Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Video: Στον πάγο με GT86 χωρίς αλυσίδες!

Ελλάδα 22:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Video: Στον πάγο με GT86 χωρίς αλυσίδες!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Video: Στον πάγο με GT86 χωρίς αλυσίδες!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στον Αρκτικό Κύκλο όπου οι δρόμοι είναι παγωμένοι από Οκτώβρη έως Μάη, κανείς δε χρησιμοποιεί αλυσίδες ή αλάτι, και όλοι κινούνται με ταχύτητες στεγνής ασφάλτου.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Τις προηγούμενες ημέρες βρεθήκαμε στο Ροβανιέμι καλεσμένοι της Toyota Ελλάς στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του Toyota GT 86. Το Ροβανιέμι βρίσκεται στις παρυφές του Αρκτικού κύκλου στον 66ο παράλληλο. Εκεί το χιόνι στρώνεται τον Οκτώβρη και λιώνει το Μάη.

toyota-gt86-rova-tp-b640
Τα πάντα είναι παγωμένα αυτή την εποχή στο Ροβανιέμι.

Advertisement
Advertisement

Οι Φινλανδοί έχουν λοιπόν να αντιμετωπίσουν για 8 μήνες συνεχώς παγωμένους, δρόμους. Προφανώς κάτι περισσότερο ξέρουν και καλό είναι να μάθουμε ότι μπορούμε απ’ αυτούς, στο συγκεκριμένο τομέα.

toyota-gt86-rova-tp-c640tall

Καταρχάς για το περπάτημα στα πεζοδρόμια, ούτε αλάτι ρίχνουν, ούτε καθαρίζουν κάθε μέρα. Ρίχνουν χαλίκι, πατιέται και δημιουργείται μια σαγρέ επιφάνεια η οποία έχει εξαιρετική πρόσφυση.

Advertisement

toyota-gt86-rova-tp-d640

Τα αυτοκίνητα είναι όλα εφοδιασμένα με ειδικά ελαστικά. Κανένα δε φέρει αντιολισθητικές αλυσίδες. Ρωτήσαμε επίμονα πολλούς οδηγούς, επαγγελματίες, οδηγούς λεωφορείων, φορτηγών αλλά και οδηγούς αγώνων. Άλλοι προτιμούν τα ελαστικά με καρφιά που έχουν καλύτερη αίσθηση, άλλοι τα χειμερινά ελαστικά με ειδική χάραξη πέλματος που έχουν μεγαλύτερη αντοχή.

Advertisement

Τα καρφιά καρφώνονται στα χειμερινά ελαστικά με αεροπίστολο. Όταν φθαρούν τα βγάζεις κα καρφώνεις άλλα. Τα χειμερινά ελαστικά έρχονται πολύ γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας και χάρη στο ειδικό πέλμα κρατούν εξαιρετικά στον πάγο. Είναι εντυπωσιακή η τεχνολογία των ελαστικών σ’ αυτό τον τομέα.

Advertisement

Οδηγώντας στο δρόμο το GT 86 της Toyota ένα πισωκίνητο κουπέ είναι αλήθεια πως αισθανόμασταν ανασφάλεια. Όχι για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου ή των ελαστικών αλλά έχοντας επίγνωση της άγνοιάς μας. Σιγά σιγά αποκτήσαμε αίσθηση βλέποντας πόσο απρόσμενα καλά φρενάρει το αυτοκίνητο χάρη στα ελαστικά με καρφιά, πόση δουλειά κάνουν τα ηλεκτρονικά οριοθετώντας τα παιχνίδια της ουράς αλλά και πόσο καλοί ήταν οι οδηγοί γύρω μας.

Βέβαια να προσπεράσουμε σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης δεν το τολμήσαμε καθώς έπρεπε να πατήσουμε σε σημεία διαφορετικής πρόσφυσης. Οι ντόπιοι βέβαια το έκαναν συνέχεια. Οι Φινλανδοί ζουν με το χιόνι και τον πάγο είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με τη συνεχή αναζήτηση της βέλτιστης πρόσφυσης και αυτό τους καθιστά καλούς οδηγούς. Δεν είναι τυχαίες οι δυσανάλογες με τον πληθυσμό τους (6εκ.) διακρίσεις και τίτλοι στο WRC και στη F1.

Αναφέραμε σε κάποιους από τους οικοδεσπότες μας για αντιολισθητικές αλυσίδες, αλλά δεν τις γνώριζε κανείς. Δείχνοντας φωτογραφίες έβαζαν τα γέλια, όπως γελάμε εμείς όταν τους βλέπουμε το καλοκαίρι κόκκινους σαν αστακούς ύστερα από λίγη ώρα ηλιοθεραπείας. Προφανώς κάθε κατεργάρης στον πάγκο του, όμως ο τρόπος που χειρίζονται οι Φινλανδοί τις μετακινήσεις στον πάγο έχει πολλά να μας διδάξει.

Παιχνίδια στον πάγο με το Toyota GT 86