Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Στο Nurburgring με το Renault Megane RS

  • newsautoteam

Το Mégane RS δεν είναι ένα από τα «πράσινα» αυτοκίνητα με την τονισμένη οικολογική συνείδηση που μονοπωλούν τις εξελίξεις της αυτοκίνησης. Κι όμως, η συγκεκριμένη απόχρωση του ταιριάζει απόλυτα, ειδικά όταν πρόκειται για το πράσινο της Κόλασης…

(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 13 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Του Γιάννη Χάρπιδη
Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

“Ο καλύτερος τρόπος για να ανακαλύψεις τα πατήματα στο Nürburgring είναι να ακολουθήσεις κάποιον που τα ξέρει και στις περισσότερες περιπτώσεις όσοι οδηγούν εκεί Megane RS κάθε άλλο παρά τυχαίοι είναι..”

Η μπάρα ανοίγει και καθώς οι τροχοί κυλούν στα πρώτα μέτρα των πιο διάσημων 20,8 χιλιομέτρων στον πλανήτη οι παλμοί αρχίζουν ήδη να φλερτάρουν με τριψήφιο νούμερο. Το Nürburgring είναι ένα μέρος μοναδικό. Μια λωρίδα από άσφαλτο και τσιμέντο που ξετυλίγεται μέσα στους λόφους του Eifel, κυκλώνοντας το μικροσκοπικό χωριό Nürburg. Κατασκευάστηκε ως πίστα αγώνων πριν από περίπου έναν αιώνα. Ο Jackie Stewart συμπύκνωσε τον χαρακτήρα της στο παρατσούκλι «Πράσινη Κόλαση» και μέχρι σήμερα οι περισσότεροι την περιγράφουν ως την πιο προκλητική πίστα στον κόσμο που συνδυάζει μεγάλες ευθείες -και επομένως μεγάλες ταχύτητες- με δεκάδες τυφλές στροφές, συνεχείς υψομετρικές μεταβολές και πολλές αλλαγές στο οδόστρωμα, σε ένα περιβάλλον που δεν συγχωρεί τα λάθη.

Όμως αν το σκεφτείς πιο ψύχραιμα, το Nürburgring είναι μοναδικό για έναν ακόμα λόγο: δεν υπάρχει άλλο μέρος σε ολόκληρο τον πλανήτη όπου μπορείς να πας ανά πάσα στιγμή, να πληρώσεις… διόδια και να οδηγήσεις οτιδήποτε διαθέτεις, όσο γρήγορα θέλεις, όσο πιο γρήγορα μπορείς και τολμάς.

Mια ανεξήγητη δύναμη σε προκαλεί να δοκιμάσεις ξανά και ξανά μόνο και μόνο για να απολαύσεις λίγο παραπάνω τη συνοχή του Mégane RS σε αυτό το μαγικό, πολυσύνθετο και απαιτητικό περιβάλλον του Ring. Αν και ακόμα δεν υπάρχει συμφωνία σχετικά με τον ακριβή αριθμό των στροφών του Nürburgring -κάποιοι μιλούν για 73, 105, 154 ή ακόμα και για 170 στροφές- είναι σίγουρο ότι η Karoussel είναι η πιο διάσημη απ’ όλες.

Το Renault Mégane RS δεν είναι ούτε κατά διάνοια μεταξύ των πιο εντυπωσιακών αυτοκίνητων που θα δεις στην περιοχή. Κάποια στιγμή απλώς σταματάς να μετράς τις Porsche 911 GT2 και GT3, τις Mercedes-AMG GT-R και τις αντίστοιχες εξωτικές παρουσίες που παρελαύνουν γύρω σου με συχνότητα που βρίσκεται έξω από τα όρια της λογικής. Θα βάζαμε στοίχημα ότι δεν υπάρχει άλλο μέρος στον κόσμο με αντίστοιχη αναλογία κυλίνδρων/όχημα και παραπλήσια συγκέντρωση ίππων/τετραγωνικό μέτρο.

Ωστόσο, ακόμα και στον πυρήνα αυτού του παράλληλου σύμπαντος, στο πάρκινγκ όπου συγκεντρώνονται όλοι οι «τουρίστες» περιμένοντας να ακούσουν από τα ηχεία το σφύριγμα που ειδοποιεί για το άνοιγμα της πίστας, αντιλαμβάνεσαι ότι το Mégane RS αντιμετωπίζεται με σεβασμό. Είναι αυτό που ξεκίνησε ουσιαστικά το κυνήγι των ρεκόρ για το ταχύτερο hot hatch στο Ring και σε κάθε γενιά του είχε κάποια έκδοση στην κορυφή των ταχύτερων χρόνων, συνδέοντας το όνομά του με την απόλυτη οδηγική έκφραση της κίνησης μόνο εμπρός.

Η παρουσία αρκετών Mégane RS από κάθε γενιά και σε κάθε ειδική έκδοση ανάμεσα στα παρατεταγμένα σε απόσταση αναπνοής από την είσοδο της πίστας αυτοκίνητα καθιστά σαφές ότι ο γαλλικός πύραυλος έχει ένα πολύ σοβαρό εκτόπισμα.Το δικό μας πορτοκαλί Mégane RS, ωστόσο, συγκεντρώνει πολλά ερευνητικά βλέμματα, καθώς είναι αρκετά φρέσκο και οι θαμώνες δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με τη μυώδη σιλουέτα του. Είναι το πιο φαρδύ Mégane που έχει υπάρξει ως σήμερα.

Τα φουσκωμένα φτερά που αγκαλιάζουν τα αυξημένα κατά 60 mm μετατρόχια του χαρίζουν ένα μεγαλοπρεπές οπτικό αποτύπωμα που τονίζεται ακόμα περισσότερο από ένα σωρό λεπτομέρειες, όπως ο βαθύς προφυλακτήρας με τα χαρακτηριστικά βοηθητικά φώτα σε σχήμα καρό σημαίας, οι εισαγωγές αέρα στα εμπρός φτερά και ο διαχύτης που δεν υπάρχει για να διακοσμεί το πίσω μέρος αλλά για να εξισορροπεί την άντωση από τη ροή του αέρα.

Από την άλλη πλευρά, παρατηρώντας τα παλιότερα Mégane RS που υπάρχουν τριγύρω διαπιστώνουμε ότι τα περισσότερα έχουν καθαρόαιμα μπάκετ καθίσματα και σε ορισμένα τα πίσω καθίσματα έχουν δώσει τη θέση τους σε roll cage. Το δικό μας δεν είναι καν η έκδοση Cup με την πιο σφιχτή ανάρτηση και το μπλοκέ. Έχει τέσσερις πόρτες, καθίσματα τόσο φαρδιά που δεν θα πιέσουν ούτε XL σωματότυπους, ενώ από το κέντρο της κονσόλας ξεπηδά ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου. Μήπως το Mégane ωρίμασε υπερβολικά;Μήπως οι Γάλλοι κυνήγησαν με υπερβάλλοντα ζήλο τη σοβαρότητα και τη φιλικότητα του Golf GTI ώστε πλέον ένας χώρος όπως το Nürburgring να μοιάζει ασύνδετος;

Η αλήθεια είναι ότι στο ταξίδι από την Κολονία μέχρι εδώ ούτε μια στιγμή δεν μας πέρασε από το μυαλό η οικεία φιγούρα του γερμανικού προτύπου. Το Mégane RS έχει φτάσει πλέον πολύ κοντά σε αυτήν, σε κάθε επίπεδο. Στο κανονικό πρόγραμμα οδήγησης ο θόρυβος που εισβάλλει στην καμπίνα είναι περιορισμένος ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο.

Τα καθίσματα αποδεικνύονται εξαιρετικά ξεκούραστα, το ίδιο και η ανάρτηση η οποία χωρίς το παραμικρό ίχνος φλυαρίας κρατά μακριά τις ενοχλητικές συχνότητες και στρογγυλεύει τις κοφτές ανωμαλίες στην κατσαρή άσφαλτο με τρόπο που θυμίζει την παλιά γαλλική σχολή. Τελικά τα υδραυλικά bump-stops του Mégane RS κάνουν εξαιρετική δουλειά, επομένως ουδέποτε θα σε απασχολήσει η απουσία ενεργητικών αμορτισέρ που υπάρχουν σε ανταγωνιστές όπως το Honda Civic Type R και το Hyundai i30 Ν.

Ωστόσο, από τη στιγμή που θα αφήσεις πίσω σου τον στενό διάδρομο από κορύνες που σε οδηγεί στην πίστα, κοντά στο τέλος της μεγάλης ευθείας, η απάντηση σε κάθε απορία σχετικά με τον χαρακτήρα του νέου Mégane RS βρίσκεται μόλις λίγα λεπτά μακριά.Για την ακρίβεια, κάτι λιγότερο από 10 λεπτά, όσο δηλαδή θα σου πάρει για να ολοκληρώσεις έναν γύρο. Καταλαβαίνεις ότι το Mégane RS δεν έχει γίνει του «σαλονιού», δεν έχει χάσει το μαγικό άγγιγμα των προηγούμενων εκδόσεων.

Βέβαια, παρά το γεγονός ότι η γενική εικόνα γίνεται σαφής εξαρχής, είναι σίγουρο ότι η αποκρυπτογράφηση των λεπτομερειών θα χρειαστεί πολύ παραπάνω από έναν γύρο. Αντιλαμβάνεσαι την ουσία του Mégane RS από το πρώτο σφιχτό «S» που καταλήγει στην δεξιά 90άρα, στο σημείο που συνδέει το παλιό Nordschleife με την καινούρια πίστα της Formula 1. Για να μπορέσεις να εστιάσεις στο βάθος κάθε ερεθίσματος από το αυτοκίνητο πρέπει πρώτα να καταφέρεις να βάλεις σε μια τάξη τις σκέψεις που βομβαρδίζουν το μυαλό σε αυτό το πεδίο μάχης.

Πού να στρέψεις την προσοχή σου; Στον δρόμο, προσπαθώντας να κατανοήσεις σημάδια και να απομνημονεύσεις εικόνες, ή στους καθρέφτες, προκειμένου να μη βρεθείς στη γραμμή όσων σε πλησιάζουν με ταχύτητα καταδιωκτικού; Το Nürburgring δεν είναι μια κλασική πίστα στην οποία απομνημονεύεις καμιά δεκαριά στροφές και στη συνέχεια δουλεύεις επάνω σε αυτές, τελειοποιώντας γραμμές και χειρισμούς.

(Το πάτημα του Mégane RS έχει χειρουργική ακρίβεια και οι αντιδράσεις του είναι γεμάτες ζωντάνια, ακόμα και στο Normal πρόγραμμα.)

Έχει περισσότερες από 70 στροφές, από τις οποίες αρκετές είναι τυφλές, έχει χασίματα και μια υψομετρική διαφορά ανάμεσα στο χαμηλότερο και το ψηλότερο σημείο που αγγίζει τα 300 μέτρα. Δεν είναι πίστα, είναι ειδική διαδρομή και μάλιστα απ’ αυτές για τις οποίες χρειάζεσαι καλές σημειώσεις. Ένας στιγμιαίος δισταγμός σημαίνει πολλά χαμένα δευτερόλεπτα, το λίγο παραπάνω γκάζι ή το ξάκρισμα στο κερμπ εκεί που δεν πρέπει μπορεί να σε στείλει στην μπαριέρα που παραμονεύει, σχεδόν δίπλα στην άσφαλτο.

Το Nürburgring δεν συγχωρεί και είναι γρήγορο. Πολύ γρήγορο. Κάτι που το κάνει ακόμα πιο δύσκολο. Όσοι πραγματικά το γνωρίζουν οδηγούν σε αυτό χρόνια, έχουν κάνει εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες, γύρους για να μπορούν να ανακαλούν στη μνήμη τους την κατάλληλη στιγμή κάθε σημάδι για γκάζι ή φρένο, κάθε αλλαγή στο οδόστρωμα, κάθε ύπουλο κερμπ. Αν έχεις λιώσει στο Playstation ή σου έχουν βγει τα μάτια στα in-car στο YouTube, ίσως καταφέρεις να αναγνωρίσεις κάποιες εικόνες, να αποφύγεις κάποιες τυφλές παγίδες.

Όμως και πάλι τα πάντα είναι εντελώς διαφορετικά όταν η εικόνα παντρεύεται με τα G που πιέζουν το σώμα και ταλαιπωρούν τον αυχένα. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να ξεκινήσεις αφήνοντας μπροστά σου κάποιον στα μέτρα σου. Ακολουθείς για λίγο και βλέπεις αν ο ρυθμός είναι άνετος και αν οι γραμμές δείχνουν σωστές. Στον επόμενο γύρο ίσως διαλέξεις για πλοηγό κάτι μεγαλύτερο, κάτι με περισσότερους κυλίνδρους από το δικό σου. Με το Mégane RS διαπιστώνεις ότι μπορείς να ανεβαίνεις γρήγορα κατηγορίες.

Η απουσία ενεργητικών αμορτισέρ σημαίνει ότι πρακτικά το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξεις μέσω του διακόπτη RS Mode δεν συνδέεται με την αποτελεσματικότητα αλλά με την αίσθηση. Το πάτημα του Mégane RS έχει χειρουργική ακρίβεια και οι αντιδράσεις του είναι γεμάτες ζωντάνια, ακόμα και στο Normal πρόγραμμα. Θα διαλέξεις, όμως, το Sport διότι κάνει τον κινητήρα να αντιδρά και στην παραμικρή αλλαγή της πίεσης στο γκάζι, χαρίζοντας ταυτόχρονα και μια πιο πλούσια, πιο πικάντικη απόχρωση στο ηχητικό αποτύπωμα της εξάτμισης.

Η μεταβολή της υποβοήθησης στο τιμόνι δεν προσθέτει απλώς βάρος αλλά δίνει και περισσότερο βάθος στην πληροφόρηση, ενώ οι αλλαγές στο 6άρι EDC κιβώτιο διπλού συμπλέκτη γίνονται πιο αποφασιστικές και το κούμπωμα κάθε σχέσης αποκτά περισσότερη μηχανική σαφήνεια. Είναι βέβαιο ότι σε ένα οριακό κατέβασμα, όπως αυτό στα φρένα για τη Wehrseifen, το DSG δεν θα είχε ακούσει. Όμως το EDC το κάνει, ακόμα κι αν οι στροφές του κινητήρα εκτοξευτούν κοντά στον κόφτη. Γίνεται σαφές λοιπόν ότι η επιλογή του σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει συμβιβασμό, ακόμα και σε οριακό ρυθμό.

“Το Nürburgring είναι ένα μέρος μοναδικό. Μια λωρίδα από άσφαλτο και τσιμέντο που ξετυλίγεται μέσα στους λόφους του Eifel, κυκλώνοντας το μικροσκοπικό χωριό Nürburg”

Παρά το γεγονός ότι βρίσκεσαι σε ένα περιβάλλον που δεν συγχωρεί τα λάθη, πολύ σύντομα θα τολμήσεις να επιλέξεις και το πρόγραμμα Race, το οποίο όχι μόνο τονίζει ακόμα περισσότερο όλα τα παραπάνω στοιχεία του Mégane RS, αλλά απενεργοποιεί και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Οι Γάλλοι έχουν τελειοποιήσει και την παραμικρή λεπτομέρεια στη διάταξη PerfoHub της εμπρός ανάρτησης που ήταν το μυστικό όπλο και των προηγούμενων RS.

Η ανεξαρτητοποίηση της στόχευσης από τις φορτίσεις της απόσβεσης και των εγκάρσιων δυνάμεων στο γκάζι και το φρένο επιτρέπει την αξιοποίηση και του παραμικρού ίχνους πρόσφυσης που μπορούν να προσφέρουν τα παχιά Michelin Pilot Sport στους εμπρός τροχούς. Δεν νιώθεις κανένα τράβηγμα στο τιμόνι, ακόμα και πατώντας τα κερμπ στα εσάκια της Hatzenbach ή σανιδώνοντας το γκάζι στο ελαφρύ πήδημα στην έξοδο της Karussel. Θα πρέπει όμως να μειώσεις τη φλυαρία των χεριών σου, καθώς οι γωνίες που χρειάζεται το τιμόνι είναι πολύ μικρότερες από αυτές που έχεις συνηθίσει, ενώ το turn-in σε ξαφνιάζει με την ταχύτητα και τη ζωντάνια του.

Το Mégane RS αντέχει στη φόρτιση και το αποδεικνύει με την ακρίβεια της τροχιάς που διαγράφει σε κάθε στροφή, ανεξαρτήτως ακτίνας. Eχοντας στο μυαλό σου τα video με τα ατυχήματα στο Nürburgring που έχουν τραβηχτεί στις δύο δεξιές της «πλατείας» της Brünnchen είναι λογικό να είσαι αρκετά επιφυλακτικός πλησιάζοντας σε αυτές.

Όμως σε κάθε πέρασμα η ταχύτητα ανεβαίνει όλο και περισσότερο καθώς διαπιστώνεις ότι, παρά την απουσία μηχανικού μπλοκέ, η γραμμή που σημαδεύεις δεν έχει ίχνος νευρικότητας. Ακόμα και μετά από έναν μόνο γύρο το να ακουμπήσεις το χέρι σου επάνω στο πέλμα των ελαστικών είναι σχεδόν ισοδύναμο με το να το βάλεις επάνω στο αναμμένο μάτι της κουζίνας. Η γόμα κολλάει σαν τσίχλα και η θερμοκρασία είναι το ίδιο εξωφρενική σε όλους τους τροχούς. Ένδειξη ότι και οι τέσσερις έχουν δουλέψει με την ίδια ένταση, ότι όλοι έχουν ίδιο μερίδιο ευθύνης στο πάτημα του Mégane. Και πώς να μην είναι έτσι, αφού αντικειμενικά ο πίσω άξονας είναι ένα δεύτερο πηδάλιο.

Η τετραδιεύθυνση δουλεύει υποδειγματικά, χωρίς μάλιστα να δημιουργεί κάποια περίεργη αίσθηση ή να σου επιτρέπει να καταλάβεις τον τρόπο που λειτουργεί. Φυσικά δεν υπάρχει χρόνος για να παρατηρήσεις τις ενδείξεις της γωνίας των πίσω τροχών στην οθόνη του RS Monitor. Αντιλαμβάνεσαι απλά ότι στις πιο σφιχτές στροφές, όπως η ανηφορική ExMühle με την ελάχιστα ανάποδη κλίση, το αμάξωμα μοιάζει να διορθώνει τη γωνία που κοιτά την έξοδο ακριβώς στο σημείο που λίγη παραπάνω πίεση θα οδηγούσε στο σπάσιμο της πρόσφυσης.

Καταλαβαίνεις την ουσία της εξέλιξης όταν στις πατημένες καμπές βλέπεις την ουρά ενός παλιού Mégane RS μπροστά σου να ψαρεύει νευρικά ενώ εσύ ακολουθείς με τη σιγουριά πως αν ήθελες, θα μπορούσες να προσπεράσεις από την εξωτερική. Η ίδια σιγουριά υπάρχει στο φρενάρισμα με την ανάρτηση αποφορτισμένη, στο πήδημα στη Pflanzgarten, ή στο κατσαρό επάνω στο χάσιμο πριν την Schwedenkreuz, στην οποία, αν προηγουμένως δεν έχεις φοβηθεί τις καμπές της Flugplatz, φτάνεις με 200+ km/h.

Spy games
Το γεγονός ότι το Nürburgring συγκεντρώνει σχεδόν κάθε πιθανή εκδοχή στροφής και μορφολογίας που μπορεί να συναντήσεις και στον δρόμο το καθιστά ιδανικό εργαστήριο εξέλιξης σε πραγματικές συνθήκες. Όλα τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων -και όχι μόνο- είναι σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα βρεθούν στο Ring, ενώ αρκετοί κατασκευαστές έχουν φτιάξει μόνιμες εγκαταστάσεις εξέλιξης δίπλα στην πίστα. Αυτό έχει δημιουργήσει με τη σειρά του μια ολόκληρη βιομηχανία κατασκοπίας, οπότε μόνιμοι θαμώνες είναι και οι παπαράτσι που περιμένουν σε κάθε απίθανο σημείο για μια φωτογραφία από τα συνήθως καμουφλαρισμένα πρωτότυπα εξέλιξης.

Στο παράλληλο σύμπαν του Nürburgring, οι ταξιτζήδες δεν πίνουν φρέντο και δεν έχουν το χέρι κρεμασμένο από το παράθυρο. Τα ταξί καίνε μόνο super αμόλυβδη, έχουν τουλάχιστον έξι κυλίνδρους και τα περισσότερα είναι γέννημα-θρέμμα της περιοχής. Μια βόλτα με κάποιο Ring Taxi θα κοστίσει αρκετά παραπάνω από τη διαδρομή Κέντρο-Αεροδρόμιο, όμως η εμπειρία είναι μοναδική.

Είναι πάρα πολλά τα σημεία που και μόνο η ένδειξη της ταχύτητας στο head-up display σού φέρνει ένα σφίξιμο στο στομάχι. Αν δεν υπήρχε κάποια οπτική ένδειξη, θα μπορούσες εύκολα να υποθέσεις πως η ταχύτητα είναι αρκετά χαμηλότερη από την πραγματική. Αυτό το ταλέντο του Mégane RS σε κάνει να υποτιμάς κάπως την ικανότητα του κινητήρα.

Όμως διαπιστώνεις εντέλει ότι τόσο στην έξοδο από αργές στροφές όσο και στα πατημένα κομμάτια που δεν διστάζεις να κρατήσεις το γκάζι πατημένο, είναι εύκολο να διατηρήσεις σταθερή την απόσταση από καθετί κοντά στους 300 PS. Και αυτό αποδεικνύει ότι ο 1.8 TCe με την υπογραφή της ομάδας της Formula 1 έχει ζουμί, ακόμα και αν δεν ανταγωνίζεται σε εκρηκτικότητα τον 2λιτρο VTEC Turbo της Honda.

Ακούει και σε πολύ μικρές μεταβολές του γκαζιού, το γέμισμά του έχει μια σχεδόν ηλεκτρική γραμμικότητα, ενώ δεν χρειάζεται να είσαι συνεχώς στα κόκκινα προκειμένου να έχεις σε εγρήγορση τους 280 PS και τα σχεδόν 40 kgm ροπής. Σε κάθε γύρο ανακαλύπτεις κάτι περισσότερο από το Mégane RS, καταφέρνεις να ανακαλέσεις στη μνήμη, τη σωστή στιγμή, μερικά επιπλέον σημάδια και νιώθεις την παρόρμηση να ακολουθήσεις έναν ακόμα πιο γρήγορο πλοηγό, ακόμα και αν η αίσθηση του κινδύνου δεν παύει να σε συντροφεύει σε κάθε μέτρο από τα 20,8 χιλιόμετρα της διαδρομής. Υπάρχουν στιγμές που καταλαβαίνεις ότι ανάρτηση, φρένα και ελαστικά τα έχουν δώσει όλα.

(Σίγουρα δεν είναι τυχαίο που το Megane RS δείχνει τόσο ταιριαστό στο Nürburgring, αφού πρακτικά εκεί τελειοποιήθηκε κάθε λεπτομέρεια του ταλαντούχου και πολύπλευρου χαρακτήρα του)

Παρασύρεσαι και τρομάζεις, νιώθεις την καρδιά να χτυπά δυνατά βλέποντας τους περισσότερους γύρω σου να συμπεριφέρονται σαν σε αγώνα. Παρ’ όλα αυτά, μια ανεξήγητη δύναμη σε προ-καλεί να δοκιμάσεις ξανά και ξανά μόνο και μόνο για να απολαύσεις λίγο παραπάνω τη συνοχή του Mégane RS σε αυτό το μαγικό, πολυσύνθετο και απαιτητικό περιβάλλον. Αν δεν υπήρχε η ανάγκη για διάλειμμα προκειμένου να πέσουν οι θερμοκρασίες στα μέταλλα και φυσικά αν η πίστα δεν έκλεινε κάθε 3-4 γύρους λόγω κάποιου ατυχήματος, θα μπορούσες να κάνεις τον έναν γύρο μετά τον άλλον. Λένε ότι δεν σταματάς να παίζεις όταν μεγαλώσεις αλλά ότι μεγαλώνεις όταν σταματάς να παίζεις. Και το Mégane RS είναι ένας πολύ σοβαρός λόγος για παιχνίδι στην «κόλαση» του Nürburgring.

(Λένε ότι δεν σταματάς να παίζεις όταν μεγαλώσεις αλλά πως μεγαλώνεις όταν σταματάς να παίζεις. Και το Mégane RS είναι ένας πολύ σοβαρός λόγος για παιχνίδι στην «κόλαση» του Nürburgrin)

Λίγη σημασία έχει που το δικό μας, το απλό 280 EDC, δεν είναι το ταχύτερο hatchback στην «Πράσινη Κόλαση». Είναι ακριβώς αυτό που θα ήθελες για δικό σου. Τόσο κομψό ώστε να μη χορταίνεις να το κοιτάς, τόσο χρηστικό ώστε να το απολαμβάνεις κάθε μέρα, και τόσο ικανό όσο κάθε προηγούμενο Mégane RS. Όσο για το ρεκόρ στο Nürburgring; Αυτό μάλλον θα είναι αποστολή για το RS Trophy που είδαμε αρκετές φορές να γυρνά καμουφλαρισμένο στην πίστα, για τις τελευταίες ρυθμίσεις πριν από τη μάχη.


Renault Megane R.S.
Κινητήρας:
 1.798 cc, i4 Turbo
280 PS @ 6.000 r pm,
39,8 kgm @ 2.400-4.800 rpm
Κιβώτιο: Αυτόματο Διπλού Συμπλέκτη 6 σχέσεων
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση: Γόνατα Macpherson PERFOHUB (E ) Ημιάκαμπτος Άξoνας (Π)
0-100 km/h: 5.8 ”,
Τελική: 250 km/h
Μέση Κατανάλωση: 11,3 lt/100 km
CO2: 155 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.364/1.875/1.435 mm
Μεταξόνιο: 2,669 mm
Βάρος: 1,430 kg
Χώρος αποσκευών: 384 lt
Τιμή: 37.600 €
(CUP + €1.500) (ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ)

NÜRBURGRING TIPS

• Αν θέλετε να βρεθείτε και να οδηγήσετε στο Nürburgring, συμβουλευτείτε πρώτα το ημερολόγιο με τις ημέρες και τις ώρες που είναι ανοιχτό για το κοινό στην επίσημη ιστοσελίδα www.nurburgring.de.

• Η πίστα είναι κλειστή κατά τη χειμερινή περίοδο.

• Το Nürburgring γίνεται πολλαπλάσια επικίνδυνο όταν βρέχει. Η άσφαλτος είναι σε πολλά σημεία αρκετά παλιά και φυσικά τα χιλιάδες αυτοκίνητα αφήνουν πάνω της πολύ λάστιχο που όταν βραχεί γλιστρά σχεδόν όσο ο πάγος.

• Κάθε γύρος κοστίζει 25 ευρώ τις καθημερινές και 30 ευρώ τα Σαββατοκύριακα, ενώ υπάρχουν και πακέτα αγοράς πολλών γύρων σε καλύτερη τιμή ή ακόμα και ετήσια κάρτα χωρίς όριο γύρων που κοστίζει 1.900 ευρώ.

• Εκτός από το κλασικό Nordschleife υπάρχει δυνατότητα οδήγησης και στη σύγχρονη πίστα της Formula 1, όπου κάθε 15λεπτο κοστίζει 29 ευρώ.

• Στην πίστα θα βρείτε πολλά Ring Taxi αν θέλετε να ζήσετε την εμπειρία του Nürburgring δίπλα σε έναν έμπειρο οδηγό.

• Υπάρχουν πολλές επιλογές και για ενοικίαση αυτοκινήτου για να οδηγήσετε στην πίστα με κόστος που ξεκινά από λίγες εκατοντάδες και φτάνει τις αρκετές χιλιάδες ευρώ, αν θέλετε να βρεθείτε πίσω από το τιμόνι μιας εξωτικής δημιουργίας.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto