Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Opel Crossland X 1.5 D

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Δοκιμάζουμε το μικρότερο μέλος της «οικογένειας» SUV της Opel, το Crossland X, με τον πρόσφατα τοποθετημένο σε αυτό 1500άρη πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 120 αλόγων.

Ένα από τα πρώτα συν του παντρέματος ανάμεσα σε PSA Group και Opel ήταν πως τα μοντέλα της γερμανικής μάρκας άρχισαν να εξοπλίζονται με τους σύγχρονους και αποδοτικούς κινητήρες του ομίλου. Έτσι κι αυτός του μοντέλου της δοκιμής μας, στο πλούσιο περιτύλιγμα της έκδοσης «120 Edition».

Παράλληλα, η Opel προσφέρει το Crossland X για πρώτη φορά με την πλούσια ιπποδύναμη και ροπή ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα diesel, σε συνδυασμό με την άνεση ενός αυτόματου κιβωτίου με ομαλές αλλαγές σχέσεων.

Ας ξεκινήσουμε από όσα κρύβονται κάτω από το καπό. Η κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής και ο στροφαλοθάλαμος του νέου 1.5L diesel κατασκευάζονται από αλουμίνιο, ενώ οι τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο ενεργοποιούνται με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Το σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail λειτουργεί με πίεση 2.000 bar, με το καύσιμο να ψεκάζεται στους θαλάμους καύσης μέσω μπεκ οκτώ οπών.

Εύλογα, δίνει ζωντάνια στο SUV της γερμανικής μάρκας αφού προσφέρει επιπλέον άλογα και ροπή σε σχέση με το σύνολο που αντικαθιστά. Συγκεκριμένα, προσφέρει 120 ίππους και μέγιστη ροπή 300 Nm στις 1750 στροφές ανά λεπτό, τιμές αρκετές και να καταστήσουν το βάρους 1286 κιλών μοντέλο σβέλτο. Προφανώς όχι με στόχο να βάλει φωτιά στην άσφαλτο -a priori ο προσανατολισμός του Crossland X είναι διαφορετικός- αλλά για να καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες μετακινήσεων μίας οικογένειας.

Χωρίς ιδιαίτερη ηχητική ενόχληση στην καμπίνα, ακόμα και βγαίνοντας σε εθνικό δίκτυο όπου η ταχύτητα και οι στροφές ανεβαίνουν. Όλα αυτά, σε αρμονική συνεργασία με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο που γέρνει ομαλές αλλαγές σχέσεων, χωρίς ιδιαίτερες καθυστερήσεις. Τόσο στη χειροκίνητη επιλογή λειτουργίας, όσο και στην πλήρως αυτόματη. Όσο για την κατανάλωση, δεν καταφέραμε να κινηθούμε κοντά στις εργοστασιακές τιμές αλλά στην εντός πόλης καθημερινότητα η τιμή των 6 λίτρων/100 χιλιόμετρα δεν είναι δύσκολο να επιτευχθεί.

Αναφέραμε νωρίτερα τον χαρακτήρα του μοντέλου και αυτός είναι σαφής από νωρίς: είναι φτιαγμένο για να προσφέρει όσα θα περίμενε κανείς από ένα SUV που παράλληλα θα πρέπει να εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις κίνησης εντός αστικού τοπίου. Η ανάρτηση είναι ίσως πιο σφικτή απ’ ότι θα περιμέναμε, αν και με το αυξημένο ύψος του Crossland X (1605mm) αυτό ήταν εν πολλοίς μονόδρομος για να εξασφαλιστεί η απουσία ανησυχητικών κλίσεων στις στροφές.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας, προσφέροντας την απαιτούμενη πληροφορία στον οδηγό, που κάθεται ψηλά, έχοντας καλή ορατότητα. Και καθώς περνάμε στον εσωτερικό κόσμο, θαρρώ πως αρχίζουμε να βλέπουμε τα πραγματικά ατού του Crossland X. Την ευρυχωρία (4 ενήλικες ταξιδεύουν με άνεση ενώ τα 410 lt του χώρου αποσκευών γίνονται 520 με τη μετακίνησης της συρόμενης πίσω σειράς καθισμάτων), την καλή ποιότητα υλικών, τη σωστή συναρμογή, το καλαίσθητο και δίχως υπερβολές design με τη χρήση διάφορων υλικών και τον περιορισμένο αριθμό κουμπιών.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ιντσών από την οποία μέσω του Navi 5.0 IntelliLink χειρίζεται κάθε λειτουργία του οχήματος και του συστήματος infotainment. Πρέπει να σημειωθεί πως εύκολα εξοικειώνεσαι με αυτή, παρά την πληθώρα δυνατοτήτων που προσφέρει. Οι φίλοι της τεχνολογίας σίγουρα θα εκτιμήσουν το εν λόγω σύστημα, εμείς οι πιο… μεγάλη εκτιμήσαμε ακόμα και πιο απλά πράγματα, όπως την παρουσία διπλής θύρας USB.

Πλούσια είναι και η τεχνολογική φαρέτρα του μοντέλου που εφοδιάζεται από μία σειρά συστημάτων με γνώμονα την ασφάλεια, όπως για παράδειγμα το σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το sight and light pack που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την αυτόματη λειτουργία των φώτων κ.α. Ειδικά το μοντέλο της δοκιμής μας που αφορούσε στο επίπεδο εξοπλισμού X-Cite, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι, πίσω σπόιλερ, χειρολαβές θυρών στο χρώμα του αμαξώματος, οροφή στο χρώμα του αμαξώματος, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών (TMPS), φώτα ημέρας LED, Sight & Light Pack, προβολείς ομίχλης εμπρός, προειδοποίηση παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους/θερμαινόμενους καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και οροφής, βοήθημα εκκίνησης στην ανηφόρα (Hill Start Assist), Cruise Control, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω.

Μαζί, τα λογότυπα 120 Edition στο αμάξωμα, φιμέ πίσω και πλαϊνά κρύσταλλα, που δίνουν ένα πιο νεανικό χαρακτήρα σε ένα γενικά καλαίσθητο μοντέλο, που ενώ ξεχώριζε για όσα πρόσφερε εντός του, με το νέο αυτό κινητήριο σύνολο μπορεί να καλύψει ακόμα περισσότερα «θέλω», σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 120 PS/3.750 rpm
Ροπή: 300 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h): 11.5 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 5.6 lt
Εκπομπές CO2: 127 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.212/1.765/1.605 mm
Βάρος: 1286 kg
Χώρος αποσκευών: 410 lt
Τιμή: 21.850€

Δημοφιλή στο Protothema.gr