Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Κόστος χρήσης σε 10 νέα SUV: Τι θα μου κοστίσουν στα 5 χρόνια;

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Τι θα πληρώσω για το νέο μου μικρό SUV τα πρώτα 5 χρόνια κατοχής του; Πόσα για το service; Πόσα για τη βενζίνη; Πόσα για την ασφάλειά του; Δείτε αναλυτικά τι συμβαίνει σε 10 από τα πιο δημοφιλή μικρά SUV της αγοράς.

Η κατηγορία των μικρών SUV είναι μια από τις πιο ραγδαία αναπτυσσόμενες αυτή τη στιγμή στην αυτοκίνηση. Παγκοσμίως, πανευρωπαϊκώς αλλά και στη χώρα μας, τα μικρότερα υπερυψωμένα αυτοκίνητα της αγοράς κερδίζουν όλο και περισσότερο την προτίμηση του αγοραστικού κοινού, αυξάνοντας τα μερίδια τους και τις πωλήσεις τους.

Τι συμβαίνει όμως μετά την αγορά τους; Πόσο θα κοστίσει στην τσέπη μου ένα μικρό SUV, εάν συνυπολογίσω το κόστος των service, της ασφάλειας, των τελών κυκλοφορίας, αλλά και την κατανάλωση από το καύσιμο;

Εμείς, θέλοντας να απαντήσουμε σε αυτές τις ερωτήσεις κάναμε τη δική μας έρευνα στην αγορά παίρνοντας ως βάση 10 από τα πιο δημοφιλή μοντέλα του είδους στις αρχικές βενζινοκίνητες εκδόσεις τους, διαμορφώνοντας έτσι τελικά το πόσο θα κοστίσει κάθε ένα από αυτά στον ιδιοκτήτη του για τα 5 πρώτα χρόνια κατοχής του.

Σημειώστε ότι σε ό,τι αφορά στα service έχουμε υπολογίσει το κόστος για 4 έτη, αφού στο 1ο έτος –έτος αγοράς– δεν γίνεται service, με τις τιμές –είναι ενδεικτικές, χωρίς εκπτώσεις– να περιλαμβάνουν εργασία και ΦΠΑ. Για την κατανάλωση έχουμε υπολογίσει το κόστος για 15.000 km το χρόνο (όσα περίπου κάνει ο μέσος Έλληνας), ενώ το κόστος της ασφάλισης αφορά στο βασικό πακέτο κάλυψης, για κάτοικο Αθηνών με δίπλωμα άνω των 10 ετών.

Ας τα δούμε αναλυτικά:

Citroen C3 Aircross 1.2 82 PS: 8.622 ευρώ

Μοντέρνο και πρακτικό, το νέο Citroen C3 Aircross στην 5ετία θα απαιτήσει από τον κάτοχό του λίγο πιο πάνω από 8.600 ευρώ. Τα 4 service του έχουν μεν συνολικά υψηλή τιμή, όμως η χαμηλή μέση κατανάλωση και τέλη κυκλοφορίας του μικρού γαλλικού SUV μειώνουν το κόστος στην 5ετία και το φέρνουν σε ένα αρκετά λογικό επίπεδο.

Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ)
Citroen C3 Aircross 1.2 82 PS
Service 1ου χρόνου 149,6
Service 2ου χρόνου 266,4
Service 3ου χρόνου 149,6
Service 4ου χρόνου 271,4
Σύνολο κόστους service 837,0
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* 6.321,9
Κόστος ασφάλισης 5ετίας 885,0
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών 578,2
Σύνολο κόστους 5ετίας 8.622,1
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,621 ευρώ/λίτρο

 

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 100 PS: 8.461 ευρώ

Στα πρώτα 5 χρόνια κατοχής του EcoSport ο ιδιοκτήτης του θα πραγματοποιήσει μόνο 2 προγραμματισμένα service (στον 3ο και 5ο χρόνο κατοχής του) με βάση το τι ορίζει η Ford, κάτι που μειώνει κατά συνέπεια και το κόστος σε αυτόν τον τομέα. Από την άλλη, τα τέλη κυκλοφορίας είναι πιο αυξημένα λόγω των 121 gr CO2 ανά km που εκπέμπει το αυτοκίνητο.

Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ)
Ford EcoSport 1.0 100 ps
Service 1ου χρόνου
Service 2ου χρόνου 162,3
Service 3ου χρόνου
Service 4ου χρόνου 244,5
Σύνολο κόστους service 406,8
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* 6.443,5
Κόστος ασφάλισης 5ετίας 885,0
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών 726,0
Σύνολο κόστους 5ετίας 8.461,3
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,621 ευρώ/λίτρο

 

Hyundai Kona 1.0 T: 8.806 ευρώ

Το Kona ακολουθώντας το Value for Money χαρακτήρα της μάρκας έχει χαμηλό κόστος για τα service του (484 ευρώ). Όμως, τα 125 gr CO2 ανά km που εκπέμπει αυξάνουν το κόστος των τελών κυκλοφορίας, ενώ και το υψηλότερο κόστος της κατανάλωσης (με βάση την εργοστασιακή τιμή) έχει ως αποτέλεσμα στην 5ετία το κόστος χρήσης να είναι το υψηλότερο όλων των μικρών SUV που εξετάσαμε.

Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ)
Hyundai Kona 1.0 T
Service 1ου χρόνου 71,0
Service 2ου χρόνου 163,0
Service 3ου χρόνου 71,0
Service 4ου χρόνου 179,0
Σύνολο κόστους service 484,0
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* 6.686,6
Κόστος ασφάλισης 5ετίας 885,0
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών 750,0
Σύνολο κόστους 5ετίας 8.805,6
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,621 ευρώ/λίτρο

 

Kia Stonic 1.0 T 100 PS: 8.090 ευρώ

Το χαμηλότερο κόστος χρήσης στην 5ετία μεταξύ των 10 μικρών SUV του θέματός μας παρουσιάζει το Kia Stonic 1.0 T 100 PS. Το μοντέλο της Kia επωφελείται από το λογικό κόστος των service του (763 ευρώ στην 5ετία), αλλά και το επίσης χαμηλό κόστος που προκύπτει από τα τέλη κυκλοφορίας και την κατανάλωση για να απαιτήσει τελικά από τον ιδιοκτήτη του 8.090 ευρώ στα 5 έτη.

Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ)
Kia Stonic 1.0 T 100 PS
Service 1ου χρόνου 103,0
Service 2ου χρόνου 166,0
Service 3ου χρόνου 118,0
Service 4ου χρόνου 176,0
Σύνολο κόστους service 563,0
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* 6.078,7
Κόστος ασφάλισης 5ετίας 885,0
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών 563,5
Σύνολο κόστους 5ετίας 8.090,2
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,621 ευρώ/λίτρο

 

Opel Crossland X 1.2 83 PS: 8.411 ευρώ

Συνολικά σχεδόν 8.410 ευρώ θα απαιτήσει το Opel Crossland X 1.2 83 PS από τον κάτοχό του στα 5 πρώτα έτη που θα το έχει στην ιδιοκτησία του, όντας στο μέσο όρο της κατηγορίας. Το Crossland X επωφελείται από τη χαμηλή κατανάλωσή του – ρύπους για να επιτύχει αυτό το νούμερο, ενώ στα service το κόστος είναι 752 ευρώ (ενδεικτική τιμή, δεν περιλαμβάνει έκπτωση).

Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ)
Opel Crossland X 1.2 83 PS
Service 1ου χρόνου 115,5
Service 2ου χρόνου 203,5
Service 3ου χρόνου 155,5
Service 4ου χρόνου 277,7
Σύνολο κόστους service** 752,2
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* 6.200,3
Κόστος ασφάλισης 5ετίας 885,0
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών 573,3
Σύνολο κόστους 5ετίας 8.410,8
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,621 ευρώ/λίτρο **Οι τιμές service είναι ενδεικτικές και δεν περιλαμβάνουν έκπτωση

 

Peugeot 2008 1.2 82 PS: 8.414 ευρώ

Στα 8.414 ευρώ βρίσκεται το κόστος χρήσης στην πρώτη 5ετία κατοχής του βενζινοκίνητου Peugeot 2008 1.2 82 PS, με το γαλλικό μικρό να SUV απαιτεί 892 ευρώ για τα 4 service του, αλλά και λίγο πιο πάνω από 6.080 ευρώ για το κόστος του καυσίμου στα 75.000 χλμ. των 5 ετών (εργοστασιακή κατανάλωση: 5.0 lt./100 km). Χαμηλό είναι το κόστος τελών κυκλοφορίας.

Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ)
Peugeot 2008 1.2 82 PS
Service 1ου χρόνου 162,1
Service 2ου χρόνου 283,9
Service 3ου χρόνου 162,1
Service 4ου χρόνου 283,9
Σύνολο κόστους service 892,0
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* 6.078,7
Κόστος ασφάλισης 5ετίας 885,0
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών 558,6
Σύνολο κόστους 5ετίας 8.414,3
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,621 ευρώ/λίτρο

 

Renault Captur 0.9 TCE: 8.596 ευρώ

Το κόστος των service του Renault Captur στην 5ετία είναι από τα πιο χαμηλά μεταξύ όλων των μικρών SUV που εξετάσαμε (458 ευρώ), ενώ ο 900άρης turbo κινητήρας μειώνει ελαφρώς και το κόστος από την ασφάλιση. Από την άλλη πλευρά, οι εκπομπές CO2 των 123 gr/km αυξάνουν το κόστος των τελών κυκλοφορίας, ενώ σχετικά αυξημένο είναι και το κόστος της κατανάλωσης.

Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ)
Renault Captur 0.9 TCe
Service 1ου χρόνου 66,9
Service 2ου χρόνου 110,8
Service 3ου χρόνου 112,6
Service 4ου χρόνου 167,4
Σύνολο κόστους service 457,7
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* 6.565,1
Κόστος ασφάλισης 5ετίας 835,0
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών 738,0
Σύνολο κόστους 5ετίας 8.595,8
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,621 ευρώ/λίτρο

 

SEAT Arona 1.0 EcoTSI 95 PS: 8.327 ευρώ

Στην περίπτωση του SEAT Arona, το κόστος χρήσης της 5ετίας βρίσκεται στα 8.327 ευρώ, με τα 3 πρώτα service να βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα και το 4ο να είναι υψηλότερο. Το κόστος από την κατανάλωση είναι αρκετά χαμηλό, όπως και τα τέλη κυκλοφορίας. Για την ασφάλιση, το ποσόν είναι αντίστοιχο αυτού των υπολοίπων μικρών SUV.

Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ)
SEAT Arona 1.0 Eco TSI 95 PS
Service 1ου χρόνου 145,4
Service 2ου χρόνου 185,8
Service 3ου χρόνου 145,4
Service 4ου χρόνου 323,3
Σύνολο κόστους service 799,9
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* 6.078,7
Κόστος ασφάλισης 5ετίας 885,0
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών 563,5
Σύνολο κόστους 5ετίας 8.327,1
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,621 ευρώ/λίτρο

 

Suzuki Vitara 1.0 turbo: 8.704 ευρώ

Το Suzuki Vitara με τον 1.000άρη turbo κινητήρα βενζίνης εμφανίζει το 2ο υψηλότερο κόστος χρήσης στην 5ετία μεταξύ των μοντέλων του θέματός μας. Το ιαπωνικό μικρό SUV έχει λογική τιμή για τα service του, από την άλλη όμως οι εκπομπές CO2 των 121 gr/km αυξάνουν το κόστος των τελών κυκλοφορίας, ενώ σχετικά αυξημένο είναι και το κόστος από την κατανάλωση.

Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ)
Suzuki Vitara 1.0 turbo
Service 1ου χρόνου 124,0
Service 2ου χρόνου 166,0
Service 3ου χρόνου 176,0
Service 4ου χρόνου 183,0
Σύνολο κόστους service 649,0
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* 6.443,5
Κόστος ασφάλισης 5ετίας 885,0
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών 726,0
Σύνολο κόστους 5ετίας 8.703,5
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,621 ευρώ/λίτρο

 

VW T-Roc 1.0 TSI: 8.294 ευρώ

Το VW T-Roc συνολικά εμφανίζει ένα χαμηλό κόστος χρήσης στην 5ετία μεταξύ των μικρών SUV που εξετάσαμε, λόγω κυρίως του χαμηλού κόστους από την κατανάλωση (5.1 lt./100 km η εργοστασιακή μέση τιμή) και από τα τέλη κυκλοφορίας. Τα service, βάζει και του προγράμματος Longlife, είναι 3 στην 5ετία, με το κόστος τους να βρίσκεται στα 645 ευρώ.

Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ)
VW T-Roc 1.0 TSI
Service 1ου χρόνου
Service 2ου χρόνου 196,0
Service 3ου χρόνου 107,0
Service 4ου χρόνου 342,0
Σύνολο κόστους service 645,0
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* 6.200,3
Κόστος ασφάλισης 5ετίας 885,0
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών 563,5
Σύνολο κόστους 5ετίας 8.293,8
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,621 ευρώ/λίτρο

Δημοφιλή στο Protothema.gr