Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Suzuki Ignis 1.2 SHVS AllGrip

Ελλάδα 1:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test: Suzuki Ignis 1.2 SHVS AllGrip

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Suzuki Ignis 1.2 SHVS AllGrip

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με σχεδίαση που ελκύει μικρούς και μεγάλους, καλή εκμετάλλευση χώρων, υβριδική τεχνολογία που βελτιώνει την οικονομία και πνεύμα που αναζητά την περιπέτεια, το τετρακίνητο Ignis σου κλείνει το μάτι για διαδρομές εντός και εκτός δρόμου. ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΞΥΔΗ

Advertisement
Advertisement

Το Ignis σχεδιαστικά είναι αδιαμφισβήτητα ένα αυτοκίνητο διαφορετικό από τα άλλα. Η Suzuki πήρε στοιχεία από την δική της σχεδιαστική παράδοση και τα ενσωμάτωσε επιτυχημένα στην εξωτερική εμφάνιση του μικρού SUV. Οι τρεις χαρακτηριστικές γραμμές τις πίσω κολώνας (Progressive Triad το ονομάζει η Suzuki), που τις βλέπουμε και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά και η πλαισίωση των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, μας έρχονται από την 10ετία του ’70 και τα μικρά σπορ αυτοκίνητα των Ιαπώνων Fronte Coupe και Cervo αντίστοιχα. Παράλληλα οι μαύρες εμπρός κολώνες και η σχεδίαση του καπό στις άκρες πάνω από τους προβολείς ανήκουν επίσης στα highlights της εμφάνισης προερχόμενα από τα Swift και Vitara. Μοντέρνο και νεορετρό παράλληλα το Ignis, με ένα σχήμα που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς και δείχνει ότι μπορεί να περάσει με επιτυχία το τεστ του χρόνου, με τη φρεσκάδα να συγκαταλέγεται επίσης στα δυνατά του σημεία.

suzuki-ignis-hybrid-640-13

Η σχεδιαστική παρέκκλιση από τα τετριμμένα συνεχίζεται και στο «αυστηρό» σε γραμμές εσωτερικό του Ignis που χωρίζεται χρωματικά σε δύο επίπεδα. Σκουρόχρωμο από πάνω μέχρι τη μέση, λευκό από εκεί και κάτω, όπως και το μεγαλύτερο μέρος στις πόρτες, το εσωτερικό του μικρού SUV της Suzuki παρουσιάζεται ευχάριστο και φωτεινό, έχοντας αποβάλλει την κλασική μουντάδα, με τα χειριστήρια για το κλιματιστικό να ξεχωρίζουν επίσης για την σχεδίαση και την διάταξή τους. Τα πλαστικά είναι σε γενικές γραμμές σκληρά, αλλά η υφή τους είναι προσεγμένη και σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα συναρμογής το Ignis παρουσιάζεται ποιοτικό και σε αυτόν το τομέα.

Advertisement
Advertisement

suzuki-ignis-hybrid-640-9

Η εργονομία από την θέση οδήγησης είναι τυπική για ιαπωνικό αυτοκίνητο και ο χρόνος εξοικείωσης με τα κουμπιά και τα χειριστήρια βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο.

suzuki-ignis-hybrid-640-8

Advertisement

Ρόλο σε αυτό παίζει και η μεγάλη οθόνη αφής που έχει τοποθετηθεί ψηλά στο ταμπλό αλλά και η πολύ εύκολη ρύθμιση του καθίσματος, με την μέτρια πλευρική στήριξη, στη σωστή θέση. Παρά τις μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις, ειδικά στο μήκος των 3,7 μέτρων, το Ignis παρουσιάζει μια πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων.

suzuki-ignis-hybrid-640-4

Advertisement

Κανένα πρόβλημα για αυτούς που κάθονται μπροστά αλλά κανένα πρόβλημα και για δύο άτομα που θα κάτσουν στο πίσω κάθισμα ακόμη και αν πλησιάζουν σε ύψος τα 1,85 μ. Το κάθισμα για τους πίσω δίνει παράλληλα την δυνατότητα αλλαγής κλίση,ς ενώ μπορεί να συρθεί προσφέροντας ακόμη περισσότερες επιλογές. Τα 204 λίτρα του χώρου αποσκευών, 56 λιγότερα σε σχέση με την προσθιοκίνητη έκδοση, σίγουρα δεν συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων τιμών σε αυτές τις διαστάσεις αμαξώματος. Με κανονικό σχήμα ο χώρος είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος και με τα καθίσματα αναδιπλωμένα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.086 λίτρα.

suzuki-ignis-hybrid-640-2

Την κίνηση του υβριδικού Ignis έχει αναλάβει το 4κύλινδρο Dualjet μοτέρ της Suzuki, το οποίο έχει ως υποβοήθηση έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα. Αυτό το ηλεκτρικό μοτέρ φέρνει στην ζωή τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, τον υποβοηθά στις επιταχύνσεις, ενώ λειτουργεί σαν γεννήτρια, φορτίζοντας την κλασική μπαταρία μολύβδου αλλά και μία μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται περίπου κάτω από τη θέση του οδηγού. Η φόρτιση πραγματοποιείται κάθε φορά που το αυτοκίνητο φρενάρει ή παίρνετε το πόδι σας από το γκάζι από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα και πάνω (π.χ. όταν κινείστε παρατεταμένα σε κατηφόρα). Στόχος του ήπιου υβριδικού συστήματος δεν είναι η βελτίωση των απόλυτων επιδόσεων αλλά η μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και στην πράξη το Ignis θα περιορίσει εύκολα την κατανάλωσή του κάτω από τα 5,8 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτή χρήση. Το μοτέρ των 90 ίππων δεν προβληματίζεται καθόλου στο να κινήσει σβέλτα το πολύ ελαφρύ Ignis, το οποίο, ακόμη και στην 4κίνητη έκδοσή του, δεν ξεπερνά σε βάρος τα 920 ανακοινώσιμα κιλά. Είναι εύστροφο, ακούγεται εντός της καμπίνας όταν οι στροφές ξεπερνούν το μεσαίο φάσμα λειτουργίας (ευχάριστα ωστόσο), ενώ ο επιλογέας του μακριού σε κλιμάκωση κιβωτίου είναι ελαφρύς και ακριβής κάνοντας τις γρήγορες αλλαγές παιχνιδάκι.

Advertisement

suzuki-ignis-hybrid-640-14

Στο δρόμο το Ignis προσφέρει όλα αυτά που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης. Η υβριδική έκδοση είναι παράλληλα πλούσια εξοπλισμένη και δεν πρόκειται να σας λείψει κάτι αφού υπάρχουν ακόμη και θερμαινόμενα καθίσματα, ενώ και στον τομέα της ασφάλειας θα βρείτε χρήσιμα τα συστήματα που προειδοποιούν για επικείμενη πρόσκρουση αλλά και για ακούσια αλλαγή λωρίδας. Με το γκάζι στο πάτωμα το Ignis επιταχύνει δυνατά από στάση, ενώ το υβριδικό σύστημα γίνεται ελαφρώς αντιληπτό μόνο σε πιο ήπιες επιταχύνσεις προσφέροντας μία μικρή χείρα βοηθείας. Το έργο που παράγει μπορείτε να το δείτε και σε σχετική επιλογή στην dot matrix LCD οθόνη του πίνακα πληροφοριών. Το Ιgnis είναι ένα ικανότατο όπλο για την καθημερινή μάχη στους δρόμους της πόλης και το ίδιο δυνατά συνεχίζει όταν βγει και εκτός των τειχών. Το μοτέρ συνεχίζει να δείχνει τα δόντια του και εκεί, ωστόσο για να διατηρήσετε πιο υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο η χρήση του ευχάριστου επιλογέα του κιβωτίου είναι δεδομένη. Στον επαρχιακό δρόμο, το ιαπωνικό μοντέλο παρουσιάζει μια συγκροτημένη εικόνα. Το ελαφρύ του πάτημα και η ύπαρξη της 4κίνησης θα σας βοηθήσουν να κινηθείτε με γρήγορο ρυθμό αν και τα φρένα δείχνουν πως δεν έχουν στο νου τους τις σπορ ανησυχίες του οδηγού -σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις κάνουν καλά τη δουλειά τους.

suzuki-ignis-hybrid-640-5

Το μοντέλο της Suzuki δεν περιορίζεται φυσικά μόνο στις εντός δρόμου αναζητήσεις σας. Θα βγει με αξιώσεις και στο χώμα με σύμμαχο το μικρό βάρος αλλά και την σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 180 χλστ. Με ένα σετ πιο χωμάτινα ελαστικά θα βγάλει ακόμη περισσότερο το πνεύμα περιπέτειας από μέσα σας με το Hill Descent Control να ελέγχει σωστά την ταχύτητα στις κατηφόρες με μεγάλες κλίσεις και το Hill Hold να κάνει επίσης καλά την δουλειά του στην εκκίνηση στις ανηφόρες. Όπως και να έχει το Ignis θα καλύψει εύκολα και με το παραπάνω τις εκτός δρόμου ανάγκες και ανησυχίες του μέσου οδηγού.

suzuki-ignis-hybrid-640-3

Ολοκληρώνοντας…

Αδιαμφισβήτητα το trendy look του Ignis είναι το πρώτο πράγμα που θα σας τραβήξει κοντά του. Πάλι καλά που το μικρό αλλά ευρύχωρο SUV της Suzuki έχει και άλλα πολλά στοιχεία για να σας κρατήσουν εκεί. Ο οικονομικός κινητήρας είναι εύστροφος και έχει πολύ καλή απόδοση και η συμπεριφορά είναι σε όλες τις συνθήκες ευχάριστη. Παράλληλα η 4κίνηση προσφέρει έξτρα ασφάλεια όπου χρειαστεί, ενώ το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και η προσιτή τιμή είναι σε γενικές γραμμές τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Ignis, όπως φυσικά και η δυνατότητα ασφαλούς και γρήγορης μετακίνησης και στο χώμα. Αν ακολουθείτε και εσείς τις τάσεις της μόδας αλλά θέλετε παράλληλα να ξεχωρίζετε, τότε το μοντέλο της Suzuki πρέπει σίγουρα να συμπεριληφθεί στην λίστα σας.

suzuki-ignis-hybrid-640-1

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.242 cc
Ισχύς: 90 PS/6.000 rpm
Ροπή: 12.23 kgm/4.400 rpm
Μετάδοση: Τετρακίνηση AllGrip
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,5 sec
Τελική ταχύτητα: 165 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 105 gr/km
Βάρος: 920 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.700/1.690/1.595 mm
Μεταξόνιο: 2.435 mm
Χώρος αποσκευών: 204-1.086 lt
Τιμή: 16.730€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1