Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Yeti με τον 1.2lt TSI των 110 PS

Ελλάδα 4:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Yeti με τον 1.2lt TSI των 110 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Yeti με τον 1.2lt TSI των 110 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μπορεί σε αυτή την κατηγορία τα οχήματα να μη διεκδικούν δάφνες ομορφιάς αλλά δεν στοχεύουν κιόλας σε αυτή. Στοχεύουν στην πρακτικότητα, στο να παρέχουν στον κάτοχό τους όλα όσα χρειάζεται για τις καθημερινές, οικογενειακές μετακινήσεις του, εντός και εκτός αστικού τοπίου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το Skoda Yeti το κάνει χωρίς να χρειάζεται μεταμορφώσεις κάθε λίγο και λιγάκι.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (twitter.com/SeitanAuto)

Το Yeti κυκλοφορεί από το 2009 στους ελληνικούς δρόμους και τέσσερα χρόνια μετά απέκτησε περιορισμένα στοιχεία που διαφοροποιούσαν αισθητικά τις Outdoor εκδόσεις. Δηλαδή μαύρα πλαστικά προστατευτικά και ποδιές στους προφυλακτήρες, δύο στοιχεία που προσδίδουν έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Ως εκεί όμως αφού οι περαιτέρω αλλαγές ήταν περορισμένες. Για περισσότερα, θα πρέπει να περιμένουμε τον διάδοχό του, το Karoq.

Παρότι τόσο καιρό ίδιο λοιπόν, το ιδιαίτερης εμφάνισης Yeti συνεχίσει την πορεία του στην αγορά προσφέροντας ουσία χωρίς φιοριτούρες. Με κινητήρα-κλειδί σε αυτή την προσπάθεια τον 1200άρη TSI απόδοσης 110 αλόγων τον οποίο και δοκιμάσαμε. Παρότι βενζίνη και παρότι το Yeti δεν είναι και το πιο ελαφρύ αυτοκίνητο στην αγορά (1310 κιλά), η ροπή των 17,8 kgm έρχεται από χαμηλά, από τις 1400 rpm και βοηθάει σημαντικά στην επιτάχυνση. Μόνο με γεμάτη καμπίνα και χώρο αποσκευών θα αναζητήσεις περισσότερο γκάζι κι αυτό, αν θελήσεις σβέλτες μετακινήσεις. Η συνεργασία με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι αρμονική και αν βάλουμε κάτω τελικές, επιταχύνσεις και κατανάλωση, θα τα βρούμε όλα σε αποδεκτά πλαίσια για την κατηγορία.

Advertisement
Advertisement

skoda-yeti-2013-b640

Αντίστοιχα συμπεράσματα βγαίνουν και για τη συμπεριφορά του στο δρόμο όπου παρά το ύψος του, είναι σταθερό, άνετο στο ταξίδι και με καλή ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση αφορά γόνατα MacPherson εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω και εξασφαλίζει την απουσία… πόνου στη μέση όταν συναντάς ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Βέβαια όπως πάντα λέμε, πρέπει να αντιλαμβάνεσαι τι οδηγείς και το Yeti δεν είναι φτιαγμένο για να ορμάει στην κορυφή των στροφών σε φιδίσιες διαδρομές.

skoda-yeti-2013-d640

Advertisement

Εκεί όμως που ξεχωρίζει, είναι στην ευρυχωρία του. Κάτι ανάμεσα σε SUV (έχει άλλωστε 18 εκατοστά απόσταση από το έδαφος) και πολυμορφικό, αποτελεί… κατηγορία μόνο του. Εξασφαλίζει πολύ άνετη μετακίνηση για τέσσερις ενήλικες ενώ αν έχετε πεντάδα, τότε θα χρειαστούν μικρές υποχωρήσεις. Κι αυτές όχι στο κεφάλι αφού όπως είναι εύλογο χαζεύοντας το Yeti, το ταβάνι βρίσκεται… αρκετά ψηλά. Υπάρχουν πολλοί χώροι για μκροαντικείμενα και ο άκρως ικανοποιητικός χώρος αποσκευών που φτάνει τα 405 lt ενώ μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 1760 lt! Κι αυτό διότι τα πίσω καθίσματα, εκτός από το να αναδιπλωθούν, μπορούν και να αφαιρεθούν εντελώς!

skoda-yeti-2013-c640

Advertisement

Όλα αυτά σε ένα ευχάριστο, ευήλιο και σύγχρονο εσωτερικό, όπου όπως συνηθίζεται στα μοντέλα της τσέχικης μάρκας, η απλότητα πάει χέρι-χέρι με την εργονομία. Η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι ικανοποιητικές και η ηλεκτρονική φαρέτρα σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας και infotainment, θα σας καλύψει.

Καταλήγοντας, είναι δύσκολο η εμφάνιση του Yeti να εναρμονίζεται με το γούστο σου, η ουσία του όμως, είναι δεδομένο πως θα εναρμονίζεται με τις ανάγκες σου. Και η έκδοση με τον 1200άρη TSI των 110 αλόγων, είναι η λογική επιλογή με τα δεδομένα του σήμερα.

skoda-yeti-2013-e640

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1197 cc
Ισχύς: 110 PS/4600 rpm
Ροπή: 17.8 kgm/1400-4000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10.9 sec
Τελική ταχύτητα: 179 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 128 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 153.6 €
Βάρος: 1.310 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.222/1.793/1.691 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Τιμή: από 19.900€