Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα: BMW X7 M50d

Ελλάδα 7:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα: BMW X7 M50d

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα: BMW X7 M50d

ΔΟΚΙΜΕΣ

Για τους λάτρεις του απόλυτου η BMW δημιουργεί τη νέα της SUV «λιμουζίνα», την ολοκαίνουργια X7, η οποία έρχεται για να προσφέρει κορυφαία ποιότητα, άνεση και δυναμικές επιδόσεις ιδίως στην έκδοση Μ50d της δοκιμής μας.

Advertisement
Advertisement

Η ανάγκη για ολοένα περισσότερα νέα SUV είναι επιτακτική στην αυτοκίνηση. Είτε στο πιο compact, είτε στο ανώτερο κομμάτι. Η BMW είναι μια εταιρεία η οποία αυτή τη στιγμή προσφέρει μια πλήρη γκάμα μοντέλων του είδους, ξεκινώντας από την μικρομεσαία X1 και καταλήγοντας στη μεγάλη X5 (6 διαφορετικά αυτοκίνητα). Το τελευταίο διάστημα ωστόσο, η βαυαρική φίρμα αποφάσισε να προσθέσει ένα ακόμη SUV μοντέλο στη γκάμα της και μάλιστα, στο ανώτερο δυνατό κομμάτι. Πρόκειται για τη νέα X7, μια πραγματική υπερυψωμένη «λιμουζίνα», η οποία απευθύνεται στους λάτρεις των υπέρ-πολυτελών SUV ικανοποιώντας ακόμη και τον πιο απαιτητικό. Μαζί άλλωστε με την πρόσφατα ανανεωμένη Σειρά 7 και την καινούργια Σειρά 8, η προσθήκη της X7 στη γκάμα δημιουργεί μια τριάδα κύρους, high-end πολυτέλειας και μοναδικότητας, που για πρώτη φορά στην ιστορία συναντούμε στη BMW.

Εμφάνιση: Αυτοκινητικός Κολοσσός!

Advertisement
Advertisement

Εξελίσσοντας την Χ7 η BMW δεν έκανε καμία έκπτωση. Ούτε σε διαστάσεις, ούτε σε σχεδίαση, ούτε σε… τίποτα. Αν είσαστε λάτρης του internet και των social media, πιθανόν θα έχετε δει κάπου τα διάφορα video που κυκλοφορούν για την τεραστίων διαστάσεων γρίλια της μάσκας της νέας X7, που ξεπερνά αυτή οποιασδήποτε άλλης BMW στην ιστορία. Όμως για εμάς, αυτό δεν είναι το κύριο χαρακτηριστικό της εμφάνισης της νέας γερμανίδας. Το πιο σημαντικό στοιχεία της παρουσίας της, αποτελεί το γεγονός ότι η X7 είναι πραγματικά… τεράστια. Ένας αυτοκινητικός κολοσσός, με μήκος 5.151 χλστ., πλάτος 2 μέτρων και ύψος 1.805 χλστ. Για να καταλάβετε το πόσο μεγάλη είναι η BMW X7 αξίζει να θυμηθούμε ότι το «τεράστιο» Hummer H2 του παρελθόντος είχε μήκος 5,17 μέτρων, πλάτος 2,06 μέτρων και μόνο στο ύψος (1,98 μέτρα) ήταν μεγαλύτερο της Χ7. Εκτός όμως από τις διαστάσεις της η Χ7 σχεδιαστικά διατηρεί μια αρκετά εντυπωσιακή παρουσία, εξελίσσοντας τις πιο πρόσφατες γραμμές των SUV της BMW. Στοιχεία που ξεχωρίζουν εκτός βέβαια της εμπρόσθιας μάσκας που προαναφέραμε είναι οι σπορ προφυλακτήρες (με διπλές εξατμίσεις στο πίσω μέρος για την M50d της δοκιμής μας), οι εντελώς κάθετες κολώνες της οροφής που βοηθούν και την πρακτικότητα της καμπίνας, αλλά και η οριζόντια χρωμιωμένη λωρίδα στο πίσω μέρος, που τέμνει τα λεπτότερα LED φώτα. Άξιες μνείας είναι και οι ειδικής σχεδίασης ζάντες των 22 ιντσών της έκδοσης M50d, που συνδυάζονται με ελαστικά διαστάσεων 275/40 εμπρός και 315/35 πίσω.

Εσωτερικό: Κανένας συμβιβασμός σε πολυτέλεια και τεχνολογία

Advertisement

Στο εσωτερικό της νέας BMW X7, η πολυτέλεια και η υψηλή τεχνολογία παντρεύονται πετυχημένα δημιουργώντας ένα από τα πιο ξεχωριστά τμήματα καμπίνας που έχουμε δει ποτέ σε μοντέλο της γερμανικής μάρκας. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του ταμπλό, των επενδύσεων και των καθισμάτων είναι τα ανώτερα δυνατά και ενισχύονται περαιτέρω με την αρτιότητα που υπάρχει σε κρίσιμα σημεία όπως π.χ. στο «δέσιμο» της κυρτής μεταλλικής επένδυσης πάνω στο ταμπλό, στο ράψιμο της ραφής πάνω στο μαλακό καφέ δέρμα των καθισμάτων ή ακόμη και στο αψεγάδιαστο κρύσταλλο του επιλογέα ταχυτήτων (προαιρετικά) με το φωτιζόμενο «X» της BMW που αναδύεται από μέσα του. Τεχνολογικά, η BMW εφοδιάζει την καμπίνα της X7 με δύο τεραστίων διαστάσεων (12,3 ίντσες η κάθε μία) ψηφιακές οθόνες, μια για τον πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα πολυμέσων, με τη δεύτερη να μπορεί να χειριστεί ακόμη και ανέπαφα, μέσω ειδικών χειρονομιών. Η πληροφόρηση που λαμβάνει ο οδηγός για τα τεκταινόμενα είναι συνεχής και πλήρης. Στο πεδίο της λειτουργικότητας, παρά τις πολύ μεγάλες της διαστάσεις η X7 διαθέτει ένα αμάξωμα με άφθονες γυάλινες επιφάνειες που δεν περιορίζουν την ορατότητα και επιπλέον, μια σειρά από περιμετρικές κάμερες που δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να διευκολυνθεί κατά το παρκάρισμα και τους ελιγμούς, προβάλλοντας στην κεντρική οθόνη με χαρακτηριστική ευκρίνεια το τι συμβαίνει γύρω από το αυτοκίνητο.

Advertisement

Χώροι: Πρακτικότητα που ξεχωρίζει

Advertisement

Εκμεταλλευόμενη στο ακέραιο τις πολύ μεγάλες της εξωτερικές διαστάσεις, η BMW X7 προσφέρει κορυφαία επίπεδα χώρων στο εσωτερικό της. Έτσι λοιπόν, αρχικά ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο διαμορφώσεων, μιας στάνταρ 7θέσιας (διάταξη 2+3+2) ή μιας 6θέσιας (2+2+2) όπως στο μοντέλο της δοκιμής μας. Σε αυτή την περίπτωση λοιπόν οι διαθέσιμοι χώροι σε όλες τις σειρές είναι εξαιρετικοί, αφού σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε πολλά 7θέσια της αγοράς, δύο ενήλικες θα βολευτούν ακόμη και στα καθίσματα της τρίτης σειράς της X7. Φυσικά, στη μεσαία σειρά καθισμάτων ιδίως στη διθέσια διάταξη οι χώροι είναι παραπάνω από άνετοι, με τους καθήμενους να έχουν στη διάθεσή τους ουσιαστικά δύο άκρως πολυτελείς πολυθρόνες. Σημειώστε ότι όλα τα καθίσματα ρυθμίζονται ηλεκτρικά και σε πολλές κατευθύνσεις, ώστε να βολέψουν και τον πιο απαιτητικό, ενώ τα δύο μεσαία καθίσματα σύρονται σε απόσταση 14,5 εκατοστών. Σε ό,τι αφορά στο πορτ-μπαγκάζ, με τις δύο θέσεις της 3ης σειράς όρθιες, τότε προσφέρεται όγκος 326 lt. για τη μεταφορά αποσκευών. Εφόσον δεν χρησιμοποιούνται, τότε οι δύο πίσω θέσεις μπορούν –ηλεκτρικά φυσικά!– να αναδιπλωθούν αυξάνοντας τον όγκο του πορτ-μπαγκάζ στα 750 lt. Το άνοιγμα της πίσω πόρτας γίνεται σε δύο κομμάτια που αμφότερα ανοίγουν-κλείνουν ηλεκτρικά, ενώ για να βολευτεί η φόρτωση, ο οδηγός πατώντας το σχετικό κουμπί πάνω στην πίσω πόρτα μπορεί να χαμηλώσει τη στάνταρ αερανάρτηση, επαναφέροντάς τη στη σωστή θέση όταν ολοκληρώσει τη φόρτωση.

Κινητήρας: 3λιτρος, 4τούρμπινος (!) diesel με ροπή 77,5 κιλών

Όσο εντυπωσιακή είναι η BMW X7 στην παρουσία της, άλλο τόσο εντυπωσιάζει και με τα τεχνικά στοιχεία της έκδοσης M50d της δοκιμής μας. Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν 6κύλινδρο κινητήρα diesel 2.993 κ.εκ., ο οποίος συνδυάζεται με 4 (!) turbo (τα 2 λειτουργούν σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και τα 2 σε συνθήκες υψηλού) για να προσφέρει 400 ίππους ισχύος και κυρίως 760 Nm (77,5 kgm) ροπής. Το κιβώτιο είναι το 8τάχυτο αυτόματο Steptronic, το οποίο προσαρμόζεται και στο οδηγικό set-up που θα επιλέξει ο οδηγός μέσω του συστήματος Driving Experience. Στην πράξη, ο κινητήρας της M50d κινεί πολύ γρήγορα τη βάρους 2,5 τόνων BMW X7. Η παρουσία των τεσσάρων τούρμπο εγγυάται την παροχή full δύναμης και ροπής μέχρι τις υψηλές στροφές του μοτέρ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα. Παράλληλα, στις χαμηλές στροφές η απόκριση είναι άμεση και στο κάθε πάτημα του γκαζιού η M50d δείχνει ότι θέλει να πεταχτεί προς τα εμπρός και να φθάσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Επιλέγοντας το «Sport» στα σχετικά οδηγικά προφίλ, η απόκριση του μοτέρ γίνεται ακόμη πιο γρήγορη, το κιβώτιο μπαίνει και αυτό σε sport mode, ενώ ο ήχος που φθάνει στα αυτιά των επιβατών γίνεται πιο μπάσος και δυναμικός. Στο κομμάτι των επιδόσεων, η BMW ανακοινώνει για την Μ50d ένα πραγματικά πολύ γρήγορο 0-100 km/h σε 5.4 sec, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Επιπλέον αυτών, η M50d δεν τα καταφέρνει άσχημα και στο πεδίο της κατανάλωσης, μιας και η μέση τιμή που είδαμε κατά τη δοκιμή μας ήταν κοντά στα 11,7 lt./100 km, ένα νούμερο πολύ καλό με βάση τη δύναμη του μοτέρ και το βάρος του αυτοκινήτου.

Στο δρόμο: Απλά ισοπεδωτική…

Οδηγώντας τη Χ7 αντιλαμβάνεσαι άμεσα την προσπάθεια των ανθρώπων της BMW να δημιουργήσουν ένα SUV που προσφέρει στους επιβάτες του την άνεση και απομόνωση μιας τετράθυρης λιμουζίνας. Η στάνταρ αερανάρτηση (με ρυθμιζόμενο ύψος και απόσβεση) παρά τους τροχούς με τις 22άρες ζάντες της M50d της δοκιμής μας λειτουργεί υποδειγματικά και φροντίζει ώστε να μην μεταφέρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό κατά το πέρασμα από αυτές. Επιπλέον αυτών, η κορυφαία ηχομόνωση κρατά εκτός της καμπίνας τους εξωτερικούς θορύβους, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες της X7 να απολαύσουν ανεπηρέαστοι το ταξίδι. Σε πιο γοργούς ρυθμούς, η X7 λόγω διαστάσεων και βάρους δεν αισθάνεται «άνετα» στο συνεχόμενο στροφιλίκι, αν και σε κάθε περίπτωση στοιχεία όπως η λειτουργία της τετρακίνησης, οι μεγάλοι τροχοί και η παρουσία του πίσω μπλοκέ διαφορικού Μ Sport φροντίζουν ώστε το μεγάλο SUV της BMW να διατηρεί την ουδετερότητά του ανεξαρτήτου ρυθμού. Σε κάθε περίπτωση πάντως, προορισμός της BMW X7 είναι να προσφέρει στους επιβάτες της το απόλυτο δυνατό σε οδική άνεση και αυτό αν μη τι άλλο το καταφέρνει τόσο καλά, όσο κανένα άλλο SUV στην ιστορία της BMW.

Συμπέρασμα

Πολλοί θα πουν ότι η BMW δημιούργησε την Χ7 για να ικανοποιήσει αγορές όπου… οι αγελάδες είναι παχιές. Κίνα, Αραβική Χερσόνησος και Η.Π.Α. ζητούν μετά μανίας τεραστίων διαστάσεων SUV και πλέον, με την X7, η βαυαρική μάρκα είναι σε θέση να τους προσφέρει για πρώτη φορά ένα τέτοιο μοντέλο. Όμως, η νέα Χ7 δεν είναι μονό αυτό. Έχοντας στο DNA της το δυναμισμό που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο της BMW, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να ξεχωρίσει έναντι των υπολοίπων μεγάλων πολυτελών SUV και μαζί με την κορυφαία πρακτικότητά της να αποτελέσει μια επιλογή ουσίας σε αυτόν που αναζητά το κάτι παραπάνω έναντι της εξαιρετικής κατά τα λοιπά, νέας BMW X5.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 2.993 cc
Ισχύς: 400 PS/4.400 rpm
Ροπή: 760 Nm/2.000-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.4 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7.0 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 185 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 514,3 ευρώ
Βάρος: 2.460 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5.151/2.000/1.805 mm
Μεταξόνιο: 3.105 mm
Χώρος αποσκευών: 326-2.120 lt
Τιμή: 155.600€