Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Renault Megane 1,3 TCe 140 Dynamic

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Δοκιμάζουμε το ολοκαίνουργιο μικρομεσαίο Renault, με τον βενζινοκινητήρα 1.300 κυβικών στην έκδοση των 140 ίππων, που συνδυάζει με επιτυχία επιδόσεις και οικονομία σε ένα μοντέρνο (σε design) και ευρύχωρο αμάξωμα.

 

Φαίνεται πως οι Γάλλοι της Renault βρίσκουν την λύση στην εμπορική κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων. Το Megane είναι ίσως το καλύτερό τους μοντέλο και ιδιαίτερα αυτό της (τέταρτης) γενιάς. Αντίθετα από το προηγούμενο, που ήταν βασισμένο στο παλιότερο της δεύτερης γενιάς, αυτό είναι ολοκαίνουργιο. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF (του Kadjar) είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, με μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση και με ένα εντελώς καινούργιο εσωτερικό. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο 1,3 4κύλινδρος 16βάλβιδος άμεσου ψεκασμού αποδίδει 140 ίππους, που μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων.

Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι το Dynamic (21.770 ευρώ). Είναι το κορυφαίο όσο αφορά την άνεση και ένα «κλικ» κάτω από το (top of the line) Intens. Το επίπεδο εξοπλισμού Dynamic περιλαμβάνει (προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, προειδοποίηση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας με αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας), σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου (BSW), ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEBS), σύστημα ειδοποίησης ασφαλούς απόστασης (DW) ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEBS) και σύστημα ειδοποίησης ασφαλούς απόστασης και ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας. O εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει: Σύστημα Renault Multi-Sense, με Ambient Lighting, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικοί καθρέπτες, σύστημα Easy Access, φωτισμό συνοδείας Welcome + Goodbye και σύστημα πλοήγησης R-Link 2, με οθόνη αφής 8,7″).

Χαρακτηριστική εμφάνιση και εσωτερική αναβάθμιση

Αν και η τέταρτη γενιά του Megane κυκλοφόρησε το 2016, το σχήμα του εξακολουθεί να φαίνεται μοντέρνο και έντονο σ​το τρίτο του έτος. Η μάσκα ξεχωρίζει και δίνει την ταυτότητα μαζί με το μεγάλο σήμα Renault, αλλά αυτό που το διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό είναι το μοτίβο στο σχήμα εμπρός και πίσω. Τα LED φώτα ημέρας «κόβουν» τον προφυλακτήρα και περνούν κάτω από τον προβολέα. Στο πίσω μέρος, το Megane φαίνεται απίστευτα φαρδύ/δυναμικό. Σε αυτό συμβάλουν τα πίσω φωτιστικά σώματα τα οποία εκτείνονται σε όλο το πλάτος του αμαξώματος. Στα πλάγια οι ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών (μοντέλο Exception) γεμίζουν τους θόλους και ολοκληρώνουν την sportive εικόνα του πεντάθυρου Megane.

Το νέο Megane εντυπωσιάζει εξωτερικά αλλά εκεί που έχει γίνει το πιο μεγάλο βήμα είναι στο εσωτερικό του. Δεν έχει καμία σχέση με το παλιό, σε σχεδίαση και ποιότητα. Όπως είναι αναμενόμενο είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κάθετη οθόνη 8,7 ιντσών  του συστήματος infotainment (μοιάζει με tablet) τα οποία ξεχωρίζουν και δίνουν τον… απαραίτητο high-tech αέρα.

Στο διάκοσμο κυριαρχούν η ποιότητα και η αρμονία. Μεγάλοι χώροι, πολύ καλό φινίρισμα, καθίσματα με επένδυση από ποιοτικό ύφασμα, πίνακας οργάνων με τρισδιάστατο χρωματικό εφέ. Το σύστημα κλιματισμού/ εξαερισμού μπορείτε να το ρυθμίσετε μέσω περιστροφικών διακοπτών, ενώ μια μικρή σειρά κουμπιών (κεντρικά και λίγο κάτω) σας επιτρέπει να ελέγχετε εύκολα όλο το σύστημα.

Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε την πρωταγωνίστρια του εσωτερικού: Την οθόνη infotainment. Το μενού της, απαιτεί προσαρμογή και μέχρι να το… μάθετε θα κάνετε πολλές κινήσεις και περάσματα από «σελίδα σε σελίδα». Τα πλαστικά είναι πολύ καλά, με καλή αίσθηση στην αφή και με πολύ καλή συναρμολόγηση. Ο LED ambient φωτισμός στο εσωτερικό κάνει την μαύρη… θάλασσα του πλαστικού ευχάριστη.

Ο χώρος για τους επιβάτες στα πίσω καθίσματα, είναι λίγο περιορισμένος για εύσωμους ενήλικες, αλλά σχεδίαση του πίσω καθίσματος (γίνεται πιο βαθύ στο σημείο του ισχίου) βοηθά στο χώρο για το ύψος στο κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών στα 384 λίτρα, είναι παραπάνω από ικανοποιητικός. Το κατώφλι του πορτ-μπαγκάζ είναι μάλλον ψηλό και απαιτεί προσπάθεια για να φορτώσετε βαριά αντικείμενα.

 

Σχολή Γαλλικής Φιλοσοφίας

Φυσικά και αφορά την οδήγηση και το Mégane (όλα αυτά τα χρόνια) την εκφράζει. Το νέο μοντέλο έχει όλα τα χαρακτηριστικά της Γαλλικής φιλοσοφίας στην οδική συμπεριφορά και επιπλέον δίνει μία πιο «ώριμη» αίσθηση, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Είναι πιο αθόρυβο, στην κύλιση και στην αεροδυναμική του. Η ανάρτηση είναι άνετη, κατά τα γαλλικά πρότυπα και διατηρεί την ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την ευχαρίστηση της οδήγησης. Ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο Megane είναι ο 1300σάρης των 140 ίππων ένα μοτέρ που η Renault μοιράζεται με την Nissan και την Mercedes. Όταν οδήγησα για πρώτη φορά το αυτοκίνητο είδα την άδεια για να βεβαιωθώ πως το μοτέρ ήταν 1300 κ.εκ. και όχι ένα detuned 1.6 turbo. Ο ρυθμός που αναπτύσσει είναι πολύ καλός και έχει ευκίνητη και sport αίσθηση. Οι προδιαγραφές του το επιβεβαιώνουν με 140 ίππους και 240 Nm ροπής.

Συνήθως, οι μικροί κινητήρες με στροβιλοκινητήρες δεν αποδίδουν όσα υπόσχονται ούτε στην ιπποδύναμη, ούτε στην ροπή. Η Renault βρήκε την χρυσή τομή με τον TCe 140 έχει δύναμη και δεν χρειάζεται να πιέσετε για να αποδώσει. Είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος, αθόρυβος και με ομαλότερη λειτουργία στις χαμηλές στροφές από ό,τι τα τρικύλινδρα μοτέρ του ανταγωνισμού. Η απόκρισή του στο γκάζι είναι άμεση αλλά πρέπει να ανεβάσετε πάνω από τις 1.500 σ.α.λ για να βρείτε την δύναμη, έχει όμως ροπή στις μεσαίες στροφές και ευστροφία. Συνδυάζεται με ένα πολύ εύχρηστο κιβώτιο, οπότε το Mégane γίνεται εύκολο κι ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση.Στις στροφές, το εμπρός μέρος ακολουθεί την πορεία, που του δίνετε και η κλίση του αμαξώματος είναι προοδευτική. Τα λάστιχα 205/50 R17 του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δίνουν μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης.

Όσο αφορά το το σύστημα MULTI-SENSE σας δίνει τις δυνατότητες για διαφορετικές παραμέτρους οδήγησης, ανάλογα με τις εκάστοτε δικές σας προτιμήσεις. Εσείς αποφασίζετε και το Megane προσαρμόζεται. «Comfort», «Neutral», «Sport», «Perso», «Eco». Το σύστημα μεταβάλει την απόκριση του κινητήρα, το βάρος του τιμονιού, τον ήχο του κινητήρα, τη λειτουργία του την απόχρωση του εσωτερικού φωτισμού, το εύρος των πληροφοριών που προβάλλονται και το φωτισμό του πίνακα οργάνων. Έχετε σπορ ανησυχίες; Τίποτα δεν είναι πιο εύκολο για το Νέο Renault Megane από το να σας περάσει από τη μία κατάσταση στην άλλη. Με το MULTI-SENSE, είναι σαν να οδηγείτε πολλά Megane, στη συσκευασία του ενός.

Με το Eco κρατάτε σταθερό ρυθμό κινήστε χαλαρά σας προτείνει να αλλάξετε ταχύτητα νωρίτερα, όλες οι κάρτες στο σύστημα γίνονται πράσινες και γίνεστε «άγιος» οδηγός. Στο Comfort όλα γίνονται μπλε, ενώ το τιμόνι γίνεται πιο ελαφρύ. Τέλος στο Sport οι ενδείξεις γίνονται κόκκινες και νιώθετε ότι το αυτοκίνητο έχει αλλάξει. Επίσης, ενεργοποιεί τον ψεύτικο, συνθετικό θόρυβο του κινητήρα που διοχετεύεται μέσω των ηχείων. Ο ήχος δεν είναι από το RS Trophy (θα μπορούσε)  δεν ακούγεται ιδιαίτερα καλός, αλλά ευτυχώς μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.

Συμπέρασμα

Το Megane είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορείτε να κινηθείτε γρήγορα και με ασφάλεια, καθώς έχει και από τα πιο αποτελεσματικά φρένα της κατηγορίας. Είναι βελτιωμένο σε όλους τους τομείς σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, και ειδικά στην ποιότητα. Στη συγκεκριμένη έκδοση είναι γρήγορο, άνετο κι ευχάριστο στην οδήγηση και οικονομικό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 1.333 cc

Ισχύς: 140 ps/ 5000 rpm

Ροπή: 24,3 kgm/1600 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec

Τελική ταχύτητα: 207 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 5,7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)

Εκπομπές CO2: 130 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 156 €

Βάρος: 1.405 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.359/1.814/1.447 mm

Μεταξόνιο: 2.669 mm

Χώρος αποσκευών: 434 lt

Τιμή: από 21.770€

Δημοφιλή στο Protothema.gr