Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το diesel Ford Kuga 4×4

Ελλάδα 18:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το diesel Ford Kuga 4×4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το diesel Ford Kuga 4×4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάναµε 2.000 km εντός και εκτός δρόµου µε το τετρακίνητο diesel Ford Kuga και πληρώσαµε σε καύσιµα 240 ευρώ!

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΑΡΑΚΗΣ

Η 2η γενιά του μεσαίου SUV της Ford έχει κινητήρες από 1.6lt σε δικίνητη ή τετρακίνητη έκδοση με τιμές οριακά κάτω από τις 30 χιλιάδες. Για το χαρακτήρα και τις δυνατότητες του εν λόγω αυτοκινήτου είναι τιμές «ευκαιρίας». Εμείς είχαμε στα χέρια μας την καλή έκδοση με το δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 163 PS συνδυασμένη για την περίσταση με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη τύπου Power Shift.
Η ροπή του ραφιναρισμένου σε λειτουργία πετρελαιοκινητήρα κυριαρχεί στο δρόμο αλλά και στον τρόπο με τον οποίο οδηγείς το αυτοκίνητο. Πρόκειται για ροπή ανάλογη αυτής που έχει μια Cayman S μόνο που είναι διαθέσιμη από το ρελαντί σε κάθε χάιδεμα του γκαζιού.
Ο οδηγός απολαμβάνει περίσσεια δύναμης – ενεργητικής ασφάλειας και μπορεί ανάλογα τη διάθεση να κάνει οικονομία κατεβάζοντας την κατανάλωση στα 8lt/100km ή να ακολουθήσει το προπορευόμενο Focus ST.

Είχαμε την ευκαιρία να συμπληρώσουμε 2000km πίσω από το τιμόνι του Kuga με συνολικό κόστος καυσίμου 240 ευρώ. Κινηθήκαμε σε κάθε είδους δρόμο από εθνική οδό μέχρι δύσβατα μονοπάτια. Σημείο αναφοράς η άνεση της ανάρτησης και η στιβαρότητα του αμαξώματος. Το Kuga ταξιδεύει εξίσου καλά με το Mondeo ενώ ταυτόχρονα περνάει από αγκωνάρια και νεροφαγώματα χωρίς συμβιβασμούς. Επιπλέον η ρύθμιση της ανάρτησης δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να πλέει ή να γέρνει ακόμη και σε απότομες αλλαγές πορείας με πολλά χιλιόμετρα.

Advertisement
Advertisement

[nggallery id=1154]

Το νέο Kuga με σαφώς πιο οικογενειακό προσανατολισμό είναι 8 cm μακρύτερο από τον προκάτοχό του. Τα καθίσματα ξεχωρίζουν για την άνεσή τους χωρίς να υπολείπονται σε στήριξη ενώ η σχεδίαση του εσωτερικού δε διαφοροποιείται από τα Focus – Fiesta. O οδηγός κάθεται σωστά και βλέπει πανοραμικά.
Το 6αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία, στη θέση Drive οι αλλαγές δε γίνονται καν αντιληπτές. Στο Sport οι ταχύτητες αλλάζουν κοντά στον κόφτη ενώ στο πλάι του μοχλού υπάρχει ένα μπουτόν +/- που σου δίνει τη δυνατότητα να ανεβοκατεβάσεις χειροκίνητα για να αντιμετωπίσεις μια απαιτητική κατάσταση, π.χ. ένα προσπέρασμα νταλίκας σε επαρχιακό δρόμο.
Βγαίνοντας από την άσφαλτο στο χώμα προσπαθείς να δεις τα όρια της 4κίνησης. Τα νέας γενιάς ηλεκτρονικά σε συνδυασμό με τον κεντρικό πολύδισκο συμπλέκτη κατανέμουν τη διαθέσιμη ροπή σε οποιαδήποτε αναλογία ανάμεσα σε άξονες και τροχούς ελαχιστοποιώντας την περίπτωση να σπινάρει κάποιος τροχός. Χρειάζεται βέβαια και ο οδηγός να είναι φειδωλός στο γκάζι.
Συνολικά το νέο Kuga στην πετρελαιοκινήτη δίλιτρη έκδοση είναι ένα ολοκληρωμένη αυτοκίνητο που δεν απαιτεί συμβιβασμούς σε κάποιον τομέα από τον ιδιοκτήτη του. Εκτός ίσως από το συναίσθημα, το Kuga δεν εγείρει έντονα συναισθήματα αντίθετα προσφέρεται για μακρά συμβίωση σαν τη σύζυγο ένα πράγμα!

 

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Ford Kuga AWD 2.0 TDCI
Κινητήρας: 1.997 cc
Ισχύς: 163 PS/3.750 rpm
Ροπή: 34.7 kgm/2000 – 3250 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,2 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 162 gr/km
Κιβώτιο: PowerShift διπλού συμπλέκτη Geartronic 6 σχέσεων
Βάρος: 1.632 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.524/1.838/1.701 mm
Χώρος αποσκευών: 456 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 365 ευρώ
Τιμή: 34.550 €

 
Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil

Advertisement