Live Κίνηση
Περισσότερα
VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.3: Αλλάζει το τοπίο στην ηλεκτροκίνηση

Ελλάδα 11:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

VW ID.3: Αλλάζει το τοπίο στην ηλεκτροκίνηση

VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.3: Αλλάζει το τοπίο στην ηλεκτροκίνηση

VOLKSWAGEN 2021-1

To ηλεκτρικό ΙD.3 εξελίσσεται σε μία μεγάλη τεχνολογική και εμπορική επιτυχία για την VW, όντας ιδιαίτερα καινοτόμο και εξελιγμένο μηχανολογικά και με αρκετά προσιτή τιμή, η οποία στην χώρα μας ξεκινά από τα 28.100 ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτροκίνηση φέρνει μία τεράστια αλλαγή στην καθημερινότητά μας και την σχέση μας με το αυτοκίνητο. Και αυτή την αλλαγή φαίνεται να έχει συλλάβει με τον ιδανικότερο τρόπο η VW ξεκινώντας την δική της πορεία στη νέα εποχή. Με στόχο να παραμείνει ο μεγαλύτερο κατασκευαστής και στα χρόνια της ηλεκτροκίνησης, τα μοντέλα της σειράς ID. χαρακτηρίζονται από τη μοντέρνα σχεδίαση, τα μοναδικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και μία ξεκάθαρη πρόθεση της γερμανικής εταιρίας να παραμείνουν τα αυτοκίνητά της όσο γίνεται πιο προσιτά σε ένα ευρύτερο κοινό.

Το πρώτο μοντέλο αυτής της νέας γενιάς αυτοκινήτων, το ΙD.3 έχει όλα τα χαρακτηριστικά της φιλοσοφίας της εταιρίας και φιλοδοξεί να αποτελέσει σταθμό για τα δεδομένα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, με τον τρόπο που το έκαναν τόσο το Beetle όσο και το Golf, το κάθε ένα στην εποχή του. Ήδη βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων σε όλες τις μεγάλες αγορές του κόσμου, φέρνοντας την VW σε πλεονεκτική θέση στην μεγάλη κούρσα των εξελίξεων που θα φέρει η επικράτηση της ηλεκτροκίνησης.

Για να βρεθεί μπροστά σ’ αυτή την μεγάλη νέα πρόκληση, η VW έφτιαξε ένα αυτοκίνητο που δείχνει ψαγμένο και μελετημένο σε κάθε επιμέρους τομέα του, από την εμφάνιση μέχρι την απόδοση των μηχανικών του μερών και την πλειάδα των εκδόσεων που το προσφέρει σε ένα αγοραστικό κοινό που τώρα διαμορφώνει τις ανάγκες του στην ηλεκτρική εποχή.

Advertisement
Advertisement

Βασισμένο πάνω στην νέα αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα MEB, εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρει μία ηλεκτρική διάταξη, αφήνοντας την φαντασία των σχεδιαστών ελεύθερη να δουλέψει πάνω στο αμάξωμα και εξασφαλίζοντας κορυφαίους χώρους για τους επιβάτες αλλά και ένα νέο μηχανολογικό υπόβαθρο για κορυφαίες οδηγικές εμπειρίες. Παράλληλα η αυτονομία μπορεί να φθάσει έως και τα 549 χιλιόμετρα ενώ ιδιαίτερη χρήσιμη είναι και η δυνατότητα γρήγορης φόρτισης.

Σε ό,τι αφορά την αισθητική του, το ΙD.3 αποτελεί μία απόδειξη υψηλού βιομηχανικού σχεδιασμού, φέρνοντας έναν φουτουριστικό αέρα από το μέλλον αλλά και την πρακτικότητα που ζητά ένας αγοραστής του σήμερα. Σχεδιασμένο και μελετημένο με βάση τις ανάγκες των επιβατών, εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις διαστάσεις του και το ηλεκτρικό του υπόβαθρο, διαθέτοντας απίστευτους χώρους για τους επιβάτες, χάρη και στο τεράστιο μεταξόνιο των 2.765 χιλιοστών.

Advertisement

Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται ως επίπεδο μπλοκ κάτω από την καμπίνα επιβατών. Όλα τα άλλα τεχνικά εξαρτήματα καταλαμβάνουν λίγο χώρο: η κινητήρια μονάδα είναι τοποθετημένη στον πίσω άξονα, ενώ εξαρτήματα όπως το ψυγείο και το σύστημα κλιματισμού βρίσκονται στο κοντό μπροστινό τμήμα. Παράλληλα είναι και ιδιαίτερα αεροδυναμικό, φθάνοντας στο 0,27, τιμή μοναδική για τον τύπο του αμαξώματος που εγγυάται ακόμα μεγαλύτερη οικονομία και αθόρυβη λειτουργία.

Advertisement

Το σαλόνι με την σχεδιαστική φιλοσοφία “open space” δημιουργεί μία φιλική αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης που θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Ο οδηγός και οι επιβάτες κάθονται ψηλά και άνετα ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες δημιουργούν ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και φωτεινό περιβάλλον. Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν χώρους από μεγαλύτερες κατηγορίες ενώ και το πορτ-μπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 385 λίτρα και ο όγκος του μπορεί να αυξηθεί στα 1.267 λίτρα αναδιπλώνοντας την πλάτη του διαιρούμενου πίσω καθίσματος (φορτωμένος μέχρι την οροφή).

Κορυφαίος είναι και ο εξοπλισμός για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών ο οποίος περιλαμβάνει ό,τι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο υπάρχει σήμερα στην αγορά. Ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνει το Emergency System και έναν κεντρικό αερόσακο, ένα νέο χαρακτηριστικό της γκάμας μοντέλων Volkswagen. Εξαιρετικές είναι και οι δυνατότητες διασύνδεσης του νέου ΙD.3, με μεγάλη οθόνη πολυμέσων 10 ιντσών η οποία διαθέτει Apple CarPlay και Android Auto και μπορεί να δεχθεί over the air ενημερώσεις. Διατίθεται επίσης σύστημα φωνητικών εντολών και ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο Head-Up Display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας.

Advertisement

Σε ότι αφορά το ηλεκτρικό του υπόβαθρο, το ID. 3 διατίθεται στις εκδόσεις Pure, ID.3 Pro Performance και ID.3 Pro S. Αυτές διαφέρουν ως προς την εγκατεστημένη μπαταρία. Το ID.3 Pro Performance έχει ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 58 kWh, η οποία επιτρέπει αυτονομία έως και 426 χλμ. με πλήρη φόρτιση (WLTP). Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει ισχύ 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Επιταχύνει το αυτοκίνητο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα, η μέση κατανάλωση NEDC είναι 15,4 έως 14,5 kWh ανά 100 χλμ.. Μια δεύτερη έκδοση Pro με κινητήρα και ισχύ 107 kW (146 PS) προσφέρει μία προσιτή εκδοχή της συγκεκριμένης έκδοσης με την μπαταρία των 58 kWh.

Το ID.3 Pro S έχει μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh. Αυτή επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία, 549 χλμ. (σε WLTP) – αρκετή για ακόμα μεγαλύτερες διαδρομές πριν την επαναφόρτιση. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει επίσης 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Το 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 7,9 δευτερόλεπτα. Στον κύκλο NEDC, το ID.3 Pro S καταναλώνει 14,1 έως 13,5 kWh ανά 100 χλμ. H πιο πρόσφατη προσθήκη στην γκάμα του μοντέλου είναι η έκδοση Pure με μπαταρία στις 45 kWh, ισχύ στους 150 ίππους και επιτάχυνση στο 0-100 χλμ/ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα. Η έκδοση αυτή έχει on board φορτιστή στα 7,2 kW και δυνατότητα φόρτισης έως 100 kW DC, ενώ οι άλλες δύο έχουν φορτιστή στα 11 kW και δυνατότητα φόρτισης στα 100 kW DC και 125 kW DC για την Pro και Pro S αντίστοιχα.

Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.3, ο οποίος λειτουργεί σε έως 16.000 σ.α.λ., βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ακριβώς μπροστά από το κέντρο των τροχών και μεταφέρει τη ροπή του σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, μέσω διαφορικού. Η εξελιγμένη συστοιχία μπαταριών του ΙD. 3 βρίσκεται μέσα σε ένα ισχυρό περίβλημα αλουμινίου για καλύτερη προστασία και θερμική μόνωση. Είναι κατασκευασμένη σε ξεχωριστά modules έτσι ώστε να αντικαθίσταται όποιο έχει πρόβλημα σε περίπτωση βλάβης ενώ η Volkswagen εγγυάται ότι η μπαταρία θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ χρόνια λειτουργίας ή 160.000 χλμ.

Η φόρτιση του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει στο σπίτι χρησιμοποιώντας τον φορτιστή ID. Charger της VW στα 11 kW, του οποίου η βασική έκδοση κοστίζει μόλις 550 ευρώ και χρειάζεται περίπου 6 έως 7,5 ώρες για την πλήρη φόρτιση μιας μπαταρίας, ανάλογα με το μοντέλο. Για την φόρτιση στον αυτοκινητόδρομο, υπάρχει θύρα φόρτισης CCS (Combined Charging System), η οποία επιτρέπει επίσης τη φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC). Η ισχύς φόρτισης DC είναι έως 100 kW για το ID.3 Pro. Το ID.3 Pro S επιτυγχάνει έως και 125 kW – το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του μπορεί να αυξηθεί από 5 σε 80% σε περίπου μισή ώρα, αρκετό για τα επόμενα 350 χλμ.

Το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του νέου ID.3 είναι η αρκετά προσιτή τιμή του, κάτι που έγινε εφικτό με την είσοδο στην γκάμα του μοντέλου μίας νέας εισαγωγικής έκδοσης Pure +. H συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει την μπαταρία των 45 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία περίπου 350 χιλιομέτρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η έκδοση αυτή διαθέτει το πακέτο Performance, το οποίο αυξάνει την ισχύ του κινητήρα από 126 PS (93 kW) σε 150 PS (110 kW). Πλέον, το ID.3 Pure + καθίσταται το πιο προσιτό μοντέλο στην οικογένεια μοντέλων ID., με προτεινόμενη λιανική τιμή 28.097 € (με επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αρχική τιμή 33.500 €, επιδότηση 5.403 €).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το ηλεκτρικό VW ID.3 σπάει το φράγμα των 30.000 ευρώ
Άρχισε η παραγωγή του VW ID.3 στο εργοστάσιο της Δρέσδης (video)
Δοκιμή: VW ID.3 1st Edition