Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Toyota Land Cruiser

Ελλάδα 1:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Toyota Land Cruiser

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Toyota Land Cruiser

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τίποτα δεν μπορεί να σκοτώσει τον βασιλιά των 4×4 με την υπογραφή της Toyota. Το Land Cruiser επέστρεψε και είναι έτοιμο για όλα.

Advertisement
Advertisement

Ξεχάστε τα ηλεκτρικά Range Rover και τις υβριδικές 911. Ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα του 2024 είναι το πετρελαιοκίνητο νέο Toyota Land Cruiser. Το μοντέλο που πωλείται σε περισσότερες από 170 χώρες και φημίζεται για την ασταμάτητη φύση του, αποτελώντας την αυτονόητη επιλογή για όσους ζουν και εργάζονται στα πιο αφιλόξενα μέρη του πλανήτη.

Η νέα γενιά του μοντέλου είναι μια μεγάλη υπόθεση και την περιμέναμε εδώ και πολύ καιρό. Με τη νέα γενιά, η Toyota ανατρέχει στην 72χρονη παράδοση του Land Cruiser σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό, ενώ παράλληλα κάνει το αυτοκίνητο πιο κατάλληλο για όσους δεν έχουν τη φιλοδοξία να διασχίσουν την έρημο. Το αποτέλεσμα, με την κωδική ονομασία 250, είναι εντυπωσιακό.

Σαν μια διασταύρωση Land Rover Defender με Suzuki Jimny. Έχει ένα υπέροχο ρετρό ύφος, ενώ προσφέρει ακόμη και τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τετράγωνων ή στρογγυλών προβολέων.

Advertisement
Advertisement

Η παραδοσιακή αρχιτεκτονική του αμαξώματος πάνω σε σασί παραμένει, έχοντας ωστόσο σημαντικές αναβαθμίσεις. Αντίστοιχα βελτιωμένο είναι το νέο ηλεκτρο-υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης που αντικαθιστά το παλιό υδραυλικό, ενώ το εσωτερικό έχει περάσει ουσιαστικά σε νέα εποχή.

Η γνωριμία μας με το νέο Land Cruiser έγινε στο Εθνικό Πάρκο Cairngorms στη Σκωτία, σε ένα περιβάλλον που αναδεικνύει τις εκτός δρόμου ικανότητες σε βασική προτεραιότητα.

Στα χαρτιά, ο νέος 2.8 turbodiesel κινητήρας δείχνει σχεδόν απαράλλαχτος σε σχέση με το παρελθόν, όμως η πραγματικότητα είναι ότι φέρει σημαντικές αναβαθμίσεις, όπως τον επανασχεδιασμένο υπερσυμπιεστή, ενώ συνοδεύεται από ένα νέο αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων.

Advertisement

Στην πράξη, η διαφορά του νέου σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα είναι χαοτική. Η τραχύτητα της λειτουργίας έχει εξομαλυνθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, ενώ ιδιαίτερα τονισμένη είναι η απόκριση. Η απόδοση παραμένει στους 204 PS, οπότε σίγουρα δεν μπορεί να κοντράρει σε ταχύτητα ή εκλεπτυσμένη λειτουργία ένα 6κύλινδρο Defender.

Ωστόσο, είναι εμφανές σε επίπεδο αίσθησης πως το νέο μοντέλο είναι πιο γρήγορο και ζωντανό από το παλιό, με μια εκτίμηση του 0-100 km/h να κυμαίνεται στα 10’’, αν και οι επίσημες τιμές των επιδόσεων θα οριστικοποιηθούν όταν γίνει το ίδιο και με τις τελικές προδιαγραφές του μοντέλου. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει ομαλές αλλαγές και εύρυθμη λειτουργία, επιλέγοντας πάντα την κατάλληλη σχέση ώστε να βρίσκεις τη δύναμη που χρειάζεσαι.

Advertisement

Το 2025 θα παρουσιάσει και μια 48V ήπια υβριδική έκδοση του κινητήρα, η οποία, σύμφωνα με την Toyota, θα έχει ακόμα πιο ομαλή λειτουργία και χαμηλότερο επίπεδο θορύβου. Θεωρητικά θα έχει και καλύτερη κατανάλωση, καθώς η εκτίμηση για 9,4 lt/100 km του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε αφήνει σίγουρα περιθώρια για βελτίωση.

Η συμπεριφορά στον δρόμο είναι η πτυχή με την πιο ορατή βελτίωση σε σχέση με το παρελθόν. Παρόλο που εξακολουθείς να καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με πλαίσιο τύπου σκάλας από την κάπως τονισμένη ταλάντωση του αμαξώματος, αισθάνεσαι το αυτοκίνητο πολύ πιο σταθερό και πρόθυμο να ακολουθήσει τις εντολές σου.

Η υιοθέτηση κρεμαγέρας με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι μια σαφώς θετική αλλαγή, καθώς προσφέρει καλύτερη αίσθηση στην άσφαλτο, ενώ παράλληλα έχει μειώσει τις έντονες δυνάμεις επαναφοράς και τις αντιδράσεις που μεταφέρονται από τους τροχούς στο τιμόνι όταν το αυτοκίνητο κινείται σε έντονα ανώμαλο έδαφος.

Advertisement

Μήπως όμως όλα αυτά αλλοιώνουν την εκτός δρόμου ταυτότητα του Land Cruiser; Σαφέστατα όχι. Το νέο μοντέλο είναι ένα ακόμα 4×4 της Toyota που δείχνει να έχει κατασκευαστεί για να είναι το ίδιο σκληρό και αξιόπιστο όπως πάντα.

Η μόνιμη τετρακίνηση παραμένει, ενώ ένας νέος μηχανισμός επιτρέπει το ξεκλείδωμα της μπροστινής αντιστρεπτικής, δίνοντας έτσι μεγαλύτερη ελευθερία άρθρωσης της ανάρτησης στην εκτός δρόμου οδήγηση (ή μέσα στην πόλη, αν προκύψει ανάγκη υπερπήδησης ενός ιδιαίτερα ψηλού κράσπεδου).

Αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις των δύσκολων, λασπωμένων, γεμάτων βράχους δασικών διαδρομών, το Land Cruiser απέδειξε πως είναι ένα από τα αυτοκίνητα που μπορείς να εμπιστευτείς πλήρως σε τέτοιες συνθήκες.

Υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος των διαφορικών αλλά και επιλογής κοντών σχέσεων (με το πάτημα ενός διακόπτη) ή αν θέλετε μπορείτε να αφήσετε τα πάντα στο Auto και να διαπιστώσετε με έκπληξη πόσα μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο με ελάχιστη προσπάθεια.

Λίγα αυτοκίνητα προσφέρουν επίσης μια τόσο επιβλητική θέα από τη θέση του οδηγού και παρόλο που μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με μήκος πέντε μέτρα και πλάτος δύο, η οπτική επαφή με κάθε γωνία του αυτοκινήτου διευκολύνει πάρα πολύ τους ελιγμούς, είτε κατεβαίνετε μια λασπωμένη πλαγιά είτε προσπαθείτε να βολέψετε το Land Cruiser σ’ ένα στενό πάρκινγκ.

Στο εσωτερικό έχουν αλλάξει πολλά. Η νέα ψηφιακή οθόνη οργάνων και η μεγάλη οθόνη αφής δεν είναι ό,τι πιο σύγχρονο μπορείς να συναντήσεις σήμερα, όμως κάνουν τη δουλειά τους περίφημα και είναι απλές στη χρήση. Ιδιαίτερα θετική είναι η ύπαρξη φυσικών διακοπτών για τον έλεγχο του κλιματισμού οι οποίοι, μάλιστα, δείχνουν σχεδιασμένοι για να χειρίζονται από χέρια που φορούν χοντρά γάντια.

Υπάρχει μια σαφής αίσθηση ποιοτικής αναβάθμισης χωρίς όμως να διαφαίνεται κάποια αχρείαστη προσπάθεια στροφής σε υπερβάλλουσα πολυτέλεια. Δεν θα το σκεφτείτε λοιπόν δύο φορές για να μπείτε μέσα με λασπωμένες μπότες ή να πετάξετε τον βρόμικο εξοπλισμό έπειτα από μια βόλτα στο δάσος στο πίσω μέρος.

Αυτό είναι το είδος της λειτουργικότητας που ορίζει το Land Cruiser. Μπορείτε να πείτε το ίδιο για ένα Range Rover; Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής πέντε ή επτά θέσεων. Το δικό μας αυτοκίνητο είχε μόνο δύο σειρές καθισμάτων και μπορούμε να πούμε πως αυτή η διάταξη εξασφαλίζει παραπάνω από άνετο χώρο για τους πίσω επιβάτες και ένα τεράστιο πορτμπαγκάζ.

Αντίστοιχα λοιπόν με το Defender και το Jimny, έχουμε να κάνουμε με την ανασύσταση ενός θρυλικού 4×4, το οποίο αποκτά μια σύγχρονη υπόσταση διατηρώντας παράλληλα ανέπαφο τον χαρακτήρα και το πνεύμα του.

Στοιχηματίζουμε ότι θα έχει τρομερό αντίκτυπο όχι μόνο σε όσους χρειάζονται τις εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά και σε ανθρώπους που απλώς θα θέλουν να βρίσκονται στη θέση του οδηγού. Και η σχεδίαση θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό, καθώς το ρετρό ύφος θα προσελκύσει ακόμα και αυτούς που θα κοίταζαν τη Mercedes G-Class ή το Ineos Grenadier, για να μην αναφέρουμε pick-up όπως το Ford Ranger.

Μόνο πρόβλημα σε κάποιες αγορές θα είναι η αποκλειστική διάθεση με τον αρκετά ρυπογόνο συμβατικό πετρελαιοκινητήρα. Ενας λόγος παραπάνω για να περιμένουμε με ανυπομονησία την πολλά υποσχόμενη ήπια υβριδική έκδοση.

ΚΕΥ TECH

Σημαντικό ρόλο στην αναβάθμιση του οδηγικού χαρακτήρα του Land Cruiser έχουν παίξει οι βελτιώσεις στο σασί και το αμάξωμα, με στόχο την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας. Για παράδειγμα, το σασί της πλατφόρμας GA-F που χρησιμοποιείται έχει 84 περισσότερα σημεία συγκόλλησης σε σχέση με αυτό της προηγούμενης έκδοσης, ενώ για πρώτη φορά έχει χρησιμοποιηθεί και κόλλα συγκόλλησης σε επιλεγμένα τμήματα. Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας του πλαισίου κατά 50%, ενώ συνολικά η συνδυαστική ακαμψία σασί-αμαξώματος έχει βελτιωθεί κατά 30% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

TECHTOYOTA LAND CRUISER 250
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.755 cc, i4, TURBODIESEL, 204 PS @ 3.400 rpm, 500 Nm @ 1.600-2.800 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E) / ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 10,0” (εκτιμώμενη)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 km/h (εκτιμώμενη)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 9,4 lt/100 km (εκτιμώμενη)
CO2: 230 g/km (εκτιμώμενη)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.920/1.980/1.870 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.850mm
ΒΑΡΟΣ: 2.330 kg (εκτιμώμενο)
ΤΙΜΗ: ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ