Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: VW T-Roc 1.5 TSI 150PS DSG

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Ο 1.5 TSI σε συνδυασμό με το DSG7 χαρίζει την σπιρτάδα που χρειάζεται το SUV της γερμανικής φίρμας, ώστε να φιγουράρει με περισσότερη άνεση στις πρώτες θέσεις των ταξινομήσεων. Τι το κάνει όμως τόσο δημοφιλές;

To Volkswagen T-Roc εμπλουτίζει τη μεγάλη γκάμα των SUV της μάρκας και τοποθετείται αμέσως μετά το μικρό crossover, το T-Cross. Αναμφίβολα, το συγκεκριμένο segment έχει γνωρίσει ιδιαίτερη αύξηση, ειδικά στη χώρα μας, μιας και όπου και να “πέσει” το μάτι μας, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αντικρίσουμε ένα crossover/SUV.

Μάλιστα, πολλά από αυτά είναι T-Roc, κάτι απολύτως φυσιολογικό, αφού το δημοφιλές μοντέλο φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των ταξινομήσεων τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα.

Ας δούμε όμως, τι κάνει το T-Roc να έχει σημειώσει μια τόσο επιτυχημένη εμπορική πορεία.

Αρχικά είναι η εμφάνιση, που δεν παραπέμπει τόσο στις συντηρητικές γραμμές της γερμανικής μάρκας. Οι σχεδιαστές ήθελαν να κρατήσει τον χαρακτήρα ενός Volkswagen, ωστόσο να ξεφεύγει από τα καθιερωμένα και σε μεγάλο βαθμό ο στόχος επετεύχθη. Σίγουρα δεν υπήρχε πρόθεση για την κατασκευή ενός “ψηλού” Golf, παρόλο τη συγγένεια των δύο μοντέλων.

Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα (με μικρές τροποποιήσεις), με τη διαφορά ότι το T-Roc είναι ψηλότερο, λίγο μικρότερο (σε μήκος) και φαρδύτερο. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του είναι 4.234 χλστ., ενώ το πλάτος φτάνει τα 1.573 χλστ. Η εμπρός μάσκα δείχνει επιθετική με τους μεγάλους αεραγωγούς και τις θέσεις για τους προβολείς ομίχλης, να χαρίζουν μια ξεχωριστή όψη στο SUV της Volkswagen. Οι θόλοι στα «φτερά» ενισχύουν τη δυναμική εμφάνιση του T-Roc και κάνουν την πλαϊνή γραμμή να ξεχωρίζει και να δίνει τον ορισμό στο μοτίβο και το σχήμα coupe στο αμάξωμα, μία αισθητική που όλοι ακολουθούν και το κοινό ζητά. Στο πίσω μέρος οι φόρμες είναι λίγο πιο συγκρατημένες και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα πρωταγωνιστούν αλλά και «κόβουν» τον όγκο του T-Roc.

Το εσωτερικό διαθέτει όλες τις μοντέρνες πινελιές που χρειάζεται κάποιος αυτή την εποχή για να νιώθει καλά στην καμπίνα του αυτοκινήτου του. Χρώματα, ευχάριστες τεχνοτροπίες και designάτες γραμμές κερδίζουν τον επιβάτη από την πρώτη στιγμή, χωρίς να αφήνουν περιθώριο για παράπονα περί σκληρών πλαστικών. Σε αυτή την κατηγορία και με αυτά τα χρήματα υπάρχουν επιλογές που εξοπλίζονται με μαλακά πλαστικά, αλλά ποιος ορίζει ότι ένα ποιοτικό αυτοκίνητο έχει ανάγκη τα μαλακά πλαστικά; Τουλάχιστον αυτό αναφέρει η Volkswagen και το σίγουρο είναι ότι κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν μας απασχόλησε καθόλου το γεγονός. Στα θετικά ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Active Info Display) των 10,25 ιντσών, ο οποίος αλλάζει ολόκληρη την εικόνα του cockpit και ο οδηγός έχει έναν λόγο παραπάνω για να απολαύσει τη διαδρομή. Δεν είναι πολλές οι ρυθμίσεις που μπορείτε να κάνετε, αλλά είναι αρκετές για να επιλέξετε τις πληροφορίες που θέλετε να βλέπετε καθόλη τη διάρκεια της μετακίνησής σας.

Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται η οθόνη αφής 8 ιντσών, παρέχοντας το ξεχωριστό σύστημα με τους αισθητήρες προσέγγισης. Ακόμα, το infotainment είναι συμβατό με συσκευές iOS και Android, μιας και φέρει Apple CarPlay και Android Auto αντίστοιχα. Για να απογειωθεί η ακουστική εμπειρία υπάρχει προαιρετικά το ηχοσύστημα “beats”, το οποίο περιλαμβάνει 6 ηχεία, ένα subwoofer και έναν 8κάναλο ενισχυτή απόδοσης 300 Watt. Χωροταξικά, το T-Roc θα βολέψει με άνεση έως και τέσσερις ενηλίκους, με έναν τρίτο πίσω να αναζητά περισσότερο χώρο για τα πόδια, λόγω του ύψους και του πλάτους του κεντρικού τούνελ. Μιλώντας για άνεση, ο χώρος αποσκευών είναι 445 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης, ενώ στις εκδόσεις που φέρουν κανονική ρεζέρβα χάνονται 79 λίτρα.

Από “γκάζι”;

Ο γνώριμος 1.500άρης turbo κινητήρας των 150 ίππων φωλιάζει κάτω από το καπό του T-Roc της δοκιμής. Η ιπποδύναμη και τα τεχνικά χαρακτηριστικά προϊδεάζουν για ένα SUV με… σπορ χαρακτήρα, γεγονός που πλησιάζει στην πραγματικότητα χωρίς όμως να την φτάνει. Αναλυτικότερα, με τον 1.5 TSI των 250 Nm ροπής από τις 1.500 rpm μπορείτε να κινηθείτε σβέλτα τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, κρατώντας χαμηλά τη μέση κατανάλωση. Στην προκειμένη περίπτωση, το T-Roc εφοδιάζεται με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, κάτι που σημαίνει ότι δεν χρειαζόταν να έχουμε τον νου μας για τις σωστές αλλαγές. Το μηχανολογικό σύνολο λειτουργούσε με σκοπό την άνεση των επιβατών (εξ’ ου και οι βελούδινες αλλαγές σχέσεων) και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η μέση κατανάλωση στον αυστηρό πρότυπο μέτρησης WLTP, είναι 6,7 λτ./100 χλμ. Στην πράξη και με ήπια οδήγηση, το trip computer είχε στρογγυλοκαθίσει λίγο πιο πάνω από τα 7 λτ./100 χλμ. Ο τρόπος για αυτή την αξιοσημείωτη τιμή είναι να είστε ιδιαίτερα εγκρατείς και να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο την τεχνολογία ACT, η οποία απενεργοποιεί τους 2 από τους 4 κυλίνδρους όταν κινείστε με χαμηλές ταχύτητες.

Ποια είναι όμως η αίσθηση που σου δίνει το T-Roc στον δρόμο;

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, συνεπώς χαρίζει πανοραμική θέα και τα σπορ καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Το τελευταίο είναι ξεκάθαρο, όταν το T-Roc κινείται σε καλό ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Τόσο η καλή πρόσφυση όσο και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης είναι κάποια από τα εμφανέστατα χαρακτηριστικά που κάνουν αίσθηση από τα πρώτα μόλις χιλιόμετρα. Σε αυτό συμβάλλει φυσικά και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, ενώ οι 17 ιντσών τροχοί δεν επηρεάζουν καθόλου την ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά του μοντέλου. Από την άλλη, εάν έχετε off-road διαθέσεις, τότε καλό είναι να μην επιχειρήσετε να πατήσετε πολύ κακοτράχαλους δρόμους (δεν σημαίνει αυτό το “roc”), μιας και η άνεση που προσφέρει το T-Roc θα… “πεταχτεί” από το παράθυρο. Ο πραγματικός εαυτός του T-Roc και οι αρετές του ξεδιπλώνονται εντός δρόμου, κερδίζοντας άξια τον τίτλο ενός sportive SUV. Στο ταξίδι, το T-Roc είναι σταθερό και πολύ ήσυχο, στοιχεία που η Volkswagen έχει επενδύσει με τους μηχανικούς της να δουλεύουν υπερωρίες για την καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας.

Τεχνολογικά, το T-Roc μπορεί να εξοπλιστεί με πολλά συστήματα που διευκολύνουν και προστατεύουν τον οδηγό και τους υπόλοιπους επιβάτες. Κάποια από αυτά είναι το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, o αισθητήρας τυφλού σημείου και το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών «Pre-Crash» που μπορεί να αναγνωρίσει κρίσιμες καταστάσεις με αυξημένη πιθανότητα ατυχήματος, προετοιμάζοντας το αυτοκίνητο ανάλογα. Επίσης, το σύστημα υποβοήθησης κατά την κυκλοφοριακή συμφόρηση «Traffic Jam Assist», το οποίο διατηρεί το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας και ελέγχει αυτόματα το γκάζι και το φρένο σε συνδυασμό με το κιβώτιο DSG, ακολουθώντας το προπορευόμενο όχημα με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα.

Το Volkswagen T-Roc ξεκινάει από τα 21.400 ευρώ και αφορά την έκδοση με τον 1.0 TSI κινητήρα των 115 ίππων. Ανεβαίνοντας τιμολογιακά φτάνουμε στα 24.950 ευρώ και σε αυτά τα χρήματα ξεκινάει το T-Roc με τον 1.5 TSI των 150 ίππων, ενώ αν θέλετε ο συγκεκριμένος κινητήρας να συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, τότε θα πρέπει να ανεβείτε στα 25.800 ευρώ με το εξοπλιστικό πακέτο Advance.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (DSG)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.4 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή WLTP)
Εκπομπές CO2: 152 gr/km (WLTP)
Βάρος: 1.350 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.234/1.819/1.573 mm
Μεταξόνιο: 2.590 mm
Χώρος αποσκευών: 445 lt
Τιμή: από 25.800€ (1.5 TSI με DSG7)

Δημοφιλή στο Protothema.gr