Live Κίνηση
Περισσότερα
VOLKSWAGEN 2021-1

ID.3: Με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας

Ελλάδα 3:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

ID.3: Με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας

VOLKSWAGEN 2021-1

ID.3: Με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας

VOLKSWAGEN 2021-1

Το νέο ID.3 πέρα από την προηγμένη ηλεκτρική του “υπογραφή” συνδυάζει και ένα κορυφαίο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης για τον οδηγό, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο απόλυτα σύγχρονο και φιλικό για τον χρήστη που θέλει να απολαύσει από σήμερα τη νέα εποχή της αυτοκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Είναι ξεκάθαρο ότι με το ID.3 η VW γυρίζει σελίδα και αλλάζει όλο τον προσανατολισμό της προς την ηλεκτροκίνηση. Οι μεγάλες επενδύσεις που έχει ανακοινώσει η εταιρία και τα δεκάδες μοντέλα που θα έρθουν μέσα στα επόμενα χρόνια είναι ενδεικτικά της στροφής που συντελείται στην μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρία.

Με το ID.3 η VW δημιουργεί ένα αυτοκίνητο που αλλάζει τα δεδομένα, όχι μόνο λόγω του ηλεκτρικού του υπόβαθρου αλλά και σε ό,τι έχει να κάνει με την σχεδίαση αλλά και τα συστήματα ασφάλειας των επιβατών και υποβοήθησης του οδηγού. Πέρα λοιπόν από την οικονομία και την απόλαυση που προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το ID.3 είναι ένα όχημα το οποίο πιστό στην φιλοσοφία της VW παραμένει φιλικό στην καθημερινή χρήση και απόλυτα ασφαλές στην οδήγησή του. Και για τον λόγο αυτό εφοδιάζεται με ένα πληθωρικό “πακέτο” εξοπλισμού το οποίο βοηθά τον οδηγό να κινείται με άνεση και ασφάλεια σε κάθε είδους οδηγική συνθήκη.

Τα συστήματα υποβοήθησης που είναι εγκατεστημένα στο ID.3 έχουν ενσωματωθεί στην ομπρέλα IQ. Drive. Αυτά κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη και πιο χαλαρή και μπορούν να συμβάλουν στην αποφυγή ατυχημάτων ή τον μετριασμό των συνεπειών τους.

Advertisement
Advertisement

Στην πλήρη διαμόρφωση του εξοπλισμού, ένας μπροστινός αισθητήρας ραντάρ, μπροστινή κάμερα, δύο αισθητήρες πίσω ραντάρ και οκτώ αισθητήρες υπερήχων παρακολουθούν την περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο.

Το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist είναι στάνταρ στο ID.3. Ο ρόλος του είναι να εμποδίσει το αυτοκίνητο να διασχίσει ακούσια μια διαχωριστική γραμμή του δρόμου. Το Front Assist παρακολουθεί την περιοχή μπροστά από το ID.3 με την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών και αντιδρά σε επικείμενες συγκρούσεις με άλλους χρήστες του δρόμου μέσω προειδοποιήσεων και παρεμβάσεων πέδησης.

Advertisement

Το φρενάρισμα του οχήματος σε διασταύρωση με επερχόμενο όχημα κατά τη λειτουργία στροφής, παρακολουθεί την αντίθετη λωρίδα και προειδοποιεί και φρενάρει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Διατίθεται ακόμα και σύστημα που υποστηρίζει τον οδηγό σε γρήγορες κινήσεις αποφυγής εμποδίων.

Advertisement

Προκειμένου να αποφευχθούν μικροσυγκρούσεις κατά τη στάθμευση, το τυπικό σύστημα ελέγχου απόστασης στάθμευσης διαθέτει επίσης ενσωματωμένο σύστημα πέδησης ελιγμών.

Το Eco Assistance είναι ένα στάνταρ σύστημα ειδικά σχεδιασμένο για ηλεκτρική οδήγηση – αξιολογεί τα δεδομένα πλοήγησης και τις οδικές πινακίδες που εντοπίζονται από την κάμερα. Εάν το ID.3 πλησιάζει μια στροφή ή ένα όριο πόλης, για παράδειγμα, το σύστημα μπορεί οπτικά να υποδείξει στον οδηγό πότε πρέπει να βγάλει το πόδι του από το γκάζι. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα κίνησης να εκτελεί τη βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας.

Το προαιρετικό πακέτο Assistance περιλαμβάνει σύστημα κάμερας οπισθοπορείας. Το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών κλείνει τα παράθυρα και τεντώνει τις ζώνες ασφαλείας αμέσως πριν από μια επικείμενη σύγκρουση, προκειμένου να προστατεύσει τους επιβάτες του οχήματος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ένας αντικλεπτικός συναγερμός και το σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης χωρίς κλειδί Keyless Access ολοκληρώνουν το πακέτο.

Advertisement

Το πακέτο Assistance “Plus” συνδυάζει συστήματα που προέρχονται από την κατηγορία πολυτελείας. Το πιο σημαντικό από αυτά είναι το Travel Assist – αυτό το σύστημα αναλαμβάνει σε μεγάλο βαθμό την επιτάχυνση και το φρενάρισμα από τον οδηγό σε οποιαδήποτε ταχύτητα και επίσης βοηθά στη διατήρηση του ID.3 στη λωρίδα του με αντίστοιχες παρεμβάσεις διεύθυνσης (εντός των ορίων του συστήματος). Ο οδηγός πρέπει απλά να αγγίζει ελαφρά το ευαίσθητο στην αφή τιμόνι που περιλαμβάνεται στο σύστημα, για να διατηρήσει την προσαρμοστική λωρίδα καθοδήγησης ενεργή.

Το Adaptive Cruise Control ACC stop&go με περιορισμό ταχύτητας είναι επίσης ενσωματωμένο στο Travel Assist. Αυτό το σύστημα ελέγχει την απόσταση από το μπροστινό όχημα με επιτάχυνση και φρενάρισμα όπως απαιτείται.

Η λειτουργικότητα του συστήματος είναι ακόμη πιο προγνωστική σε συνδυασμό με το Eco Assist: για παράδειγμα, το σύστημα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του ID.3 μπροστά από πινακίδες για όρια ταχύτητας στις πόλεις. Το ACC stop&go είναι στάνταρ σε όλα τα προδιαμορφωμένα μοντέλα που διατίθενται κατά το λανσάρισμα του ID.3.

Το Emergency Assist, ένα άλλο σύστημα στο πακέτο Assist System “Plus”, φρενάρει το αυτοκίνητο έως την πλήρη ακινησία εάν το άτομο πίσω από το τιμόνι δεν είναι πλέον ικανό να το κάνει. Εάν είναι δυνατόν, οδηγεί επίσης το όχημα στην άκρη του δρόμου. Το Side Assist παρακολουθεί την κίνηση πίσω από το ID.3 με τα πίσω συστήματα ραντάρ. Εάν ο οδηγός πρόκειται να αλλάξει λωρίδα σε επικίνδυνη κατάσταση, υπάρχει σχετική προειδοποίηση.

Το νέο ID.3 λοιπόν, το οποίο έχει πλέον πάρει την θέση του παγκόσμιου best seller των ηλεκτρικών μοντέλων μέσα στους λίγους μήνες που κυκλοφορεί, θα διατίθεται στην χώρα μας, με την έκδοση Pure+. H έκδοση αυτή διαθέτει την μπαταρία των 45 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία περίπου 350 χιλιομέτρων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει το πακέτο Performance, το οποίο αυξάνει την ισχύ του κινητήρα από 126 PS (93 kW) σε 150 PS (110 kW). Πλέον, το ID.3 Pure + καθίσταται το πιο προσιτό μοντέλο στην οικογένεια μοντέλων ID., με προτεινόμενη λιανική τιμή 28.097 € (με επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αρχική τιμή 33.500 €, επιδότηση 5.403 €).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το ηλεκτρικό VW ID.3 σπάει το φράγμα των 30.000 ευρώ
Άρχισε η παραγωγή του VW ID.3 στο εργοστάσιο της Δρέσδης (video)
Δοκιμή: VW ID.3 1st Edition