Live Κίνηση
Περισσότερα
VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.4: Η ηλεκτρική επανάσταση στα SUV

Ελλάδα 16:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

VW ID.4: Η ηλεκτρική επανάσταση στα SUV

VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.4: Η ηλεκτρική επανάσταση στα SUV

VOLKSWAGEN 2021-1

Με το ID. 4 η VW παρουσιάζει το πρώτο ηλεκτρικό της SUV και ένα αυτοκίνητο που θα οδηγήσει τη μάρκα στη νέα εποχή σε όλες τις αγορές του κόσμου.

Advertisement
Advertisement

Ζούμε σε μία εποχή σημαντικών αλλαγών στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, και η VW ως η ηγέτιδα δύναμη σε όλο τον κόσμο βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων. Η γερμανική εταιρία έχει κάνει ήδη το πρώτο σημαντικό βήμα με το ID. 3 το οποίο θα αφήσει το σημάδι του στην πορεία των ευρωπαϊκών αγορών μέσα στα επόμενα χρόνια, και με το ID. 4 κάνει το δεύτερο και πιο σημαντικό βήμα, δημιουργώντας ένα ηλεκτρικό SUV, εκεί δηλαδή που εστιάζεται το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του παγκόσμιου αγοραστικού κοινού.

Το ID. 4 με την εντυπωσιακή σχεδίαση και τον πολύ μοντέρνο σχεδιαστικό χαρακτήρα, ξεχώρισε ήδη από την πρώτη στιγμή έχοντας αναδειχθεί «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021» στα διεθνή βραβεία World Car Awards. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Volkswagen ξεχώρισε επίσης για την εξαιρετική του απόδοση στις κατηγορίες “Καινοτομία” και “Περιβάλλον”, αποδεικνύοντας ότι αποτελεί την επανάσταση της ηλεκτροκίνησης όπως αυτή εκφράζεται μέσα από την κατηγορία των SUV.

Advertisement
Advertisement

Το ID.4 θα κυκλοφορήσει στην compact SUV κατηγορία, που αποτελεί το μεγαλύτερο τμήμα της παγκόσμιας αγοράς. Θα παράγεται και θα πωλείται στην Ευρώπη, την Κίνα και την Αμερική και αποτελεί ένα ορόσημο στη στρατηγική ανάπτυξης της Volkswagen. Η μάρκα θα επενδύσει περισσότερα από 11 δισ. ευρώ μέχρι το 2024, με στόχο να λανσάρει έως 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2029, ενώ προγραμματίζει πωλήσεις περίπου 26 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Μετά το ID. 3 και το ID. 4 βασίζεται στην αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα ΜΕΒ, ενώ κατασκευάζεται σε ένα κλιματικά ουδέτερο εργοστάσιο και εκλύει μηδενικούς ρύπους κατά τη κίνησή του. Είναι το πρώτο SUV της Volkswagen που εκφράζει ένα από τα οράματα της μάρκας, την ανάπτυξη καινοτόμων ηλεκτρικών οχημάτων που ικανοποιούν σύγχρονες ανάγκες και επιθυμίες, συνδυάζοντας προσιτή τιμή, ενεργειακή απόδοση και αειφορία.

Advertisement

Με μήκος αμαξώματος στα 4,58 μέτρα διαθέτει μία ισχυρή και δυναμική εμφάνιση, καθώς ο σχεδιασμός του αμαξώματος χαρακτηρίζεται από καθαρές και μίνιμαλ γραμμές και όμορφα μοιρασμένους όγκους. Πέρα από την εξαιρετική εμφάνιση που εντυπωσιάζει και τραβάει τα βλέμματα, το αμάξωμα του ID.4 είναι και ιδιαίτερα αεροδυναμικό με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να βρίσκεται στο μόλις 0,28.

Οι χαρακτηριστικοί διαδραστικοί προβολείς IQ. Light LED matrix και η φωτεινή υπογραφή μεταξύ τους, δίνουν μια εξαιρετικά μοντέρνα πινελιά μπροστά, ενώ πίσω υπάρχουν τρισδιάστατα φώτα LED με δυναμικά φλας και φώτα φρένων που ανάβουν σε σχήμα X. Χάρη στους κοντούς πρόβολους και το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, το εσωτερικό του οχήματος είναι τόσο ευρύχωρο όσο ένα συμβατικό SUV από μεγαλύτερη κατηγορία. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 543 λίτρων και μπορεί να αυξηθεί στα 1.575 λίτρα αναδιπλώνοντας τις πίσω πλάτες.

Advertisement

Το ταμπλό ακολουθεί την γενικότερη φουτουριστική διάθεση της εταιρίας, και δεν διαθέτει φυσικά κουμπιά και διακόπτες, προκρίνοντας μία υπερσύγχρονη εμφάνιση με έντονο το ψηφιακό στοιχείο. Ο οδηγός βλέπει τις πιο σημαντικές πληροφορίες σε μια συμπαγή οθόνη με διαγώνιο 10 ή 12 ίντσες που μπορεί να ελεγχθεί χρησιμοποιώντας το πολυλειτουργικό τιμόνι. Υπάρχει ένας μεγάλος διακόπτης στο δεξιό άκρο της οθόνης που χρησιμοποιείται για την επιλογή των τρόπων οδήγησης. Το μέσο του ταμπλό φιλοξενεί την οθόνη αφής για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, τα πολυμέσα, τα συστήματα υποβοήθησης και τις γενικές ρυθμίσεις του οχήματος.

Η στάνταρ λειτουργία φυσικού φωνητικού ελέγχου “Hello ID”, η οποία κατανοεί μεγάλο αριθμό καθημερινών φράσεων, αποτελεί το δεύτερο επίπεδο λειτουργίας. Η κεντρική κονσόλα, η οποία διαθέτει ευέλικτες επιλογές διαμόρφωσης και δεν είναι συνδεδεμένη με το ταμπλό, δημιουργεί την αίσθηση ενός τακτοποιημένου εσωτερικού. Ο κεντρικός αερόσακος μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων χρησιμοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, ενισχύοντας περαιτέρω το ήδη υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας.

Advertisement

Δύο καινοτόμες τεχνολογίες οθόνης συμπληρώνουν το concept λειτουργίας: Το στάνταρ ID. Light λειτουργεί ως στενή λωρίδα φωτός κάτω από το παρμπρίζ. Υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις, όπως στροφή ή φρενάρισμα, δημιουργώντας διαισθητικά εφέ φωτισμού. Το εξελιγμένο και αρκετά μεγάλο Head Up Display προβάλλει κατευθυντικά βέλη και άλλες οθόνες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να συνδυάζονται με το περιβάλλον του οχήματος.

Οι υπηρεσίες We Connect Start συνδέουν το όχημα με το smartphone του κατόχου και την υποδομή κυκλοφορίας. Το πακέτο προσφέρει υπηρεσίες πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων κίνησης και ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο και επίδειξης κοντινών σταθμών φόρτισης. Οι πελάτες του ID.4 μπορούν να ελέγχουν τη διαδικασία φόρτισης και τον κλιματισμό χρησιμοποιώντας τη δωρεάν εφαρμογή We Connect ID. App στο smartphone τους και μπορεί ακόμη και να ελέγξουν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία του οχήματος. Το σύστημα κλιματισμού λειτουργεί ακόμη και όταν το όχημα δεν κινείται, χωρίς απαραίτητα να φορτίζει την ίδια στιγμή από το δίκτυο.

Το ID.4 εξοπλίζεται με πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού στο βασικό εξοπλισμό. Το στάνταρ σύστημα ελέγχου απόστασης Park Distance διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα αυτόματης πέδησης κατά τους ελιγμούς. Διατίθεται επίσης σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, Autonomous Emergency Braking Front Assist, συμπεριλαμβανομένης υποστήριξης για αντίθετα ερχόμενο όχημα, καθώς και Adaptive Cruise Control (ACC) με “Stop & go” λειτουργία και περιορισμό ταχύτητας. Το ACC αναλύει δεδομένα πλοήγησης και πινακίδες και μπορεί επομένως να λειτουργήσει προβλεπτικά: μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος πριν από στροφές, κυκλικούς κόμβους, πινακίδες ορίων ταχύτητας και όρια πόλεων. Το σύστημα Eco Assistance είναι επίσης στάνταρ και ενημερώνει τον οδηγό πότε θα ήταν λογικό να σηκώσει το πόδι από το γκάζι για να εξοικονομήσει ενέργεια.

Διαθέσιμα είναι επίσης το Travel Assist, που ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και διατηρεί το όχημα στη μέση της λωρίδας του. Για να διατηρηθεί αυτή η λειτουργία, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να αγγίζει απαλά το ευαίσθητο στην αφή τιμόνι. Όταν ο οδηγός αλλάζει λωρίδα, το Side Assist ενημερώνει με προειδοποίηση σε επικίνδυνες καταστάσεις. Τέλος, το Emergency Assist θα σταματήσει με ασφάλεια το ID.4 εάν ο οδηγός δεν είναι πλέον σε θέση να ελέγξει το όχημα.

Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.4 είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και τροφοδοτεί τους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης. Είναι ένας ελαφρύς και εξαιρετικά αποδοτικός, κινητήρας σύγχρονου μαγνήτη (PSM) με συμπαγή σχεδίαση. Η γκάμα του μοντέλου βρίσκεται πλέον σε πλήρη ανάπτυξη και στην αγορά της χώρας μας με μία πληθώρα εκδόσεων ικανή να καλύψει ένα μεγάλο εύρος αναγκών από τον καταναλωτή.

Υπάρχουν πλέον δύο πιο προσιτές εκδόσεις, οι Pure και Pure +, με την μπαταρία των 52 kWh και αυτονομία που φτάνει τα 345 χιλιόμετρα. Το ID.4 Pure, με ισχύ 149 PS (109 kW), καθίσταται πλέον το πιο οικονομικό στη γκάμα, με προτεινόμενη λιανική τιμή 31.200 € (με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αρχική τιμή 37.200 €, επιδότηση 6.000 €). Την ίδια στιγμή, το ID.4 Pure +, που διαθέτει το πακέτο Performance για αναβάθμιση της ισχύος στους 170 PS (125 kW), έχει προτεινόμενη λιανική τιμή 34.283 € (με επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αρχική τιμή 39.000 €, επιδότηση 4.718 €).

Διαθέσιμη είναι και η έκδοση Pro +, με μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh και αυτονομία έως 522 χιλιόμετρα, που χάρη στο πακέτο Performance αποδίδει 204 PS (150 kW). Το ID.4 Pro + έχει προτεινόμενη λιανική τιμή 40.172 € (με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αρχική τιμή 45.700 €, επιδότηση 5.528 €). Αξίζει να σημειωθεί ότι με την ίδια μπαταρία και για περιορισμένο αριθμό οχημάτων, διατίθεται και η έκδοση “Family”, με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό.

Υπάρχουν επίσης διαθέσιμες και οι δύο εκδόσεις 1st Edition, με απόδοση στους 204 ίππους και 310 Νm ροπής, με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε μόλις 8,5 δευτερόλεπτα. Τέλος στην γκάμα έχει ήδη ανακοινωθεί και η σπορ έκδοση με τα χαρακτηριστικά GTX με δύο κινητήρες για την ηλεκτρική τετρακίνηση με συνδυαστική ισχύ 220 kW (299 PS), εξαιρετικές επιδόσεις με το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, και την μπαταρία των 77 kWh να παρέχει αυτονομία έως 480 χλμ. (WLTP). Η έκδοση αυτή θα βρίσκεται στην αγορά μέσα στην επόμενη χρονιά.

Ένας βασικός παράγοντας για τη μεγάλη αυτονομία του ID.4 είναι η ισχυρή ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Χρησιμοποιώντας το διακόπτη επιλογής λειτουργίας του κινητήριου συστήματος, ο οδηγός αποφασίζει εάν το όχημα θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα κάνει ελεύθερο τροχασμό (ρολάρει) στις περισσότερες περιπτώσεις.

Στη θέση B (Break), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Σε πολλές καθημερινές καταστάσεις, το ελαφρύ φρενάρισμα θα πραγματοποιείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα υδραυλικά φρένα των τροχών προορίζονται για όταν απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισμα.

Σε κάθε περίπτωση, το νέο ID.4 δείχνει την ξεκάθαρη αφοσίωση της VW στην υπόθεση της ηλεκτροκίνησης και την δέσμευσή της να αποτελέσει και στη νέα εποχή την εταιρία-ατμομηχανή των εξελίξεων σε όλα τα επίπεδα. Το ID.4 έρχεται να μπει δυναμικά στην πιο δημοφιλή κατηγορία αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, συνδυάζοντας μοναδικά την τεχνολογική του υπεροχή με το ελάχιστο οικολογικό αποτύπωμα και μία κορυφαίας λειτουργικότητας σχεδίαση που εξασφαλίζει ένα πρακτικό και άνετο αυτοκίνητο στην καθημερινή χρήση.

Η ιδιαίτερα προσιτή τιμή των 31.000 ευρώ το καθιστά και μία επιλογή πρώτης γραμμής για όποιον θέλει να περάσει από σήμερα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, καθώς αυτά τα χρήματα δεν διαφέρουν πολύ από ένα αντίστοιχο μοντέλο με συμβατικό κινητήρα. Με το ID.4 η VW κάνει το πιο αποφασιστικό και πιο ολοκληρωμένο βήμα προς την κατεύθυνση της επικράτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παραμένοντας η εταιρία που ανοίγει δρόμους και δείχνει το τεχνολογικώς εφικτό σε κάθε εποχή και σε κάθε κατηγορία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα βασικά χαρακτηριστικά του VW ID.4
VW ID.4: Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός του ηλεκτρικού SUV
Το VW ID.4 έγινε σκληροτράχηλο off-road