Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο VW Golf GTD

Ελλάδα 4:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο VW Golf GTD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο VW Golf GTD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στα χέρια μας έχουμε το πιο γρήγορο πετρελαιοκίνητο Golf, μαζικής παραγωγής, ή αν θέλετε το diesel GTi, το GTD, των 184PS.

Advertisement
Advertisement


ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ

Όσοι δεν είστε τόσο μυημένοι στα της εκτός συνόρων αγοράς, ίσως δεν ξέρετε πως η VW ανέκαθεν λάνσαρε το σπορ μοντέλο της και με τις δύο εκδοχές. Απλά για την ελληνική πραγματικότητα, αυτή η επιλογή είναι κάτι νέο μιας και για πρώτη φορά θα δούμε τη diesel επιλογή στα μέρη μας τώρα που η πετρελαιοκίνηση επιτρέπεται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Πλέον το GTD πωλείται και στην Ελλάδα σε τιμή που δεν απέχει αισθητά από εκείνη του GTI (28.700€). Τι έχουν όμως κοινό και τι τα χωρίζει; Ξεκινάμε από τις ομοιότητες που αναμφίβολα είναι πολλές. Ανεκπαίδευτο μάτι, δύσκολα διακρίνει διαφοροποιήσεις στην εμφάνιση των δύο. Αυτές αναλύονται σε… μία παράγραφο!
[nggallery id=2753]
Αφορούν στα λογότυπα που κοσμούν το εσωτερικό, τα πλαϊνά, το πρόσθιο και το οπίσθιο μέρος, στο χρωματισμό της οριζόντιας γραμμής στα φωτιστικά σώματα που είναι πλέον γκρι, στους στάνταρ τροχούς 17 ιντσών τύπου “Curitiba” αλλά και στο σύστημα των εξατμίσεων όπου στο Grand Tourismo Diesel έχουν διπλή απόληξη. Πέραν αυτών, διατηρείται αναλλοίωτος ο σχεδιαστικός χαρακτήρας του μοντέλου – παραμένει δηλαδή αρκετά… ουδέτερος αν και μιλάμε για ένα σπορ δημιούργημα.

Advertisement
Advertisement

Ομοιότητα υπάρχει και στη δυνατότητα απλόχερης προσφοράς οδηγικών συγκινήσεων αν και με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Γι’ αυτό οφείλεται ο 2λιτρος υπέρ-τροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας (TDI CR BlueMotion) απόδοσης 184 PS που όπως είναι εύλογο, χαρίζει περισσότερη ισχύ (+ 14 PS) , μικρότερη κατανάλωση (κατά σχεδόν 1 lt/100 km) και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων (κατά 25 g/km) από τη προηγούμενη γενιά. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά.

Ξεκινήσαμε τις βόλτες μας στους γερμανικούς επαρχιακούς δρόμους, με εφαλτήριο το αεροδρόμιο του Μονάχου αλλά προορισμό σε αντίθετη κατεύθυνση από της πόλης. Είναι εντυπωσιακό πόσο σύντομα μπορείς να φτάσεις σε καταπράσινες διαδρομές, με εξαιρετική θέα και άσφαλτο χαλί – το ιδανικό δηλαδή πεδίο για να ξεδιπλώσει το Golf GTD τις αρετές του (στους συχνά κακοτράχαλους και με κακή ποιότητα ασφάλτου ελληνικούς δρόμους το έργο του δυσκολεύει).
[nggallery id=2752]
Η κορύφωση της απόδοσης του κινητήρα έρχεται στις 3.500-4.000 rpm, με την  ικανοποιητικότατη ροπή της τάξης των 38.7 kgm να έρχεται όπως αναμένεται από πολύ χαμηλά, τις 1.750 rpm έως στις 3.250 rpm. Μεταφέρεται στο δρόμο μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και τα 0-100 έρχονται σε 7.5 sec, με την τελική να ορίζεται στα 230 km/h. Αν και το κομμάτι που… “πουλάει” και οι Γερμανοί δεν παρέλειψαν να τονίσουν, είναι η επιτάχυνση από τα 80 έως τα 120 km/h, όπου έρχεται σε 6 sec.

Όλα αυτά με κατανάλωση που σύμφωνα με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις είναι στα 4.2 lt / 100 km. Αριθμός εντυπωσιακός που παρότι το βαρύ μου πόδι δεν πέτυχε, δεν παρεκκλίναμε πολύ. Στην προαιρετική επιλογή με το DSG κιβώτιο η κατανάλωση ανεβαίνει μόλις κατά 0.3 lt / 100 km ενώ οι εκπομπές ρύπων από τα 109, πηγαίνουν στα 119 gkm (ο κινητήρας του είναι προδιαγραφών Euro6).

Advertisement

Όπως και το GTi, το GTD εφοδιάζεται με το προηγμένο σύστημα XDS+ αλλά και progressive steering. Αρωγοί στη προσπάθεια να απολαύσεις την οδήγηση όπως κάναμε και με το παραπάνω στους βαυαρικούς επαρχιακούς δρόμους. Αγοράζοντας το από το… κουτί, έρχεται και με πιο σπορ ανάρτηση, χαμηλωμένη κατά 15mm που και αυτή συνεισφέρει στα εξαιρετικά πατήματα. Ροπή, άριστο στήσιμο, κατευθυντικότητα (με το τιμόνι κάνει από άκρη σε άκρη 2.1 περιστροφές), βάζουν τα δικά τους ληθαράκια στο ελκυστικό οικοδόμημα.
[nggallery id=2751]
Παρότι diesel στην πράξη και diesel στη συμπεριφορά του κινητήρα, αυτός ακούγεται σαν βενζίνης και ειδικά με την προαιρετική επιλογή του sound actuator που φέρνει ηχητικές… συμφωνίες μέσα στη καμπίνα, σε κάνει -για να το πούμε λαϊκά- να γουστάρεις.

Εν κατακλείδι, το GTD πρόκειται για ένα γνήσιο σπορ μοντέλο που το “D” δεν του στερεί τα χαρακτηριστικά του “GT” και που ειδικά στη χώρα μας όπου η αγορά πετρελαιοκίνητων είναι “της μόδας”, θα βρει κοινό. Έχει άλλωστε τα χαρακτηριστικά, τις επιδόσεις αλλά την ποιότητα κατασκευής και συναρμογής για να καλύψει και με το παραπάνω τις απαιτήσεις. Αν δεν ήταν και τόσο “ουδέτερο” εμφανισιακά ή ακόμα καλύτερα, αν δεν ήταν “το ίδιο ουδέτερο” με το GTI, ίσως να έπειθε με μία ματιά για όσα υπόσχεται – και τελικά παραδίδει.

Advertisement

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ VW GOLF GTD
Κινητήρας: 1.968 cc
Ισχύς: 184 PS στις 3.500-4.000 rpm
Ροπή: 38.7 kgm στις 1.750-3.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων (υπάρχει & επιλογή DSG)
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 7.5 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4.2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Βάρος: 1.377 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.268/1.790/1.442 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 98.10 ευρώ
Τιμή: 28.700€

 

Advertisement