Menu
Live Κίνηση | Peugeot 208 DS 3 - DS 7 Crossback | Τιμές αυτοκινήτων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Volkswagen T-Roc R

  • Ντίνος Παπαγιαννόπουλος (np@carmgz.gr)

Ενα μικρομεσαίο SUV με τετρακίνηση και 300 PS λίγο θέλει να καταστεί γραφικό. Ευτυχώς, ο Jost Capito και η ομάδα της R μας παρέδωσαν ένα T-Roc ισορροπημένο και απροσδόκητα ευχάριστο.

Το T-Roc δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Τα νούμερα άλλωστε μιλάνε μόνα τους: στα σχεδόν δύο χρόνια εμπορικής παρουσίας του το έχουν αγοράσει περισσότεροι από 400.000 άνθρωποι. Η συνταγή, βλέπετε, πουλάει. Κόμπακτ SUV, με ομολογουμένως όμορφη σχεδίαση, όνομα και πολλές εκδόσεις κινητήρων. Και είναι ακριβώς αυτή η επιτυχία της συνταγής που ωθεί όχι μόνο την Volkswagen, αλλά και αρκετές άλλες μάρκες να εξερευνήσουν κάποιες πιο niche κατηγορίες. Κάπως έτσι μας προέκυψαν SUV με έγχυση γονιδίων από «καυτά» χάτσμπακ, όπως ετούτο εδώ το T-Roc R που οδηγούμε στους ορεινούς δρόμους της νότιας Γαλλίας.

Αν μη τι άλλο, τα εχέγγυα είναι αξιόπιστα. Σε έναν χώρο που θύμιζε έντονα τα motorhomes του WRC μας περίμενε, ως επικεφαλής του τμήματος R της VW εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια, ο Jost Capito. Από τον άνθρωπο που διέπρεψε στο Motorsport με τα δύο παγκόσμια πρωταθλήματα της Ford το 2006 και 2007 και υπήρξε υπεύθυνος για την εξέλιξη αγωνιστικών αλλά και αυτοκινήτων όπως τα Focus ST και RS περιμένεις,αν μη τι άλλο, ένα αυτοκίνητο με ολοκληρωμένη σπορ προσέγγιση. Ακόμα κι αν αυτό είναι SUV. «Ειδικά αν αυτό είναι SUV», μας λέει ο ίδιος, και συνεχίζει: «Το T-Roc R έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα σε δημόσιους δρόμους, αλλά και αμέτρητους γύρους στο Nürburgring με τον οδηγό μας στο πρωτάθλημα TCR, Benny Leuchter, για να βρούμε το σωστό set-up σε ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης, αλλά και στην τετρακίνηση και την απόκριση του γκαζιού». Αυτό έμενε να το διαπιστώσουμε, και μάλιστα με συνθήκες που παρότι αντίξοες (έβρεχε καρέκλες εκείνη την ημέρα), ενδεχομένως να αναδείκνυαν και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του T-Roc R. Πριν από αυτό, όμως, δεν μπορούσαμε να μη συμφωνήσουμε ότι το T-Roc R δείχνει και όμορφο και αρκούντως επιθετικό. Βέβαια σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι όλα τα διαθέσιμα δημοσιογραφικά είχαν διχρωμίες, τις εξτρά 19άρες πολύ όμορφες ζάντες σε χρώμα γραφίτη και τις επίσης εξτρά ψαρωτικές εξατμίσεις από τιτάνιο της Acrapovič, οι οποίες ελαφρώνουν το βάρος κατά 7 kg και την τσέπη σου κατά 3.800 ευρώ. Το T-Roc R ξεχωρίζει επίσης από τους διαφορετικούς, πιο επιθετικούς προφυλακτήρες στις δύο άκρες του, τον διαχύτη πίσω, τους ματ χρωμιωμένους εξωτερικούς καθρέφτες και τα στάνταρ LED φωτιστικά σώματα.

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι λιγότερο εντυπωσιακά. Αν και υπάρχουν κάποια στοιχεία χαρακτηριστικά των μοντέλων R, όπως τα πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι, ο λευκός ambient εσωτερικός φωτισμός, η μαύρη οροφή σε συνδυασμό με τα διακοσμητικά χρωμίου στους διακόπτες για τα φώτα και οι piano black επενδύσεις στο ταμπλό, την κεντρική κονσόλα και τις πόρτες, η βασική δομή προφανώς παραμένει ίδια, το ίδιο και τα υλικά που προβληματίζουν σε ορισμένα σημεία με την -απτή τουλάχιστον- ποιότητά τους. Οι πλαστικές επενδύσεις στις πόρτες, για παράδειγμα, εξακολουθούν να δείχνουν σχεδόν φθηνές στην όψη και κυρίως στην αφή. Από την άλλη πλευρά, τα σπορ υφασμάτινα καθίσματα (προαιρετικά θα διατίθενται και δερμάτινα nappa) είναι όμορφα στην όψη και αποδεικνύονται και αρκούντως καλά σε στήριξη.

Οπως ήδη υπαινιχθήκαμε, το ζουμί της υπόθεσης βρίσκεται αλλού. Πώς συμπεριφέρεται ένα αυτοκίνητο με αντικειμενικά ψηλό κέντρο βάρους στον ρόλο ενός GTI; Πολύ καλά, είναι η απάντηση, αρκεί να μην το αντιμετωπίσεις ως GTI. Και εξηγούμαι. Από το T-Roc δεν λείπει η δύναμη. Το αντίθετο. Ο δίλιτρος TSI κινητήρας προέρχεται από το Golf R και αποδίδει 300 PS και 40,8 kgm ροπής. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό σε λειτουργία σύνολο όχι μόνο για την ονομαστική του ιπποδύναμη, αλλά κυρίως για τον τρόπο με τον οποίο την αποδίδει, δηλαδή γραμμικά, με βάθος και συνέπεια σε όλο σχεδόν το εύρος στροφών. Σε αυτό αρωγός είναι και το 7άρι DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο διαχειρίζεται σωστά τη ροπή, ανεβάζει με συνέπεια και σβελτάδα και δεν αρνείται να κατεβάσει ακόμα και δύο μαζεμένες σχέσεις υπό προϋποθέσεις. Η γραμμικότητα είναι το όνομα του παιχνιδιού. Μια αδιατάραχτη ώθηση που κάποιες φορές σε ξεγελάει και σε κάνει να νομίζεις ότι κινείσαι με μικρότερη ταχύτητα. Τον πρώτο υπαίτιο γι’ αυτό μπορείς να τον αναζητήσεις στην τετρακίνηση 4MOTION με πολύδισκο Haldex συμπλέκτη. Η οποία φαίνεται όχι μόνο να περνάει ομαλά και γρήγορα τη δύναμη στην άσφαλτο, αλλά επίσης να ευνοεί περισσότερο τους πίσω τροχούς. Αυτό με τη σειρά του διευκολύνει την τοποθέτηση στη στροφή και κάνει την υποστροφή είδος υπό εξαφάνιση. Ο δεύτερος υπαίτιος αυτής της «μακαριότητας» είναι το σύστημα διεύθυνσης με τον μεταβλητό λόγο υποβοήθησης. Ακόμα και στην Race ρύθμιση το βάρος του δεν γίνεται ενοχλητικό, η πληροφορία που στέλνει στα χέρια σου είναι επαρκής, η επαναφορά προοδευτική, ενώ απουσιάζουν πλήρως οι κραδασμοί, ακόμα κι αν πέσεις σε κρατήρες με στριμμένο τιμόνι.

Κάτι επίσης για το οποίο οφείλουμε να βγάλουμε το καπέλο στην ομάδα εξέλιξης, είναι ότι έδωσε σημασία στην αναλογικότητα του γκαζιού. Εχουμε συνηθίσει όταν επιλέγουμε τη σπορ λειτουργία του κιβωτίου η απόκριση να μην αντιστοιχεί στη γωνία που πιέζουμε το δεξί πεντάλ. Γίνεται υπερβολικά ενθουσιώδης, που σημαίνει υπερβολικά νευρική. Εδώ διαπιστώσαμε ότι εισπράττεις όσο γκάζι «βάζεις».Αλλά αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο απ’ όλα είναι η ρύθμιση της ανάρτησης. Στην προκειμένη περίπτωση είχαμε στη διάθεσή μας την ενεργητική DCC, η οποία πάει πακέτο με πέντε διαφορετικά οδηγικά προγράμματα. Δεν συστήνουμε το Race παρά μόνο σε δρόμους με ομαλή άσφαλτο. Η πιο ισορροπημένη ρύθμιση είναι η Normal (υπάρχουν ακόμα οι ECO, Comfort και Individual), η οποία έχει σωστή απορροφητικότητα και ταυτόχρονα πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος, κάτι που δεν είναι καθόλου δεδομένο με ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 1.575 kg και έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος.

Προφανώς το T-Roc R δεν έχει την αμεσότητα του Golf GTI TCR. Από την άλλη, όμως, είναι πιο αγχολυτικό, ειδικά σε δύσκολες καιρικές συνθήκες όπως αυτές που συναντήσαμε στη Γαλλία. Η πρόσφυση σου δίνει μεγάλα περιθώρια ασφάλειας, οι κλίσεις είναι αμελητέες και η συνολική αίσθηση ευχάριστη. Σπορ, με τη στενή έννοια του όρου, δεν τη λες, αλλά πλησιάζει αρκετά. Το Τ-Roc R μπορεί να γίνει καταιγιστικά γρήγορο χωρίς να σε κάνει να ιδρώνεις και την ίδια στιγμή έχει μια σαφώς μεγαλύτερη παλέτα χρήσεων. Μπορείς να ανέβεις στο χιονισμένο βουνό, να κατέβεις τον χωματόδρομο προς την ερημική παραλία, να στρίψεις σε έναν επαρχιακό με ρυθμούς που πλησιάζουν πολύ αυτούς ενός ικανού GTI. Και -σημειωτέον- δεν έχει απολέσει σπιθαμή από την default χρηστικότητα ενός SUV: εποπτική θέση οδήγησης, εύκολη πρόσβαση, καλοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Υπό αυτό το πρίσμα νομίζω ότι μπορεί να πείσει κάμποσους από αυτούς που γλυκοκοιτάζουν ένα Golf GTI για παράδειγμα. Θα κοστίζει βέβαια αρκετά περισσότερα, αλλά το τεχνολογικό του υπόβαθρο, ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός και το εύρος των δυνατοτήτων του μπορούν ως έναν βαθμό να δικαιολογήσουν αυτή τη διαφορά.

KEY TECH
Το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό τα Adaptive Cruise Control, Lane Assist (ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), Front Assist (σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου) με City Emergency Braking(σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης) και Pedestrian Monitoring (αναγνώριση πεζών). Προαιρετικά διατίθενται τα Traffic Jam Assist (σύστημα υποβοήθησης κατά την κυκλοφοριακή συμφόρηση), RearTraffic Alert (υποβοήθηση πίσω κίνησης) και Blind Spot Monitor (σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου).

TECH

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.984 cc, i4, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΤΟΥΡΜΠΟ, 300 PS @ 5.300-6.500rpm, 40,8 kgm@ 2.000-5.200rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ 4 ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 4,8’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 8,5 lt/100 km
CO2: 171 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.234/1.819/1.573 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.595 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 392 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.575 kg
ΤΙΜΗ: Από €43.900 (στην Γερμανία)

Δημοφιλή στο Protothema.gr