Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Opel Corsa 1.2T 100 PS vs Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS

Ελλάδα 1:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Opel Corsa 1.2T 100 PS vs Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Opel Corsa 1.2T 100 PS vs Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Εκεί που εκτοξεύτηκαν πλέον οι τιμές των καινούριων αυτοκινήτων στη χώρα μας, αυτά τα δύο επ’ ουδενί δεν χαρακτηρίζονται ως «ευκαιρία», αλλά αποτελούν το ρεαλιστικό σενάριο απόκτησης κανονικού αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Ούτε μικροκινητικότητα, ούτε πρίζες, ούτε κοστοβόρα και ογκώδη SUV. Τα supermini που διαχρονικά αγαπήσαμε, αυτά που μας έμαθαν τι θα πει τετράτροχο, αυτά που ζουν ακόμη στις καρδιές μας. Αλήθεια τώρα, πόση εξέλιξη χωρά ακόμη σε ένα μικρό αυτοκίνητο της κατηγορίας Β; Εάν σήμερα αυτό δεν είναι το ταβάνι τους, τότε ποιο μπορεί να είναι;

Στα τελευταία Fabia και Corsa που φιλοξενούμε στο τεύχος μας αντιλαμβάνεσαι πού πηγαίνει ολόκληρη η κατηγορία. Είναι αυτό το κύκνειο άσμα αυτοκινήτων γύρω στα τέσσερα και κάτι μέτρα με αστικό χαρακτήρα και τη συγκεκριμένη μορφή; Ή αντιθέτως η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα το πάρει αλλιώς και θα δει εκ νέου φως στο τούνελ των συμβατικών οχημάτων που κινούνται στην πόλη και όχι μόνο;

Ρητορικά ερωτήματα. Προς το παρόν στο Fabia διακρίνουμε ένα supermini που διαβαίνει το κατώφλι της ψηφιακής εποχής, των ραφιναρισμένων τρόπων, της κύλισης από μεγαλύτερη κατηγορία.

Advertisement
Advertisement

Απέναντί του υπάρχει το Corsa που μοιάζει να διαγράφει το όποιο αδιάφορο παρελθόν με μια πειστική κατασκευή στην οποία μερίδιο στην επιτυχία διεκδικούν οι γαλλικές καταβολές του. Χαρούμενο σχεδιαστικά, ποιοτικό και ευκολοδήγητο, ήρθε για να μείνει χωρίς ερωτηματικά και κενά σημεία. Αλλωστε το όνομά του είναι συνυφασμένο με τη μαζική απήχηση και την εμπορική επιτυχία.

Η Škoda εκμεταλλεύτηκε το νέο πλαίσιο MQB-A0 πάνω στο οποίο δημιούργησε ένα όμορφο αμάξωμα με μήκος στα 4,11 m, αλλά και αυξημένο πλάτος σε σχέση με ό,τι ξέραμε. Παρότι το σουλούπι του Fabia δεν επιφέρει σχεδιαστική επανάσταση, όσο το κοιτάζεις πείθεσαι πως έχει πάνω του τη γερμανική στάμπα. Η σχεδιαστική ομάδα έδωσε μεγάλη σημασία στην αεροδυναμική του αμαξώματος πετυχαίνοντας συντελεστή οπισθέλκουσας στο Cd:0,28, παρακαλώ.

Advertisement

Από τη στιγμή που θα αντικρίσεις το εσωτερικό του  γνωρίζεις και το αυτοκίνητο με τον μεγαλύτερο βαθμό προόδου από αυτά του συγκριτικού. Θα εντυπωσιαστείς όχι μόνο από το νεανικό design αλλά και από τη σημαντική αναβάθμιση που έχει γίνει στην επιλογή υλικών και στη σχολαστική συναρμογή. Το Fabia διαθέτει πλούσιο ψηφιακό υπόβαθρο με χορταστική κεντρική οθόνη που φτάνει έως και τις 9,2” για το σύστημα πολυμέσων και ψηφιακό πίνακα οργάνων με πλήθος πληροφοριών για τον οδηγό.

Advertisement

Υπάρχει επίσης ένα ανασχεδιασμένο τιμόνι με διακόπτες πολλαπλών χρήσεων που προέρχεται από τα μεγαλύτερα μοντέλα της Škoda. Στοιχεία εξοπλισμού που μέχρι τώρα υπήρχαν σε ακριβότερα αυτοκίνητα, όπως το θερμαινόμενο τιμόνι δίνουν το «παρών». Παράλληλα πρόκειται για το πρώτο Fabia που μπορεί κανείς να παραγγείλει με διζωνικό κλιματισμό Climatronic, ο οποίος περιλαμβάνει έξτρα αεραγωγούς για τους πίσω επιβάτες αλλά και Jumbo Box.

Το Škoda Connect παρέχει online υπηρεσίες πλοήγησης και πληροφόρησης που σχετίζονται με την κυκλοφορία. Θα βρεις επίσης και εξ αποστάσεως έλεγχο επιλεγμένων λειτουργιών του αυτοκινήτου, κάνοντας χρήση της εφαρμογής MyŠkoda, η οποία μπορεί να κατέβει και να ενεργοποιηθεί από κινητά τηλέφωνα.

Advertisement

Το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων και ψηφιακής δικτύωσης υιοθετεί σύστημα φωνητικών εντολών Laura, το οποίο αναγνωρίζει τις φυσικές εντολές σε κανονική ομιλία και μέσω αυτής μπορεί να γίνει έλεγχος πολλών λειτουργιών του οχήματος χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Εργονομικά παράπονα δεν υπάρχουν, ενώ αναμφισβήτητα το φινίρισμα κερδίζει πόντους απέναντι στο αντίστοιχο του Corsa.

Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και στην πλουσιότερη έκδοση Style έχει διαγώνιο 10,25”. Σε όλες τις εκδόσεις υπάρχει οθόνη αφής για το σύστημα infotainment με διαγώνιο 6,5” ή 8,0”, ενώ προαιρετικά διατίθεται και στις 9,2” με όλα τα σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας. Το ευχάριστο interface και ο εύκολος χειρισμός συμπληρώνουν τον high-tech αέρα του Fabia.

Στο μοντέρνο σε εξωτερική σχεδίαση Corsa -το οποίο σημειώστε ότι πατά στη σπονδυλωτή πλατφόρμα CMP που χρησιμοποιεί και το Peugeot 208- το συνολικό μήκος ανέρχεται στα 4,06 m. Το σφηνοειδές και δυναμικό σχήμα του βελτίωσε δραστικά την αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να μην ξεπερνά το Cd:0,29.

Η εικόνα της καμπίνας του είναι ελκυστική, με σύγχρονο αέρα και γεροδεμένη συναρμογή. Ούτε εδώ λείπει τίποτα, ενώ όλα είναι τακτοποιημένα. Η θέση οδήγησης είναι καλή με αρκετό χώρο για τα πόδια και το πλάτος αποδεικνύεται επαρκές ώστε να μη νιώθεις στριμωγμένος. Παρότι ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός και στο Corsa, η εικόνα δείχνει πιο συμβατική σε σχέση με το Fabia. Tα υλικά κατασκευής και των δύο αυτοκινήτων κυμαίνονται σε καλό επίπεδο παρότι δεν απουσιάζει το σκληρό πλαστικό.

Οι διακόπτες του Corsa που αφορούν στον κλιματισμό κάτω από την οθόνη του infotainment (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού είναι 7” ή 10”) προσφέρουν σωστή εργονομία χωρίς σπαζοκεφαλιές. Το σύστημα πολυμέσων επίσης είναι εύχρηστο και μπορεί να συνδεθεί με smartphone μέσω Android Auto ή Apple CarPlay.

Στο χωροταξικό σκέλος έχουμε να κάνουμε με δύο ευρύχωρα supermini, στα οποία κάθονται σχετικά άνετα ενήλικες επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Eνα μικρό προβάδισμα στους εσωτερικούς χώρους όσον αφορά τα γόνατα των πίσω επιβατών αλλά και τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ πηγαίνει τελικά στο Fabia.

Ο 1.0 TSI κινητήρας γενιάς Evo του Fabia με τους 110 PS και τα 200 Nm ροπής χαρακτηρίζεται από τη στρωτή και ροπάτη λειτουργία, όπως και τις ικανοποιητικές επιδόσεις. Τεμπελιάζει όταν δουλεύει κάτω από τις 2.000 rpm, αλλά πιο πάνω αφυπνίζεται ξεδιπλώνοντας τις αρετές του. Και πάλι όμως, κοντά στο όριο περιστροφής του μοιάζει να «ξεφουσκώνει». Κανένα παράπονο δεν είχαμε από το χειροκίνητο κιβώτιο με τις καθαρές διαδρομές και την ορθολογική κλιμάκωση που ευνοεί την οικονομία καυσίμου (είδαμε 7,0 lt/100 km σε μεικτές συνθήκες).

Από την άλλη, ο επίσης 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 του Corsa μπορεί να αποδίδει 100 PS, δεν αργεί όμως να δείξει στην πράξη τα δόντια του κερδίζοντας τις εντυπώσεις σε επίπεδο αίσθησης. Η ροπή των 205 Nm κορυφώνεται χαμηλά και είναι υπεραρκετή προκειμένου να κινήσει σπιρτόζικα το Opel, ενώ το σύνολο δεν λιγοψυχά ούτε στις υψηλές στροφές. Η ορθή διάταξη του εύχρηστου χειροκίνητου κιβωτίου φροντίζει για την οικονομία καυσίμου (7,2 lt/100 km).

Ακόμη και χαμηλά, κάτω από τις 2.000 rpm, ένα ευχάριστο σπρώξιμο σε ξεκολλά είτε κινείσαι σε ανηφόρα είτε είσαι φορτωμένος – μάλιστα με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο. Η μεσαία περιοχή περιστροφής είναι η αγαπημένη του, γεγονός που γίνεται ξεκάθαρο από την αρχή. Απέναντι στον κινητήρα του Škoda δείχνει λιγότερο γραμμικός, ωστόσο έχουμε να κάνουμε με μια άλλη κουλτούρα, περισσότερο στοχευμένη στα αποθέματα ισχύος και ροπής για εύκολη κίνηση παντού. Από μπρίο πάντως ξεχειλίζει, εξαργυρώνοντας έτσι και τη μεγαλύτερη χωρητικότητά του.

Στον δρόμο, το στιβαρό πλαίσιο του Fabia το βοηθά να συμπεριφέρεται αποτελεσματικά σε απαιτητικές συνθήκες, αλλάζοντας με προθυμία κατεύθυνση όταν του ζητηθεί. Εντελώς απαλλαγμένο από εξωγενείς παράγοντες, το νιώθεις «ένα κομμάτι» ακόμη και σε κατσαρό οδόστρωμα. Σε επίπεδο ανάρτησης, συνδυάζει ενδοτικότητα και άνεση με ήσυχη κύλιση που παραπέμπει σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Είναι ξεκάθαρο ότι η τελευταία γενιά απευθύνεται σε ένα target group αγοραστών με περισσότερες απαιτήσεις.

Οι αποστάσεις σε σχέση με το Corsa πάντως είναι μικρές. Οι μικρότερες κλίσεις υπό πίεση συγκριτικά με το Opel καθώς και το γεγονός ότι κάθεται με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στον ασφαλτοτάπητα του χαρίζουν ένα βραχύ προβάδισμα. Και λέω βραχύ διότι το Corsa υιοθετεί τη γαλλογερμανική κουλτούρα σε ένα ενδιαφέρον πακέτο, όπως αυτή ερμηνεύεται από την εξαιρετική για μικρό αυτοκίνητο κύλιση, την προσεγμένη ηχομόνωση, όπως επίσης και τη βελτίωση σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Είναι σαφές πως επενδύει στην ευκολία χρήσης χωρίς να υπολείπεται πλέον σε χαρακτήρα.

Στην πόλη αποδεικνύεται ευχάριστο προσφέροντας μια σφιχτή αίσθηση με καλή ποιότητα κύλισης ακόμη και στις συνεχείς ανωμαλίες του δρόμου. Αποσταθεροποιείται ταχύτερα από το Fabia σε οριακές καταστάσεις, αλλά και πάλι δεν θα σε τρομάξει καθώς η προοδευτική αντίδραση αποτελεί τον κανόνα.

Παρόλο που ο κινητήρας διαθέτει ψυχή και προσφέρει ζωντανές επιδόσεις, η αγχολυτική φιλοσοφία του Corsa δεν διαταράσσεται. Τα συστήματα διεύθυνσης και των δύο αυτοκινήτων είναι άμεσα αλλά δεν προσφέρουν άφθονη πληροφόρηση, γεγονός που λίγους θα ξενίσει εξαιτίας του αστικού χαρακτήρα που αμφότερα υιοθετούν. Φύγαμε για ρεζουμέ.

Λοιπόν, το γράφω έτσι όπως το βίωσα. Μπορεί το νεότερο σε ηλικία Fabia και περισσότερο προσιτό τιμολογιακά με απόλυτα κριτήρια να εμφανίζεται ελαφρώς πιο ολοκληρωμένο, δίνοντας την αίσθηση ότι εύκολα μπορεί να παίξει τον ρόλο του μοναδικού αυτοκίνητου μιας μικρής οικογένειας. Οι χώροι, η προσοχή στο εσωτερικό, οι τεχνολογίες, η βελτιωμένη κύλιση και η προσεγμένη ηχομόνωση του χαρίζουν αυτό το κάτι παραπάνω.

Παρά ταύτα, το Corsa ήταν το αυτοκίνητο που «κούμπωσε» απευθείας επάνω μου, εκείνο που αρνήθηκα πεισματικά να αφήσω για το καθημερινό πηγαινέλα εντός πόλης, αλλά και πέριξ αυτής. Η ελαστικότητα και το μπρίο του ψυχωμένου κινητήρα, η δεμένη αίσθηση και η συνολική ευχρηστία δημιουργούν ένα ευπρόσδεκτο user friendly περιβάλλον. Το Corsa αποτελεί το supermini που θέλεις να χρησιμοποιείς συχνότερα χωρίς να το σκεφτείς ή να το επεξεργαστείς περαιτέρω.

OPEL ASTRA – KEY TECH

Η πλατφόρμα CMP του ομίλου Stellantis προίκισε το Corsa με ένα ελαφρύτερο, κυρίως πιο στιβαρό πλαίσιο. Αυτό προέκυψε από την εκτεταμένη χρήση κραμάτων υψηλής αλλά και υπερυψηλής αντοχής με σκοπό την εξασφάλιση υψηλής ακαμψίας και τη μείωση του απόβαρου. Η γερμανική εταιρεία κάνει λόγο για εξοικονόμηση 108 kg σε αυτή τη γενιά, μια μείωση δηλαδή που προσεγγίζει σε ποσοστό το 10%. Εννοείται πως βάρος έχει εξοικονομηθεί και από άλλα τμήματα του αυτοκινήτου εκτός από το πλαίσιο, όπως ο κινητήρας, το καπό, τα καθίσματα κ.λπ.

SKODA FABIA – KEY TECH

Το 80% της πλατφόρμας MQB-A0 του Fabia προέρχεται από το Group VW και αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής, κάτι που μεταφράζεται σε υψηλή στρεπτική ακαμψία. Οι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες και οι ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ψύξης στην είσοδο αέρα του εμπρός προφυλακτήρα συμβάλλουν καταλυτικά στην εξαιρετική αεροδυναμική επίδοση. Ο 1.0 TSI πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d, διαθέτοντας μάλιστα και φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Το μπλοκ κυλίνδρων υιοθετεί επίστρωση πλάσματος που αντικαθιστά τον κλασικό χυτοσίδηρο, μειώνοντας έτσι την εσωτερική τριβή στους τρεις κυλίνδρους. Το αποτέλεσμα μεταφράζεται σε χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και εκπομπές, ενώ υφίσταται πια και βελτιωμένη απαγωγή θερμότητας στον θάλαμο καύσης.

OPEL CORSA 1.2T 100 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 CC, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.060/1.765/1.433 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.538 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 309 LT

ŠKODA FABIA 1.0 TSI 110 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 CC, i3, TURBO VGT, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ,  ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.108/1.780/1.459 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.564 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
OPEL 100 PS @ 5.500 rpm, 205 NM @ 1.750 rpm
ŠKODA 110 PS @ 5.500 rpm, 200 NM @ 2.000-3.000 rpm

ΒΑΡΟΣ
OPEL 1.165 kg
ŠKODA 1.165 kg

0-100 km/h
OPEL 9,9”
ŠKODA 9,7’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100KM
OPEL TEST 7,2 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,4
ŠKODA TEST 7,0 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,1

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
OPEL 194 km/h
ŠKODA 205 km/h

CO2
OPEL 117 g/km
ŠKODA 117 g/km

ΤΙΜΗ
OPEL ΑΠΟ €21.400
ŠKODA ΑΠΟ €19.000

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs VW Taigo 1.0 TSI DSG
Συγκριτική δοκιμή: Citroen C5 Aircross PΗΕV 225 vs Renault Austral E-Tech 200
Συγκριτική δοκιμή: Kia Niro 1.6 HEV vs Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i