Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Opel Crossland X 1.2Τ 130PS

  • Panos Seitanidis

Οδηγούμε τον πλούσια έκδοση X-Clusive του Opel Crossland X, του μικρότερου σε μέγεθος μέλους της οικογένειας SUV της Γερμανικής μάρκας, εφοδιασμένο με 1200άρη Turbo κινητήρα και αναφέρουμε!

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Εναρμονισμένη με τις επιταγές της αγοράς, η Opel διεύρυνε σημαντικά την οικογένεια «Χ», δηλαδή των Crossovers που προσφέρει στο αγοραστικό κοινό. Με το Grandland X να αποτελεί το βαρύ πυροβολικό, το Mokka X να είναι η ενδιάμεση λύση με πιο ανήσυχες τάσεις και το Crossland X που αποτελεί τη πιο μικρή σε μέγεθος επιλογή.

Είναι κατά τι μικρότερο του Mokka σε διαστάσεις αλλά ο αστικός του χαρακτήρας τονίζεται από την απουσία τετρακίνησης. Έχουμε να κάνουμε με ένα σύγχρονο, ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο μοντέλο που διεκδικεί το δικό του μερίδιο σε μία κατηγορία με διαρκή άνθιση. Ας το δούμε βήμα-βήμα, ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση.

Το «πρόσωπό» του είναι χαρακτηριστικό της γερμανικής μάρκας, με τη μεγάλη μάσκα με το σήμα να δεσπόζει στο κέντρο της, ενώ οι προβολείς είναι LED και με το σύνηθες για την Opel σχήμα boomerang.

Crossland-X-12T-130PS-MyTest-l640tall

Η μεταλλική ποδιά εμπρός-πίσω αποτελεί πινελιά της έκδοσης που είχαμε στη διάθεσή μας, τα μαύρα πλαστικά περιμετρικά θυμίζουν πως έχουμε να κάνουμε με crossover αλλά οι θελκτικές καμπύλες τονίζουν πως το Crossland δεν είναι ένα όχημα για να το ζορίζεις στις εξορμήσεις σου αλλά ένας καλαίσθητος σύντροφος της καθημερινότητάς σου. Και στην καθημερινή επαφή, η εικόνα παίζει σημαντικό ρόλο.

Crossland-X-12T-130PS-MyTest-c640

Σε ένα ακόμα μοντέλο, η Opel χρησιμοποιεί τη χρωμιωμένη λωρίδα που επεκτείνεται από την οροφή στις πίσω κολώνες, μία σχεδιαστική ιδέα που ξεκίνησε από το ADAM και εξελίσσεται σε κανόνα. Προφανώς το γούστο είναι κάτι υποκειμενικό αλλά η αλήθεια είναι πως δεν μας τρελαίνει. Πρέπει όμως να παραδεχθούμε πως διαθέτει προσωπικότητα και η διχρωμία αλλά και το σποίλερ οροφής του «δίνουν πόντους».

Opel-Crossland-X-e640

Περνώντας στον εσωτερικό κόσμο, συναντάς γνώριμες εικόνες αφού θυμίζει άλλα μοντέλα της Opel. Με το κλασικού σχεδιασμού πολυχρηστικό δερμάτινο τιμόνι και τη μεγάλη οθόνη αφής να δεσπόζει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας ενώ οι Γερμανοί έχουν αφήσει στο παρελθόν εποχές που γέμιζαν τα μοντέλα τους κουμπιά. Λίγα και καλά, σε ένα απλοποιημένο και εργονομικό περιβάλλον.

Crossland-X-12T-130PS-MyTest-d640

Ο πίνακας οργάνων είναι διαφοροποιημένος, με ψηφιακές ενδείξεις σε μία μικρή αλλά γεμάτη πληροφορία οθόνη στο κέντρο του ενώ διαφορετικοί είναι και οι αεραγωγοί. Η συναρμογή δείχνει εξαιρετική, με την ποιότητα των υλικών να είναι αξιοπρόσεκτη αφού χρησιμοποιούνται ως επί το πλείστον μαλακά πλαστικά.

Opel-Crossland-X-official-h640

Η πιο ευχάριστη έκπληξη αφορά στους χώρους. Τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν με χαρακτηριστική άνεση, το ίδιο και πέντε αν δεν είναι υψηλόσωμοι. Υπάρχουν πολλοί έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι ενώ στο πορτ παγκάζ συναντάμε 410 λίτρα για αποσκευές, που μπορούν να γίνουν και 520 με μετατόπιση της πίσω σειράς καθισμάτων.

Opel-Crossland-X-official-m640tall

Η ορατότητα είναι καλή για όλους τους επιβάτες και κυρίως για τον οδηγό, που επωφελείται των πολύ καλών καθισμάτων που διαθέτουν οσφυϊκή υποστήριξη που θα εκτιμήσετε στη χρήση. Μιλώντας λοιπόν και την αίσθηση εν κινήσει, ο προσανατολισμός της ανάρτησης αφορά στην άνεση, πράγμα που έχει αντίκτυπο αν προσπαθήσεις να πιέσεις και να βγάλεις το Crossland έξω από τις νόρμες του. Δεν είναι φτιαγμένο για να βουτάς στην κορυφή των στροφών ανεβαίνοντας την Πάρνηθα.

Crossland-X-12T-130PS-MyTest-e640

Κινούμενο όμως εντός των πλαισίων στα οποία είναι προορισμένο να κινείται, αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή με ποιότητα κύλισης που δεν περνάει απαρατήρητη. Ίσως αυτό που μας ώθησε να διερευνήσουμε σε ένα βαθμό μέχρι που φτάνει η λεγόμενη «comfort zone» ήταν το κινητήριο σύνολο το οποίο υπέρ-καλύπτει τις ανάγκες των καθημερινών μετακινήσεων και προσφέρεται και για οικογενειακές εξορμήσεις με τίγκα το πορτ-παγκάζ.

Crossland-X-12T-130PS-MyTest-f640

Τα 130 άλογα που προσφέρει ο 1200άρης υπέρ-τροφοδοτούμενος κινητήρας κινούν με περίσσια άνεση το 1259 κιλών crossover, με την τιμή της ροπής να ορίζεται στα 230 Nm στις 1750 rpm. Σβέλτο στην καθημερινότητα, δεκτικό όταν θες να προσπεράσεις στον αυτοκινητόδρομο, δεν ιδρώνει και δεν…. καταναλώνει αφού το εν λόγω μοτέρ καίει σύμφωνα με τον κατασκευαστή 5.2 lt σε μεικτό κύκλο. Χωρίς να θέλουμε να επιβεβαιώσουμε του λόγου το αληθές, κινηθήκαμε τις ημέρες της δοκιμής μας δίχως να έχουμε την οικονομία κατά νου και οι τιμές κινήθηκαν στα 6 lt/100 km. Θετικές ήταν οι εντυπώσεις και από το 6άρι μηχανικό κιβώτιο που ταιριάζει γάντι στο συγκεκριμένο μοτέρ.

Crossland-X-12T-130PS-MyTest-h640tall

Δεν αναφερθήκαμε ακόμα στο πλούσιο εξοπλισμό, με την τεχνολογική φαρέτρα του Crossland X να είναι ένας από τους πρώτους λόγους για να το τοποθετήσεις στα υποψήφια μοντέλα για αγορά. Από τη βασική κιόλας έκδοση X-Cite προσφέρεται με δερμάτινο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου ελαστικών, φώτα ημέρας LED, Πακέτο Sight and Light με αισθητήρα βροχής και αυτόματο φωτισμό με αναγνώριση τούνελ, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους/θερμαινόμενους καθρέφτες, αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και οροφής, ESP και HSA (βοήθημα εκκίνησης σε ανηφόρα), διζωνικό κλιματισμό, cruise control, σύστημα infotainment R 4.0 IntelliLink με έγχρωμη οθόνη αφής 7’’ κ.α.

Crossland-X-12T-130PS-MyTest-j640

Φτάνοντας στο επίπεδο εξοπλισμού X-Clusive προσθέτετε μεταξύ άλλων φιμέ πίσω και πλαϊνά κρύσταλλα, χρωμιωμένες ράγες οροφής και περίγραμμα πλευρικών παραθύρων, χρωμιωμένο ένθετο στον εμπρός και τον πίσω προφυλακτήρα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα infotainment Navi 5.0 IntelliLink με έγχρωμη οθόνη αφής 8’’, 6 ηχεία και 2 USB, Πακέτο Park & Go με ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, προειδοποίηση τυφλού σημείου, προηγμένο σύστημα παρκαρίσματος και πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας, Πακέτο Ασφαλείας με σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζών, ντουλαπάκι συνοδηγού με λειτουργία ψύξης, FlexFloor χώρου αποσκευών κ.α.

Crossland-X-12T-130PS-MyTest-i640

Συμπερασματικά, είναι ένα compact crossover με πολύ καλούς χώρους, ποιότητα υλικών και κύλισης, έναν αποδοτικό κινητήρα και πλούσιο εξοπλισμό – ότι πρέπει για μία οικογένεια που έχει βάση στην πόλη και ενίοτε θέλει να βγαίνει και εκτός αυτής.

Crossland-X-12T-130PS-MyTest-g640

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1199 cc
Ισχύς: 130 PS/5500 rpm
Ροπή: 230 Nm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 201 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,2 l/100 km
Εκπομπές CO2: 118 gr/km
Βάρος: 1259 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4212/1976/1605 mm
Χώρος αποσκευών: 410 lt (520 με συρόμενο κάθισμα)
Τέλη κυκλοφορίας: 115,64€
Τιμή από: 16.340€ (1.2lt, 83PS, X-Cite)
Τιμή μοντέλου δοκιμής (X-Clusive): 21.850€

Crossland-X-12T-130PS-MyTest-m640tall

 

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1

Δημοφιλή στο Protothema.gr