Live Κίνηση
Περισσότερα
VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.3: Μοναδικό ρεκόρ αυτονομίας με μία φόρτιση

Ελλάδα 11:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

VW ID.3: Μοναδικό ρεκόρ αυτονομίας με μία φόρτιση

VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.3: Μοναδικό ρεκόρ αυτονομίας με μία φόρτιση

VOLKSWAGEN 2021-1

Το καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα του νέου ΙD.3 έχει να επιδείξει μερικές απίστευτες επιδόσεις σε ότι αφορά την αυτονομία και την απόσταση που μπορεί να καλύψει με μία μόνο φόρτιση.

Advertisement
Advertisement

Η εποχή της ηλεκτροκίνησης είναι εδώ φέρνοντας νέα δεδομένα στον τρόπο που προσεγγίζουμε ένα αυτοκίνητο. Η ταχύτητα της φόρτισης και -κυρίως- η αυτονομία είναι πλέον οι καθοριστικοί παράγοντες για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και η VW στη νέα γενιά μοντέλων ID. έχει δώσει τεράστια έμφαση ώστε να δημιουργήσει τις κορυφαίες προτάσεις της αγοράς.

Ήδη το νέο ID. 3 έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του σε ότι αφορά την ηλεκτρική του λειτουργία. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volkswagen κάλυψε τα 531 χιλιόμετρα από το Zwickau της Γερμανίας, έδρα του εργοστασίου κατασκευής του έως το Schaffhausen της Ελβετίας, με μία μόνο φόρτιση.

Επισήμως, το μοντέλο με τη συγκεκριμένη μπαταρία των 58 kWh και τους 204 ίππους έχει αυτονομία έως 420 χιλιόμετρα, κατά WLTP. Το νούμερο αυτό ξεπεράστηκε κατά 100 και πλέον χιλιόμετρα – μία αύξηση 26%. Η διαδρομή προς την Ελβετία ήταν εξ ολοκλήρου από δημόσιους δρόμους και αυτοκινητόδρομους, μέσα από πόλεις όπως το Bayreuth και το Ulm.

Advertisement
Advertisement

Το αυτοκίνητο που δημιούργησε το ρεκόρ οδήγησε ο Ελβετός Felix Egolf, που ειδικεύεται στο «hypermiling». Ο συγκεκριμένος όρος προέρχεται από τις Η.Π.Α. και αναφέρεται στην οδήγηση ενός μοντέλου παραγωγής με τεχνικές που μεγιστοποιούν την οικονομία και ελαχιστοποιούν την κατανάλωση.

Αν και το ταξίδι με στόχο το ρεκόρ δεν είναι απόλυτα συγκρίσιμο με τα συνηθισμένα ταξίδια, ωστόσο υπογραμμίζει την πρακτικότητα του ID.3 σε καθημερινή βάση. Με την μπαταρία υψηλής ενέργειας, το αποδοτικό σύστημα μετάδοσης και τη γρήγορη φόρτιση, ακόμη και μεγάλες διαδρομές δεν αποτελούν πρόβλημα, με το αυτοκίνητο να προσφέρει εντυπωσιακή ευελιξία και δυνατότητες για οικονομική οδήγηση με υψηλό βαθμό ενεργειακής απόδοσης.

Advertisement

Πέρα από την τεχνολογία, η προσπάθεια για την κατάρριψη ενός ρεκόρ εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το οικονομικό στυλ οδήγησης. Ο Felix Egolf φρόντιζε να εκμεταλλεύεται την κινητική ενέργεια του ID.3, δεν πατούσε το γκάζι όταν δεν ήταν απαραίτητο και άφηνε το αυτοκίνητο να ρολάρει.

Advertisement

Στον αυτοκινητόδρομο, εκμεταλλεύτηκε κάποιες φορές και το slipstream, δηλαδή την αεροδυναμική κάλυψη από τα φορτηγά που προπορεύονταν. Από την άλλη, το βάρος δεν ήταν το ιδανικότερο, μιας και η παρουσία του κάμεραμαν και του εξοπλισμού του, πρόσθεταν περίπου 250 κιλά.

Επιπλέον, διάφορα στοιχεία του αυτοκινήτου που καταναλώνουν ενέργεια, όπως το σύστημα πλοήγησης, τα φώτα ημέρας, το ραδιόφωνο και ο εξαερισμός λειτουργούσαν είτε περιοδικά είτε μόνιμα. Παρόλα αυτά η κατανάλωση ενέργειας ήταν μόλις 10,9 kWh/100 χιλιόμετρα, αρκετά πιο κάτω από την τυποποιημένη, επίσημη κατανάλωση ενέργειας του ID.3 που είναι 14,5-15,4 kWh/100 χιλιόμετρα.

Advertisement

Το 44% των χιλιομέτρων της διαδρομής του ρεκόρ έγιναν σε αυτοκινητόδρομους και το 56% σε επαρχιακούς δρόμους. Η μέση ταχύτητα ήταν 56 χλμ./ώρα. Ο Felix Egolf ολοκλήρωσε το ταξίδι από το Zwickau στο Schaffhausen σε περίπου εννέα ώρες.

Στο compact ID.3, υπάρχει δυνατότητα επιλογής τριών μεγεθών μπαταρίας. Η συμπαγής έκδοση με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 45 kWh επιτρέπει αυτονομία έως 352 km με μία μόνο φόρτιση (WLTP). Με χωρητικότητα στις 58 kWh, η εμβέλεια αυξάνεται έως και 426 km (WLTP).Η μεγάλη μπαταρία με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh προσφέρει μέγιστη αυτονομία 549 km (WLTP).

Η κατασκευή της κάθε μπαταρίας είναι ιδιαίτερα εξελιγμένη ενώ προστατεύονται πολύ προσεκτικά μέσα σε ένα ειδικά κατασκευασμένο αλουμινένιο πλαίσιο. Η μπαταρία των 45 kWh περιέχει επτά μονάδες, η μπαταρία των 52 kWh οκτώ μονάδες και η μπαταρία των 58 kWh εννέα μονάδες. Το μεγάλο σύστημα μπαταριών έχει μήκος 182 εκατοστά, ενώ η πιο μικρή έκδοση έχει μήκος 142 εκατοστά. Και οι δύο εκδόσεις έχουν πλάτος 145 cm και ύψος 14 cm. Ζυγίζουν αντίστοιχα στα 320 κιλά και περίπου στα 500 κιλά.

Οι μπαταρίες του ID.3 προσφέρουν φόρτιση AC και DC. Όταν χρησιμοποιείται οικιακός σταθμός φόρτισης, έχουν χωρητικότητα φόρτισης έως 11 kW, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας. Σε σταθμό φόρτισης DC υψηλής ισχύος, τα αυτοκίνητα με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 45 kWh ή 52 kWh μπορούν να φορτιστούν έως 50 kW ή προαιρετικά έως 100 kW.

Το ID.3 με μπαταρία 58 kWh διαχειρίζεται φόρτιση έως 100 kW στάνταρ, ενώ η μπαταρία 77 kWh είναι ικανή έως 125 kW. Αυτό σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να επαναφορτιστούν με συνεχές ρεύμα για τα επόμενα 320 χιλιόμετρα (σύμφωνα με το WLTP) σε περίπου 30 λεπτά. Η VW εγγυάται ελάχιστη χωρητικότητα μπαταρίας 70% για οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.

Στην Ελλάδα διατίθεται ήδη η βασική έκδοση Pure + η οποία διαθέτει την μπαταρία των 45 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία περίπου 350 χιλιομέτρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει το πακέτο Performance, το οποίο αυξάνει την ισχύ του κινητήρα από 126 PS (93 kW) σε 150 PS (110 kW). Πλέον, το ID.3 Pure + καθίσταται το πιο προσιτό μοντέλο στην οικογένεια μοντέλων ID., με προτεινόμενη λιανική τιμή 28.097 € (με επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αρχική τιμή 33.500 €, επιδότηση 5.403 €).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το ηλεκτρικό VW ID.3 σπάει το φράγμα των 30.000 ευρώ
Άρχισε η παραγωγή του VW ID.3 στο εργοστάσιο της Δρέσδης (video)
Δοκιμή: VW ID.3 1st Edition