Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: VW Golf GTD DSG7

Ελλάδα 10:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test: VW Golf GTD DSG7

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: VW Golf GTD DSG7

ΔΟΚΙΜΕΣ

Σε μια εποχή αμφισβήτησης για το μέλλον του diesel, μοντέλα όπως το VW Golf GTD έρχονται για να μας αποδείξουν ότι το πετρέλαιο μπορεί να προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις σχεδόν εφάμιλλες με αυτές μιας βενζινοκίνητης σπορ κατασκευής, χωρίς να χάνει τα δεδομένα χαρακτηριστικά οικονομίας του. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Advertisement
Advertisement

Στη ανανεωμένη μάλιστα γενιά του που δοκιμάζουμε, το VW Golf GTD φέρει τις μικροαλλαγές στη σχεδίαση και την ενίσχυση σε επίπεδο τεχνολογίας που έλαβε όλη η γκάμα Golf τη χρονιά που μας πέρασε, αποκτώντας επιπλέον στην αυτόματη επιλογή του το 7τάχυτο διπλοσύμπλεκτο DSG κιβώτιο της μάρκας, έναντι 6τάχυτου πριν. Τιμολογιακά, το VW Golf GTD κοστίζει από 34.350 ευρώ στην 3θυρη έκδοσή του με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων. Το 5θυρο μοντέλο με το μηχανικό κιβώτιο έχει κόστος 34.700 ευρώ, ενώ εφόσον επιλεγεί το DSG όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής, τότε η τιμή του αυξάνεται στα 36.950 ευρώ.

Golf GTD Testa 640 (6)

Σπορ σχεδίαση α λα GTI

Advertisement
Advertisement

Στο αμάξωμά του το ανανεωμένο VW Golf GTD διατηρεί μια σειρά από σπορτίφ επεμβάσεις, οι οποίες ακολουθούν την ανάλογη σχεδιαστική φιλοσοφία που διέπει την εξωτερική εμφάνιση του βενζινοκίνητου Golf GTI (πιο σπορ εμπρόσθιος προφυλακτήρας με πλαϊνά «βράγχια», κυψελωτή γρίλια, πλαϊνά σπόιλερ, πίσω διαχύτης και διπλή απόληξη εξάτμισης, σκουρόχρωμα πίσω φώτα και αεροτομή). Οι διαφορές της ανανεωμένης έκδοσης αφορούν στις μεγαλύτερες ζάντες 18 ιντσών (17 ιντσών πριν), στα ελαφρώς ραφιναρισμένα LED εμπρόσθια φώτα, αλλά και στη νέα σχεδίαση στο κατώτερο τμήμα του εμπρόσθιου προφυλακτήρα. Συνολικά, το Golf GTD συνεχίζει να εκπέμπει έναν… διακριτικό αισθητικό δυναμισμό, ο οποίος θα λέγαμε ότι ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του.

Golf GTD Test 640 (3)

Σπορτίφ, hi-tech και πολύ ποιοτικό εσωτερικό

Advertisement

Στο θάλαμο των επιβατών τα κυριότερα νέα στοιχεία που φέρνει το ανανεωμένο VW Golf GTD έχουν να κάνουν με την ενίσχυση του hi-tech χαρακτήρα του. Έτσι, μπροστά από τον οδηγό υπάρχει πλέον ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display των 12,3 ιντσών, που προσφέρει μια σαφώς πολύ εντυπωσιακή απεικόνιση, ενώ στο κέντρο της κονσόλας συναντούμε την μεγαλύτερη (8 ιντσών) οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων (με Navi) Discover Media της VW. Φυσικά, δεν λείπουν μια σειρά από σπορτίφ λεπτομέρειες που αρμόζουν στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου (π.χ. τιμόνι με λεπτή στεφάνη και επίπεδο κάτω τμήμα, αλουμινένια πεντάλ, σπορ καθίσματα με καρό επενδύσεις και ενισχυμένη στήριξη), ενώ η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Στους χώρους, το Golf GTD θα μεταφέρει χωρίς προβλήματα 4+1 ενήλικες επιβάτες, ενώ το πορτ-μπαγκάζ διατηρεί έναν αρκετά μεγάλο ωφέλιμο όγκο 380 λίτρων.

Golf GTD Test 640 (1)

Advertisement

Diesel που πάει και δεν καίει!

Με 184 άλογα ισχύος και 38.7 kgm ροπής (διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ.), ο 2λιτρος 16βάλβιδος turbodiesel κινητήρας του VW Golf είναι σε θέση να προσφέρει γρήγορες επιδόσεις στο Golf GTD (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα). Η όλη απόδοσή του χαρακτηρίζεται από τη «γεμάτη» απόκρισή του από τις χαμηλές έως και τις υψηλότερες στροφές λειτουργίας του, η οποία μάλιστα συνοδεύεται και από έναν σπορτίφ ήχο που δεν έχουμε συνηθίσει σε diesel. Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται ο κινητήρας αυτός μπορεί να έχει μια παραπάνω σχέση σε σύγκριση με το προηγούμενο, όμως η κλιμάκωση του δεν είναι τόσο σφιχτή ώστε να επιβαρύνει αισθητά κατανάλωση και ρύπους. Από την άλλη βέβαια, η απόκρισή του είναι όσο άμεση απαιτείται για να προσφέρει στον οδηγό γρήγορες επιδόσεις και σβέλτες προσπεράσεις, εξ ου άλλωστε και στο 0-100 km/h η αυτόματη έκδοση του Golf GTD είναι 0,1 δλ. πιο γρήγορη από αυτή με το μηχανικό κιβώτιο. Μένοντας πάντως λίγο παραπάνω στο πεδίο της κατανάλωσης θα πρέπει να τονιστεί η εξαιρετική επίδοση του αυτοκινήτου, αφού με χρήση σε πόλη και εθνική η μέση τιμή που είδαμε με επιλεγμένο και το «Eco» στο σύστημα Driving Profile δεν ξεπέρασε τα 6,5 λτ./100 χλμ.

Golf GTD Test 640 (2)

Advertisement

Απολαυστικό στο δρόμο

Στο δρόμο το VW Golf GTD έχει ως στόχο να προσφέρει απλόχερα οδηγική ευχαρίστηση, χωρίς παράλληλα να χάνει τον χρηστικό του χαρακτήρα ιδίως σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης. Στο πρώτο κομμάτι, η «σφιχτή» ρύθμιση της ανάρτησης, το εγνωσμένης αξίας πλαίσιο και η παρουσία του εμπρόσθιου ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού XDS προσφέρουν πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και γεμίζουν σιγουριά τον οδηγό κατά το στρίψιμο. Στο δεύτερο κομμάτι, μέσα στην πόλη το Golf GTD δεν «κουράζει» και δεν δείχνει να δυσανασχετεί, παρότι η υιοθέτηση στην ανανεωμένη γενιά 18 ιντσών ζαντών με χαμηλού προφίλ ελαστικά έχει μειώσει την απόσβεση της ανάρτησης κατά το πέρασμα από ανωμαλίες σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο. Σε κάθε περίπτωση, η οδηγική απόλαυση είναι αυτή που υπερτερεί και με το δεδομένο ότι συνδυάζεται με οικονομία κίνησης που δεν έχουμε συνηθίσει σε σπορ αυτοκίνητα, καταφέρνει να προσφέρει στο Golf GTD ένα αγοραστικό πλεονέκτημα για όσους ψάχνουν κάτι το διαφορετικό στη σπορ μικρομεσαία κατηγορία.

Golf GTD Test 640 (4)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.968 cc
Ισχύς: 184 PS/3.500-4.000 rpm
Ροπή: 38.7 kgm/1.750-3.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.4 sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 124 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 148,8 €
Βάρος: 1.416 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.268/1.799/1.482 mm
Μεταξόνιο: 2.626 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: 36.950€