το απαλό φρενάρισμα θα πραγματοποιείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα υδραυλικά φρένα τροχών προορίζονται για όταν απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισμα.

Δύο καινοτόμες τεχνολογίες οθόνης συμπληρώνουν το concept λειτουργίας. Το τυπικό ID.Light λειτουργεί ως στενή λωρίδα φωτός κάτω από το παρμπρίζ. Υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις, όπως στροφή ή φρενάρισμα, δημιουργώντας διαισθητικά εφέ φωτισμού. Η οθόνη προβολής επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει κατευθυντικά βέλη και άλλες οθόνες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να συνδυάζονται με το περιβάλλον του οχήματος.

Το ID.4 είναι εξοπλισμένο με καινοτόμες, νέες τεχνολογίες. Ανάμεσά τους ευρεία χρήση τεχνολογίας φωτισμού LED, που περιλαμβάνουν τους διαδραστικούς προβολείς IQ.Light LED matrix, τρισδιάστατα φώτα LED πίσω με δυναμικά φλας, και φώτα φρένων που ανάβουν σε σχήμα X.

Τα συστήματα υποβοήθησης IQ.Drive
Συστήματα υποβοήθησης που εγκαθίστανται στο ID.4 από το εργοστάσιο είναι ενσωματωμένα στην ομπρέλα IQ.Drive. Το τυπικό σύστημα ελέγχου απόστασης Park Distance διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα αυτόματης πέδησης κατά τους ελιγμούς.

Το ID.4 λανσάρεται στις ευρωπαϊκές αγορές με δύο μοντέλα περιορισμένης παραγωγής με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, τα ID.4 1 ST και ID.4 1 ST Max.

Διαβάστε επίσης

Δοκιμή: VW Golf 1.5 TSI 130PS ACT

Crash Test οικονομίας: Με ποιο καύσιμο θα πληρώσω λιγότερα

Μεγάλο αφιέρωμα: Επιλέγοντας φορτιστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου