Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Range Rover Sport D300

  • Γιάννης Χαρπίδης (gch@carmgz.gr), Φωτ.: Χρήστος Καραγιωργάκης

Πολλά SUV μπορούν να προσφέρουν μια απολαυστική εμπειρία πολυτέλειας. Το Range Rover Sport φτιάχτηκε για να συνδυάζει τα πάντα σε ιδανικές αναλογίες και η νέα γενιά, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, απογειώνει κάθε πτυχή του ξεχωριστού DNA της.

Ο Μ40 είναι ένας από τους βασικούς αυτοκινητόδρομους που συνδέει το Λονδίνο με τα Midlands, την περιφέρεια της κεντρικής Μ. Βρετανίας. Τα εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα που κινούνται καθημερινά σε αυτόν σημαίνουν πως αν βρεθείς εκεί σε ώρες αιχμής είναι πολύ δύσκολο, έως απίθανο, να μπορέσεις να κινηθείς ακόμα και κοντά στο όριο των 110 km/h. Σε κάτι τέτοιες στιγμές δεν έχει απολύτως καμία σημασία το πόσο δυνατό και γρήγορο είναι το αυτοκίνητο που οδηγείς. Έχει όμως σημασία το πόσο άνετα και ευχάριστα νιώθεις σε αυτό.

Βλέποντας λοιπόν μπροστά μας το ποτάμι από αυτοκίνητα να συνεχίζεται μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι ειλικρινά δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε κάτι καλύτερο από τα απίθανα αναπαυτικά καθίσματα και τη ζεν ατμόσφαιρα του σαλονιού του νέου Range Rover Sport που οδηγούμε. Τα βλέμματα επιδοκιμασίας και σεβασμού που εισπράττουμε από την πλειονότητα όσων συναντάμε στον δρόμο επιβεβαιώνουν πως η Land Rover έχει χειριστεί πολύ σωστά τη σχεδιαστική εξέλιξη της φόρμας με την οποία έχει ταυτιστεί στο μυαλό όλων το Range Rover Sport.

Χωρίς ριζικές αλλαγές, η σιλουέτα του έχει αποκτήσει περισσότερη φινέτσα και εκλεπτυσμένη όψη. Για όσους απολαμβάνουν εκ των έσω την τρίτη γενιά του βρετανικού SUV, που ενσαρκώνει τη φιλοσοφία Sporting Luxury της Land Rover, αυτό που εισπράττουν ξεκάθαρα είναι η ανεπιτήδευτη πολυτέλεια με την οποία είναι συνδεδεμένο διαχρονικά το όνομα Range Rover.

Νιώθεις την ξεχωριστή αίσθηση που θα σου προσέφερε η είσοδος σε κάποια από τις παραδοσιακές κλειστές λέσχες της βρετανικής ελίτ. Μόνο που εδώ κλείνοντας τη βαριά πόρτα με το σύστημα soft close δεν περιβάλλεσαι από έπιπλα Chesterfield και ξύλινες επενδύσεις αλλά από σύγχρονα υλικά υψηλής ποιότητας -πολλά από τα οποία είναι συνθετικά και ανακυκλώσιμα- και ψηφιακές οθόνες υψηλής ευκρίνειας, σε ένα περιβάλλον που η προσοχή στη λεπτομέρεια και η λειτουργική απλότητα βάζουν σε πρώτο πλάνο την αρμονία και την ευεξία.

Το μοίρασμα της ίδιας πλατφόρμας με το νέο Range Rover σημαίνει πως όλες οι τεχνολογίες άνεσης που εφαρμόστηκαν σε αυτό έχουν περάσει και στο Sport. Ακόμα και σε ταχύτητες ταξιδιού οι εξωτερικές ενοχλήσεις που φτάνουν στην καμπίνα είναι ελάχιστες χάρη στο ενεργητικό σύστημα ακύρωσης θορύβων, ενώ ο αέρας έχει πάντα μια φρεσκάδα βγαίνοντας από το ειδικό κύκλωμα καθαρισμού που απομακρύνει οσμές, βακτήρια, ακόμα και ιούς.

Το ηχοσύστημα της Meridian σε κάνει να νιώθεις σαν σε συναυλιακή αίθουσα ενώ πολύ σύντομα εξοικειώνεσαι με τη λειτουργία του συστήματος πολυμέσων Pivi Pro που τρέχει στην ευκρινέστατη κυρτή οθόνη αφής 13,1’’ και έχει ενσωματωμένη την υπηρεσία φωνητικών εντολών Alexa, υποστηρίζοντας φυσικά το ασύρματο mirroring κινητών τηλεφώνων. Η χωροταξική γενναιοδωρία είναι ακριβώς αυτή που περιμένεις από ένα ογκώδες SUV πέντε μέτρων στο οποίο θα ταξιδέψουν με άνεση business class ακόμα και πέντε επιβάτες.

Αλλωστε το μεταξόνιο της νέας γενιάς έχει μεγαλώσει κατά 75 mm χαρίζοντας 31 mm περισσότερο χώρο για τα πόδια και 20 mm περισσότερο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών σε σχέση με το προηγούμενο Sport. Την αρχοντική αίσθηση σφραγίζει η βελούδινη κύλιση με ύφος λιμουζίνας. Το κατά 35% πιο άκαμπτο πλαίσιο δεν αναβαθμίζει μόνο την ασφάλεια αλλά βοηθά και την ενεργητική αερανάρτηση Dynamic Air Suspension να κάνει ακόμα πιο αποτελεσματικά τη δουλειά της.

Οι τροχοί 23’’ και το 40άρι προφίλ των ελαστικών σε προϊδεάζουν για μεταφορά κάθε λεπτομέρειας του ανάγλυφου του οδοστρώματος στους επιβάτες. Όμως αυτό που τελικά συμβαίνει είναι πως το Range Rover Sport ισοπεδώνει κάθε ανωμαλία που συναντά χωρίς αναταράξεις, θορύβους ή οποιαδήποτε υπόνοια στρέβλωσης. Σε συνδυασμό με το διάβασμα του δρόμου μέσω του συστήματος πλοήγησης και τη συνεχή προσαρμογή των ρυθμίσεων της ανάρτησης στη χάραξη και τις συνθήκες οδήγησης, το πάτημα του Range Rover Sport έχει μια αφράτη αλλά ταυτόχρονα συμπαγή και μεγαλοπρεπή αίσθηση.

Το πραγματικό εύρος του οδηγικού ρεπερτορίου αρχίζει να ξετυλίγεται αφήνοντας τον αυτοκινητόδρομο. Μόλις ανακαλύψεις την κατάλληλη διαδρομή, χωρίς πυκνή κίνηση και με πιο ανάγλυφη χάραξη, και ενεργοποιήσεις το πρόγραμμα Dynamic νιώθεις το Range Rover Sport να συρρικνώνεται γύρω σου σε τέτοιο βαθμό που σε κάνει να ξεχνάς πως οδηγείς ένα SUV πέντε μέτρων και σχεδόν δύομισι τόνων. Και κάπου εδώ αρχίζει να αποκτά απόλυτο νόημα το πρόθεμα Sport. Το πακέτο Stormer Handling Pack που φορούσε το αυτοκίνητό μας είναι κατά τη γνώμη μας η πιο σοφή επιλογή που μπορείτε να κάνετε από τον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού αν θέλετε να ξεκλειδώσετε την απόλυτη δυναμική απόδοση που κρύβει το Range Rover Sport.

Τα ενεργά αμορτισέρ, οι ενεργητικές αντιστρεπτικές, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και βέβαια η τετραδιεύθυνση -με δυνατότητα περιστροφής των πίσω τροχών έως και 7,3ο– έχουν μια ξεκάθαρη επίδραση σε κάθε πτυχή του οδηγικού προφίλ. Το γεμάτο, χορταστικό ζύγισμα του τιμονιού συνοδεύει ιδανικά το νεύρο και τη ζωντάνια του turn-in, ενώ η αμεσότητα με την οποία το αμάξωμα ισορροπεί μέσα στη στροφή χωρίς ίχνος φλυαρίας δίνει μια απίθανη σιγουριά που σε προκαλεί να πιέσεις ακόμα παραπάνω. Λίγη σημασία έχει αν η άσφαλτος είναι στεγνή, αν έχει υγρασίες ή αν καλύπτεται από ένα παχύ στρώμα νερού, όπως στη μεγαλύτερη διάρκεια της βόλτας μας.

Η προηγμένη τετρακίνηση iAWD της Range Rover που λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την πρόσφυση και τις συνθήκες οδήγησης 100 φορές το δευτερόλεπτο φροντίζει με έναν σχεδόν μαγικό τρόπο ώστε η δύναμη του κινητήρα να περνά στον δρόμο και να μετουσιώνεται σε ταχύτητα. Και στη δική μας περίπτωση ο 6κύλινδρος 3λιτρος ντίζελ που φορούσε το Range Rover Sport εκτός από το μεταξένιο γουργουρητό έχει την ουσία και το βάθος που αρμόζει στην περίσταση. Με 300 PS και 650 Nm ροπής ικανά να κουνήσουν βουνό ακόμα και με ένα χάδι στο γκάζι μεταφράζεται σε γεμάτη επιτάχυνση (0-100 km/h: 6,6’’) χάρη και στην ιδανική συνεργασία με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF με τη μεταξένια και ταχύτατη λειτουργία.

Σαφώς όλα τα παραπάνω είναι στοιχεία ενός οδηγικού χαρακτήρα που μπορείτε να βρείτε και σε άλλα μεγάλα SUV με τονισμένη σπορ φιλοσοφία. Ομως πόσα από αυτά πιστεύετε ότι θα μπορέσουν να ακολουθήσουν το Range Rover Sport όταν ο οδηγός αποφασίσει να αφήσει τον δρόμο, να βουτήξει σε νερό βάθους σχεδόν ενός μέτρου, να σκαρφαλώσει σε κλίσεις έως 45 μοίρες και να περάσει από λάσπες και βραχώδεις επιφάνειες σαν να οδηγεί καθαρόαιμο off road; Η Land Rover δεν έχει χτίσει τυχαία μια τεράστια παράδοση σε αυτό τον τομέα και φυσικά το πιο φρέσκο δημιούργημά της κουβαλά την πιο προηγμένη τεχνολογία που έχει σήμερα στο οπλοστάσιό της.

Το Terrain Response 2, εκτός από τα εξειδικευμένα προγράμματα προσαρμογής της μετάδοσης και της ανάρτησης σε κάθε τύπο και μορφολογία εδάφους (από χώμα, λάσπη και γρασίδι έως χιόνι, άμμο και πετρώδη επιφάνεια), ενσωματώνει για πρώτη φορά και τη λειτουργία Adaptive Off-Road Cruise Control η οποία προσφέρει επιπλέον βοήθεια στον οδηγό ρυθμίζοντας αυτόματα την ταχύτητα κίνησης εκτός δρόμου ανάλογα με τις συνθήκες και την ποιότητα του εδάφους. Μπορεί λοιπόν να μη δοκιμάσαμε το Range Rover Sport σε τόσο ακραίες συνθήκες, όμως δεν διστάσαμε ούτε στιγμή να βουτήξουμε στην παχιά λάσπη όταν διασταυρωθήκαμε με άλλο αυτοκίνητο σε αγροτικό δρόμο με πλάτος μόνο για έναν. Λίγο αργότερα βρισκόμασταν ξανά στον δρόμο μας έχοντας πάρει και πάλι τον Μ40 με κατεύθυνση προς το Λονδίνο και τους καθαριστήρες στην πιο γρήγορη σκάλα να παλεύουν με τη δυνατή βροχή.

Σε τέτοιες συνθήκες, μετά από μια γεμάτη ημέρα, η βοήθεια από το Adaptive Cruise Control με λειτουργία διατήρησης λωρίδας και το ακριβέστατο σύστημα πλοήγησης είναι σχεδόν λυτρωτική, μειώνοντας την ένταση και το άγχος της οδήγησης. Για ακόμα μιί φορά οι αυτοματισμοί της τεχνολογίας αναδεικνύουν τα χαρίσματα ενός αυτοκινήτου που είναι φτιαγμένο για να οδηγείται. Εχοντας αφεθεί στο απαλό χάδι των ανέσεων σκεφτόμαστε πως το Range Rover Sport είναι το αυτοκίνητο που θα μπορούσε να σε συντροφεύει στον γύρο του κόσμου.

Είναι το ίδιο ταιριαστό στα φώτα ενός κοσμοπολίτικου γκαλά στη Νέα Υόρκη όσο και στην Πράσινη Κόλαση του Nürburgring και το ίδιο ικανό να σε ταξιδέψει από τις πίστες κάποιου χιονοδρομικού στην Ελβετία μέχρι τους αμμόλοφους του Μαρόκο και τις κορυφές της Γης του Πυρός. Και μπορεί αυτό το ξεχωριστό χάρισμα να ήταν από την πρώτη στιγμή ο λόγος που καθιέρωσε το Range Rover Sport, όμως στη νέα γενιά του βρετανικού πολυτάλαντου SUV κάθε έκφραση αυτού του χαρακτήρα είναι τόσο ξεκάθαρη και καλά δουλεμένη που είναι αδύνατο να μην κλέψει την προσοχή.

KEY TECH – Εξηλεκτρισμός

Το νέο Range Rover Sport είναι χτισμένο στην νέα ευέλικτη πλατφόρμα MLA-Flex η οποία έχει εξελιχθεί με βασικό γνώμονα την ενσωμάτωση της ηλεκτρικής τεχνολογίας. Σε αυτό το πλαίσιο οι πέντε βασικές θερμικές εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ συνοδεύονται από ήπιο υβριδικό σύστημα 48V ενώ η γκάμα περιλαμβάνει και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις. Οι P510e και P440e συνδυάζουν έναν 3λιτρο 6κύλινδρο βενζινοκινητήρα Ingenium με ηλεκτροκινητήρα 143 PS (105 kW) που τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 38,2 kWh η οποία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα. Η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση είναι δυνατή με ταχύτητες έως τα 140 km/h ενώ η ηλεκτρική αυτονομία στον κύκλο WLTP φθάνει τα 114 και 113 km για το P440e και το ισχυρότερο P510e αντίστοιχα. Μέσα στο 2024 αναμένεται και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου.

RANGE ROVER SPORT D300
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.997 cc, i6, Turbo Diesel, 300 PS @ 4.000 rpm, 650 Nm @ 1.500-2.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 6,6”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 218 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,4-8,1 lt/100 km (WLTP)
CO2: 194-211 g/km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.946/2.047/1.820 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.997mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 647 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.390 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 115.582 ΕΥΡΩ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρχεται ηλεκτρικό Land Rover Defender!
Πόσους μικρο-καθρέφτες έχουν τα φώτα του Range Rover Sport;(+video)
Συγκριτική δοκιμή: Audi RS Q8 vs BMW X6 M vs Jaguar F-Pace SVR vs Porsche Cayenne Coupe GTS

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto