Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Kia Picanto 1.0 T-GDI GT Line

  • Panos Seitanidis

Πριν από ακριβώς ένα χρόνο, είχα ταξιδέψει στην Ισπανία και συγκεκριμένα στη Βαρκελώνη, για μια πρώτη επαφή με το ανανεωμένο μικρό της Kia, το Picanto. Μου είχε κάνει πολύ θετική εντύπωση ωστόσο… κάτι του έλειπε κι αυτός ήταν ο 1000άρης υπέρ-τροφοδοτούμενος κινητήρας που εξόπλιζε το όχημα δοκιμής μας, σε επίπεδο εξοπλισμού GT Line.

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (twitter.com/PanosSeitanidis)

Ας ξεκινήσουμε όμως πρώτα με το όχημα και μετά πιάνουμε την ιδιαιτερότητα. Η δεύτερη γενιά του που λανσαρίστηκε πριν από επτά χρόνια, αποτελούσε μία σαφή μεταμόρφωση εναρμονισμένη στη νέα εποχή της κορεάτικης μάρκας. Και τώρα, μετά από εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις, το Picanto ανανεώθηκε ξανά, με την τρίτη γενιά να αποτελεί ένα μοντέλο που δεν πρόκειται απλά για έναν ακόμα παίκτη στην πολυπληθή κατηγορία αλλά έναν πρωταγωνιστή!

Με σπαρταριστή εμφάνιση, στοιχείο απαραίτητο για ένα μικρό όχημα πόλης που στοχεύει κυρίως σε νεανικό κοινό. Σε «πελάτες» που δεν βλέπουν το αυτοκίνητό τους ως ένα εργαλείο, απλά ως ένα μέσο μετακίνησης αλλά τον «σύντροφό» τους σε μία περίοδο της ζωής τους που η τετράτροχη παρέα σημαίνει πολλά.

Το νέο Picanto είναι μοντέρνο με δυναμική εμφάνιση. Χωρίς να παρεκκλίνει από το σχεδιαστικό DNA του προκατόχου του, έχει φρεσκαριστεί αρκετά περιλαμβάνοντας στοιχεία που δίνουν την ψευδαίσθηση μεγαλύτερου όγκου. Αρωγός σε αυτό είναι η ενσωμάτωση των φωτιστικών σωμάτων στην πάνω γρίλια, δημιουργώντας μια ευθεία γραμμή που… λέει ψέματα για το πραγματικό πλάτος του.

Kia-Picanto-GT-Line-2017-c640

Στην πραγματικότητα οι εξωτερικές του διαστάσεις έχουν μείνει ίδιες. Αυτό που έχει αλλάξει είναι ο μειωμένος πρόβολος που συνεπάγεται αυξημένο μεταξόνιο, στοιχείο που επιτρέπει την άνετη μετακίνηση για 4 ενήλικες σε ένα μοντέρνο εσωτερικό με πολλούς αποθηκευτικούς χώρους και τον εξαιρετικό για την κατηγορία χώρο αποσκευών, που ανέρχεται στα 255 lt. Το πρόσθιο μέρος είναι αυξημένων διαστάσεων το κάτω μέρος της γρίλιας, έχουμε ακροβολισμένους κάθετους αεραγωγούς αντίστοιχους του cee’d ενώ στο πίσω μέρος έχουν διατηρηθεί τα παραδοσιακά για το Picanto φωτιστικά σώματα σε σχήμα C.

Kia-Picanto-GT-Line-2017-j640

Τα στοιχεία που έκαναν το μοντέλο δοκιμής να διαφέρει, ήταν τα έξτρα της έκδοσης GT Line. Το εν λόγω σηματάκι συνοδεύεται και από πιο επιθετική εμφάνιση που περιλαμβάνει προβολείς Bi-Projection με το αναγνωρίσιμο πλέον DLR, LED φλας εμπρός, LED φωτιστικά σώματα πίσω, 16άρες ζάντες, διπλή απόληξη των εξατμίσεων, 4 δισκόφρενα κ.α. Κι αυτά ως κερασάκι στην τούρτα καθώς ακόμα και στη βασική του έκδοση το Picanto είναι πολύ καλά εξοπλισμένο, με air condition, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ράδιο-CD,  έξι αερόσακους κ.α, με το δεύτερο πακέτο εξοπλισμού να περιλαμβάνει την κεντρική οθόνη αφής 7’’, με κάμερα οπισθοπορείας, πληθώρα δυνατοτήτων συνδεσιμότητας κ.α.

Kia-Picanto-GT-Line-2017-g640

Στη GT Line λοιπόν, τα έχεις όλα και με τον turbo κινητήρα απόδοσης 100 PS, έχεις πλέον και τη ζωντάνια που λείπει από τον ατμοσφαιρικό 1000άρη. Όχι πως αυτός σε αστικό τοπίο δεν κάνει τη δουλειά – κάθε άλλο. Αν όμως θες να κινείσαι σβέλτα, θες το κάτι παραπάνω, τότε ο T-GDI είναι η κατάλληλη επιλογή. Χωρίς να είναι φασαριόζος, είναι ουσιαστικός, ξυπνά από τις 1.500 rpm και συνεχίζει να δίνει ακόμα και ξεπερνώντας τις 4.000. Κουμπώνει άριστα με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο και η συνεργασία τους εξασφαλίζει την άριστη απόδοση όσων μπορεί να προσφέρει το εν λόγω σύνολο. Οι επιδόσεις του είναι στα ψηλά πατώματα της κατηγορίας, τόσο τα 0-100 που έρχονται μέσα σε 10 δευτερόλεπτα, όσο και σε ρεπρίζ. Τι άλλο να θέλει ειδικά ο νέος αγοραστής; Όμορφο, εξοπλισμένο και γρήγορο! Οκ, προσθέτω στην εξίσωση και την κατανάλωση που παρότι σε ήπιες μετακινήσεις κινείται ακόμα και κάτω από τα 6.0 lt/100 km, αν τα παραπάνω σε παρασύρουν, ανεβαίνουν οι μονάδες.

Kia-Picanto-GT-Line-2017-b640

Κάπου εκεί πρέπει να βρεις τη χρυσή τομή γιατί πέραν της διάθεσης που δείχνει για το κάτι παραπάνω, κινείται και αρκετά δυναμικά για μικρό. Η ανάρτηση είναι ιδανικά ρυθμισμένη ώστε το Picanto να πατά με αυτοπεποίθηση στο δρόμο, χωρίς ωστόσο να πονάει η μέση σε κάθε μία από τις αμέτρητες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Το σύστημα διεύθυνσης είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας και τα φρένα αξιόπιστα.

Kia-Picanto-GT-Line-2017-d640

Με κόστος απόκτησης στα 14.090€ το Kia Picanto 1.0 T-GDI GT Line δεν είναι φθηνό, όμως πρόκειται για την καλύτερη δυνατή επιλογή στη γκάμα του μοντέλου, που ταιριάζει γάντι σε όποιον θέλει στην καθημερινότητά του ένα αυτοκίνητο που να του αρέσει, να του προσφέρει κάθε σύγχρονη άνεση και παροχή, να είναι ευχάριστο και αποδοτικό στο δρόμο και να μπορεί να κρίνεται επαρκές ακόμα κι αφήνοντας την πόλη.

Kia-Picanto-GT-Line-2017-i640tall

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA KIA PICANTO 1.0 T-GDI GT LINE
Κινητήρας (cc): 998 cc
Ισχύς (PS/rpm): 100/4500
Ροπή (kgm/rpm): 17.5/1.500-4.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.1 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 110 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 107.8 ευρώ
Βάρος: 995 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.595/1.595/1.485 mm
Χώρος αποσκευών: 255 lt
Τιμή: 14.090€

Kia-Picanto-GT-Line-2017-e640

Δημοφιλή στο Protothema.gr