Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Skoda Citigo e iV 83PS

Ελλάδα 20:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πρώτη δοκιμή: Skoda Citigo e iV 83PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Skoda Citigo e iV 83PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με φόντο το σχέδιο της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση, δοκιμάζουμε το πιο προσιτό ηλεκτροκίνητο μοντέλο της ελληνικής αγοράς, το νέο Skoda Citigo e iV.

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτροκίνηση είναι ένας δρόμος που σίγουρα θα βαδίσουμε με γοργά βήματα μέσα στα επόμενα χρόνια, ειδικά μετά τις πρόσφατες εξελίξεις, που περιλαμβάνουν επιδοτήσεις “πράσινων” οχημάτων και κατασκευή 1.200 σταθμών ανεφοδιασμού για ηλεκτρικά μοντέλα. Σε αυτό το πλαίσιο έρχεται να “κουμπώσει” με τον καλύτερο τρόπο το ολοκαίνουργιο Skoda Citigo e iV, το οποίο αποτελεί ένα αυτοκίνητο πόλης που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό.

Είναι όμως το μίνι αυτοκίνητο, που θα μπορέσει να μας κάνει να ξεχάσουμε το άγχος για το αν τελικά… καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε τις δουλειές μας χωρίς να ξεμείνουμε από ρεύμα; Αξίζει τα χρήματά του (με τη βοήθεια της επιδότησης και της απόσυρσης); Σίγουρα θα καταφέρετε να απαντήσετε στις παραπάνω ερωτήσεις, αφού πρώτα διαβάσετε τη δοκιμή μας μέχρι το τέλος και έχοντας φυσικά στο μυαλό σας τα “θέλω” σας…

Advertisement
Advertisement

Το νέο Skoda Citigo e iV εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 83 ίππων και η κίνηση προέρχεται από τους εμπρός τροχούς. Το δεύτερο μέρος του συνόλου περιλαμβάνει μια μπαταρία 36,8 kWh στο δάπεδο του σασί, με τις 32,3 kWh να μπορούν να αξιοποιηθούν. Ουσιαστικά, η μπαταρία έχει διπλασιαστεί σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του “αδελφού” VW e-up!, γεγονός που υπογράφει για μεγαλύτερη αυτονομία. Μιλώντας για αυτονομία, η Skoda ανακοινώνει ότι το μικρό ηλεκτρικό Citigo μπορεί να διανύσει έως και 260 χιλιόμετρα σε καθημερινή χρήση, λειτουργώντας τα συστήματα άνεσης (κλιματισμός) και ψυχαγωγίας (ηχοσύστημα). Αυτή η τιμή είναι υπεραρκετή για ένα αυτοκίνητο που είναι φτιαγμένο για την πόλη.

Όσον αφορά τη φόρτιση, μια συμβατική οικιακή πρίζα με μέγιστη ισχύ 2,3 kW μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες του Citigo e iV κατά το 80% σε 12 ώρες και 43 λεπτά, ενώ στο walbox (7,2 kW) με το βασικό καλώδιο διαρκεί μόλις 4 ώρες και 15 λεπτά. Υπάρχει και τρίτος τρόπος φόρτισης, το CSS (Combined Charging System – Συνδυασμένο Σύστημα Φόρτισης) που χρησιμοποιεί συνεχή τάση για πολύ μεγαλύτερη ισχύ, 40 kW. Συνεπώς, με τον εν λόγω φορτιστή, μια άδεια μπαταρία φτάνει το επίπεδο των 80% σε μόλις μία ώρα. Αν και όλες οι παραπάνω πληροφορίες ήταν καταιγιστικές, αποτελούν τα βασικά συστατικά ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου. Tο Citigo e iV όμως ξεχωρίζει και εξωτερικά από όλες τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου.

Advertisement

Το Skoda Citigo e iV κρατάει τον νεανικό χαρακτήρα, ενώ η χαρακτηριστική μάσκα της φίρμας φέρει το χρώμα του αμαξώματος χάρη στη σφραγισμένη γρίλια (δεν χρειάζεται να είναι διάτρητη). Τα φωτιστικά σώματα φιλοξενούν τα φώτα ημέρας και ο εμπρός ανασχεδιασμένος προφυλακτήρα διακοσμήθηκε με τα στάνταρ φώτα ομίχλης, ακροβολισμένα στις δύο γωνίες. Το μικρό καπό και οι μινιμαλίστικοι πρόβολοι επιβεβαιώνουν, ότι το μόλις 3,6 μέτρων μήκος Citigo e iV κρατάει την ευελιξία του σε κορυφαίο επίπεδο.

Advertisement

Στο πίσω τμήμα παραμένει η γνώριμη εμφάνιση του Citigo με τη διαφορά ότι η μάρκα αναγράφεται κατά μήκος της 5ης πόρτας. Δεν λείπουν και τα λογότυπα, τα οποία κατατάσσουν το αυτοκίνητο στην οικογένεια μοντέλων iV. To αυτοκίνητο δοκιμής πατάει επάνω σε 16 ιντσών τροχούς και δίχρωμη ζάντα Scorpius, χαρίζοντας ακόμα περισσότερο στιλ και αθλητικό ύφος. Ακόμα, εάν θέλει κάποιος να κάνει το Citigo e iV μοναδικό, υπάρχει δυνατότητα εξατομίκευσης.

Στο εσωτερικό, η λιτή γραμμή της φίρμας κυριαρχεί, δίνοντας όμως την αίσθηση ενός ποιοτικού αυτοκινήτου. Ο λόγος είναι τα καλά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, παρόλο που είναι σκληρά, καθώς και η προσεγμένη συναρμογή. Ακόμα, αλλαγές σε σχέση με τα Citigo που φέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης υπάρχουν στο τιμόνι, όπου υπάρχει πλέον το λογότυπο iV και στο κιβώτιο, το οποίο έχει πράσινες ραφές και διαφορετικές ενδείξεις. Ακριβώς μπροστά από τον λεβιέ συναντάμε ένα μπουτόν, από το οποίο μπορεί κανείς να αλλάξει τα προγράμματα οδήγησης. Εκτός από το προεπιλεγμένο κανονικό πρόγραμμα διαθέτει τα ECO και ECO+, τα οποία επηρεάζουν τις ρυθμίσεις του οχήματος και έχουν σχεδιαστεί για μεγιστοποίηση της αυτονομίας. Μειώνουν την κατανάλωση και έτσι αυξάνουν την αυτονομία μειώνοντας την ισχύ του κινητήρα και περιορίζοντας τον κλιματισμό.

Advertisement

Ο οδηγός αντικρίζει τα παραδοσιακά 3 όργανα του πίνακα με τη διαφορά ότι ο χρήστης ενημερώνεται για το επίπεδο της μπαταρίας και την κατάστασή της σε πραγματικό χρόνο. Μην περιμένετε για καμία μεγάλη οθόνη αφής, αντ’ αυτού, η Skoda χρησιμοποιεί το σύστημα ραδιοφώνου Swing με έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών, το οποίο συνδυάζεται με όλα τα smartphones της αγοράς εφόσον αυτά έχουν έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή Move&Fun. Αυτός είναι και ο λόγος που η βάση του τηλεφώνου περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του Citigo e iV.

Το μεταξόνιο των 2,4 μέτρων προσφέρει αρκετό χώρο για να μπορούν οι επιβάτες να νιώθουν άνετα και ασφαλείς στην καμπίνα του μοντέλου. Μάλιστα, μια τετραμελής οικογένεια θα μπορεί να κάνει τις βόλτες της μέσα στην πόλη και να το χρησιμοποιεί καθημερινά χωρίς παράπονα. Οι Simple Clever λύσεις είναι δεδομένες και οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι παραπάνω από ικανοποιητικές (βλέπε τις δύο κανονικές ποτηροθήκες). Από εργονομικής πλευράς, το μόνο πρόβλημα που μπορούμε να καταλογίσουμε είναι οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων, καθώς ο οδηγός δεν μπορεί να χειριστεί το παράθυρο του συνοδηγού. Τα 250 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι αξιοσημείωτα για την κατηγορία, ενώ κατεβάζοντας τις πλάτες των πίσω καθισμάτων η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 923 λίτρα.

Στο “ζουμί”…

Τι πραγματικά μπορείς να κάνεις με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως το Skoda Citigo e iV; Η απάντηση είναι ίσως πιο πολύπλοκη. Ξεκινώντας από την πρώτη επαφή που είχαμε, το πλήρως φορτισμένο ηλεκτροκίνητο μοντέλο μας άφησε με το στόμα ανοιχτό, μιας και η αυτονομία που έδειχνε το trip computer ήταν 324 χιλιόμετρα. Η συγκεκριμένη τιμή αναγράφεται μόνο όταν η μπαταρία είναι στο 100% και ο κλιματισμός βρίσκεται στο off. Η ψηλή θέση οδήγησης είναι κάτι που έχουμε συνηθίσει στην οικογένεια Citigo, κερδίζοντας σε ορατότητα και με το πρώτο βύθισμα του “γκαζιού”, η ακαριαία ροπή των 210 Nm έκανε την εμφάνισή της.

Η αλήθεια είναι ότι το Citigo e iV δείχνει να είναι πολύ πιο πρόθυμο κατά την επιτάχυνση, παρά το ότι η εταιρεία ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 sec. Αυτή η ευχάριστη αίσθηση εξηγείται σύμφωνα με τους κανόνες της φυσικής και αφενός είναι κάτι που συνηθίζεται αφετέρου εκπλήσσει κάθε φορά τον οδηγό. Μη σας ξεγελάει το γεγονός ότι το ηλεκτροκίνητο μοντέλο κινείται με ασφάλεια και άνεση με ταχύτητες άνω των 100 χλμ./ώρα, αλλά το Citigo e iV δεν έχει ταξιδιάρα ψυχή, μιας και η εθνική οδός είναι ο Νο1 εχθρός των αυτοκινήτων με μηδενικούς ρύπους CO2. Από την άλλη, τα 260 χιλιόμετρα που αναφέρει η Skoda είναι εύκολο να επιτευχθούν, χωρίς να… ιδρώσετε μέσα στην καμπίνα τα μεσημέρια του καλοκαιριού. Επιπλέον, η άμεση αίσθηση του τιμονιού και η καλή πληροφόρηση το καθιστά ως ένα fun to drive αυτοκίνητο και σε αυτό συμβάλλει το επιπλέον βάρος της μπαταρίας, καθώς και η λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων. Κάτι που ίσως να θεωρείται αυτονόητο, αλλά εκτιμάται ιδιαίτερα είναι η απόλυτη ησυχία μέσα στην καμπίνα.

Η ανάκτηση της ενέργειας μπορεί να γίνει με την πέδηση, αλλά και με την επιλογή της έντασης της αναγεννητικής πέδησης που μπορεί να ρυθμιστεί από τον επιλογέα ταχυτήτων. Πιο συγκεκριμένα, στην επιλογή D, ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει χειροκίνητα την αντίσταση του ηλεκτροκινητήρα από το 1 έως το 3 (κάνοντας αριστερά και δεξιά τον λεβιέ). Στην επιλογή Β, η ένταση είναι προκαθορισμένη στο επίπεδο 4, προσφέροντας μεγαλύτερο φρενάρισμα άρα και υψηλότερη ανάκτηση ενέργειας.

Το Skoda Citigo e iV είναι μια καλή πρόταση για αυτούς που θέλουν να έχουν ένα ποιοτικό αυτοκίνητο πόλης και να κυκλοφορούν καθημερινά, σημειώνοντας -προγραμματισμένα- 60-70 χιλιόμετρα. Αν είστε ένας από αυτούς σίγουρα θα γευτείτε ευχαρίστως το κερασάκι της τούρτας, που είναι η χαμηλή τιμή απόκτησης. Το Citigo e iV είναι το πιο προσιτό ηλεκτροκίνητο μοντέλο της ελληνικής αγοράς αυτή τη στιγμή και από τα 22.300 ευρώ, η τιμή θα διαμορφώνεται στα 17.965 ευρώ, λόγω κρατικής επιδότησης και απόσυρσης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά : Skoda Citigo e iV

(μπαταρία 36,8 kWH)

Ισχύς: 83 PS
Ροπή: 210 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 12,3 sec
Τελική ταχύτητα: 130 km/h
Aυτονομία με μια φόρτιση: 260 χλμ.
Εκπομπές CO2:- (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.597 x 1.645 x 1.481mm
Βάρος: 1.235 kg
Χώρος αποσκευών: 250 lt
Τιμή: Από 22.300 € (Από 17.965 € με την επιδότηση και απόσυρση)